Husk meg
Brukernavn
Passord

I lys av alle meningene og spekulasjonene...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 12 nov 03, 21:18
...så har jeg et spørsmål til folket;

Er det noen her som tror at KTE kan bringe Gull, være seg det er cup eller serie, hjem til byen vår?

Jeg tror ja, kanskje ikke med en gang, men innen KTE, i følge ham selv, gir seg ved kontraktsslutt, så tror jeg faktisk at det kan la seg gjøre. Jeg tror ikke det blir cup.gull, men serie-gull faktisk...

Hadde ikke det vært no? Potensialet og midlene er i alle fall til stede...

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 12 nov 03, 22:18
Blir litt sterkt å si at; "midlene og potensialet er der". Spesiellt med tanke på at vi faktisk har en klubb som heter RBK i Norge. Dersom de fortsetter å gjøre ting riktig, er det INGEN lag som matcher dem.
Greit at de ikke kom dit de er i dag pga pengene, men de ER like selvsagt hvert år pga pengene, alle andre påstander, om de kommer fra Fjørtoft, eller Hoff, er TØV!!
La oss håpe de gjør noen feilinvesteringer og Rema Reitan bestemmer seg for å bruke alle kapital som er satt av til markedsføring, til sitt eget ordførerkandidatur. Til sist, men definitivt ikke minst, at de sparker Hareide og Bratseth, og erstatter dem med Teitur og Tore Skogmann!!

Macka fra start!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 12 nov 03, 23:26
OG at jeg vinner i lotto...

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

KeJ

Landslagsspiller

Lagt til: 13 nov 03, 06:40
Endret: 13 nov 03, 06:42
Ok, så dere ser for dere at FFK blir en middelhavsfarer i TL. Greit nok...

Men ta dere tid til å tenke. Joda vi har en klubb som heter RBK, de har sinnsvakt mye penger på bok, Bratseth og Hareide, men, vi trenger ikke gå mer enn noen få sesonger tilbake, da var det rasende jevnt helt til slutt. Slik kan det bli igjen. Det hjelper ikke om RBK har MASSE penger dersom ett annet lag i Norge også begynner å vinne 90% av snine fotballkamper. Det er det som er poenget folkens, dersom FFK unngår å gå på slike stjernesmeller som de fleste TL-lagene gjør i dag, så kan de faktisk vinne TL. Tenk på det dere. Men som jeg sier; det fordrer at man blir bedre enn de nest-beste og man banker RBK i hvertfall i en av to kamper pr sesong.

Og Holters: for å vinne i lotte er man avhengig av å levere inn en kupong til komisjonæren, uten den vinner du intet.

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 13 nov 03, 07:36
Vi får bare håpe at FFK etablerer seg i tippeligaen og overlever både det første og andre året. Alt annet er ren bonus.

Opprinnelig postet av KeJ
Og Holters: for å vinne i lotte er man avhengig av å levere inn en kupong til komisjonæren, uten den vinner du intet.

Sannsynligheten øker betraktelig da ja, men man er fortsatt LANGT ifra mål.

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 13 nov 03, 08:59
Enig med Holters, vi må etablere oss. Vinne de fleste hjemmekamper og ta poeng borte så ofte som mulig...

Helt ærlig tror jeg det blir bortekampene som kan bli problemet for oss. Vinner vi 3-4 av dem så overlever vi i tippeligaen.

Tipper FFK på en 8.plass. Men har en underlig følelse av 4.plass...men tør ikke tro det.

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05

KeJ

Landslagsspiller

Lagt til: 13 nov 03, 09:19
Det er så forbasket jevnt bak RBK at nesten alt kan skje, alt fra 10 til 2 plass er på en god sesong mulig

Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 13 nov 03, 11:49
Samme hva FFK presterer så vil alltid de fleste fra Fredrikstad være pessimistiske og tvilende, er bare sånn vi er (?)

kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03

Lagt til: 13 nov 03, 13:29
TL er veldig tett. Har man flyten og litt flaks så kan man fort være med i medaljestriden. Se på brann, dem lå på sisteplass ved sommertider, så fikk de en ny spiller og kom inn i en god steam. Et poeng fra 4. plassen endte dem opp på. Problemet blir som folk her sier bortekampene. Klarer vi å skrangle i land en del borteseire kan vi fort komme på øvre halvdel av tabellen! Hjemme tror jeg vi plukker poeng jevnt og trutt!

Ære være plankebyen!

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 13 nov 03, 13:37
Når Kvisvik sier at vi trenger 4-5 solide forsterkninger, så har han sikkert rett i det. Han vet jo godt hva det dreier seg om, og har også trent med FFK.

Og som en skriver i diskusjonsforumet til adressa.no: "Hvis FFK kan rykke rett opp fra andre div, oG være medaljekandidater første året i tippeligaen så er det noe som er veldig galt med norsk fotball"

Han har unektelig et poeng. Synes det er ganske sykt egentlig å tro på medaljer første året i Tippeligaen. For 12 måneder siden var vi akkurat ferdig med en sesong i 2. div (!) Dette går unna, og vi surfer på en fantastisk herlig medgangsbølge, men vi må også være observante på at nå blir det tøft. Virkelig tøft.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03

Lagt til: 13 nov 03, 13:48
Det blir nok tøft ja. Overlever vi burde vi være fornøyde. Kommer selvsagt an på hva vi henter inn da :) Men veien fra bunnstriden til madaljestriden er faktisk ikke så lang i TL, 8 poeng kanskje.

