Husk meg
Brukernavn
Passord

foran enga kampen

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 13 mai 05, 17:58
Helt enig! Hadde vært dritkult om 6000 FFK-supportere hadde stått og sunget dette til Klanen:
"Hjem å sette sprøyta, åååå hjem å sette sprøyta, hjem å sette sprøøøyta, åååå hjem å sette sprøyta"

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03

Lagt til: 13 mai 05, 18:10
Endret: 13 mai 05, 18:11
Når 6000 synger sammen er det kult.
Når 3 stk. synger dette tullet(som sikkert hamarfolket også vrir av seg) er det ikke kult!!
Bruk for all del all energi på vårt lag. Drit i Klanen!
Jeg er tilhenger av humor og galskap. Men "hjem å sette sprøyta" er lavmål.

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.

Bever

Juniorspiller

Ble medlem: 14 apr 04

Lagt til: 13 mai 05, 20:53
Trommer er kult når man gjør sånn som bajen fansen gjør,last ned den sangen som vi har rappa fra bajen,ååååå hammarby..På den sangen er det helt rått med trommer!

En ting som jeg vil at Dag og Zoran skal begynne med er at dem lager tall på sangene slik at dem vet hvilken sang dem skal starte, og ikke stå og rope til hværandre,men bare vise nummer på fingrene,så dem slet litt sist mot Lyn.

Og en ting som er viktig er og si til alle som drar igang fylle sanger ,og be dem om å synge på de sangene som Dag el Zoran drar igang!!!!!

Møklegård

Landslagsspiller

Lagt til: 13 mai 05, 21:57
Kanarifansen har forsøkt seg på bajensangen uten å lykkes. Vi har heller ikke lykkes med den. Og det er jo veldig synd.
Nå har kanarigutta tatt i bruk tromme på den sangen, og det tar visst helt av!!
Verdt å prøve!

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 13 mai 05, 22:23
Endret: 13 mai 05, 22:26
Opprinnelig postet av Møklegård

Konkret forslag til hvordan "Av alt i verden" kan fungere:

De får faktisk drahjelp av "playback" over høyteleranlegget. Det syns jeg vi også skal gjøre med "av alt i verden". Bare litt i starten av sangen, inntil alle på stadion er med. Kan hende det holder med bare trekkspillinntroen?! + tekstark.
Da tror jeg den sangen sitter etter et par tre kamper!

La oss ta med cd´n til Ullevål. Dem spillern sikkert før kampen for oss:-)

Det er veldig mange i Plankehaugen som hater tanken på å bruke trommer på kamp, dessuten vil det føre til at hele opplegget rundt sang blir endret. Vår første evt test, av trommer bør definitivt ikke testes ut på Ullevål 16. mai 2005!
Dersom vi skulle komme til enighet rundt å teste trommer, så bør testen foregå på en "mindre viktig" hjemmekamp der stemningen ikke allerede gitt.

Til Snæbbus: Hvorfor bruker du hele tiden Lyn kampen som eksempel på hvor dårlig sangopplegget fungerer? Vi rocka Ullevål 2X ifjor, vi fikk tittelen "tidenes beste på Nadderud" etter kampen mot Stabæk. Hvorfor all trang til å endre hele opplegget?

VI skal være med å prege tribunen Herregud, alle har jo gledet seg til denne kampen i flere uker. Vi kommer til å ha flere syngende supportere enn noen gang før akkurat på denne kampen, da kan man ikke begynne med desperate forslag om trompet og trommer osv...
Vi er norges beste supportere og det skal vi vise på Ullevål på mandag, "om vi taper, eller vinner...."

Macka fra start!

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 13 mai 05, 22:27
Opprinnelig postet av Husgutt

kanskje ikke såå kreativt allikevel, men hvis klanen slenger dritt skrike "hjem å sette sprøyte" :D

Skikkelig kreativt!

Macka fra start!

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 13 mai 05, 22:47
neppe.. hehe

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 13 mai 05, 22:52
Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av Møklegård

Konkret forslag til hvordan "Av alt i verden" kan fungere:

De får faktisk drahjelp av "playback" over høyteleranlegget. Det syns jeg vi også skal gjøre med "av alt i verden". Bare litt i starten av sangen, inntil alle på stadion er med. Kan hende det holder med bare trekkspillinntroen?! + tekstark.
Da tror jeg den sangen sitter etter et par tre kamper!

