Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: Tromsø - FFK (5. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 9 8

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 06 mai 07, 18:01

Opprinnelig postet av keiko99
er det noen som har kjøpt kampen slik at dere kan se den via FXT ?

Jeg har gjort det..   Ble ikke noe imponert det jeg ser nå.. bilde er vanskelig og lyden hakker litt... andre som har det samme problemet ?

 

I mediaplayeren: tools - performanse - sett buffering til 60 sekunder

 

Det gjør nok susen. Eventuelt må du justere ned bitraten under videoinstillinger i viedeovinduet.

 

Jeg er i Australia å ser nett-TV med ISDN hastighet! Alt for FFK!

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 05 mai 07, 01:48
var det ikke til og lindpere som spilte ut rbkpå lerkendal? Glad Lindpere ikke stiller...

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 mai 07, 09:15
Anders Grönhagen smilte lurt på spørsmålet om hvordan FFK skal slå Tromsø.A Ikke så rart, han har flere våpen på lur.

---------------------------

http://keiko99.net


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 04 mai 07, 02:55
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Kent

FFK spilte jo dårlig mot Viking både defensivt og offensivt så det er nok klokt å stable om halve laget og innføre en ny formasjon før Tromsø kampen!!!

Hva med litt kontinutet. holde på noe som funker, la spillerene bli kjent med plassene sine???

Din oppskrift er altså å finne noe som fungerer en gang og deretter kjøre på autopilot seinere. Er det deg, Eggen?

Seriøst: Hvor mange fotballlag "spiller sin egen fotball" UTEN å gjøre justeringer i spillertyper, posisjoner og formasjoner i forhold til motstanderen? 

FFK har spilt "vår fotball hjemme, som borte, i tre år nå. Vi har knapt vunnet en kamp på fremmed gress, men vi har vært solide hjemme.

Det var det med å lære av tidligere feil, lære av historien, osv.

 

Man bør ikke endre formasjon, rokere masse spillere etc for å spille klokere og ta færre sjanser på bortebane! Det går likevel ann å gjøre små justeringer etter hvilken motstand man møter og hvor man møter dem. Å holde på en formasjon og la spillerene bli kjent med plassene sine skaper trygghet, og det vil være nøkkelen til å ta poeng også borte.

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


nyestadion

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 mar 07
Innlegg: 6

Lagt til: 04 mai 07, 22:01

har vært på melløs flere ganger pga at jeg er råde gutt:) men ffk er laget.dere  eller noen av dere sier at vidar ikke er bra på hode? dette setter jeg ? på fordi i moss var jo han en av de beste i det. vent å se han er bra med hodet også.....han sliter også litt med kneet enda:( kjenner han personelig litt da hehe.men han trives i ffk.gi han litt tid.så blir dere overbevist.ellers er jeg enig i at vi må ha eller bør ha det samme laget som mot viking

dette lukter 3 poeng

---------------------------

soon,very soon


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 04 mai 07, 22:42
Opprinnelig postet av nyestadion

dere  eller noen av dere sier at vidar ikke er bra på hode? dette setter jeg ? på fordi i moss var jo han en av de beste i det. vent å se han er bra med hodet også.....

Har vel blitt "for godt vant" med Raio... Vidar har gjort greit fra seg i hodeduellene han, men mangler en del på å bli like sterk som Raio der.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 04 mai 07, 23:16
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av nyestadion

dere  eller noen av dere sier at vidar ikke er bra på hode? dette setter jeg ? på fordi i moss var jo han en av de beste i det. vent å se han er bra med hodet også.....

Har vel blitt "for godt vant" med Raio... Vidar har gjort greit fra seg i hodeduellene han, men mangler en del på å bli like sterk som Raio der.

VM synes jeg er litt vel kåbbåi, selv om han vinner en del på hodet. Han er mange ganger ut i der når han ikke skal være der. Raijo rydder i hvertfall stort sett unna han når han fungerer på denne måten, mer enn jeg kan si om VM. Hittil er jeg ikke overvettes imponert over VM. Har spilt greit, men heller ikke mer.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 05 mai 07, 00:09
Vidar er en gambler, men han gambler med stil og sin distinkte utførelse. Ler meg ihjel når han treffer med susærtaklingane sine. Skuddet til Ahlsen og Prytz målte vel 100 km/t. Jeg tror taklingen Vidar satt inn mot Espen hoff i år må ha vært minst det dobbelte Jeg skjønner alikvel at Grønis antakeligvis velger å ta ut Vidar av troppen fremfor Gerrbrandt. Det er nok det mest safe. Selv om Gerrbrandt også er dritrask, så mister vi psychofarta bak der om vi tar ut vidar..

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 02 mai 07, 14:53
Opprinnelig postet av Kent
Samme lag som mot Viking! Gjør de mer enn 1 endring fra det laget som rundspilte Viking i 1. omgang blir jeg forundret....

Tror ikke det hadde vært så dumt med en god hodespiller til inn på laget mot Tromsø, men ellers er jeg enig.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 02 mai 07, 15:03

Prinsipielt enig i utsagnet "never change a winning team", men jeg tror dette blir en annen kamp fordi:

1 Det er en bortekamp hvor hjemmelaget vil forsøke å sette premissene i større grad enn det Viking gjorde.

2 Tromsø spiller en gampe/krige fotball til forskjell fra Viking.

 

Jeg tror det er viktigere med defensiv trygghet og duellstyrke her enn det var hjemme sist.

