Husk meg
Brukernavn
Passord

Ulf Berg & Stjernen- Lykke til!

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 03 des 07, 19:54

Enig flere tilskuere = flere penger Flere tilskuere= mer penger fra sponsorer = enda mer penger= Steiner= bedre resultater= Enda fler tilskuere= osv   Den taktikken ble brukt noen sesonger ja, men vi sprakk forrige sesong.

MadMax

A-lagspiller

Ble medlem: 11 nov 05

Lagt til: 03 des 07, 19:56

Hadde ikke vært noe problem å fortsette med den taktikken heller, hadde man bare satset på junioravdelingen samtidig.

Og det er ingen hemmelighet at, som sagt, FFK tar omtrent alt av sponsorkroner.

---------------------------

100 fra Red Beavers synger høyere enn hele Plankehaugen! :)

Og, forresten...Særp er et forbanna høl!

Erikk

Landslagsspiller

Lagt til: 03 des 07, 20:24

Ja la oss håpe Ulf Berg kan gjøre Stjeren litt mer hot for publikum og sponsorer.

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 04 des 07, 12:45

Idrett som bedrives på islagte flater, er utrolig god trening for barn. Det være seg ishockey, rinkbandy, kunstløp og you name it. Barna får en utrolig koordinasjon, og en del forskning viser også bedre kognitive evner på grunn av denne koordineringen av hjernehalvdelene, i tillegg til en meget god fysikk. Av skader er det marginalt, mye lavere enn de fleste andre idretter. Klimaet i ishaller har også vist seg å være positivt for barn med luftveisplager, grunnet kald og ren luft. Og så var det kommunen som stoppet bygging av ishall, det er ganske utrolig! Det kan man kalle satsing på barn og unge. Kostnadene ved en slik hall er ikke det vanskeligste å bære, man må bare være grundig i prosjekteringsfasen slik at man har en handlesenterdel med langvarige kontrakter.

Jeg også var interessert i en sammenslåing av Stjernen og Sparta for noen år siden, og det var til overmål mens Sparta var dårligere enn oss. Trenden blant unge hvor de ikke gidder å satse all sin fritid for å spille hockey for småpenger har vart i mange år, og den gangen så jeg verdien i et samarbeid mellom klubbene, og gjerne en sammenslåing. Hat er en sterk form for energi, som (hvis folk vil) kan omdannes til felles patriotisme. Etter en stund vil lysten på å se hockey komme tilbake til folk, og da trekkes man mot hallene. Tror det kunne vært kult med en staselig hall, ett meget godt lag, og to supporterklubber som sang ut motstanderne. Om hallen ligger på Rolvsøy eller Greåker er av mindre betydning.

-Elsker alle-

hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05

Lagt til: 04 des 07, 16:49

må bare late som jeg ikke har lest det siste innlegget der ,, håper ikke du mente det..   det blir for dumt..

FFK, stjernen og liverpool for altid:)

MadMax

A-lagspiller

Lagt til: 04 des 07, 18:51

Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Jeg også var interessert i en sammenslåing av Stjernen og Sparta for noen år siden, og det var til overmål mens Sparta var dårligere enn oss. Trenden blant unge hvor de ikke gidder å satse all sin fritid for å spille hockey for småpenger har vart i mange år, og den gangen så jeg verdien i et samarbeid mellom klubbene, og gjerne en sammenslåing. Hat er en sterk form for energi, som (hvis folk vil) kan omdannes til felles patriotisme. Etter en stund vil lysten på å se hockey komme tilbake til folk, og da trekkes man mot hallene. Tror det kunne vært kult med en staselig hall, ett meget godt lag, og to supporterklubber som sang ut motstanderne. Om hallen ligger på Rolvsøy eller Greåker er av mindre betydning.

Kan vi ikke slå sammen FFK og MFK også? Kan vi ikke legge ned Fredrikstad Stadion og heller spille kampene på Melløs? For det er jo det samme hvor klubben ligger og hvor stadion ligger, ikke sant?

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 05 des 07, 09:11
Skrev jeg at det var det samme hvor hallen lå? Få opp øya nå, og ikke gjør deg dum. Om den ligger på Greåker eller Rolvsøy er det samme, det betyr ikke at den kan ligge på månen? Det som var hele poenget, var at den gangen som nå slet begge lagene med rekruttering av ungdommer, og det gjør ikke Moss - de er faktisk vel så gode som FFK. Resultatet i begge idretter er bare at vi i beste Østfold ånd hausser opp to middelmådige lag og tror de kan være med i toppen over tid, noe ingen av de 4 nevnte lagene kommer til å klare i overskuelig fremtid. Til det er det altdor mange amatører.