Det er veldig mange i Plankehaugen som hater tanken på å bruke trommer på kamp, dessuten vil det føre til at hele opplegget rundt sang blir endret. Vår første evt test, av trommer bør definitivt ikke testes ut på Ullevål 16. mai 2005!
Dersom vi skulle komme til enighet rundt å teste trommer, så bør testen foregå på en "mindre viktig" hjemmekamp der stemningen ikke allerede gitt.

Til Snæbbus: Hvorfor bruker du hele tiden Lyn kampen som eksempel på hvor dårlig sangopplegget fungerer? Vi rocka Ullevål 2X ifjor, vi fikk tittelen "tidenes beste på Nadderud" etter kampen mot Stabæk. Hvorfor all trang til å endre hele opplegget?

VI skal være med å prege tribunen Herregud, alle har jo gledet seg til denne kampen i flere uker. Vi kommer til å ha flere syngende supportere enn noen gang før akkurat på denne kampen, da kan man ikke begynne med desperate forslag om trompet og trommer osv...
Vi er norges beste supportere og det skal vi vise på Ullevål på mandag, "om vi taper, eller vinner...."

Hvorfor reiser du bust hver gang noen andre enn deg kommer med meninger om forandringer av Plankehaugens tribuneopptreden under kampene, djpete?
Det virker nesten som om du tror vi allerede har nådd et maximum av vårt potensiale, men hvis det er tilfelle, så tror jeg du tar kraftig feil.

Det kan jo hende at noen av oss andre en gang imellom også har løsninger, som kan gjøre Plankehaugen bedre.
16. mai kampen blir en fest uansett, så hvorfor ikke trå til med både trommer, trompet og munnspill for den sak skyld, hvis det kan bidra til litt ekstraordinært.

Er vi redde for å drite oss ut?
Er det en spesiell standard når det gjelder tribuneopptreden som vi må oppfylle?

Du sier det er mange i Plankehaugen som hater å bruke trommer på en kamp.

Ja det er det sikkert, vi er jo snart 2000 medlemmer, så det er jo ikke så rart at det både er delte meninger om dette og alt annet.

Men det jeg synes er rart er at du åpenbart tror at det kun er deg, djpete, som har den rette oppskriften på hvordan vi bør opptre på kampene.

FFK på toppen i 2005

Møklegård

Landslagsspiller

Lagt til: 13 mai 05, 23:28
Dj skrev:

---------------

Hehe, var ikke det jeg mente altså.
Vi må selvfølgelig prøve ut på Fredrikstadstadion.

kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03

Lagt til: 13 mai 05, 23:38
Pliiis..kutt ut den nesegruse beundringen for klanen! Er vi 6000 må vi tørre å stille opp, og heller ta juling. Jeg har hørt og sett VIF-supportere og klanen både på fotball og hockey gjennom mange år, og deres driiiitbreiale opptreden er til å spy av. Har hørt deres "bønna"-sanger og hjem-og-sokke-kua-kua sanger i årevis. Ikke mye høyere klasse over det en hjem-ogsette-sprøyta eller blokker-og-slum til svar. Men det er så utrolig mange kreative folk her, så noen klekker sikkert ut noe saftig å slenge tilbake NÅR Klannen begynner med driteutsangene sine. VIF og Klanen er og blir en av våre hovedfiender, slik har det alltid vært, og slik vil det alltid være. Så slutt med "la oss vise dem respekt-preket"! Stå opp og sloss, 6000 stemmer vil uansett virke! (Og de er ikke 18000 som synger, masse tanter og onkler blant dem...)

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 13 mai 05, 23:44
klanen er patetiske, snakket med en på jobben i dag, han var bonde fra et sted inærheten av lillestrøm, han går på enga kamper står sammen med klanen å synger "jævla bønder" mot folk fra stavanger, bergen, trondhjem, LYN og lignende! Skikkelig bra klanen,! Klanen er som Jon Syversen skriver i dagens overblik: voksen SFO!

