Ulf Berg & Stjernen- Lykke til!
Ny «Uffe» i Stjernen
Ulf Berg går fra fotball til hockey. Nå skal ildsjelen bidra til å fylle Stjernehallen som i gamle dager. .
–På kampene mot Lillehammer og Stavanger 18. og 30.desember blir det GRATIS adgang. Da skal vi lage fest, forsikrer Ulf Berg.
http://www.demokraten.no/lokalsport/article3143763.ece
Jeg ønsker Stjernen og Ulf Berg lykke til med satsingen rundt kampene.
Det kommer til å bli folksomt i hallen framover. BRA!
Moderator:
Ikke kopier hele artikler med bilder, reklame og det hele. Vi mottar klager når det skjer. ;)
2.7 — Opphavsrettigheter
Du forplikter deg til å følge norske opphavsrettsregler. Du kan ikke kopiere artikler som er publisert i andre medier. Du kan imidlertid sitere korte utdrag, men da med tydelig referanse til hvor artikkelen har vært publisert og hvem som har skrevet den.
---------------------------
Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----
www.holygans.com
har vell egentlig ikke ord om dugnadsånden som ulf berg har... syns det er helt utrolig at han gidder å legge så mye tid i det, å det at han nå hjelper stjernen er en STOR glede å høre:)
jeg har kanskjer litt friere holdning til supporterliv en ulf berg , men det får så være..... ønsker ulf berg lykke til:D å håper for guds skyld at han lykkes stort:)
FFK, stjernen og liverpool for altid:)
100 fra Red Beavers synger høyere enn hele Plankehaugen! :)
Og, forresten...Særp er et forbanna høl!
Plankehaugen for ALLE...... men for guds skyld syng da :-)
billetten for stå plass koster vell en 100 kr trur jeg ..
er da synging på tribunen , ( vi prøver så godt vi kan ) men vi er ikke så mange da alt fra 20- 80 som står å synger...
er veldig bra trykk mot lag som sparta og enga
Den unge generasjonen er på vei fram.
www.brigaderodhvit.com
nå skal ulf hjelpe stjernen da, å ikke red beavers etter det jeg har skjønt?
Opprinnelig postet av Liraren
Håper han lykkes, men samtidig ikke gjør som han gjorde med plankehaugen.
mmmm.... ikke gjør som han gjorde med PH, hva tenker du på? Det han gjorde da han tok PH opp til nye høyder i medlems antall økonomi etc?
Syns dette er positivt, men han skal nok ikke inn i Red BEavers, de klarer seg nok fint. Skulle sikkert hatt flere medlemmer men, det kommer. Han skal vel fylle hallen med vanlige tribuneslitere?!
Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!
Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.
Om hva Ulf Berg gjorde feil eller ikke feil med PH kan dere diskutere et annet sted.
Det er Stjernen som har bedt om hjelp (eller om Berg har henvendt seg til Stjernen). Men om han er med på fylle hallen med supportere på sittetribunene så vil jo det nok gi ringvirkninger til Beavers også i form av at enkelte får lyst til å synge og bli medlem hos oss også.
Jeg har tatt av meg den berømte hatten for Ulf Berg før, og jeg gjør det igjen. Makan til bypatriot med både ønske og iver etter å bidra, skal en lete lenge etter. Takk for at du ordner dette Ulf. La oss håpe at folk i det minste kommer seg på disse gratiskampene. Jeg skal prøve å få det til sjøl! Heia Ulf!
Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.
Er overbevist om at potensialet for at man kan klare å fylle Stjernehallen også igjen, man trenger bare å vekke folks glød og entusiasme. At publikum møter opp og støtter byen er jo veldokumentert på Fredrikstad Stadion. Greit nok at fotball er mest populært, men jeg tror ikke det hersker noen tvil om at Fredrikstads innbyggere også kan stille seg bak Stjernen. Folk må, som sagt, "vekkes" litt - noe jeg tror Ulf Berg kan gjøre mye med.
