Husk meg
Brukernavn
Passord

Valget 2007

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 7 2

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 07 sep 07, 22:53
Opprinnelig postet av Willy Renè

Stem etter overbevisning og ikke hør på hva forføreriske politikere plaprer om.

Personlig kunne jeg tenkt meg å stemt på Ole Henrik Grønn i Sarpsborg, synes han har mye fornuftig, men som absolutt ikke troende kan jeg ikke stemme på KRF.

Det blir nok  blått.

Stemme etter overbevisning ?? Er det for en uttalelse ?? Hvilket parti kan du bli overbevist av her i byen ?? Greit å skrive fint Willy, men det henger fortsatt ikke på greip det du skriver.


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 07 sep 07, 23:16
Er Rune Haugen klar over at hvis man IKKE stemmer, så gir man i prinsippet stemme til ALLE partiene? Må vel være bedre å gi de til ett parti? :)

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 07 sep 07, 23:19
Endret: 07 sep 07, 23:24

Opprinnelig postet av Svein
Er Rune Haugen klar over at hvis man IKKE stemmer, så gir man i prinsippet stemme til ALLE partiene? Må vel være bedre å gi de til ett parti? :)

Da må jeg igjen spørre hvilket parti ?? At det blir det samme som å gi et til hver er jeg inneforstått med. Samme hadde det vært om jeg hadde møtt opp og stemt blankt.

Eneste som jeg sympatiserer litt med er Svein Bendik, men hans parti er dessverre haleheng til AP. Og det styret som FRP-H har ang. eiendomsskatt, bomring og rushtidsavgift er lite interessant for mitt vedkommende. Jeg betaler dette uten å rynke på nesa.


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 07 sep 07, 23:30
Opprinnelig postet av Rune Haugen
ang. eiendomsskatt, bomring og rushtidsavgift er lite interessant for mitt vedkommende. Jeg betaler dette uten å rynke på nesa.


Hoho.. Hør på meg..

---------------------------

Gashi!


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 07 sep 07, 23:34

Jeg er for eiendomsskatt og bomring, banner litt i kjerka nå for mange tenker jeg.

Bedre med bomring og etter hvert få bedre infrastruktur som hele samfunnet vil nyte godt av, og hvorfor skal noen kommuner la vær å innføre eiendomsskatt ? Jeg betaler gjerne eiendomsskatt for at gamle besteforeldre skal få slippe dobbeltrom på sykehjem.

 

(Henger vel fortsatt ikke på greip men jeg nevner det likevel.)

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 07 sep 07, 23:36

Opprinnelig postet av T.Olsen
Opprinnelig postet av Rune Haugen
ang. eiendomsskatt, bomring og rushtidsavgift er lite interessant for mitt vedkommende. Jeg betaler dette uten å rynke på nesa.


Hoho.. Hør på meg..

Hva da ?? Hvis du tror jeg sitter med ræva full av penger så får du tro om igjen ?? Jeg er vel blant de fattigste som er inne på forumet.


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 07 sep 07, 23:38
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av T.Olsen
Opprinnelig postet av Rune Haugen
ang. eiendomsskatt, bomring og rushtidsavgift er lite interessant for mitt vedkommende. Jeg betaler dette uten å rynke på nesa.


Hoho.. Hør på meg..

Hva da ?? Hvis du tror jeg sitter med ræva full av penger så får du tro om igjen ?? Jeg er vel blant de fattigste som er inne på forumet.


Da vil jeg anbefale deg å rynke på nesa i blant.. hehe..

---------------------------

Gashi!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 07 sep 07, 23:41

Opprinnelig postet av T.Olsen
Da vil jeg anbefale deg å rynke på nesa i blant.. hehe..

Hvorfor det ??


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 07 sep 07, 23:47
Du er positiv til å betale diverse skatter og avgifter, du gjør dette uten å "rynke på nesa", og så klager på at du har dårlig råd.
Da sier jeg at du kanskje kan begynne å rynke litt på nesa, så du kanskje slippr unna noe i skatt og avgifter. Det var litt humoristisk ment, men det er kanskje litt sent? hehe..

---------------------------

Gashi!


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 07 sep 07, 23:53

De virkelig rike betaler stort sett aldri formuesskatt og arveavgift.

