Kjellærn sportspub!
ting tar tid se..
---------------------------
Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK
15.05.2010
24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)
Opprinnelig postet av Rey
er ikke alltid ting passe meg se, men men sånn er det bare.. det er forsatt lov og ytre sine meninger her inne om en ikke fikk vært derHvis du synes det er for teit, burde du vært på medlemsmøtet og sagt meningen din.
Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D
Supreme NTM
Ble medlem: 05 okt 06
Lagt til: 01 okt 10, 00:30
Endret: 01 okt 10, 00:35
Endret av: Supreme NTM
Opprinnelig postet av mysthical
Synes det er trist at en så fotballgal by som fr.stad ikke skal klare å ha en egen fotballpub. Men tror også de var litt uheldig med at FFK rykket ned og dermed ikke fikk mulighet til å vise bortekampene på pub. Rykker vi opp så tror jeg neste sesong blir litt bedre for de. Og får man som vane for folk å dra på puben for å se kamp snur det fort :)
Et godt poeng. Dessuten vil det alltid ta tid for et utested å etablere seg. Å gå kraftig i minus første året er en selvfølge om man holder på i denne bransjen. Derfor er det livsviktig å ha kapital i etableringsfasen. Ser ingen problemer med at PH spytter inn 150 000 i sitt eget prosjekt. Håper og tror disse pengene vil være en god langsiktig investering. En helt ufattelig mye bedre investering enn en veddeløpshest... Rykker vi opp vil man nok merke effekten ganske godt.
Synes Kjellær'n har potensiale til å bli en veldig fin fotballpub, og med tanke på at stedet har holdt på såpass kort tid synes jeg man er godt på vei.
Gooner > Tror ikke du har veldig mye erfaring med utelivsbransjen. I etableringsfasen er det klin UMULIG å gå i pluss, dette gjelder forsåvidt til en viss grad alle andre bedrifter i oppstartsfasen - men i utelivsbransjen er det verre enn normalt.
Victoria Concordia Crescit
Som ren sportspub uten livemusikk i helgene kommer dette stedet til å gå dukken. Det er jeg rimelig sikker på. For meg er dette stedet helt uaktuelt å gå til sånn som konseptet er nå. Kan ikke leve på bare å vise kamper på skjerm. Det er rimelig dødfødt. Di må ha flere bein å stå på.
Ja, liveband fredag og lørdag kveld er et must for enhver skikkelig pub. Dersom man fyrer opp Scooter med en gang dagens fotballkamper er ferdige, da går folk et annet sted.
Jeg tror starten har blitt mye trangere enn den behøvde å bli rett og slett på grunn av dårlig forarbeid. Man burde hentet inn erfaringer fra andre som har hatt suksess med konseptet. Seriøst, når Sarpsborg kan ha en sportspub (sarpinger drar jo gjerne til Fredrikstad om de bare skal "ut på byen") så finnes grunnlaget i Fredrikstad også. Kanskje man må være litt kynisk, som en nevnte, og prioritere de store lagene som mange vil se. I hvert fall til økonomien er på fote.
Og så har de tydeligvis undervurdert behovet for startkapital.
"I'll decide when you retire ... "
- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes
Opprinnelig postet av Gooner
Var puben noen få jobbet for, eller var det faktisk mange som ville ta tak i dette "prosjektet"...........
Mener å huske at det var styret, og kun styret som startet opp den puben. Det var vel også slik at en i styret trakk seg fordi han mente at styret ikke hadde myndighet alene til å fatte en slik beslutning og at slike ting måtte taes på generalforsamling.Likevel syns jeg den største tabba var å ikke involvere folk med erfaring på området fra begynnelsen...
Ble litt skuffa over at de ikke la den ned, men desto mer sjokka da jeg leste artikkelen i f-b.no at de hadde gjeld på nesten en million. Samt måndedlig underskudd på 100K... penger som kunne ha blitt brukt på tribuneliv etc...
"Burde rapportert tidligere Sørlie påpeker imidlertid at varsellampene burde ha blinket på et tidligere tidspunkt. Selv startet han arbeidet med å kikke på pubens økonomi for en måneds tid siden, og ble da raskt oppmerksom på hvordan det egentlig sto til med skjenkestedet. – Jeg så ganske snart at ting ikke var helt på stell, sier han. – Etter min mening burde det vært innkalt til et styremøte allerede etter to måneder, noe som er vanlig, spesielt når det dreier seg om nyetableringer, fortsetter Sørlie." hentet fra F-b.no
Jeg håper selvsagt det kommer til å bli en fungerende og god pub, der man kan se kamper, treffe likesinnede, og ta seg noen pils de helgene man har mulighet til det. For, jeg er vant til å gå på pub under de fleste kamper mitt lag spiller, samt bruke det som et felleskapsarena/sosial plass å vanke sammen med andre fotballidioter.
Nå har jeg valgt å se kamper i stua, og heller gå andre plasser når man har fri/mulighet til kose seg med noen kalde. Uansett, man må føle konseptet treffer det man liker, og man må føle at systemet fungerer i alle ledd (dj, bartendere, ryddehjelp, osv) Kvalitet og profesjonalitet.
Det er bra at Kjellærn nå endelig (ikke noe for tidlig) tar affære, på flere områder om de skal ha en sjanse for å ikke sløse bort mye av plankehaugens penger. Det kan bli et overskuddsprosjekt over tid, men da må man engasjere, finne noe som fenger, og gjøre det på en ordentlig og ryddig måte.
Victoria Concordia Crescit
Opprinnelig postet av kratos
Mener å huske at det var styret, og kun styret som startet opp den puben. Det var vel også slik at en i styret trakk seg fordi han mente at styret ikke hadde myndighet alene til å fatte en slik beslutning og at slike ting måtte taes på generalforsamling.
Du husker feil. At Plankehaugen skulle starte puben ble vedtatt på generalforsamlingen i august 2009.
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Opprinnelig postet av kratos
Dette stemmer nok ikke, det å starte Kjellærn Sportspub ble avgjort på et medlemsmøte i fjor høstp>
Mener å huske at det var styret, og kun styret som startet opp den puben. ...
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914