Husk meg
Brukernavn
Passord

Keepere i avgang ??

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05

Lagt til: 10 jan 06, 19:30
Lund Hansen reist hjem.....
Steinar i møter med ny klubb...... Noen som vet hvem klubb dette er ?????  
Lasse Staw ønsker seg vekk fra FFK ......... Med meget god grunn etter det som har skjedd den siste uken.
Men det kommer mest sansynlig en ny ung gutt,
At Steinar vil vekk er kanskje ikke så rart etter at den nye kom inn syntes jeg ikke.
Det som er vere er at Lasse vil vekk, men da klubben tar inn en unggutt til, og de da blir forespeilet at de skal spille annenhver b kamp. Er dette noe virke hemmende for begge disse to. Dette skal Lasse ha tatt opp i klubben uten gehør.
Etter det jeg har fått med meg var Lasse og Eggen i en meget kraftig diskusjon etter treningen i dag, noe de fleste spillerne fikk med seg. 
Klubben kan muligens lene seg på at han er skadet, ergo ikke intresang for andre klubber i dette vinduet..

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 10 jan 06, 19:35
Hvis Sørli forsvinner så er det kanskje at han er inneforstått med at han knapt vil sitte benken på A-laget. Det kan vel hende at Staw er tiltenkt reservekeeper rollen når/hvis han er tilbake i gammelt slag og vel så det. Hvis Staw har tro på at han kan bli god nok, så har han vel ikke noe å bekymre seg over. Hvis han er i tvil er det noe annet.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 10 jan 06, 19:37
høres ikke bra ut i hele tatt. hvis staw drar, håper jeg vi leier han ut ihvertfall..

Anne

A-lagspiller

Lagt til: 10 jan 06, 20:23
Problemet er noe mer innviklet en at Staw ikke tror at han blir god nok.
Det er vel heller så at det har blitt sagt at guttene skal spille annehver b - kamp uavhngig av hvem som er best av de?
Det vil si max 10 kamper mot lag av blandet kvalitet i 3 div.
Den beste havner på benken i tippligaen, noe som er realt nok.
Men jeg vil se den U 18 eller U 19 keeperen som med respekt for seg selv sier at den her vil utvikle seg.
Hadde det vært en ren kamp om plassen på b - laget eller om benkeplass hadde det vert helt annerledes, men det er ønske om en ung keeper til som da skal dele oppgavene.
Dette er vel ikke noe som tillsier at Eggen har den helt store tilliten til Staw???
Når det gjelder utleie, så ble han nektet dette av klubben i fjord, og det er tatt opp igjenn i år. Der svaret har vert at dette ikke er aktuelt.
Så tror neppe Lasse har den helt store tilliten til klubben om dagen, tror det var det diskusjonen ( krangelen) med Eggen i dag gikk ut på, så muligens dette blir mislikt av Eggen og han vil la gutten gå ( Om han ikke blir priset vekk)
For som vi har sett tidligere er ikke Eggen den som beholder de som ikke er helt fornøyde med klubbens/hans meninger,.
Så tror nok Staw vil vurder, og dette har ikke noe med at han ikke mener at han greier konkuransen, men fordi han tenker egen utvikling. Noe klubben tillsynelatende ikke gjør om det jeg har fått med meg er riktig!!

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 10 jan 06, 20:36
Hvis Staw kan spille 11 kamper i 3 div, det samme for jr laget. Trene sammen med og lære av Shaaban og Keepertrener Knutsson, samtidig som han er innbytter i tippeligaen. Dette burde være ett ganske godt tilbud til en såpass ung gutt, selvom rekrutt laget ideelt sett burde vært i 2 Div.........   Hva som har skjedd og hvorfor vet jeg ingenting om.......

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 10 jan 06, 20:53
Håper Staw blir, er et stort talent som kan bli veldig god.. Men han trenger tillit og hvis han ikke får det i FFk så skjønner jeg han litt hvis han vil bort. Men klubben bør gjøra det døm kan for å beholde han.