-Elsker alle-

Erikk

Landslagsspiller

Lagt til: 05 des 07, 09:23
Jeg vil bare understreke at jeg aldri har sagt at jeg ønsker at Stjernen og Sparta skal slås sammen. Jeg har sagt at jeg mener det mest fornutige er om det ble bygget en ny moderne flott ishall hvor både Stjenen og Sparta spiller sine hjemmekamper.

MadMax

A-lagspiller

Lagt til: 05 des 07, 15:31

Hvorfor skal ikke Stjernen, Sparta og for den saks skyld Comet kunne komme seg opp i toppen av norsk hockey? Du kommer med påstander, men du utyper lite.

Det er egentlig synd at fotballen ikke har samme rivalisering og lokalderby som hockeyen har, først da så hadde du kanskje skjønt hvor dumt en sammenslåing vil være. Disse lokalderbyene gjør faktisk mye positivt for begge byer, og skaper mye liv og røre. Og dette vil du altså ha vekk?

Som sagt, den påstanden er det like mye fornuft i som min påstand om å slå i sammen FFK og MFK. Og det tror jeg nok ikke bare Fredrikstadfolk vil være enig i, men også sarpinger og haldensere.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 05 des 07, 17:55

Slå i sammen sparta og Stjernen, aldri!!!! Men å bygge hall sammen, tja, hvorfor ikke. Finnes nok av eksempler rundt om i verden hvor to lag deler arena (mest i fotball, joa, men....)  Ja tilog med rivaler.... (vif og lyn)

Byggd en stor (alt er relativt) hall på Rolvsøy, så hadde fasilitet problemet til Stjernen vært løst, deler man hallen med sparta er fasilitets problemene deres løst også, stjernen og sparta får en av Norges flotteste hockey haller, og det kommer fler folk på kampene (ihvertfall for stjernens del).

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

MadMax

A-lagspiller

Lagt til: 05 des 07, 18:32

Vil aldri komme på tale for min del i alle fall. Jeg kan ikke fatte at et slikt forslag i det hele tatt har dukket opp. Det blir jo som å si, "jeg gir opp, dere vinner...vi gidder ikke være rivaler lenger, vær så god...".

Hvorfor kan ikke FFK og MFK bygge ny superstadion i Råde da f.eks? Da får begge flere folk på kampene....juuhuu!

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Lagt til: 06 des 07, 03:34
hvorfor kan ikke sparta og stjernen være rivaler selv i felles hall? skjønner ikke problemet! Og mener du virkelig at ikke du vil ha fler folk på kampene??

Jørn Moum, "forumsadist"

Erikk

Landslagsspiller

Lagt til: 06 des 07, 09:48
Jeg vil iallfall tro at begge klubbene ville fått et kraftig oppsving både på publikum sponsorer og bedre istider for aldesbestemte lag. Ser for meg 5-7000 tilskuere på lokaloppgjør og en sinnsyk stemning.

MadMax

A-lagspiller

Lagt til: 06 des 07, 15:45

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
hvorfor kan ikke sparta og stjernen være rivaler selv i felles hall? skjønner ikke problemet! Og mener du virkelig at ikke du vil ha fler folk på kampene??

Selvsagt vil jeg ha flere folk på kampene, men jeg vil ha det i hver sin hall.

Og rivaler i felles hall tror ikke jeg ville fungert. Det hadde blitt for mye rivalisering, ikke bare i lokalderbyene men generelt, og bare skapt ondt blod både mellom klubbene og fansen. Mye lettere om Stjernen får en ny hall i Fredrikstad og man har to isflater i hver by.

Som sagt, så tror jeg en felles hall for Sparta og Stjernen vil gjøre like mye nytte som en felles stadion for FFK og MFK.

MadMax

A-lagspiller

Lagt til: 06 des 07, 15:46

Opprinnelig postet av Erikk
Jeg vil iallfall tro at begge klubbene ville fått et kraftig oppsving både på publikum sponsorer og bedre istider for aldesbestemte lag. Ser for meg 5-7000 tilskuere på lokaloppgjør og en sinnsyk stemning.

Det kan man også få med en hall i hver by.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Lagt til: 06 des 07, 16:22
Opprinnelig postet av MadMax

Som sagt, så tror jeg en felles hall for Sparta og Stjernen vil gjøre like mye nytte som en felles stadion for FFK og MFK.