Det eneste jeg håper Berg gjør, er at han fortsetter arbeidet også etter de kampene. At han ikke bare jobber med de to matchene, og så trekker han seg - men det finner man tidsnok ut og inntil da så støtter jeg ham 100%.
Og uansett hvilken idrett man er interessert i, tror ingen kan si noe i mot at Fredrikstad som by gagner mest av å ha to elitelag i byen og toppidrett året rundt.
Opprinnelig postet av MadMax
Er overbevist om at potensialet for at man kan klare å fylle Stjernehallen også igjen, man trenger bare å vekke folks glød og entusiasme.
Helt enig. Og der tror jeg Ulf Berg er den rette mannen. Fredrikstadfolk er bypatrioter, men mange kan nok være litt for resultatpreget. Det ser man både på Stadion og i Låven. Så lenge resultatene uteblir, viser medgangsupporterne sitt sanne ansikt. Det som har vært litt dumt for Stjernens del er at i de årene FFK kom seg opp og fram igjen, så gikk det litt i bølger for Stjernen. Og de siste åra har det i hvert fall ikke gått veien. Det er selvfølgelig også verdt å nevne at fotball er en større idrett enn hockey i Norge.
Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.
Opprinnelig postet av scheien
trur nok stjernen må ha en ny hall for å heve seg igjen. kommer mer publikum hvis de ordner dette. men det er jo alltid snakk om penger. å det har de vel ikke?
At folk kommer bare dem får på plass en ny hall ?? Ikke få meg til å le.
Opprinnelig postet av Rune Haugen
At folk kommer bare dem får på plass en ny hall ?? Ikke få meg til å le.
Man trenger nok ikke en ny hall for å trekke folk til hallen, det er sant. Er overbevist om at Stjernehallen kan fylles til randen jeg, bare man får i gang folk.
Men samtidig er det også en viss sannhet i det han sier. Det er lettere å trekke folk til en ny hall med alskens bekvemmeligheter og komfort. Det skal selvsagt ikke være sånn, og jeg synes det bare er tull at folk synes slikt er så utrolig viktig at man velger å ikke komme fordi det f.eks er litt langt til dassen. Helt sykt, men sånn er nå engang virkeligheta.
Jørn Moum, "forumsadist"
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
det så en vel egentlig med nye stadion, brått har vi trekt mange flere på kamper på den nye (joa, nye stadion er større, men det forklarer ikke snitt økningnen fra 8000+ til nesten 12000 i snitt...)
Forskjell på interessen rundt FFK og Stjernen da. FFK på vei opp, Stjernen på vei ned. Hadde Stjernen vært på vei opp hadde jeg kjøpt den begrunnelsen.
Så du tror ikke flere hadde gått på stjernen kamp i en ny hall istede for en gammel hall? Dagens hall er det knapt nok plass til å sitte ordentlig på setene på langsiden, oppunder taket er det så lavt på øverste rad at man stanger om man reiser seg litt brått.
Tror faktisk snittet hade økt med ny hall ja!
Jørn Moum, "forumsadist"
Ido Form Klyster
Ble medlem: 16 jul 05
Lagt til: 03 des 07, 13:59
Endret: 03 des 07, 16:29
Selvfølgelig kommer det flere folk med en bedre hall, der kan man trekke klare linjer til FFK. Det hadde aldri vært 12000 i snitt på den gamle stadion, uansett om den hadde rommet så mange. På den gamle stadion gikk alle som var interessert i fotball, på den nye går alle de som er interesserte pluss de som liker showet rundt. Tipper Stjernen hadde snittet 2000 mennesker (om ikke noe mer) med skikkelige fasiliteter. Men siden det spilles i kommunale haller, kan vi bare glemme det i Fredrikstad. De la ikke en krone på bordet ved bygging av nye stadion heller, bare gjorde billige poenger når valget nærmet seg. Uansett er det kjempepositivt at Berg vil bidra, han skaper entusiasme.
