Helt ok priser!!
I forhold til interessen i byen og stadioens kapasitet er prisene riktige.
I forhold til hvor underholdene det er å gå på stadion følte jeg det nesten som ett ran fra min side i fjor. Jeg gråt av glede på stadion, og de opplevelsene er da verdt mer enn en hundrings...
Synes folk må skjerpe seg å ikke være så smålige. FKK har tatt steget opp, nå må vi regne med å betale for toppfotball og ikke breddefotball!
Tror det er mange som mener som meg, at de nye prisene er helt greie for tippeligafotball! Men det er nok gnierne som er ivrigst i debatten.
---------------------------
Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Vi må da forvente å betale for tippeliga fotball ? Når alt annet i samfunnet koster flesk kan man ikke forvente at FFK skal drive vedledighet for det gjør ikke spillere og andre leverandører til klubben.
2,22 kr pr. minutt med tippeligafotball bør folk klare..
Frode
Dessuten er faktisk 200 kroner en del penger for folk å bruke på slike ting. Skal en fyr ha med seg sønn sin, så blir det 420 kroner for å sitte. Synes fortsatt du ser dette utelukkende fra eget perspektiv. Mange som ikke har så mye penger (som student vet jeg det) og igjen forståelse for at de velger å bortprioritere mange kamper når prisen er doblet fra hva de er blitt vant med.
Hvorfor skal vi betale mer enn alle de som følger andre klubber her i landet?
Hvorfor skal FFK som nyopprykket klubb kreve denne summen?
Hvorfor skal supporterne betale for den nye tribunen? Det må da gå an å skaffe midlene på en annen måte!
Saken er ikke om folk kommer til å betale, for det gjør de. Saken er om det er moralsk riktig eller forkastelig å utnytte interessen i byen på denne måten.
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Det er ikke en menneskerett å kunne se fotball. FFK må forholde seg til sitt budsjett og sitt publikumspotensiale.
Regner med at de har regnet på dette i.o.m i fjor var det folk som ikke kom inn på stadion i 1 DIVISJON!! Tenk da når Brann, Vålerenga, Stabæk og Rosenborg kommer...
Billigere enn 200 kr. ville vært tap for FFK og det er faktisk så kynisk klubben må være for å overleve.
Vet ikke om du har fått det med deg men alla bortsett fra RBK sliter sinnsykt med økonomien og da har FFK rett og slett ikke råd til å holde prisene nede for dere stakkars studenter, nå de har mulighet til å dra inn mer penger med en høyere pris.
Frode
På mestalla kostet det 10 euro for en billett under spania-norge-kampen(20euro på svartebørsen) DET ER PRISER DET!!
SYnes det blir litt for dumt at supporterrne skal lide fordi vi har rykket opp!! Skjønner at man må gå opp litt i pris, men det må da for pokker finnes en grense!!
Pættærnæ døm hang og slang!!
Alle må betale mer til neste år.
-Sponsorer
-Tilskuere
-TV selskaper for rettigheter
-Investorer ved evnt. aksjeutvidelser
Dette fordi:
Høyere lønninger
Lengre reiser
Flere vakter på kamper
Stadion forbedringer
Evnt. overgangssummer
osv osv
Regnskapet må balansere.
Frode
Jeg lover deg, hadde de hatt dine holdninger så blir det som VIF og Bryne... Økomomisk mareritt!
Kristian B:
Og gjennomsnitt årslønn i spania er 90.000kr.... Da er det ikke så billig lenger...
PS! Det koster 4-700 for sittplass på Nou Camp..
Frode
Tror nok Nilsson m.fl. har sittet med kalkulatoren og lekt med en del tall:
180 x 5200
190 x 5200
200 x 5200
210 x 5200
156.000 i differanse ifra 180 til 210...
...og dette er penger som betales inn et halvt år føre forfall! Grøss!!!
Stadion på FMV!
Sammenlikning:
BMW med skinninteriør (RBK-FFK på lerkendal) koster 1 000 000,-
BMW med skaiinteriør (FFK-RBK på stadion) koster 1 200 000,-.
Har du penger nok og elsker skai, så kjøper du selvsagt den siste modellen, men det finnes hverken logisk sans, eller fornuft, i at det er sånn. Derimot finnes det skylapper, blindhet, økonomisk utsuging og utnyttelse av menneskers kjærlighetsforhold i det.
Macka fra start!
Jeg skjønner ikke hvordan folk kan forsvare denne prisøkningen fra klubben. Vi er tross alt et nyopprykket lag og klubben kunne tatt hensyn til dette da de satte prisene.
Føler at klubben gambler her, hva skjer hvis klubben sliter i bunnen av tabellen. vil virkelig 5000+ møte opp å støtte laget med disse prisene?
Jeg kommer mest sannsynlig til å fornye sesongkortet, kun fordi jeg ikke klarer å la være å gå på stadion..
Overliggende har vi et krav fra NFF : Alle klubber skal ha et budsjett som går i overskudd.
Utgiftene har man rimelig god kontroll på, lønninger, reiser og slikt. Her kommer også bygging av sitteplasser, forbedring av flomlys og andre utgifter som påløper fordi vi har rykket opp.
