FB har mistet 500 abonenter
Og har størst nedgang av alle Østfoldavisdene, bare Moss Dagblad har større nedgang enn FB med 574 tapte abonenter.
FB er flinke til å skrive om seg selv, når det gjelder framganger, men ikke et ord om dette på f-b.no
Her er tallene for 2007: www.sa.no/lokale_nyheter/article3349406.ece
Det er ikke rart de taper, avisen blir dyrere og dyere og flere og flere bruker vel f.b.no som er gratis.
Hva er deres reaksjoner på FBs nedgang?
Jeg er en av disse. Jeg har abonert på FB i sinnsykt mange år men i desember 2007 sa jeg opp pga:
Valgkampdekningen ved kommunevalget, den uverdige behandlingen av byens ordfører og nedprioriteringen av Sjernen.
Opprinnelig postet av Erikk
Jeg er en av disse. Jeg har abonert på FB i sinnsykt mange år men i desember 2007 sa jeg opp pga:
Valgkampdekningen ved kommunevalget, den uverdige behandlingen av byens ordfører og nedprioriteringen av Sjernen.
Vel, hva gjelder Eva K Andersen, har jeg snakket med en i FRP styret som faktisk har sett K andersen med den genseren på.. så det bildet FB trykket da, var IKKE falsk.. Jeg har sagt opp på grunn av behandlingen de har gjort med Morgan jeg.. blantannet..
Opprinnelig postet av scheien
sier bare en ting. hvorfor betale når du kan lese den gratis på nettet.
Greia er jo den at du kan IKKE lese den gratis på nettet. Du kan lese DELER av den gratis på nettet. For mange er ting som rubrikk-annonser, smånotiser og annet (jobbannonser, TV-program, tegneserier, kryssord, osv) minst like mye verdt som de "store" gratisartiklene som havner på nett.
Men for mange er det nok å lese noen større artikler på nett. Man kan holde seg oppdatert på den måten - men mye av det som er misjonen med en lokalavis - det lokale - slik jeg ser det, går man glipp av... Pusen til naboen har fått sju unger. Tante Olga var snill og fortjente ros av en innringer, osv.
Jeg er en av de som nærmest har sluttet å kjøpe aviser. Først og fremst fordi jeg leser aviser på grunn av to ting : Nyhetsoppdateringer og sport. Jeg blir tilfredsstilt på nett.
Men jeg kjøper aviser i helger. Da har jeg tid til å sitte med kaffen og lese (med mindre småunger lager virvelvinder rundt meg) og helgeaviser er digg. Der finner du ikke mye på nett...
---------------------------
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av Erikk
Du får jo ikke akkurat mer info om stjernen i din postkasse ved å avslutte ditt abonnement.
Opprinnelig postet av denialsander
Men for mange er det nok å lese noen større artikler på nett. Man kan holde seg oppdatert på den måten - men mye av det som er misjonen med en lokalavis - det lokale -
Nettopp dette med lokalavis tror jeg er grunnen til at F-B går ned. Selv har jeg ikke sagt opp avisen, men jeg leser både Fredriksstad Blad og Demokraten stor sett hver dag de kommer ut. Problemet til F-B etter min mening, er at de er blitt særdeles dårlige på lokaljournalistikk. Å sitte i en redaksjon og ringe rundt er ikke journalistikk. Når det skjer noe litt utenfor sentrum kan de gjerne bruke en halvtime på å prøve å komme frem til politivakta. Andre ting de er blitt fryktelig dårlige på er lokalidrett som ikke handler om FFK. Den lokale fotballen dekker de ved å ringe rundt. Før i tiden hadde de ihvertfall en sak på en kamp fra hver runde. Andre ting som er negativt er lokalmiljøet, kulturarrangement som ikke skjer på Blå Grotte stiller de jo knapt opp på. Ut ifra dette med det lokale som du refererer til, så synes jeg faktisk at Demokraten blitt en mye bedre lokalavis enn F-B, til tross for at Demo bare kommer ut to ganger i uka. Hvorfor?Jo fordi Demokraten driver i mye større grad lokaljournalistikk, mens F-B baserer altfor mye av stoffet sitt på at stoffet skal komme til dem (les: ringer rundt fremfor å reise rundt).
Det er nå min mening.
God bedring, Dagfinn!
Opprinnelig postet av A.Scheie
Ut ifra dette med det lokale som du refererer til, så synes jeg faktisk at Demokraten blitt en mye bedre lokalavis enn F-B, til tross for at Demo bare kommer ut to ganger i uka. Hvorfor?Jo fordi Demokraten driver i mye større grad lokaljournalistikk, mens F-B baserer altfor mye av stoffet sitt på at stoffet skal komme til dem (les: ringer rundt fremfor å reise rundt).
Det er nå min mening.
Jeg må rette på hvor mange ganger Demokraten kommer ut, mandag, onsdag og fredag. Jeg holder begge avisene. Demokraten er klart best på lokaljournalistikk. Men jeg vil også påpeke at begge byens lokalaviser har tapt seg stort i forhold til tidligere tider. Jeg vurderer faktisk å si opp begge og ta til takke med nettet. Riksavisene har tapt seg stort de også, og i særdeleshet VG og Dagblad. Før kjøpte jeg begge avisene, men nå er det ukesvis mellom hver gang jeg gjør det. Og det er en grunn til det.
...savner byen, folket, Stjernen og FFK!
(I`ll be back)
FFK, stjernen og liverpool for altid:)
Opprinnelig postet av hedvalen
f-b har nok tapt mange lesere pga HEKSE JAKTA av morgan andersen, den nye ordføreren og utrolig dårlig dekkning av stjernen og andre klubber i lokalmiljøet....
Tvilsomt, det er nok internett som har skylda her.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914