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 10 jan 06, 21:05
Å spille halvparten av kampene for B-laget i 3. div samt resten av kampene på juniorlaget er LANGT i fra bra nok for et av norges største keepertalenter. 
Rekruttlaget opp i andre divisjon, og det i år. 3. divisjon er rett og slett for dårlig trening for våre unge håpefulle og nest beste. 
Nå ser jeg ingen annen løsning enn å leie han ut til en 1.div klubb, evt 2.div klubb, og la Steinardo bli et år til. 

Håper Eggen kan vise at han faktisk klarer å ta vare på talenter, for dette har faktisk vært en av hans store svakeheter tidligere.

Plankehaugen avd kr.sand!!!

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04

Lagt til: 10 jan 06, 23:28
Opprinnelig postet av Kristian B
Å spille halvparten av kampene for B-laget i 3. div samt resten av kampene på juniorlaget er LANGT i fra bra nok for et av norges største keepertalenter. 
Rekruttlaget opp i andre divisjon, og det i år. 3. divisjon er rett og slett for dårlig trening for våre unge håpefulle og nest beste. 
Nå ser jeg ingen annen løsning enn å leie han ut til en 1.div klubb, evt 2.div klubb, og la Steinardo bli et år til. 

Håper Eggen kan vise at han faktisk klarer å ta vare på talenter, for dette har faktisk vært en av hans store svakeheter tidligere.

Gode poeng Bullis! Han må matches på et høyt nivå for å utvikle seg, og ikke minst for å beholde landslagsplassen..

"I FFK blir det ikke ansatt noen trener som vil spille ekstrem «Drillo-fotball». FFK-stilen skal dyrkes. FFK skal ikke bare gjenkjennes på draktfargene, men også på spillestilen!"
Sitat Frode Kværneng, 1. april 04- Aprilsnarr?

-Ullo

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 11 jan 06, 10:14
Opprinnelig postet av Anne
Problemet er noe mer innviklet en at Staw ikke tror at han blir god nok.
Det er vel heller så at det har blitt sagt at guttene skal spille annehver b - kamp uavhngig av hvem som er best av de?
Det vil si max 10 kamper mot lag av blandet kvalitet i 3 div.
Den beste havner på benken i tippligaen, noe som er realt nok.
Men jeg vil se den U 18 eller U 19 keeperen som med respekt for seg selv sier at den her vil utvikle seg.
Hadde det vært en ren kamp om plassen på b - laget eller om benkeplass hadde det vert helt annerledes, men det er ønske om en ung keeper til som da skal dele oppgavene.
Dette er vel ikke noe som tillsier at Eggen har den helt store tilliten til Staw???
Når det gjelder utleie, så ble han nektet dette av klubben i fjord, og det er tatt opp igjenn i år. Der svaret har vert at dette ikke er aktuelt.
Så tror neppe Lasse har den helt store tilliten til klubben om dagen, tror det var det diskusjonen ( krangelen) med Eggen i dag gikk ut på, så muligens dette blir mislikt av Eggen og han vil la gutten gå ( Om han ikke blir priset vekk)
For som vi har sett tidligere er ikke Eggen den som beholder de som ikke er helt fornøyde med klubbens/hans meninger,.
Så tror nok Staw vil vurder, og dette har ikke noe med at han ikke mener at han greier konkuransen, men fordi han tenker egen utvikling. Noe klubben tillsynelatende ikke gjør om det jeg har fått med meg er riktig!!