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 13 mai 05, 23:46
Opprinnelig postet av kjo
Pliiis..kutt ut den nesegruse beundringen for klanen! Er vi 6000 må vi tørre å stille opp, og heller ta juling. Jeg har hørt og sett VIF-supportere og klanen både på fotball og hockey gjennom mange år, og deres driiiitbreiale opptreden er til å spy av. Har hørt deres "bønna"-sanger og hjem-og-sokke-kua-kua sanger i årevis. Ikke mye høyere klasse over det en hjem-ogsette-sprøyta eller blokker-og-slum til svar. Men det er så utrolig mange kreative folk her, så noen klekker sikkert ut noe saftig å slenge tilbake NÅR Klannen begynner med driteutsangene sine. VIF og Klanen er og blir en av våre hovedfiender, slik har det alltid vært, og slik vil det alltid være. Så slutt med "la oss vise dem respekt-preket"! Stå opp og sloss, 6000 stemmer vil uansett virke! (Og de er ikke 18000 som synger, masse tanter og onkler blant dem...)

Amen!!:ffk:

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til: 14 mai 05, 12:17
Endret: 14 mai 05, 12:18
sKJØNNER IKKE hvorfor vi bryr oss om klanen. Dem kan synge hva dem vil men hvis vi er skikkelig på hugget og synger mer enn vi er optatt av kampen da tror jeg vi feier dem av banen. Ja da nå kan enkelte sikkert mene hva dem vil og si ifra at jeg er overlegen fordi det er "mine sanger" men klanen kam bare ko0mme med sangene sine og finne noe bedre enn "når ballen ruller" og "for Fredrikstad jeg synger høyt" .
Ja la dem synge hva dem vil men hvis vi får hele VG svingen til å stå på i 5-10 minutter pe en av de sangene da kan jeg garantere at klanen har ikke noe å stille med .

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb

Klokan

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mai 05, 15:38
Endret: 14 mai 05, 15:38
Hjemmelekser folkens ....

Ta med deg CD og kasset i bussen og kjør på sanger frem til Oslo.
Vi skal lære oss "AV ALT I VERDEN" OG "UT VED GLOMMA ER ET VAKKERT STED"
Det som er viktig er at den andre sangen synges så sakte som mulig.

Fint hvis dere tar initiativet og ordner med dette ...
JEG har fikset CD og kasett for buss nr 23.

Dinamo Zagreb

Klokan

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mai 05, 15:41
Ikke glem
Ta med deg både CD og kasett da det er mange busser uten CD spiller ....

Dinamo Zagreb

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 14 mai 05, 17:17
hva blir det egentlig til? skal plankehaugen spre seg over hele vg-tribuna eller blir det et sted som alle skal stå, f.eks. den midterste delen?

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Klokan

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mai 05, 17:34
Jeg synes det er best med midterste delen. Og så får heller Dag og jeg jobbe med å få sidene med på syngingen. Men da må vi være skikkelig tøffe og kjøre en og samme sang minst 5-6 ganger så vi to rekker å få resten av svingen i gang. Og når jeg sier 5-6 ganger da er det ikke sagt at vi må stoppe der. Hvis det høres bra ut da er det like greit å fortsett til det stopper opp vel ...

Dinamo Zagreb

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mai 05, 17:54
Opprinnelig postet av Klokan
Hjemmelekser folkens ....

Ta med deg CD og kasset i bussen og kjør på sanger frem til Oslo.
Vi skal lære oss "AV ALT I VERDEN" OG "UT VED GLOMMA ER ET VAKKERT STED"
Det som er viktig er at den andre sangen synges så sakte som mulig.

Fint hvis dere tar initiativet og ordner med dette ...
JEG har fikset CD og kasett for buss nr 23.

Veldig bra med denne oppfordringen, klokan, men jeg mener at vi også bør synge "Av alt i verden" litt langsommere enn vi gjorde på CDen. Jeg tror faktisk den gir et saftigere trøkk da.
Men uansett om det skulle vise seg å ikke være optimalt, så er det lettere å gå fra langsomt til raskere, enn omvendt.

Når det gjelder plassering av sangglade kjernen på midten, ble jeg litt betenkt igår, da jeg hørte at det denne gangen var nummererte seter.

Er det noen som kan bekrefte/avkrefte om dette er riktig.
Hvis det er riktig, så vil jo det si at den sangglade kjernen antagelig blir spredd over hele tribunen.

FFK på toppen i 2005

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 14 mai 05, 17:56
Det er IKKE nummererte plasser i VG-svingen.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mai 05, 17:57
OK, det var bra. Da har jeg missforstått et eller annet!:D

FFK på toppen i 2005

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914