Dette bør avskaffes før man begynner å snakke om eiendomskatten, det er bare det at eiendomsskatten er kommunal, lokalpolitikk, formuesskatt og arveavgift vedrører rikspolitikken, jeg bare nevner det likevel.

Når det gjelder eiendomsskatten så er nok det inntekter kommunene trenger for å få budsettet til å nærme seg balanse, pengene må de jo ha inn uansett.

Jeg vil bare nevne at jeg ikke er noen sterk tilhenger av eiendomsskatt og bompenger, men jeg ser nødvendigheten av det.

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 07 sep 07, 23:55

Opprinnelig postet av T.Olsen
Du er positiv til å betale diverse skatter og avgifter, du gjør dette uten å "rynke på nesa", og så klager på at du har dårlig råd.
Da sier jeg at du kanskje kan begynne å rynke litt på nesa, så du kanskje slippr unna noe i skatt og avgifter. Det var litt humoristisk ment, men det er kanskje litt sent? hehe..

Klager ikke på at jeg har dårlig råd jeg. Jeg vet å prioritere med de pengene jeg har. Så lenge disse skattene går til noe bra så er det greit nok for meg.


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 07 sep 07, 23:56
Endret: 07 sep 07, 23:57
Greit, jeg skal slutte å prøve å være morsom, det var ikke særlig vellykket

---------------------------

Gashi!


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 08 sep 07, 13:34
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Tror nok du heller skal bekymre deg hvis de rødgrønne med AP i spissen får fortsette og regjere her i byen. Da må vi nok snart betale eiendomskatt for å sitte på stadion også,hehe. Nei denne byen må bli blåere er nå min mening.


Ja la oss for Guds skyld gjøre Fredrikstad så blått som mulig. På den måten kommer kun de rikes barn til å havne på de beste skolene med de beste lærerne, mens alle andre barn og ungdommer får det som er igjen. La for all del kommunen bli blå så det alltids vil stå noen bak enhver virksomhet som vil tjene penger. La noen private aktører tjene seg rike på at de får de rikes barn i deres barnehager, skoler. Det samme med de eldre: de rikes familier får plassert sine foreldre på fine aldershjem, mens Ola og Kari senior Nordmann sitter igjen med minstepensjon og intet fint aldershjem å flytte til fordi de ikke har råd. Det skal være takka for at de har slitt ræva av seg i over 50 år i arbeidslivet.

La oss slå et slag for klasseskillet! La oss få tilbake fattigdom og elendighet igjen, det som har preget dette landet i hundrevis av år, men som Arbeiderbevegelsen endelig klarte å snu på 1930-tallet. Rettferdigheten får ikke seire fordi folk er naive, tror på enkle løsninger, kjappe svar, og ikke minst fordi mange nordmenn er egoistiske. Jeg, meg og MITT! Det er naivt og egoistisk å tro at blå politikk vil gjøre det bedre for oss.

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
Fortsatt god bedring Dagfinn!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 08 sep 07, 15:41
Ja, la oss få inn stuttum partiet frp, så kan byen basere seg på monopol penger.......

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 08 sep 07, 16:55
Det er det du ikke skjønner Scout. Det er forskjell på 1930 tallet on 2007. Eller jeg vil vel heller si at AP hadde sin storhetstid etter krigen men da var det også et bra parti den gang. Ikke i 2007, krigen er slutt for lenge siden og industrien i Norge har vi knapt noe av igjen. Hadde enda AP eller tilsvarende partier kunnet fornye sin tankegang,hmmm men nei den gang ei. Synes du virkelig at gamlehjemmene er så veldig bra i 2007. Ikke faen om jeg gjør, dauer heller enn å havne slik de gamle gjør idag.

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 08 sep 07, 17:42
Opprinnelig postet av ffk-4ever
. Synes du virkelig at gamlehjemmene er så veldig bra i 2007. Ikke faen om jeg gjør, dauer heller enn å havne slik de gamle gjør idag.


Det har jeg ikke sagt noen ting om. Mange gamlehjem trenger desperat utbedring, men dersom Høyre eller Frp får bestemme vil gamlehjemmene utbedres, men samtidig privatiseres slik at noen kan tjene penger på at de gamle bor der. Og mens vi snakker om penger så er det nettopp det som vil styre og gjelde når de nye og fine gamlehjemmene til de blå har blitt oppført. De med mest penger vil få et fint sted å nyte alderdommen, mens de som ikke har det ender opp med spinke og spare til en pose kamferdrops, mens de må bo i gamle og falleferdige hus. Det beste er jo om ALLE får det samme tilbudet. Og det vil ikke egoismen eeehhh Frp tillate.