Nå er det to forskjellige ting da, FFK har bygget nytt stadion, og moss er på planleggings stadiet, desuten, stjernen og sparta (hockey generelt) har ikke så høye budgetter som FFK (fotball generelt) og står derfor mye svakere i finansiering av en ny hall. Derimot med to klubber som gir sin garanti tror jeg det ville vært enklere.

For al del Madmax, jeg er forøvrig i mot å dele noe med sparta jeg også, men jeg tror faktisk det ville blitt den mest gunstige løsningen for to klubber som ønsker å kjempe i toppen av Norsk hockey, men som ikke har økonomi til de største utskeielsene....

Jørn Moum, "forumsadist"

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 06 des 07, 17:56
Ac Milan og Inter Milan klarer jo kunststykket å dele San Siro, så da burde det vel muligens kunne fungere for Stjernen og Sparta og.

The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..

MadMax

A-lagspiller

Lagt til: 06 des 07, 18:36
Endret: 06 des 07, 18:37
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Nå er det to forskjellige ting da, FFK har bygget nytt stadion, og moss er på planleggings stadiet, desuten, stjernen og sparta (hockey generelt) har ikke så høye budgetter som FFK (fotball generelt) og står derfor mye svakere i finansiering av en ny hall. Derimot med to klubber som gir sin garanti tror jeg det ville vært enklere.

For al del Madmax, jeg er forøvrig i mot å dele noe med sparta jeg også, men jeg tror faktisk det ville blitt den mest gunstige løsningen for to klubber som ønsker å kjempe i toppen av Norsk hockey, men som ikke har økonomi til de største utskeielsene....

Det er ikke økonomi eller ny stadion som er poenget. Poenget er at grunnet rivalisering så vil det ikke fungere, man vil mest sannsynlig ikke kunne klare å bli enig om hvor hallen skulle ligge engang. Det vil også bare skape mer hat blant fansen. Det jeg mente med min sammenligning til fotballen er at om FFK og MFK stilte med like premisser, så tviler jeg på om de hadde klart å bli enige om en felles stadion og rivalisering vil bare komme i veien.....samme med Stjernen og Sparta - og som sagt, så er det nok flust av både fredrikstadfolk og sarpinger som er enig med meg i dette.

Og jeg venter ennå på en utdypelse på hvorfor Stjernen og Sparta ikke skal kunne klare å kjempe i toppen med hver sin hall?

Og Snæbbis, så fordi Inter og Milan klarer det, så skal andre klubber automatisk kunne klare det?

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Lagt til: 06 des 07, 19:40

Jeg sier ikke at de ikke kan kjempe i toppen med hver sin hall, det gjør de jo idag (ihvertfall sparta pr nå,..) Stjernen var oppe der for noen sesonger siden, så ingenting er umulig.

Men jeg tenker fortsatt på at stjernen faktisk trenger en ny hall, fasilitetene i stjernehallen er labre, og kravene for å få lisens blir vel ikke akkurat mindre med årene som kommer.
Vi har jo også blitt enige om (tror jeg) at det mest sansynlig ville dukke opp flere folk på stjernenkamper hvis det kom en ny hall...

Det virker også som at det er vankselig å få finansiert en ny hall, det er ihvertfall ikke noe som er konkret fremme med tanke på planer om ny hall etc... (som jeg vet om da) .

"skape mer hat blant fansen" skriver du, forklar hvorfor...  Tviler faktisk sterkt på at hatet mellom stjernen og sparta er værre en hatet mellom VIF - Lyn eller Milan og Inter.....

Jørn Moum, "forumsadist"

MadMax

A-lagspiller

Lagt til: 06 des 07, 20:22

Stjernen trenger en ny hall ja, det sier jeg ingenting på. Selv om fasilitetene i Stjernehallen ikke er labre...kan bli bedre ja, men ikke labre. Og det vil nok dukke opp flere tilskuere med ny hall også.

Men jeg vil ikke ha noen ny hall, f.eks underlegne Sparta som ligger i Sarpsborg et sted. Jeg vil ha en egen hall som Stjernen kan kalle sin egen hule, noe jeg synes er best for både klubb og fans.

Det er ikke vanskelige å få finansiert en ny hall, det har man hatt klart tidligere, det er en vanskelig kommune det står på.

Nei, hatet er nok ikke større, men stort og med å trykke de to supportergrupperingene inn i en og samme hall kan bidra til mer splid og uvennskap. Det vil bli vrient f.eks ved at Stjernenfansen må kjøre til Sarpsborg for hver hjemmekamp, hvem er det som gidder det? Hadde du orket å kjøre til Moss hver gang FFK hadde hatt hjemmekamp?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914