Husk meg
Brukernavn
Passord

Sjuke jævler

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 04 mar 08, 14:44

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/article1977845.ab

Dakkars lille vovven!!

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 04 mar 08, 15:32
Merker jeg blir så sinna når jeg ser sånt. Tror nok at de som evt. får noen reaksjoner mot seg som holder på sånn skal være glade for at det ikke er jeg som er dommer . Et øye for ett øye :)

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 04 mar 08, 15:42

Eh? Det er bare en hund...det blir for dumt å hisse seg opp over det når man vet hva folk gjør mot andre folk der borte. Greit at valpen er søt, forsvarsløs og uskyldig, men det gjelder for veldig mange mennesker som har blitt drept eller skadet der også.

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen

Husgutt

Landslagsspiller

Lagt til: 04 mar 08, 15:58

Vet du hva, jeg bryr meg ikke om at det "kun " er en hund. Jeg synes ikke det er noe formildende omstendighet.. Men det viser vel egentlig bare at man blir fucked av å være i krig..

Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til: 04 mar 08, 16:15
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Eh? Det er bare en hund...det blir for dumt å hisse seg opp over det når man vet hva folk gjør mot andre folk der borte. Greit at valpen er søt, forsvarsløs og uskyldig, men det gjelder for veldig mange mennesker som har blitt drept eller skadet der også.

Bare en hund ?

Og dette utsagnet forsvarer du med at mennesker blir drept ?  Jeg synes det er på sin plass å hisse seg opp også når det gjelder en hundevalp, likeså at man må hisse seg opp på grunn av alle overgrep som foretas mot sivilbefolkningen i krig, fra begge parters side.

Har man ikke empati for dyr, så har man det vanligvis ikke for mennesker heller.

Denne saken viser bare hvor meningsløs krig er, og hva krigen gjør med soldatene. Varig svekkede sjelsevner kan det vel kalles.

100 hektoliter mussa på stampen og tippeteikn ein

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 04 mar 08, 16:34

Opprinnelig postet av Willy Renè
Bare en hund ? Og dette utsagnet forsvarer du med at mennesker blir drept ? 

Uten å dra diskusjonen for langt; De aller fleste ikke-vegeterianerene i verden gir implisitt sitt samtykke til at menneskeliv er mer verdt enn dyreliv. At man for en gangs skyld får se at et dyr blir drept og det ser grusomt ut hjelper ikke på det faktum at det er allment akseptert å drepe dyr. Er dyr søte eller viser gode kommunikasjonsevner (selunge, hval, hund)blir det fort oppstandelse, mens ytterst få bryr seg om den forferdlige behandlingen "stygge" produksjonsdyr som gris, ku og sau får.

Så ja, all den tid samfunnet synes det er greit å avle opp og bure inne dyr med hensikt å drepe de fordi de liker kjøtt bedre enn grønnsaker, så kan jeg faktisk si "bare en hund".

Dere som mener dere har så stor empati for dyr, hva med å kjempe for at den halve millionen griser som blir avlet opp i landet får det bedre? Hva med å redde én grisunge og la den bo i hagen din? Bør ikke være allverdens offer det? Man har vel empati?

- Styret i Plankehaugen

Willy Renè

Landslagsspiller

Lagt til: 04 mar 08, 16:51

Uten å dra diskusjonen for langt; De aller fleste ikke-vegeterianerene i verden gir implisitt sitt samtykke til at menneskeliv er mer verdt enn dyreliv. At man for en gangs skyld får se at et dyr blir drept og det ser grusomt ut hjelper ikke på det faktum at det er allment akseptert å drepe dyr. Er dyr søte eller viser gode kommunikasjonsevner (selunge, hval, hund)blir det fort oppstandelse, mens ytterst få bryr seg om den forferdlige behandlingen "stygge" produksjonsdyr som gris, ku og sau får.

Så ja, all den tid samfunnet synes det er greit å avle opp og bure inne dyr med hensikt å drepe de fordi de liker kjøtt bedre enn grønnsaker, så kan jeg faktisk si "bare en hund".

Dere som mener dere har så stor empati for dyr, hva med å kjempe for at den halve millionen griser som blir avlet opp i landet får det bedre? Hva med å redde én grisunge og la den bo i hagen din? Bør ikke være allverdens offer det? Man har vel empati?