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
Fortsatt god bedring Dagfinn!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 08 sep 07, 17:46

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Synes du virkelig at gamlehjemmene er så veldig bra i 2007. Ikke faen om jeg gjør, dauer heller enn å havne slik de gamle gjør idag.

Tror ærlig talt ikke at det blir noe bedre om de Blå kommer til makta heller. Se bare på regjeringsnivå. De som sitter nå styrer blåere enn de som satt der fra før. Bror min som tjener bra, er storfornøyd med denne regjeringa som er der nå, og han pleier normalt å stemme enten H eller FRP. Heretter lurer han faktisk på om han skal stemme AP. Sånn som nå er det det samme for meg hvem som styrer. Er ikke store forskjella på dem som styrer. Men en ting har jeg bestemt meg for, og det er hvis FRP hadde hatt makta her alene så hadde jeg emigrert.

 


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 08 sep 07, 17:46

Opprinnelig postet av Scout
Opprinnelig postet av ffk-4ever
. Synes du virkelig at gamlehjemmene er så veldig bra i 2007. Ikke faen om jeg gjør, dauer heller enn å havne slik de gamle gjør idag.


Det har jeg ikke sagt noen ting om. Mange gamlehjem trenger desperat utbedring, men dersom Høyre eller Frp får bestemme vil gamlehjemmene utbedres, men samtidig privatiseres slik at noen kan tjene penger på at de gamle bor der. Og mens vi snakker om penger så er det nettopp det som vil styre og gjelde når de nye og fine gamlehjemmene til de blå har blitt oppført. De med mest penger vil få et fint sted å nyte alderdommen, mens de som ikke har det ender opp med spinke og spare til en pose kamferdrops, mens de må bo i gamle og falleferdige hus. Det beste er jo om ALLE får det samme tilbudet. Og det vil ikke egoismen eeehhh Frp tillate.

Begynn å les partiprogrammer foreslår jeg


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 08 sep 07, 18:33
Endret: 08 sep 07, 18:34
Opprinnelig postet av ffk-4ever

Opprinnelig postet av Scout


Det har jeg ikke sagt noen ting om. Mange gamlehjem trenger desperat utbedring, men dersom Høyre eller Frp får bestemme vil gamlehjemmene utbedres, men samtidig privatiseres slik at noen kan tjene penger på at de gamle bor der. Og mens vi snakker om penger så er det nettopp det som vil styre og gjelde når de nye og fine gamlehjemmene til de blå har blitt oppført. De med mest penger vil få et fint sted å nyte alderdommen, mens de som ikke har det ender opp med spinke og spare til en pose kamferdrops, mens de må bo i gamle og falleferdige hus. Det beste er jo om ALLE får det samme tilbudet. Og det vil ikke egoismen eeehhh Frp tillate.

Begynn å les partiprogrammer foreslår jeg



jupp, folk har ennå ikke fått med seg at frp er for statlig finansiert eldreomsorg. (frp har mye rare forslag, men de er ikke for at folk skal betale for sin egen eldreomsorg). Det de mener er at kommunen ikke skal ha monopol på de pengene staten bruker på eldreomsorg. Det er helt tydlig at misinformasjonen til SV/AP fungerer iallefall

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 08 sep 07, 19:40
Opprinnelig postet av ffk-4ever

Begynn å les partiprogrammer foreslår jeg



Det trenger jeg ikke. Jeg vet meget godt hva egopartiene står for. De ønsker privatisering og konkurranse i så godt som alle ledd. Det de ikke tenker på/bryr seg om (hva vet jeg) er at når det er konkurranse, vil noen stå igjen som tapere. I velferdsNorge er det alt annet enn rettferdig. Det er egentlig ikke rettferdig enten man bor i Norge eller Oman for den sakens skyld. Stem blått dere, så får vi det som i USA etter hvert. Der er de rike sinnsykt rike, og de fattige har virkelie ingenting. Arbeidsledigheten er enorm,  kriminaliteten øker år for år, og titusenvis av mennesker bor på gata. Det er i verdens mektigste land. Ja, la oss få det slik! Det tjener jo alle!

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
Fortsatt god bedring Dagfinn!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 7 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340