Husk meg
Brukernavn
Passord

Dyre priser til neste år

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 21 nov 03, 14:31
Ryktene vil ha det til at det kommer til å koste 210 kroner for sitteplassbillett

mayadan

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 21 nov 03, 14:33
Har også hørt rykter om slike hårreisende priser. Hørte også snakk om sesongkort til rundt 3000,- Det vil gi en snittpris på 230,- pr. kamp. Synes det virker helt urimelig dyrt.

Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03

Lagt til: 21 nov 03, 14:46
Da begynner det å bli dyrt ja ...

Her kommer noen utklipp fra andre klubber ( OBS .. klippet og limt fra VGD, men de burde være korrekte ):

Lilleström:

Priser t.o.m. 31.12.03
Langside voksen: kr 1900,-
Langside barn/honnør: kr 950,-
Voksen + barn (1+1): kr 2300,-
Kanarifansen, voksen: kr 1050,-
Kanarifansen, barn/honnør: kr 500,-

Priser f.o.m. 01.01.04
Langside voksen: kr 2100,-
Langside barn/honnør: kr 1100,-
Voksen + barn (1+1): kr 2500,-
Kanarifansen, voksen: kr 1200,-
Kanarifansen, barn/honnør: kr 600,-

Brann:

6 kategorier med priser fra 1 480 (650 for barn) til 2 700.

RBK :
link til sesongkortpriser 2003 RBK

Viking :
Prisen varierer fra 600 til 3000 kroner:

De dyreste plassene (bortsett fra VIP) er på øvre, sentrale del av langsidene - 3000,-

Så følger nedre del i midten og øvre del litt ut på sidene av langsidene - 2400,-

Deretter nedre del på sidene og øvre del helt ut mot svingene - 1800,-

Så kortsidene (hele) - 1200

Til slutt kommer familiesvingen, et sted Viking sier de skal gjøre familievennlig. Plassene der koster 600 per pers.

For medlemmer av Vikinghordene gjelder følgende priser:

Vikinghordene på kortsiden - 725,-
Vikinghordene på langsiden (øvre del) - 3125,-

Blir spennende å se hva billettene kommer til å koste for Plankehaugen

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !

Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 21 nov 03, 14:49
Opprinnelig postet av mayadan
Har også hørt rykter om slike hårreisende priser. Hørte også snakk om sesongkort til rundt 3000,- Det vil gi en snittpris på 230,- pr. kamp. Synes det virker helt urimelig dyrt.

Dette er for drøyt, hadde det vært en flott moderne stadio med gode sitteplasser,greit, men realitetene er jo at stadion er falleferdig, er jo såvidt dasser som funker.

Dette er for drøyt (hvis det stemmer)

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 21 nov 03, 15:01
FFK er så lure som det går an å bli, de setter så høye priser for de vet at alle kommer til å kjøpe billetter.
Alle skal selvfølgelig se FFK i Tippeligaen
Salget av billetter starter neste uke, fikk det bekreftet Robert Nilsson

Frode

A-lagspiller

Lagt til: 21 nov 03, 15:03
Helt klart verdt hver eneste krone.

Synes jeg rana klubben i fjor med tanke på alle gledene jeg fikk på stadion.

200 kr er helt ok pris for sitteplass.

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05

mayadan

A-lagspiller

Lagt til: 21 nov 03, 15:05
Da er nok ledelsen i FFK litt mer sikkert på at folk kommer på kamper enn det jeg er. Vil nok tro det er mange medgangsupportere rundt i byen her som dropper endel kamper om laget møter litt motgang til året. Føler at ledelsen utnytter publikumsinteressen litt i overkant med slike priser, og det kan de fort bli straffet for.

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til: 21 nov 03, 15:07
Dessverre er dette prisen man må betale for toppfotball, slik er det i hele Europa. Samtidig må man tenke på kostnader av de investeringer som vil bli foretatt i forkant av kommende sesong, med bl.a. nye seter og ev. ny sittetribune på langsiden. Dette er fasiliteter som koster, men som klubben og vi supportere i høyeste grad trenger med tanke på forbedret komfort og velvære.

FFK and Wisla Krakow forever...

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 21 nov 03, 15:10

HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 21 nov 03, 15:23
2800 for et sessongkort er etter min mening latterlig, spørs om jeg gidder og sitte neste år nå....

FFK--> I hundre mot toppen!

sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad

Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...

HATER Mokkelbost!!!