Jeg har ingen problem med å se forskjellen på å avle opp husdyr til menneskeføde, mennesket har alltid vært et rovdyr og vil alltid være det, merk; Kjøttetere, og det å drepe et dyr for egen forlystelses skyld.

At du sidestiller disse handlingene er din sak, jeg gjør det ikke.

At det er mye kritikkverdig husdyrhold, det er det ikke tvil om, men å kaste en livredd valp, (alle pattedyr har også følelser som redsel, engstelse, glede og forventning bl.a.) ut for et stup for å tilfresstille sine egne forkvaklede lyster, det er uhyrlig.

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06

Lagt til: 04 mar 08, 23:00

Du glemte dyret som vi spiser mest av ,kylling.  Du glemte også høns.  Da ikke alle har hage kan jo de kjøpe økologisk.  Da har dyrene et verdig liv helt til de blir slaktet.  Men det er rart med det når moral koster penger, lar man
den heller være.  Økologiske egg koster ikke all verden og er lett å få tak i.  Var jo ikke pent gjort det mot hunden, men synes
systematisk dyreplageri fra fødsel til død for økonomisk vinning er verre.

Willy Renè

Landslagsspiller

Lagt til: 04 mar 08, 23:29
Opprinnelig postet av eliot

Du glemte dyret som vi spiser mest av ,kylling.  Du glemte også høns.  Da ikke alle har hage kan jo de kjøpe økologisk.  Da har dyrene et verdig liv helt til de blir slaktet.  Men det er rart med det når moral koster penger, lar man
den heller være.  Økologiske egg koster ikke all verden og er lett å få tak i.  Var jo ikke pent gjort det mot hunden, men synes
systematisk dyreplageri fra fødsel til død for økonomisk vinning er verre.

Kommer litt ut på vidda nå men allikevel:

"Økologiske" egg blir lagt av høner som blir spist, og hvem garanterer at den høna har levd et spesiellt godt liv ? Systematisk dyreplageri ?  Stort sett tror jeg på at slaktedyr i Norge har det brukbart, det er lovverk som styrer dette, men overtramp foregår.  At man kan blåse av valpedrapet og sette det opp mot vanlig norsk husdyrdrift er for meg uforståelig.

"Økologisk" mat er et like stort bedrag som den "menneskeskapte" klimaendringen. 

lineker

Juniorspiller

Ble medlem: 21 mai 06

Lagt til: 04 mar 08, 23:49
....nok et flott bevis på intelegent amerikansk ungdom,står der og gliser som en forbanna dum "Homer Simpson".
Kjenner at jeg blir så jævlig forbanna!!!!!

Go Tottis!!!

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til: 19 mar 08, 12:31

Da har jeg, som en av tre norske vegetarianere (virker i hvert fall ikke som om vi er flere når en ser på norske restauranters menyer), i hvert fall mitt på det tørre når jeg mener at det ikke er noe "bare" med dette.

Når det gjelder prinsippene, er jeg imidlertid helt enig med deg!

Svensk magi!

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 05 mar 08, 11:40

er det mulig??? "Det er bare en  hund".... joa, neste gang viser vi film av ett menneske som blir misshandlet, da skal jeg si; det er bare ett menneske... Skjerp deg! TOSK

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 05 mar 08, 13:04

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
er det mulig??? "Det er bare en  hund".... joa, neste gang viser vi film av ett menneske som blir misshandlet, da skal jeg si; det er bare ett menneske... Skjerp deg! TOSK

Whhhooosooossshhhh     <---- Lyden av poenget som fløy over hodet på deg. Skjerp deg! Tilbakestående KLÆDD!

- Styret i Plankehaugen

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 06 mar 08, 00:18
woww!!! Du etterligner Peanut fra showet til Jeff Dunham.. du er jaggu morsom!!! ler meg skakk av deg

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Husgutt

Landslagsspiller

Lagt til: 19 mar 08, 10:34

http://www.youtube.com/watch?v=aMTc-lzHWqw&feature=user

Fy faen det er mange sjuke folk i verden

Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 19 mar 08, 11:11
Opprinnelig postet av Husgutt

http://www.youtube.com/watch?v=aMTc-lzHWqw&feature=user

Fy faen det er mange sjuke folk i verden

Advarsel trengs til sånne linker :)
Rakk akkurat å lese navnet på filmen før jeg skrudde av.

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06

Lagt til: 19 mar 08, 11:20
æsj den vil jeg ikke se en gang, sånne folk er syke i huet vertfall.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914