-Elsker alle-
Skulle blitt bygd en glirtende hall på Rolvsø/Greåker som både Stjernen og Sparta kunne brukt. Hvis våre kjære ishockeyvenner hadde klart å bli eninge om noe slikt ville begge lagene fått den hallen som skulle til for å flytte hoceyens hovedområde i Norge til nedre glomma hvor den hører hjemme. Er redd for at Sjernen alene ikke vil klare en slik hall
Opprinnelig postet av Erikk
Skulle blitt bygd en glirtende hall på Rolvsø/Greåker som både Stjernen og Sparta kunne brukt. Hvis våre kjære ishockeyvenner hadde klart å bli eninge om noe slikt ville begge lagene fått den hallen som skulle til for å flytte hoceyens hovedområde i Norge til nedre glomma hvor den hører hjemme. Er redd for at Sjernen alene ikke vil klare en slik hall
Er enig med hedvalen her. Det er nok et av de dummeste forslagene jeg har hørt, og verken Stjernen, Sparta eller begge lags fans ville gått med på noe sånt.
Hvorfor skulle ikke Stjernen klare en ny hall?
VI ser jo at laget sliter med lavere og lavere tilskuertall, problemer med sponsorer ol. Grunner til dette kan være FFK, den gamle hallen eller at hockey er litt ut. Har absolutt tro på at en ny hall ville ført til mye større interesse. Jeg startet å gå i Stjernehallen rundt 1985 og allerede da var "alle"! enige om at hallen var for dårlig. Hadde vi hatt mulighet for ny hall hadde vi bygt den for ca 20 år siden, hadde vi hatt mulighet senere hadde vi vel bygd den da. Isteden sitter vi med en hall fra 1970 som er bygt for et middels 2. div lag (eller ett nivå under toppserien) og klager på at folk ikke gidder å komme på kamp. Vi har fått tilbake vår gamle helt Uffe og det vi kan tilby han og byen er et lag som sliter med å komme til sluttspill. Men dere har helt rett, dette skjer i VÅR hall. En hall som bare er VÅR.
Martin Luther bannet i kirken. Se hva han fikk til.
Jaah, sånne flotte ting som heksebrenning og sånt?!
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
VI ser jo at laget sliter med lavere og lavere tilskuertall, problemer med sponsorer ol. Grunner til dette kan være FFK, den gamle hallen eller at hockey er litt ut. Har absolutt tro på at en ny hall ville ført til mye større interesse. Jeg startet å gå i Stjernehallen rundt 1985 og allerede da var "alle"! enige om at hallen var for dårlig. Hadde vi hatt mulighet for ny hall hadde vi bygt den for ca 20 år siden, hadde vi hatt mulighet senere hadde vi vel bygd den da. Isteden sitter vi med en hall fra 1970 som er bygt for et middels 2. div lag (eller ett nivå under toppserien) og klager på at folk ikke gidder å komme på kamp. Vi har fått tilbake vår gamle helt Uffe og det vi kan tilby han og byen er et lag som sliter med å komme til sluttspill. Men dere har helt rett, dette skjer i VÅR hall. En hall som bare er VÅR.
Joda, laget har slitt i år, både med tilskuere og sponsorer. Selv om Løvdal faktisk har fått flere tilbakemeldinger på at sponsorer heller respekterer det klubben gjør nå, fremfor f.eks i fjor. Men la oss ta for oss de grunnene du nevner:
1: FFK - dette er etter min mening den store grunnen til at Stjernen sliter. Blant annet sponsorer og media overøser jo klubben med penger og oppmerksomhet. Jeg skjønner jo at sponsorene vil ha noe igjen for pengene, og det er lettere å selge et produkt i medgang i en idrett flere ser på, men samtidig synes jeg det burde være fornuftig at sponsorer og folk i byen å støtte opp om Stjernen også. For selv om Fredrikstad er en fotballby, som dere maser om til det evinnelige, så trenger byen et hockeylag også. Det vil jo bare være positivt å ha et elitelag om sommeren og et om vinteren, mer reklame for byen og det mener jeg vi alle er tjent med.
