Jævla kjeltring
Det vi må gjøre når våre kunder nekter å betale er følgende:
En forliksklage må tas ut og vinnes.
Hvis man vinner denne og man fortsatt nekter så blir saken oversendt til namsmann.
Namsmann sender da trusselbrev til idioten med BETAL.
Betaler han fortsatt ikke så kommer namsmannen å tar beslag i innbo som kan selges for det som skyldes eller mer.
Dette er fremgangsmetoden for privat personer da, muligens litt annerledes når det gjelder bedrifter.
---------------------------
100 hektoliter mussa på stampen
Opprinnelig postet av mysthical
Hei
Det vi må gjøre når våre kunder nekter å betale er følgende:
En forliksklage må tas ut og vinnes.
Hvis man vinner denne og man fortsatt nekter så blir saken oversendt til namsmann.
Namsmann sender da trusselbrev til idioten med BETAL.
Betaler han fortsatt ikke så kommer namsmannen å tar beslag i innbo som kan selges for det som skyldes eller mer.
Dette er fremgangsmetoden for privat personer da, muligens litt annerledes når det gjelder bedrifter.
Det mål vel foretas en utleggsforretning, men slike kjeltringer har vanligvis ingen ting å foreta utlegg i, de vet å ordne seg, særeie etc.
Kan sikkert høre med mine kolegar på inkasso også om de har noen råd, men da må jeg vite om det er bedrift eller person. Er det bedrift så kan jeg jo kreditsjekk bedriften hans hehe, men det tar vi da på PM
Opprinnelig postet av mysthical
Første forutsettning er jo at de har verdier å ta beslag i. Men må nesten sjekke om det er han som bedrift eller han som person det gjelder.
Kan sikkert høre med mine kolegar på inkasso også om de har noen råd, men da må jeg vite om det er bedrift eller person. Er det bedrift så kan jeg jo kreditsjekk bedriften hans hehe, men det tar vi da på PM
Han er reistrert i Brønnøysund. Jeg vant saken i forliksrådet gjennom inkassobyrådet som jeg bruker. Jeg kan faxe dommen til deg hvis du er interresert.
Opprinnelig postet av Willy Renè
Hvis det er så at banken ved en feiltakelse har overført penger månedlig til ham i stedet for til deg så kan vel kanskje banken bli gjort ansvarlig ? Men burde du ikke oppdaget dette tidligere, når penger du skal ha inn ikke kommer inn hver måned ?
Det er en av de ansatte hos meg som trykket gjentagelse for utbetaling hver md istedenfor bare en overførsel. Det er ikke jeg som skal ha pengene. Jeg betalte for innsetting av 3 vinduer på huset mitt på Gressvik.
Opprinnelig postet av 1947modell
Kan noen gi meg råd hvordan jeg kan inkassere 165.000 kr som en av byens håndtverkere har tappet min kto for ? SAken har vært i forliksrådet og ble satt til overvåking pga av at det ikke var noe å hente !! Politiet tar bare saker fra det offentlige da de er blitt svindlet. En politijurist sa at saken ville bli bli henlagt pga bevisets stilling. Det har tikket inn 8.000.- hver md på hans kto i Postsparebanken Mannen er daglig ute på jobber. Hvor er rettferdigheten ? Stryker moderator denne tråden , send meg mail hva jeg skal gjøre. Skal jeg gå ut med navn og adresse ? kontakte avisa ? Selge fordringen ? Har noen erfaring ? Jeg er åpen for det meste.
Har fått mange løsninger og legger ut på " anbud ". Firmaets organaisasjonsnr. er tilgjengelig ved PM.
Det er en av de ansatte hos meg som trykket gjentagelse for utbetaling hver md istedenfor bare en overførsel. Det er ikke jeg som skal ha pengene. Jeg betalte for innsetting av 3 vinduer på huset mitt på Gressvik.
Det er vel kanskje en mulighet for at du har en bedre sak hvis denne stevningen vinner fram:
"For snart et år siden tastet Fossbakk ved en feil et tall for mye da hun skulle overføre et lån på 500.000 kroner til datteren sin. Det ekstra tallet førte til at pengene ble overført til en DnB Nor-kunde i Oslo, som i løpet av kort tid tok ut alle pengene og spilte bort det meste."
Forskjellen er vel at banken blir stevnet for å ha for dårlig kontroll mellom kontonummer og hvem man oppgir som kontoeier. Jeg klarer ikke helt se hvordan banken skulle kunne forhindre at man krysser at for repeterende betaling når kontonummer og mottaker stemmer nogenlunde over ens.
Nå skal det jo sies at saken skulle vært løst ved han k*dden betalte deg tilbake. Men det virker jo som det har vært en firma-sak, så da kan du vel føre dette opp som tap, og dermed få tilbake penger på skatten?
Bjørkøy som Statsminister!