Ære være plankebyen!

Frode

A-lagspiller

Lagt til: 14 nov 03, 15:19
Jeg er fornøyd hvis vi holder oss unna nedrykkstriden. 10 plass eller bedre er jeg meget fornøyd med.

Jeg er litt spent på hvordan Fredrikstad publikummet blir hvis vi ligger på 12 plass halveis i serien... Hvordan blir støtten og publikumsoppmøte utover høsten da? Holder det at det er tippeliga fotball? Eller må FFK ha enorm medgang som vi har hatt de siste 2 sesongene..?

Håper alle forstår at laget trenger massiv støtte og spesiellt i vansklige tider. I gode tide kommer alle uansett.

PS! Heller 8 plass og underholdende spill, enn 4 plass med langpassninger :-) :ffk::cool::ffk:

Frode

Svein

A-lagspiller

Lagt til: 17 nov 03, 09:30
Opprinnelig postet av Frode
...PS! Heller 8 plass og underholdende spill, enn 4 plass med langpassninger :-) :ffk::cool::ffk:

Hva med begge deler? Noe jeg har savnet i år, er gjerrig fotball når vi har vært såkalt underdog. Som f.eks mot Sandefjord på stadion. Er ikke meg imot når motstanderen er bedre.

Stadion på FMV!

Frode

A-lagspiller

Lagt til: 17 nov 03, 14:23
Endret: 17 nov 03, 14:23
Ikke enig der. Vi skal angripe uansett motstander. Det å være defansiv, og destruktiv vinner man ikke på i lengden. Kanskje tar vi Sandefjord neste gang nettopp fordi vi alltid angriper. Offansiv fotball er en filosofi og den holder man seg til i tykt og tynnt.

Ikke enig at Sandefjord er bedre enn FFK heller. Sandefjord har tatt 6 poeng i innbyrdes oppgjør, det betyr at ffk har tatt 7 poeng mer mot alle de andre i 1. divisjon enn det sfk har klart... Ergo, FFK er bedre enn SFK.

Frode

Svein

A-lagspiller

Lagt til: 17 nov 03, 15:07
Bedre er vel egentlig et realtivt begrep. Bedre i hva? Ikke enig i at FFK er bedre enn Sandefjord. Riktignok har FFK hatt bedre uttelling foran mål, men dette skyldes vår eminente måltyv. FFK hadde jo noen seire som regelrett var ran (hamkam borte f.eks).
Tabellmessig er FFK bedre, men lagmessig var Sandefjord best i årets 1. div.

Stadion på FMV!

Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 17 nov 03, 15:54
Endret: 17 nov 03, 15:55
Det er vel tabellen som teller ? Sånn sett er vi bedre, vi rykka opp, de havnet på kvalik.
Jeg syntes man skal se sesongen over ett, ikke bedømme ut ifra inviduelle kamper.

Hvis Sandefjord hadde vært så fantastiske som mange skal ha det til ville de vel utretta noe mot skakkkjørte Vålerenga ? men nei, de spilte helt forferdelig dårlig og enga styrte kampen.

Røvern

A-lagspiller

Lagt til: 17 nov 03, 16:15
Opprinnelig postet av Knutsen
Det er vel tabellen som teller ? Sånn sett er vi bedre, vi rykka opp, de havnet på kvalik.
Jeg syntes man skal se sesongen over ett, ikke bedømme ut ifra inviduelle kamper.

Hvis Sandefjord hadde vært så fantastiske som mange skal ha det til ville de vel utretta noe mot skakkkjørte Vålerenga ? men nei, de spilte helt forferdelig dårlig og enga styrte kampen.

Kunne ikke ha sagt det bedre selv. Sandefjord er IKKE et bedre lag enn FFK, greit, de tok 6 poeng mot oss, men sånn er livet. Tabellen sier sitt ved sesongslutt, og den sier at FFK er det nest beste laget i 1. divisjon i år. Sandefjord er det 3. beste.

Jeg var faktisk å så Sandefjord mot Vålerenga i Tønsberg siden jeg bor der, og det lille som sandefjord utretta der, kunne ikke skremme noen. Iallefall ikke enga. Og FY FAAN så trøkk det er i klanen. Det til tross for at de stod på noen provisoriske tribuner uten noe som helst vegg bak som kunne reflektere lyden. Bra trøkk i forhold til den puslete fiskegjengen, hvalene eller hva de heter:D

FFK

-fortsatt i tippeligaen!!

Frode

A-lagspiller

Lagt til: 18 nov 03, 09:38
Det er en klisje, men tabellen lyver aldri. Det er ihvertfall sant ved sesongslutt. Ingen lag kan skylde på flaks eller skader. Har du mye skader, har du gjort for dårlig treningsarbeide, eller så har du for skadeutsatte spillere. Dette er ting man faktisk kan gjøre noe med i løpet av en hel sesong. Det å ha dobbeldekning på viktige posisjoner er også noe gode lag har.

Når det gjelder hva som er viktig for FFK vil jeg si det er:

1. Score mål!
2. Underholde
3. Defensiv trygghet

Frode

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914