2: Hallen. Joda, Stjernen trenger helt klart en ny hall for å utvikle seg. Ikke for å trekke publikum i første omgang, men for å få flere isflater i byen så man kan gjøre hockeysporten enda mer attraktiv og kunne tilby flere treningstider til de yngre spillerne også. Etter hvert også for folks komfort og at det skal bli mer trivelig å dra på kamp, men inntil videre synes ikke jeg Stjernehallen er SÅ dårlig - klart det hjalp med oppussinga for noen år siden og selv om den er liten er hallen fin. En trenger ikke dra lenger en 17 kilometer unna for å finne en hall som nesten er i dårligere stand (om en tar vekk ungdomshallen), eneste forskjellen er at den er større. Jeg har vært i alle hallene til elitelaga, og noen av 1.divisjonslaga og mange av hallene holder samme nivå som Stjernehallen og duger helt fint til sitt bruk. Men klart, en ny hall er nødvendig - og da er vi tilbake til punkt 1, for bygginga var omtrent klar til start den da kommunen satte seg på bakbeina...men å kaste fem millioner ut av vinduet bare for å kjøpe stadion-navnet til FFK, det er liksom helt greit....
3. Hockey er litt ut. Denne påstanden din holder overhodet ikke vann. Hockey er Norges nest største lagidrett, Norges største hallidrett - rekrutteringen blomstrer i klubbene, publikumstallet blomstrer, man tiltrekker seg bedre og bedre utenlandske spillere og SportN satser enda hardere på å vise både klubbhockeyen og landslagshockeyen på TV. Og joda, til tross for dette sliter Stjernen denne sesongen, men det har vært sagt siden starten at dette skulle bli en mellomsesong. Likevel har vi et lag fullt av unge, lokale spillere (mot Sparta hadde vi jo også FLERE egenutviklede spillere på laget enn hva de blå hadde), samt et knippe utenlandske som blør for drakta. Weinstock (som bør fredes som trener) er i fred med å bygge laget, men slikt er ikke gjort over natta....det vil ta litt tid. Tid Uffe bør få til å gjøre jobben sin, la han få bygge laget stein for stein og det vil bare gå en vei, nemlig oppover. Da kommer også publikum tilbake.
Og som jeg har nevnt, det har vært flere muligheter til å bygge en ny hall, blant annet ved brohodet på Øssia, men kommunen har satt seg på bakbeina og nektet.
Vi har fått tilbake en gammel helt, og en meget god trener i Uffe ja - og han visste helt klart hva han gikk til FØR han kom. Han visste det kom til å bli tøft, han visste det var en utfordring og han visste at Stjernen slet. Men han kom, fordi han likte utfordringen og han liker Stjernen. Og at han kan sine saker er det ingen tvil om, se f.eks på Linköping.
Men å få en felles hall med sarpingene?? Det vil aldri gå. Det hatet og rivaliseringa som finnes mellom Stjernen og Sparta og fansen er MYE større enn f.eks FFK og Moss eller noen andre rivaler til FFK. Man ville rett og slett ikke kunnet samarbeide og det ville gjort mye mer vondt enn godt.
Gi Uffe tid, han vil bygge opp laget, utvikle unge lokale talenter, få klubben ut av økonomisk uføre og ta laget oppover på tabellen igjen - da vil også publikum komme tilbake og kommunen vil forhåpentligvis skjønne at en ny hall bør bygges.
publikumstallet blomstrer?
da må det være alle andre steder enn i stjernehallen? de tre siste kampene har tilskuertallet vært på mellom 328 og 363... de sier noe annet over høytalerne, de teller med sesongkortene... men hvis man ser seg litt rundt i hallen, så tar det ikke lang tid å se at tilskuertallet som kommer over høytalerne ikke stemmer
Og jeg har ikke sagt noe annet heller jeg. Stjernen sliter i motbakke denne sesongen, og da lider publikumstallet under det...ingen tvil.