Kanskje noe slik:

                                                    Shabaan

PAC                 Gerrbrandt              Martinsen(Piroja)              Prydz

Multe             Bjørkøy                 Martyn                         Kvisvik/Stadheim

                                Tarik (Fofana)                             Hoås(Vuorinen)

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 02 mai 07, 15:05
For meg er det en gåte at noen er i nærheten av å vurdere Stadheim fremfor Kvisvik........

Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 02 mai 07, 15:08
Stadheim er ikke god nok!!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 03 mai 07, 11:48

Opprinnelig postet av Bedreviteren
For meg er det en gåte at noen er i nærheten av å vurdere Stadheim fremfor Kvisvik........

Ja-enig. Blir nesten det samme som å vurdere om jeg skal spille med Gerrard eller Diao  sentralt på midten

Stadheim er sentralspiller - basta. Du ser det selv på kroppspråket hans også. Trives ikke på kanten.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 03 mai 07, 06:22

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Kent
Samme lag som mot Viking! Gjør de mer enn 1 endring fra det laget som rundspilte Viking i 1. omgang blir jeg forundret....

Tror ikke det hadde vært så dumt med en god hodespiller til inn på laget mot Tromsø, men ellers er jeg enig.

 

Ja hadde de bare hatt noen! Enig i at å bytte en frisk Raio med VM vil kunne gi mer hodestyrke uten at det vil påvirke laget nevneverdig på andre områder. Men la for all del midtbanen og angrepet forbli uforandret!

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 03 mai 07, 08:28
Hva med denne lag oppstillingen da ?

---Rami--

--Patrik gerbrand---VM----Raio---Prytz

---jonna--martyn--ramberg--kvisvik

tarik og fofana

---------------------------

http://keiko99.net


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 03 mai 07, 08:31
Opprinnelig postet av keiko99
Hva med denne lag oppstillingen da ?

---Rami--

--Patrik gerbrand---VM----Raio---Prytz

---jonna--martyn--ramberg--kvisvik

tarik og fofana
Bytt ut Ramberg med Kouadio

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 03 mai 07, 08:32
Den er bra den keiko men tviler på at PAC blir satt ut av laget. Håper Piiroja starter denna kampen. Hadde også vært bra om Berg var klar til å krige i denna kampen. Jonna må spille på høyre nå også, for vi trenger Tarik foran.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 02 mai 07, 12:24
Endret: 02 mai 07, 12:28
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Hm, ja har noen noen tanker om kampen til Søndag?

Lite aktivitet her nå, ser det er lite aktivitet på kamptråden som er på hjemmesida til TIL også. Er dette rett og slett en kamp vi ikke legger så stor vekt på?

Mitt tips til kampen er 1-3 , 2 mål av Tarik og ett av Fofana. Ademolu skårer for TIL

Liten vekt på kampen? Det tror jeg ikke. Man har vel bare vært opptatt med å fordøye kampen som var på søndag.

Tror vi ha ok muligheter borte mot Tromsø. Hvis vi klarer å holde pasningspresisjonen og hurtigheten i spillet oppe så skal Tromsø få nok å henge tærne i. Håper Martyn får ny tillitt, og at han fortsetter å levere. En real midtbanekriger med evne til å vende spillet på en femøring og stor offensiv kapasitet. Har også tro på kombinasjonen Konan&Beko på kunstgress, de to har virkelig teknikk til å beherske det raske underlaget. Kvisvik, Martyn, Konan og Bjørkøy sentralt, Tarik og Beko på topp. Der tror jeg vi har en fin oppskrift på ball-i-hatt (m/krem og sukkertopper og irish coffe).

West kan for min del få komme inn når han føler for det selv.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 apr 07, 16:17
Endret: 30 apr 07, 16:18
FFK kommer vel muligens til å ligge litt dypt i denne kampen og satse på kontringer, i så fall kunne jo dette vært en fartsfylt førsteellever:

Shaaban

Czwartek - Gerrbrand - Martinsen - Prytz

Tarik - Bjørkøy - Martyn - Kvisvik

West - Fofana

Ramberg ut, selv om han gjorde gode ting i Viking-kampen, men vi trenger en som takler knallhard og kan gi litt juling, det finner vi i Martyn. Med Tarik på kanten og West og Fofana fremme, så vil jeg tro at forsvaret til Tromsø får jeg seg noen karuseller og løpeturer de sent vil glemme. Var vel FlightOfTheRat som nevnte i en tidligere tråd at Fofana minner litt om Tarik i fjor, og når jeg tenker meg litt om så er jeg litt enig i det. Tror han kommer til å score hvis han får litt mer tillit, og da tror jeg han kommer til å fortsette å score også. Dessuten kommer han til en del sjanser, og skaper også sjanser for andre. Brian West er sikkert spillesugen til tusen i tillegg. Kanskje litt ensformig taktikk, men dæven det hadde vært morsomt å sett det laget på banen og!

algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 30 apr 07, 16:58
Litt av poenget med å spille Jonna på kant er jo at han faktisk også jobber defensivt og hjelper PAC i _MYE_ større grad enn Tarik. Skal en slå Tromsø er det viktig at de ikke får slått mye innlegg på Rush og Årst, så defensiv jobbing på kantene bør prioriteres. Samme startoppstilling som mot Viking I say.


Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 9 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340