Tror du har over gjennomsnittlig innsikt i dette, da du ofte kommer på banen når Sraw diskuteres. Finner dog ikke sammenhengen i at spilleren ikke får tillit/spilletid og samtidig at klubben ikke vil selge eller låne ham ut. Synes også det høres rart ut at det skal v ære bestemt i januar hvem som skal spille hvilke kamper, selv om det er B-laget det er snakk om. 
Jeg synes ikke det er rart at spillere som viser mistillit til den sportslige ledelsen faller i unåde. Demokrati er hyggelig og rettferdig, men funker dårlig i en prestasjonsgruppe.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Anne

A-lagspiller

Lagt til: 11 jan 06, 10:43

Han ønsker i utgangspunktet bli i FFK.
Men, da det fra ledelsens side allerede nå er sagt til guttene at de skal spille annenvær b kamp, samt at de skal bytte på å spille de viktige juniorkampene.  Samtidig som at den beste av de sitter på benken i tippeligaen. Da kan ikke jeg se noe annet en at dette allerede er bestemt.
Dette er grunnen til at Staw har reagert, og gjerne vil bort. Han ønsket å bli leid bort i fjord, da SFK kom med en henvendelse, han har også ytret ønske om utleie i år, og da til en klubb han kan få spilletid på et så høyt nivå som mulig. Men dette blir avist av klubben som uaktuelt pr i dag, noe jeg stusser over da jeg mener han hadde fått en uvurderlig erfaring med spill på et så høyt nivå som mulig.
Tror ikke dette hadde vert noe problem, om det hadde vert en konkuranse om plassene, og ikke utalt på forhånd hvem og hvor.
Men uavhengig av hvem som blir, og hvem som går. Er jeg av den klare oppfating av å ha to keepere på 18 - 19 år som begge kjemper om en plass på landslag vil vere meget hemmende for begge to. En ting må man huske på det er at keepere blir bedre med erfaring, det vil si kamper på så høyt nivå som mulig. Det greier de ikke å gi begge to, så om det hedde vert litt sens hadde de latt guttene spille i hver sin klubb, og når alderen var der valgt den som var best.
Dette er ikke talentutvikkling, men det motsatte.

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04

Lagt til: 11 jan 06, 10:59

Men uavhengig av hvem som blir, og hvem som går. Er jeg av den klare oppfating av å ha to keepere på 18 - 19 år som begge kjemper om en plass på landslag vil vere meget hemmende for begge to. En ting må man huske på det er at keepere blir bedre med erfaring, det vil si kamper på så høyt nivå som mulig. Det greier de ikke å gi begge to, så om det hedde vert litt sens hadde de latt guttene spille i hver sin klubb, og når alderen var der valgt den som var best.

Her tar du feil, tror jeg.....ingen blir bra uten konkuranse om plassen.
Jeg tror tvert om av deg, konkuranse er sunn talentutvikling...DET håper jeg Staw ser.

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Anne

A-lagspiller

Lagt til: 11 jan 06, 11:16
Opprinnelig postet av Brukernavn

Her tar du feil, tror jeg.....ingen blir bra uten konkuranse om plassen.
Jeg tror tvert om av deg, konkuranse er sunn talentutvikling...DET håper jeg Staw ser.

Du misforstår vel litt nå, vil du påstå at FFK har et godt kampalternativ til begge 2 ?????????
Tror ikke Lasse er lei konkuransen, det han ikke liker er at det blir bestemt på forhånd.
Tror heller ikke du har rom for å påstå at to 18 åringer utvikler seg best på denne måten, de burde kanskje hatt sin arena i 2. div begge to, og da med mest mulig kamper. Hvordan hadde du tenkt deg at FFK skulle fått til dette??
I utgangspunktet skal jo den som er 2. keeper konkurere om en plass på 1. laget...
Det er ikke snak om noe annet en at begge trenger kamptrening på så høyt nivå som mulig for å utvikle seg, med en model på annenver kamp, bli begge hemmet i utviklingen

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til: 11 jan 06, 11:40
Nå har jeg vært heldig og sett begge i aksjon på aldersbestemt og eller. Hvis den andre unge keeper er han fra kvikk da  gir jeg ham fordell for Lasse.  For en keeper altså ... Gutten er og blir gull verdt om 2-3 hvis han fortsetter utviklinger.. Kan ikke si at Lasse er så dominant på laget slik han kammerat fra halden er.-.. 