Pk

A-lagspiller

Lagt til: 21 nov 03, 15:49
Eliteseriens dårligste stadion og dyreste billettpriser...ganske bra gjort av et nyopprykket lag må jeg si. Jeg kommer selvfølgelig til å kjøpe meg sesongkort allikevel (nettopp det vet jo de som har bestemt prisen), men synes det er alt for dyrt i forhold til kvaliteten på stadion, sanitærforhold etc...

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 21 nov 03, 15:54
To ord holder fra meg: Frekt & latterlig.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 21 nov 03, 15:57
Grrr. f-b kom oss i forkjøpet denne gangen gett.

Men bortsett fra det; Dette var i dyreste laget. Jeg sitter helt enormt godt når jeg dekker kamper på Lerkendal. Prisene for seter i nærheten av der jeg sitter er 250 kroner, og da er det snakk om en topp moderne stadion.

Synes dette er drøyt... Men skaffer det oss en ekstra spiller er det kanskje verdt det?

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

Pk

A-lagspiller

Lagt til: 21 nov 03, 16:09
Slik jeg forstod det er den kraftige økningen i billettpriser kun for å finansiere byggingen av ny tribune...

MotorWerk

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 21 nov 03, 16:12
Og da får man bare håpe de ikke skal finansiere ny stadion på samme måte. Da er det vel bare Høili og Forsberg som har råd til sesongkort :)

-exit body, exit mind-

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til: 21 nov 03, 16:12
Mener bestemt at man med tid og stund bør innføre et todelt sesongkortsystem, med sesongkort for vårperioden og høstperioden uavhengig av hverandre. Dette fungerer bra for de som ikke har anledning til å følge laget gjennom en hel sesong. Dessuten vil utgiftene dermed bli mer fordelt i tid for den enkelte supporter. Et slikt system fungerer utmerket i mange klubber i utlandet. Systemet er også motivasjonsskapende og prestasjonsfremkallende for klubben, ledelsen og utøverne, i og med at det er viktig å prestere gjennom hele sesongen med tanke på publikumsinntekter i kommende sesonkortperiode.
Et slikt todelt system har av erfaring i andre klubber, økt salget av sesonkort og dermed gjort publikumsinntektene mer oversiktlige for klubben over en hel sesong.

FFK and Wisla Krakow forever...

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 21 nov 03, 16:18
Vet det er andre klubber som kan dele opp innbetaling av sesongkort i to, slik at man betaler halve summen med en gang, og resten senere i sesongen.

Men at Fredrikstad Stadion som er den desidert dårligste stadion i Tippeligaen med de desidert dårligste fasilitetene, skal ha de dyreste prisene. Det henger jo ikke på grep.

Knutsen

A-lagspiller

Lagt til: 21 nov 03, 16:32
etter å ha tenkt over dette noen ganger mener jeg det er utrolig frekt å utnytte interessen på denne måten, får bare håpe det ikke slår motsatt vei.

Som flere har nevnt tidligere, hva hvis resultatene uteblir, da er det mange som ikke kommer på stadion, sånn er det bare og kanskje mange nå kvier seg for å kjøpe sesongkort pga prisen og hvis de da ikke møter opp når det går dårlig vil ffk tape masse penger på dette.

Eneste fordelen med sesongkort er jo fast plass, men er det verdt det ?

Nei!

Pk

A-lagspiller

Lagt til: 21 nov 03, 17:02
Hørte intervjuet med Robert Nilsson på Radio Fredrikstad...han mener FFK`s nye priser vil ligge "i samme leia som de andre klubbene i Tippeligaen"...jada Robert...bare Lerkendal som er dyrere da, ellers er alle billigere enn FFK. Hvis den markante økningen i billettpriser hadde gått til å bygge en ny tribune hadde jeg gladelig gitt såpass for billetten, men når prisøkningen kun skal finansiere en midlertidig tribune...nei, det liker jeg ikke helt. Rett og slett for dyrt i forhold til fasilitetene...

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 21 nov 03, 17:06
De vanlige sitteplassene på Lerkendal er også billigere enn Fredrikstad Stadion. Ut i fra det jeg hørte på radioen mistenker jeg nesten Nilsson & co. for å ha mista bakkekontakten litt...