Men på Hamar var det nesten 2300, 1400 i Asker, 1900 i Sarpsborg.....så om ikke i Fredrikstad denne sesongen, så blomstrer publikumstallet i norsk hockey generelt.
Bedre dekning i lokal media, ny hall og mer sponsorkroner er en god start.
Nå var Stjernen på forsiden av dagens FB da, og det er positivt. Men man trenger mer, samt å få Bergstrøm tilbake på radioen.
Enig flere tilskuere = flere penger Flere tilskuere= mer penger fra sponsorer = enda mer penger= Steiner= bedre resultater= Enda fler tilskuere= osv Den taktikken ble brukt noen sesonger ja, men vi sprakk forrige sesong.
Hadde ikke vært noe problem å fortsette med den taktikken heller, hadde man bare satset på junioravdelingen samtidig.
Og det er ingen hemmelighet at, som sagt, FFK tar omtrent alt av sponsorkroner.
Ja la oss håpe Ulf Berg kan gjøre Stjeren litt mer hot for publikum og sponsorer.
Idrett som bedrives på islagte flater, er utrolig god trening for barn. Det være seg ishockey, rinkbandy, kunstløp og you name it. Barna får en utrolig koordinasjon, og en del forskning viser også bedre kognitive evner på grunn av denne koordineringen av hjernehalvdelene, i tillegg til en meget god fysikk. Av skader er det marginalt, mye lavere enn de fleste andre idretter. Klimaet i ishaller har også vist seg å være positivt for barn med luftveisplager, grunnet kald og ren luft. Og så var det kommunen som stoppet bygging av ishall, det er ganske utrolig! Det kan man kalle satsing på barn og unge. Kostnadene ved en slik hall er ikke det vanskeligste å bære, man må bare være grundig i prosjekteringsfasen slik at man har en handlesenterdel med langvarige kontrakter.
Jeg også var interessert i en sammenslåing av Stjernen og Sparta for noen år siden, og det var til overmål mens Sparta var dårligere enn oss. Trenden blant unge hvor de ikke gidder å satse all sin fritid for å spille hockey for småpenger har vart i mange år, og den gangen så jeg verdien i et samarbeid mellom klubbene, og gjerne en sammenslåing. Hat er en sterk form for energi, som (hvis folk vil) kan omdannes til felles patriotisme. Etter en stund vil lysten på å se hockey komme tilbake til folk, og da trekkes man mot hallene. Tror det kunne vært kult med en staselig hall, ett meget godt lag, og to supporterklubber som sang ut motstanderne. Om hallen ligger på Rolvsøy eller Greåker er av mindre betydning.
-Elsker alle-
må bare late som jeg ikke har lest det siste innlegget der ,, håper ikke du mente det.. det blir for dumt..
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Jeg også var interessert i en sammenslåing av Stjernen og Sparta for noen år siden, og det var til overmål mens Sparta var dårligere enn oss. Trenden blant unge hvor de ikke gidder å satse all sin fritid for å spille hockey for småpenger har vart i mange år, og den gangen så jeg verdien i et samarbeid mellom klubbene, og gjerne en sammenslåing. Hat er en sterk form for energi, som (hvis folk vil) kan omdannes til felles patriotisme. Etter en stund vil lysten på å se hockey komme tilbake til folk, og da trekkes man mot hallene. Tror det kunne vært kult med en staselig hall, ett meget godt lag, og to supporterklubber som sang ut motstanderne. Om hallen ligger på Rolvsøy eller Greåker er av mindre betydning.
Kan vi ikke slå sammen FFK og MFK også? Kan vi ikke legge ned Fredrikstad Stadion og heller spille kampene på Melløs? For det er jo det samme hvor klubben ligger og hvor stadion ligger, ikke sant?