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Det er en av de ansatte hos meg som trykket gjentagelse for utbetaling hver md istedenfor bare en overførsel. Det er ikke jeg som skal ha pengene. Jeg betalte for innsetting av 3 vinduer på huset mitt på Gressvik.Det er vel kanskje en mulighet for at du har en bedre sak hvis denne stevningen vinner fram:
"For snart et år siden tastet Fossbakk ved en feil et tall for mye da hun skulle overføre et lån på 500.000 kroner til datteren sin. Det ekstra tallet førte til at pengene ble overført til en DnB Nor-kunde i Oslo, som i løpet av kort tid tok ut alle pengene og spilte bort det meste."
Forskjellen er vel at banken blir stevnet for å ha for dårlig kontroll mellom kontonummer og hvem man oppgir som kontoeier. Jeg klarer ikke helt se hvordan banken skulle kunne forhindre at man krysser at for repeterende betaling når kontonummer og mottaker stemmer nogenlunde over ens.
Nå skal det jo sies at saken skulle vært løst ved han k*dden betalte deg tilbake. Men det virker jo som det har vært en firma-sak, så da kan du vel føre dette opp som tap, og dermed få tilbake penger på skatten?
Dette var en sak utenom mitt firma. Han skulle sette inn 3 vinduer i et hus jeg eier på Gressvik og ha 8.000 for jobben. Må vente med fradrag før jeg leier ut igjen Men vil jo helst ha rene penger igjen.
Hvis det er så at banken ved en feiltakelse har overført penger månedlig til ham i stedet for til deg så kan vel kanskje banken bli gjort ansvarlig ? Men burde du ikke oppdaget dette tidligere, når penger du skal ha inn ikke kommer inn hver måned ?Det er en av de ansatte hos meg som trykket gjentagelse for utbetaling hver md istedenfor bare en overførsel. Det er ikke jeg som skal ha pengene. Jeg betalte for innsetting av 3 vinduer på huset mitt på Gressvik.
Forstår jeg det rett at en betaling for en enkelt faktura har blitt repetert som et fast månedlig trekk, det vil si at fakturaen har blitt betalt mer enn 20 ganger ? Men hvor er da rutinene i foretaket ditt med hensyn til regnskapsføring, bankavstemminger osv. ? Da burde vel trekket blitt stoppet mye tidligere, og skaden vært mindre. Eller har jeg ikke forstått saken rett ?
Forstår jeg det rett at en betaling for en enkelt faktura har blitt repetert som et fast månedlig trekk, det vil si at fakturaen har blitt betalt mer enn 20 ganger ? Men hvor er da rutinene i foretaket ditt med hensyn til regnskapsføring, bankavstemminger osv. ? Da burde vel trekket blitt stoppet mye tidligere, og skaden vært mindre. Eller har jeg ikke forstått saken rett ?
Tror dette sannsynligvis er litt av årsaken til at Politiet ikke kan/vil gjøre noe. En enkeltstående feil vil også banken gjøre, men et månedlig trekk over 20 måneder (!) gir ikke inntrykk av feil...
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av denialsander
Forstår jeg det rett at en betaling for en enkelt faktura har blitt repetert som et fast månedlig trekk, det vil si at fakturaen har blitt betalt mer enn 20 ganger ? Men hvor er da rutinene i foretaket ditt med hensyn til regnskapsføring, bankavstemminger osv. ? Da burde vel trekket blitt stoppet mye tidligere, og skaden vært mindre. Eller har jeg ikke forstått saken rett ?Tror dette sannsynligvis er litt av årsaken til at Politiet ikke kan/vil gjøre noe. En enkeltstående feil vil også banken gjøre, men et månedlig trekk over 20 måneder (!) gir ikke inntrykk av feil...
Prestert å betale samme fakturaen 20 ganger på rad? Beklager altså, men dette må jeg knegge litt av, hehehehehehehe
Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie
NEI TIL HETS AV BRH!
FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!
engasjere til en jobb. Du får true med å offentligjøre saken. Aviser etc. Kommer saken ut vil han jo miste mange kunder.
Håper at det ordner seg.
Opprinnelig postet av Snæbbis
Opprinnelig postet av denialsander
Forstår jeg det rett at en betaling for en enkelt faktura har blitt repetert som et fast månedlig trekk, det vil si at fakturaen har blitt betalt mer enn 20 ganger ? Men hvor er da rutinene i foretaket ditt med hensyn til regnskapsføring, bankavstemminger osv. ? Da burde vel trekket blitt stoppet mye tidligere, og skaden vært mindre. Eller har jeg ikke forstått saken rett ?Tror dette sannsynligvis er litt av årsaken til at Politiet ikke kan/vil gjøre noe. En enkeltstående feil vil også banken gjøre, men et månedlig trekk over 20 måneder (!) gir ikke inntrykk av feil...
Prestert å betale samme fakturaen 20 ganger på rad? Beklager altså, men dette må jeg knegge litt av, hehehehehehehe
Autogiro for h.... Har fått mye hjelp og er allerede iogang på svenskesiden. De tilbyr 80 % av pålydende, men jeg må undersøke lovligheten
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914