Nå er det kun min personlig mening så .... 

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb

Brukernavn

Landslagsspiller

Lagt til: 11 jan 06, 11:50

Du misforstår vel litt nå, vil du påstå at FFK har et godt kampalternativ til begge 2 ?????????
Tror ikke Lasse er lei konkuransen, det han ikke liker er at det blir bestemt på forhånd.
Tror heller ikke du har rom for å påstå at to 18 åringer utvikler seg best på denne måten, de burde kanskje hatt sin arena i 2. div begge to, og da med mest mulig kamper. Hvordan hadde du tenkt deg at FFK skulle fått til dette??
I utgangspunktet skal jo den som er 2. keeper konkurere om en plass på 1. laget...
Det er ikke snak om noe annet en at begge trenger kamptrening på så høyt nivå som mulig for å utvikle seg, med en model på annenver kamp, bli begge hemmet i utviklingen[/quote]

Er det bestemt på forhånd er de jo ingen konkuranse...og da er vi jo enige i mye.

Send en hund etter øl...

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 11 jan 06, 22:23

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 11 jan 06, 22:38
Da er det bare Pål Andre som er igjen fra 2. divisjon hvis Steinar forsvinner

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 11 jan 06, 22:43
Opprinnelig postet av Patrioten
Steinar Sørlie på vei til Notodden http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060111/SISTENYTTFFK/60111022

Det må vel være gode nyheter for Staw? Eller var det kun Drillos oppfatning at vi kun trengte Myhre (les: Shaaban) og Staw som keepere neste sesong?

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 11 jan 06, 23:54
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Patrioten
Steinar Sørlie på vei til Notodden http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060111/SISTENYTTFFK/60111022

Det må vel være gode nyheter for Staw? Eller var det kun Drillos oppfatning at vi kun trengte Myhre (les: Shaaban) og Staw som keepere neste sesong?

Det er riktig, det var Drillo som ved flere anledninger nevdte at FFK kanskje kun ville satse på to keepere. Og det var med den begrunnelsen at det ikke var problemer med å få dispensasjon fra NFF til å hente inn en ny keeper, dersom det skulle oppstå skader. 
Er ikke sikker på at Eggen og Jerry er enige med Drillo, så det er nok høyst sannsynlig at FFK troppen også i 2006 vil bestå av 3 keepere.

FFK på toppen i 2006

Brukernavn

Landslagsspiller

Lagt til: 11 jan 06, 10:02
Lund Hansen reist hjem.....
Steinar i møter med ny klubb...... Noen som vet hvem klubb dette er ?????  
Lasse Staw ønsker seg vekk fra FFK ......... Med meget god grunn etter det som har skjedd den siste uken.
Men det kommer mest sansynlig en ny ung gutt,
At Steinar vil vekk er kanskje ikke så rart etter at den nye kom inn syntes jeg ikke.
Det som er vere er at Lasse vil vekk, men da klubben tar inn en unggutt til, og de da blir forespeilet at de skal spille annenhver b kamp. Er dette noe virke hemmende for begge disse to. Dette skal Lasse ha tatt opp i klubben uten gehør.
Etter det jeg har fått med meg var Lasse og Eggen i en meget kraftig diskusjon etter treningen i dag, noe de fleste spillerne fikk med seg. 
Klubben kan muligens lene seg på at han er skadet, ergo ikke intresang for andre klubber i dette vinduet..

Hørte du at Staw sa han ønsket seg bort, eller er dette noe du tror.

Tror nok Staw velger å bli, for en keeper på hans alder , med det støtte apparatet runt seg  (og ikke minst den flotte spilergruppa) er det meningsløst å ønsk seg bort fra en TL-kubb.

Send en hund etter øl...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914