Pk

A-lagspiller

Lagt til: 21 nov 03, 20:31
Enig...de tror nok de leverer Champions League fotball og tilhørende fasiliteter allerede :)

Anduril

A-lagspiller

Lagt til: 21 nov 03, 21:16
Endret: 21 nov 03, 21:40
Skjønner ikke helt hva de tenker på .... er det meningen at de skal trekke tilskuere med disse prisene ? Hører ingen sted hjemme med disse prisene, kan jo nesten ta Ryan Air til London og se fotball der i stedet snart.
Er det sagt noe om Plankehaugen-rabatt enda ?

Og litt senere ... Dumme meg, det blir vel samme pris som barnebillettene ... Treg i huet på fredagskvelden !

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 21 nov 03, 21:41
Synes dette tyder på galskap fra FFK sin side, trodde den tiden var over jeg, men tok skammelig feil :mad:

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 22 nov 03, 10:06
Hvis jeg husker riktig var det samme hylekoret på plass i fjor også. Da med de samme profetiene: "Ingen kommer!"
Stadion kommer til å være "stappfull" til året også; Garantert. Med et snitt mellom 6-7000.
Helt sikkert.
Dette blir som å klage på dommeren. Hjelper ikke....

Stadion på FMV!

Pk

A-lagspiller

Lagt til: 22 nov 03, 11:21
Der tror jeg du tar feil...de fleste som klager nå hadde ingen klager i fjor da prisøkningen kunne forstås...fra 70 - 110 på sitteplass. Men fra 110-210 med de samme dårlige fasilitetene? Det er det folk sliter med å forstå...ikke prisen i seg selv, men prisen i forhold til hva man får.

Knutsen

A-lagspiller

Lagt til: 22 nov 03, 12:11
Opprinnelig postet av Svein
Hvis jeg husker riktig var det samme hylekoret på plass i fjor også. Da med de samme profetiene: "Ingen kommer!"
Stadion kommer til å være "stappfull" til året også; Garantert. Med et snitt mellom 6-7000.
Helt sikkert.

En dobling i prisen er ganske heftig.
Det er mange som nå ikke har råd til å gå på alle kampene sammen med familien f.eks.
Hvis det hadde vært en fin stadion så greit, men som sagt tidligere, det er måte på hvor mye man skal utnytte trofaste supportere.

Og den holdningen "jaja, det hjelper ikke noe uansett" er patetisk!

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 22 nov 03, 13:36
Opprinnelig postet av Svein
Helt sikkert.

Er ikke det som er saken. Det kommer sikkert til å komme mange folk, selv med såpass stive priser, men det betyr vel ikke at vi skal sitte rolig og bare akseptere at prisene blir skrudd opp på denne måten? De som føler at dette er frekt og uforståelig, bør/skal selvsagt reagere på det. Er ikke snakk om noe hylekor, men folk forbeholder seg retten til å si sine meninger. Oppfordrer alle som føler at dette er altfor stive priser sammenlignet med hva man får andre steder, til å sende mail til Fredrikstad Fotballklubb. Det er viktig å si fra, selv om det nødvendigvis ikke fører til noe som helst.

mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03

Lagt til: 22 nov 03, 16:21
Opprinnelig postet av Pk
Der tror jeg du tar feil...de fleste som klager nå hadde ingen klager i fjor da prisøkningen kunne forstås...fra 70 - 110 på sitteplass. Men fra 110-210 med de samme dårlige fasilitetene? Det er det folk sliter med å forstå...ikke prisen i seg selv, men prisen i forhold til hva man får.

Jeg syntes årets priser var helt ok jeg. 80 kroner for en kamp er helt fint. 210 er bak mål.

Jeg vurderte sesongkort for 2004, men det blir ståplass på meg nå. Ikke sjans at jeg gidder å spytte ut 2800,- for sesongkort.

www.carlberner.no

Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03

Lagt til: 22 nov 03, 17:06
2800 er helt på tryne. Spesielt når de ikke har andre kort som ligger under 2000.
Men hvis FFK vil fylle tribunene med foretningsfolk som ikke gidder å dukke opp hvis det er regnvær...

Egentlig litt irritert på FFK nå.

KeJ

Landslagsspiller

Lagt til: 22 nov 03, 17:32
Ser det blir dyrt å være FFK tilhenger med bopel i Oslo dersom man skal følge hjemmekampene 2004

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

Anduril

A-lagspiller

Lagt til: 22 nov 03, 21:43
Mygg skrev :
" Jeg syntes årets priser var helt ok jeg. 80 kroner for en kamp er helt fint. 210 er bak mål. "

Nei, nå har du misforstått her .... for 210 kroner så får du være på langsiden. For 80 kroner derimot, da havner du nok bak mål :D

He he ... bare måtte, øl er gøy !!

