F-B og rettskriving - Leserinnlegg 04. august
Tror forfatteren av dette innlegget er medlem av dette forumet, og jeg må bare spørre; går det an å gå så virkelig på trynet i et forsøk på å dra frem feil i f-b, når man først skal ta seg bryet?
Det dras frem "orddelingsfeil", og henvises til "Astronomer mot orddeling", men dette er da ord som er delt opp med bindestrek, og har INGENTING med orddeling å gjøre.
Samtidig må det gå an å være såpass våken at man forstår at bindestrekene er plassert på denne måten fordi det er "cut and paste" fra papirutgaven, der dette faktisk er hensiktsmessig.
Hvis man, som det sies i innlegget, skal gjøre "et forsøk på å høyne korrekturlesningstiden noe blant FBs journalister", så bør man virkelig prøve å dra frem noe som faktisk er feil...
(Håper dette ikke faller utenfor rammene til Åpent Forum, hehe)
Klarte bare ikke la være, f-b har irritert meg i årevis med dårlig korrektur, men dette tar kaka likevel...
---------------------------
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Opprinnelig postet av aavdst
Tror nok ofte at skrivefeil i nettutgaven skyldes dårlig tid.
Etter en viss Pedofiliartikkel i uken som gikk, så tror jeg at Desken trenger en oppstrammer uansett det er nett eller papir
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914