-Elsker alle-
Hvorfor skal ikke Stjernen, Sparta og for den saks skyld Comet kunne komme seg opp i toppen av norsk hockey? Du kommer med påstander, men du utyper lite.
Det er egentlig synd at fotballen ikke har samme rivalisering og lokalderby som hockeyen har, først da så hadde du kanskje skjønt hvor dumt en sammenslåing vil være. Disse lokalderbyene gjør faktisk mye positivt for begge byer, og skaper mye liv og røre. Og dette vil du altså ha vekk?
Som sagt, den påstanden er det like mye fornuft i som min påstand om å slå i sammen FFK og MFK. Og det tror jeg nok ikke bare Fredrikstadfolk vil være enig i, men også sarpinger og haldensere.
Slå i sammen sparta og Stjernen, aldri!!!! Men å bygge hall sammen, tja, hvorfor ikke. Finnes nok av eksempler rundt om i verden hvor to lag deler arena (mest i fotball, joa, men....) Ja tilog med rivaler.... (vif og lyn)
Byggd en stor (alt er relativt) hall på Rolvsøy, så hadde fasilitet problemet til Stjernen vært løst, deler man hallen med sparta er fasilitets problemene deres løst også, stjernen og sparta får en av Norges flotteste hockey haller, og det kommer fler folk på kampene (ihvertfall for stjernens del).
Jørn Moum, "forumsadist"
Vil aldri komme på tale for min del i alle fall. Jeg kan ikke fatte at et slikt forslag i det hele tatt har dukket opp. Det blir jo som å si, "jeg gir opp, dere vinner...vi gidder ikke være rivaler lenger, vær så god...".
Hvorfor kan ikke FFK og MFK bygge ny superstadion i Råde da f.eks? Da får begge flere folk på kampene....juuhuu!
Jørn Moum, "forumsadist"
hvorfor kan ikke sparta og stjernen være rivaler selv i felles hall? skjønner ikke problemet! Og mener du virkelig at ikke du vil ha fler folk på kampene??
Selvsagt vil jeg ha flere folk på kampene, men jeg vil ha det i hver sin hall.
Og rivaler i felles hall tror ikke jeg ville fungert. Det hadde blitt for mye rivalisering, ikke bare i lokalderbyene men generelt, og bare skapt ondt blod både mellom klubbene og fansen. Mye lettere om Stjernen får en ny hall i Fredrikstad og man har to isflater i hver by.
Som sagt, så tror jeg en felles hall for Sparta og Stjernen vil gjøre like mye nytte som en felles stadion for FFK og MFK.
Jeg vil iallfall tro at begge klubbene ville fått et kraftig oppsving både på publikum sponsorer og bedre istider for aldesbestemte lag. Ser for meg 5-7000 tilskuere på lokaloppgjør og en sinnsyk stemning.
Det kan man også få med en hall i hver by.
Opprinnelig postet av MadMax
Som sagt, så tror jeg en felles hall for Sparta og Stjernen vil gjøre like mye nytte som en felles stadion for FFK og MFK.
Nå er det to forskjellige ting da, FFK har bygget nytt stadion, og moss er på planleggings stadiet, desuten, stjernen og sparta (hockey generelt) har ikke så høye budgetter som FFK (fotball generelt) og står derfor mye svakere i finansiering av en ny hall. Derimot med to klubber som gir sin garanti tror jeg det ville vært enklere.
For al del Madmax, jeg er forøvrig i mot å dele noe med sparta jeg også, men jeg tror faktisk det ville blitt den mest gunstige løsningen for to klubber som ønsker å kjempe i toppen av Norsk hockey, men som ikke har økonomi til de største utskeielsene....
Jørn Moum, "forumsadist"
The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..
Nå er det to forskjellige ting da, FFK har bygget nytt stadion, og moss er på planleggings stadiet, desuten, stjernen og sparta (hockey generelt) har ikke så høye budgetter som FFK (fotball generelt) og står derfor mye svakere i finansiering av en ny hall. Derimot med to klubber som gir sin garanti tror jeg det ville vært enklere.