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 23 nov 03, 15:14
Grunnen til at FFK tar seg så mye betalt er at vi supportere skal betale den nye tribunen til 600000.
Dette skriver f-b.no

Da det ble klart at FFK hadde sikret opprykket kom kravet fra Norges Fotballforbund om å stille med drøye 5300 sitteplasser før sesongstart 2004. Inntektsveksten FFK får ved å øke prisen fra 1500 til 2800 for et sesongkort muliggjør finansiering av en ny tribuneløsning.

Knutsen

A-lagspiller

Lagt til: 23 nov 03, 15:20
Latterlig...

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 23 nov 03, 15:22
Sier du det...

Publikum skal betale kostnadene ja. Ville ikke vært mer naturlig om kommunen, klubben, sponsorer e.l. hadde gjort det. Jaja.

KeJ

Landslagsspiller

Lagt til: 23 nov 03, 15:28
Og spesielt irriterende er det å tenke på at det om ikke så alt for lenge, forhåpentligvis, kommer et nytt stadioanlegg, lurer på hva prisene blir der?

300 på ståplass
450 for dårlig sitteplass
600 for de beste plassene
og 5000 for sesongkort?

Synes jeg ser det...

*gruer meg*

marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 23 nov 03, 16:14
Kanskje de trur at de vil kunne klare å selge 3-4000 sesongkort.. De restrerende 1000-1500 sitteplassene til blodprisen 210/200 kr vil de nok sikkert klare å få solgt per kamp siden det ikke er så `mange`.

Restrende som ønsker å dra på stadion tar da ståplass til `overkommelige` 110kr.

Sjefskodærn

Vlad

A-lagspiller

Lagt til: 23 nov 03, 19:31
Bare en ting å si om prisene og det er at de suger k**ken til Satan.
Takka til Fredrikstad folket er å prise de ut.Fy Faen !!!
Skal billett intektene betale nye stadion gilde blir det lite folk på nye stadion.
Hvor mye vil cola og burger koste nå 30 for brus og 70 for burger..For ikke å snakke om buljongkaffen havner vel lett på 20 spenn. Strømsgodset 120 spenn og en fet stadion...Hva når den nue stadion er klar...Blir prisene satt ned ? Trolig :eek:

"Sov godt Kongo.." "æhh hold kjeft"

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 24 nov 03, 08:34
Hvis noen klarer å skaffe 6-7000 underkrifter på at prisene er uta proporsjoner tror jeg klubben lytter. Så lenge "hylinga" ikke når klubben, skjer ingenting. Det var det jeg mente med hylekor...

Stadion på FMV!

KeJ

Landslagsspiller

Lagt til: 24 nov 03, 08:36
Dersom du klarer å starte opp en slik liste, så skal jeg gladelig skrive under... Og det er mange med meg... Tror nesten en del av spillerne ville skrevet under, det er jo de, sammen med oss, som er de store taperne i denne saken...

Frode

A-lagspiller

Lagt til: 24 nov 03, 12:56
Alle må være med å betale for gledene. Hvis dere virkelig mener at en tippeligakamp med FFK ikke er verdt 200 kr, eller som vi regner 3-4 halvlitere på by`n...ja da kan dere holde dere hjemme!

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05

Hjælmen

A-lagspiller

Lagt til: 26 nov 03, 09:21
Endret: 26 nov 03, 09:21
I tillegg er det 2 hjemmekamper færre pr år!!

Hva skal`n si, hva skal`n tru.

Elendigheta må snart snu!

KeJ

Landslagsspiller

Lagt til: 26 nov 03, 10:21
Endret: 26 nov 03, 10:21
Opprinnelig postet av Hjælmen
I tillegg er det 2 hjemmekamper færre pr år!!

Nesten så jeg vurderer å bli mossefan for å se flere kamper...

NOT

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 26 nov 03, 10:57
Jeg håper Plankehaugen får i boks en avtale og kan legge frem hva det koster for medlemskap og billett for dem, da kan det bli mange der borte.

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!

Knutsen

A-lagspiller

Lagt til: 26 nov 03, 11:21
Endret: 26 nov 03, 11:31
De kommer til å koste rundt 80kr.

Medlemskap er det samme som ifjor: 150kr.
Sparer mye penger på dette og i tillegg støtte klubben enda litt mer aktivt, dette blir bra.

www.plankehaugen.no

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914