Husk meg
Brukernavn
Passord

Går vi for tippeligaen i år !?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

moxi

Juniorspiller

Ble medlem: 11 mai 03

Lagt til: 21 jun 03, 14:23
I fjor måtte vi vinne !! I år er det ikke krise ned tap for S.fjord og poengdeling på Hønefoss.
Jeg synes det er deilig bare vi ligger borte fra bunnen. Jeg tror tippeligaen er for tidlig neste år. Men hvem hører hjemme der ? Sandefjord og Hønefoss har lite å stille opp med. Raufoss ?? Ham kam er ikke gode nok for tippeligaen.
Tross alt spiller vi med samme laget som i fjor. Nye spillere er egentlig bare hagen, Stjerna og Helland. Dog en bredere stall.
Vi holder oss blant 5 på topp, men skjerping i alle kamper. Godset, Moss, og Haugesund er ikke sikre 9 poeng. Oslo Øst får FFK problemer med uansett.
Vi får stille opp og være den 12. spilleren på kampene. Tar vi 15 poeng på de neste 5 er livet i Fredrikstad bare herlig. Mot Lillestrøm er det nok å score for å gå videre. Hører du Lars Petter !!!
Stjerna årets nykommer , eller Helland ?

---------------------------

moxi-V

FFK - Hvite og røde. Nye Drillos- 2005 må bli bra !!

Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 21 jun 03, 14:33
Når man begynner å tenke over hvem som hører hjemme i tippeligaen er det nesten så jeg håper vi rykker opp allerede i år, selv om det egentlig ikke er det beste for klubben. For det er som du sier, Raufoss og Hønefoss hører i alle fall ikke hjemme der. Sandefjord, Godset og Ham-Kam er jo lag som i alle fall organisasjonsmessig kan høre hjemme i TL men om de gjør det spillemessig og publikumsmessig er jo en annen sak. Har vi full pott på kampene frem mot ferien nå synes jeg vi bør satse alt på opprykk allerede i år, selv om jeg vet bedre. Klubben har kanskje godt av et år til i 1. divisjon...

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 21 jun 03, 14:34
Her var det mye på en gang. Jeg starter med å svare på overskriften. Går vi for tippeligaen i år!? Tja. Målsetningen er ikke det, men den kan bli revidert underveis, og det skal den også bli. Hvorvidt det er formålstjenelig å rykke opp i år eller ikke, det er også en diskusjon man kan ta. Men nå er det vel slik at FFK gjør hva de kan for å vinne alle fotballkamper, og blir det til slutt så mange poeng at man skulle rykke opp, ja - da er vi i Eliteserien og skal selvsagt feire det med nytt fakkeltog og det som måtte høre med. Når alt dette er sagt; jeg tror ikke vi rykker opp i år (men ikke si det til noen).

Hvem hører hjemme der oppe? Vel, de lagene som rykker opp hører jo hjemme der. Men jeg skjønner spørsmålet og skal således ikke flåse det bort. Skulle jeg bestemt hvilke lag som skulle vært i Eliten ville jeg sporenstreks plukket ut Start, FFK, Godset og kanskje Ham-Kam fra 1.div. Men det er meningsløst å snakke om. I skrivende stund virker det mest realistisk med opprykk i Sandefjord og på Hamar. Da er det fullt fortjent, og to lag som faktisk har forutsetninger for å gjøre det minst like bra som f.eks. Sogndal og Bryne gjør det der oppe. Utfordrerne er Hønefoss, Raufoss og FFK i første rekke. Haugesund ypper seg også, men jeg har vanskelig for å tro de vil henge med helt inn.

Tross alt spiller vi med samme lag som i fjor? Tja. Det ser jo ut til at vi har skiftet førstekeeper fra fjoråret (vet Sørlie var her i fjor, men Rino stod i buret), vi har fått ny venstreback, vi har 2 nye som spiller fast på midtbanen samt en ny spiss. Med andre ord; vi har skiftet ut en del av de som spilte fast i fjor. Likevel trenger vi vesentlige forsterkninger for å snakke om Eliteseriespill - men det vet også de involverte godt, ikke minst herr Eggen.

Årets nykommer? Jeg hadde kanskje såpass høye forventninger til Håkan Söderstjerna, at han har skuffet meg litt. Fortsatt ikke preget en eneste kamp slik jeg håpet han skulle. Noen vakre detaljer og scoringe til tross, han har vært veldig ujevn. Jeg vil snarere trekke frem Roger Helland. Han har vært solid, scoret mange mål og gjør sjeldent feil. Er også veldig annvennelig i forhold til posisjoner på banen. Rett og slett en spiller man er veldig glad for å ha i laget sitt :)

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 21 jun 03, 22:50
Helland er helt klart årets nykommer! Welton er årets flopp - så langt..... har fortsatt tro på at han blir en hit utover sommeren når han får tilpasset seg litt mer og det blir ennå finere vær og gress.. i tillegg mener jeg han bør satses på som høyreving..

Ved siden av oss er det bare godset som egentlig har noe i tippeligaen å gjøre utifra publikum, organisasjon osv...

jeg tror ikke det er bra for FFK å rykke opp alt i år, tror det blir en for stor overgang, kan fort dette rett ned igjen.. å rykke opp fra 2.div til elite på 2 år er ikke alltid det beste.. er spillerne klare for å takle den store overgangen, blant annet tempomessig og mediadekningen, og at man brått må være "helproffersjonelle" i det man foretar seg og sier.. og er supporterne klare for tippeliga??? tror vi er litt for få i plankehaugen til å ta opp kampen med de fleste andre supporterklubbene foreløpig..

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 21 jun 03, 22:58
...men jeg håper selvfølgelig at guttane rykker opp allerede i år, selv om jeg ikke tror det er det beste!

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914