Inntektene er også delvis kjent, man har sponsorer, tilskudd fra NFF og TV-avtaler. Da står man igjen med publikumsinntektene, stipulerer et antall i snitt og gjetter på hvor mange av disse som skal sitte, hvor mange stående og hvor mange barn osv. Den siste muligheten man da har til å få budsjettet i pluss er å sette prisen på setene.
Og dette slår nok desverre ut i veldig dyre seter i FFK i år. Dersom vi antar at FFK og andre lag har samme sponsorsummer og utgifter, må FFK i tillegg i år dekke inn en utgift på titten-tei tusen for seter, flomlys, sanitærforhold og slikt som de andre tippeligalagene allerede har på plass. Og da må nok billettene bli dyrere er jeg redd .... nå aner jeg ingenting om hverken utgifter eller inntekter i FFK eller andre klubber, men dette er i alle fall et mulig scenario.
Anduril - Egentlig ingeniør, men med 20 vekttall i økonomi, prøver seg på en kvalifisert gjetting.
Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !
Opprinnelig postet av djpete
Skjerp deg Frode!
Sammenlikning:
BMW med skinninteriør (RBK-FFK på lerkendal) koster 1 000 000,-
BMW med skaiinteriør (FFK-RBK på stadion) koster 1 200 000,-.
Har du penger nok og elsker skai, så kjøper du selvsagt den siste modellen, men det finnes hverken logisk sans, eller fornuft, i at det er sånn. Derimot finnes det skylapper, blindhet, økonomisk utsuging og utnyttelse av menneskers kjærlighetsforhold i det.
Hva er forskjellen ?
Produktet FFK-RBK er da like bra som RBK-FFK...
Jeg tror faktisk det blir mer spennende på Fredrikstad stadion enn på Lerkendal. RBK vinner jo alle sine hjemmekamper likevel...stort sett...
Seriøst, vi forlanger at klubben skal klare å kjempe mot lag som har hatt mange år med høye budsjetter ikkesant. Vi skal opp å bite oss fast. Det KOSTER!!! Vi kan ikke forvente at vi skal klare å holde oss der uten at ALLE betaler for det.
Hvis ikke alle ledd, spillere, støtteapparat, supportere og sponsorer overgår seg selv....så bærer det rett ned igjen. Så ikke syt for småting...så de har lagt på prisen med ett par halvlitere, MEN ER DET IKKE VERDT DET DA, Å KLARE SEG I TL ???
Typisk Fredrikstadfolk å syte...noen ganger gremmes jeg....
Frode
Sjefskodærn
Når man flyr på fylla, ja så tenker man lite rasjonelt, og mange har måtte leve på ris og ketchup på slutten av måneden...
Når man studerer har man vanligvis få forpliktelse og kan bruke masse penger på tullball, deriblant fyll som resulterer i ovenfornevnte...
Når man, som mange av FFK-supporterne, har stiftet familie eller fått en del andre forpliktelser, ja da er det ikke alltid like enkelt å svi av alt fra 200 til 1000 kroner på ei helg...
Men for all del, jeg vet ikke hvilke forpliktelser, være seg av økonomisk eller emosjonel art du har Frode, men prøv å tenke litt rasjonelt og kom deg ned fra din høye hest, se det fra de som forguder FFK men som ikke har all verdens midler å rutte med sin side...
Jeg har kroner nok jeg, så jeg lider ingen nød, men vil nødigst se at min sidemann må sitte hjemme som følge av for drøye priser på stadion...
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
:D:D:D:D
Og mine forpliktelser trenger ingen å bekymre seg over, jeg har mange. Men jeg mener likevel at FFK må tyne mest mulig ut av alle ledd skal de klare seg i tippeligaen.
Men for all del...vi kan sikkert klare oss noen år i førstedivisjon hvis vi ikke satser på TL.....
OG Knutsen: Jeg har selv vært øldrikkende student, nå er jeg familiefar med masse forpliktelser. Likevel mener jeg at 200 kr hver 14. dag er småpenger sammenlignet med hva alt annet koster idag, og opplevelsen.
Frode
:ffk:
Men bare så det er klart. De har lagt seg i øvre siktet av hva som er naturlig og akseptabelt. Jeg ønsker ikke høyere priser bare så det er sagt :-)
Frode
Har ikke spesielt god råd, men jeg skal på alle kampene uansett, de fleste bortekampene også.
Ingen tvil om hva jeg har øverst på lista mi over prioriteringer.
Allikevel mener jeg prisene for sitteplasser er litt drøyt, men jeg står så hvorfor klager jeg da ? Mest fordi jeg frykter at mindre og mindre folk møter opp i motgang med dyr pris. FFK har uansett gått ut og forklart hvorfor osv i FB.no, føler meg ferdig med denne saken.
Enig!
Tøff i tryne og tøff i trynet Frode, det er lov å si meninga si også for deg og målet ditt er nok det samme som for oss andre: Flest mulig inn på kampene og mest mulig penger til FFK. Så blir det et spørsmål om smertegrense.
Hvor mange når smertegrensa nå og hvor mange blir så forbanna at de ikke møter opp mer? Det er mange som ordlegger seg slik. Det er prishoppet som er altfor høyt!
Men FFK må komme mer på banen her og forklare realiteter og be mer om forståelse for dette.
Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!
"Nattevakta":)
Drømme drømme ;-)
Frode
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914