For al del Madmax, jeg er forøvrig i mot å dele noe med sparta jeg også, men jeg tror faktisk det ville blitt den mest gunstige løsningen for to klubber som ønsker å kjempe i toppen av Norsk hockey, men som ikke har økonomi til de største utskeielsene....
Det er ikke økonomi eller ny stadion som er poenget. Poenget er at grunnet rivalisering så vil det ikke fungere, man vil mest sannsynlig ikke kunne klare å bli enig om hvor hallen skulle ligge engang. Det vil også bare skape mer hat blant fansen. Det jeg mente med min sammenligning til fotballen er at om FFK og MFK stilte med like premisser, så tviler jeg på om de hadde klart å bli enige om en felles stadion og rivalisering vil bare komme i veien.....samme med Stjernen og Sparta - og som sagt, så er det nok flust av både fredrikstadfolk og sarpinger som er enig med meg i dette.
Og jeg venter ennå på en utdypelse på hvorfor Stjernen og Sparta ikke skal kunne klare å kjempe i toppen med hver sin hall?
Og Snæbbis, så fordi Inter og Milan klarer det, så skal andre klubber automatisk kunne klare det?
Jeg sier ikke at de ikke kan kjempe i toppen med hver sin hall, det gjør de jo idag (ihvertfall sparta pr nå,..) Stjernen var oppe der for noen sesonger siden, så ingenting er umulig.
Men jeg tenker fortsatt på at stjernen faktisk trenger en ny hall, fasilitetene i stjernehallen er labre, og kravene for å få lisens blir vel ikke akkurat mindre med årene som kommer.
Vi har jo også blitt enige om (tror jeg) at det mest sansynlig ville dukke opp flere folk på stjernenkamper hvis det kom en ny hall...
Det virker også som at det er vankselig å få finansiert en ny hall, det er ihvertfall ikke noe som er konkret fremme med tanke på planer om ny hall etc... (som jeg vet om da) .
"skape mer hat blant fansen" skriver du, forklar hvorfor... Tviler faktisk sterkt på at hatet mellom stjernen og sparta er værre en hatet mellom VIF - Lyn eller Milan og Inter.....
Jørn Moum, "forumsadist"
Stjernen trenger en ny hall ja, det sier jeg ingenting på. Selv om fasilitetene i Stjernehallen ikke er labre...kan bli bedre ja, men ikke labre. Og det vil nok dukke opp flere tilskuere med ny hall også.
Men jeg vil ikke ha noen ny hall, f.eks underlegne Sparta som ligger i Sarpsborg et sted. Jeg vil ha en egen hall som Stjernen kan kalle sin egen hule, noe jeg synes er best for både klubb og fans.
Det er ikke vanskelige å få finansiert en ny hall, det har man hatt klart tidligere, det er en vanskelig kommune det står på.
Nei, hatet er nok ikke større, men stort og med å trykke de to supportergrupperingene inn i en og samme hall kan bidra til mer splid og uvennskap. Det vil bli vrient f.eks ved at Stjernenfansen må kjøre til Sarpsborg for hver hjemmekamp, hvem er det som gidder det? Hadde du orket å kjøre til Moss hver gang FFK hadde hatt hjemmekamp?
Skjønner poenget med plasering av hall, og nei, jeg ville hatt problemer med å kjøre til moss for å se FFK! Helt klart! Men jeg ser likevel flere positive sider ved å bygge felles hall.
Spørre deg om noe da, hva om hallen ble lagt på Rolvsøy? Det ville da ikke vært så ille??
Jørn Moum, "forumsadist"
Jojo, jeg bare tok ett utgangspunkt i at det ble bestemt at hallen skulle bygges på Rolvsøy (i en tenkt situasjon)..
Hva sier du madmax, skal vi være enige om å være uenige?!
Jørn Moum, "forumsadist"
Jørn Moum, "forumsadist"
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914