Hvem vil vi ha 16. mai?
Fotballens festdag er jo 16. mai. I 2. divisjon fikk vi vil trumfet gjennom hjemmekamper i så å si alle år pga mye folk osv. I fjor ble vi satt opp på bortebane hvorpå NFF argumentere med nettopp at vi var nyopprykkede og måtte vente med å få alle godene (samme år fikk nyopprykkede Aalesund hjemmekamp i Tippeligaen 16. mai...) Jeg tror ikke vi får hjemmekamp i år heller, men det er lov å håpe. Men hvem skal vi møte?
Det er opprettet en tradisjon om at Lillestrøm møter Vålerenga hver 16. mai, så der forsvinner de to publikumsmagnetene. Rosenborg har Brann som fast motstander. Der forsvinner to til. Mens Lyn og Stabæk er det bestemt at skal møtes. Der forsvinner to klubber til i nærheten. Hva står igjen som attraktive motstandere? Hvis borte: Odd Grenland eller Ham Kam? Hvis hjemme: Viking eller Bodø/Glimt?
Det er opprettet en tradisjon om at Lillestrøm møter Vålerenga hver 16. mai, så der forsvinner de to publikumsmagnetene. Rosenborg har Brann som fast motstander. Der forsvinner to til. Mens Lyn og Stabæk er det bestemt at skal møtes. Der forsvinner to klubber til i nærheten. Hva står igjen som attraktive motstandere? Hvis borte: Odd Grenland eller Ham Kam? Hvis hjemme: Viking eller Bodø/Glimt?
---------------------------
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Skulle helst sett stolte Enga på Stadion den 16. Men hvis oppsettet ditt er riktig, er det vel bare Kamma som vi har noe forhold til i nyere tid. OK, Tv-kampen ville jo kanskje blitt Viking-FFK, som et slags "FFK er tilbake - Møter Viking fra skjebnedagene i 1984"
Any given sunday
" Costanza skrev : Rosenborg har Brann som fast motstander. Der forsvinner to til. "
Javel .... Kan være enig i at begge forsvinner i den forstand at vi ikke kommer til å få hjemmekamp mot dem, dog aldri mot hverandre. De har hatt hjemmekamper i alle fall tilbake til 1995, og da gadd jeg ikke lete lenger bakover. 16 mai kampene med RBK og Brann :
2003 : Brann - Odd
RBK - Sogndal
2002 : Brann - Bryne
Rosenborg - Start
2001 : Brann - Lyn
Rosenborg - Godset
2000 : Brann - Moss
Rosenborg - Tromsø
1999 : Brann - Mole
Rosenborg - Godset
1998 : Brann - Viking
Rosenborg - Moss
1997 : Brann - Lillestrøm
Rosenborg - Haugesund
1996 : Brann - Skeid
Rosenborg - Moss
1995 : Brann - Lillestrøm
Rosenborg - Stabæk
Men tilbake til hva innlegget egentlig handlet om, jeg har ikke noe særlig tro på at vi får hjemmekamp jeg heller, men det hadde vært morro. Og helst mot en motstander som kommer med mye mennesker, og da er det ikke så veldig mye å velge mellom om vi tar hensyn til alle "de faste" oppgjørene. Vi får se, terminplanene kommer vel om noen uker.
Javel .... Kan være enig i at begge forsvinner i den forstand at vi ikke kommer til å få hjemmekamp mot dem, dog aldri mot hverandre. De har hatt hjemmekamper i alle fall tilbake til 1995, og da gadd jeg ikke lete lenger bakover. 16 mai kampene med RBK og Brann :
2003 : Brann - Odd
RBK - Sogndal
2002 : Brann - Bryne
Rosenborg - Start
2001 : Brann - Lyn
Rosenborg - Godset
2000 : Brann - Moss
Rosenborg - Tromsø
1999 : Brann - Mole
Rosenborg - Godset
1998 : Brann - Viking
Rosenborg - Moss
1997 : Brann - Lillestrøm
Rosenborg - Haugesund
1996 : Brann - Skeid
Rosenborg - Moss
1995 : Brann - Lillestrøm
Rosenborg - Stabæk
Men tilbake til hva innlegget egentlig handlet om, jeg har ikke noe særlig tro på at vi får hjemmekamp jeg heller, men det hadde vært morro. Og helst mot en motstander som kommer med mye mennesker, og da er det ikke så veldig mye å velge mellom om vi tar hensyn til alle "de faste" oppgjørene. Vi får se, terminplanene kommer vel om noen uker.
Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !
Hm...du har rett. Får sjekke kildene mine bedre neste gang :)
Men Vålerenga og LSK får vi hvertfall ikke. Ser ikke bort i fra at vi får bortekamp mot Brann eller Rosenborg da. Ser faktisk på det som meget sannsynlig.
Men Vålerenga og LSK får vi hvertfall ikke. Ser ikke bort i fra at vi får bortekamp mot Brann eller Rosenborg da. Ser faktisk på det som meget sannsynlig.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
De pleier å få ganske "hyggelig" motstand hjemme på 16 mai både Brann og RBK ja, så det hadde vel ikke vært noe sjokk om vi havnet på en av de stedene. Hadde vært litt morro med Bergen, overnatting hos broder`n til kona og full fest ... ja ja ... ikke meg i mot. Selvom jeg heller vil ha dem ( altså Brann ... ) hit til Plankebyen den dagen.
Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914