Husk meg
Brukernavn
Passord

dataproblemer

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til: 04 apr 08, 22:36

har et problem med popup som kommer hele tiden. nede i høyre hjørne står det add by browsing enhancer når popupen kommer opp.

er det noen som vet hvordan jeg blir kvitt dette. er lei av at den kommer opp hver gang jeg går inn på en ny side.

MadMax

A-lagspiller

Ble medlem: 11 nov 05

Lagt til: 05 apr 08, 18:29
Kjøre en scan mot virus og spyware på PC`n?

---------------------------

100 fra Red Beavers synger høyere enn hele Plankehaugen! :)

Og, forresten...Særp er et forbanna høl!

scheien

Landslagsspiller

Lagt til: 06 apr 08, 03:33
har prøvd adaware å spyboot. men det er ikke noe som skjer. popupene kommer allikevel. vurderer å bruke firewall. men det må være mulig å kvitte seg med det utenom å bruke firewall. har jo gått bra i over 1 år nå. har ikke hatt noen problemer utenom de siste ukene

MadMax

A-lagspiller

Lagt til: 06 apr 08, 05:35

Hvilket virusprogram har du?

Adaware og slike gratisting er crap.

RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06

Lagt til: 07 apr 08, 21:50
Opprinnelig postet av scheien

har et problem med popup som kommer hele tiden. nede i høyre hjørne står det add by browsing enhancer når popupen kommer opp.

er det noen som vet hvordan jeg blir kvitt dette. er lei av at den kommer opp hver gang jeg går inn på en ny side.

Hva slags nettleser bruker du?

Er ikke enig i at Adaware er crap, det fungerer veldig bra på boter og programmer som legger igjen ulumskheter, men kanskje ikke på alle typer.

Dukker den opp bare på bestemte sider? Har du prøvd å event. stramme inn på innstillingene i Alternativer for internett og Sikkerhet, hvis du bruker Windows (XP eller Vista).

Forklar litt mer hva slags programvare du har, så er det kanskje litt lettere å finne ut hva som kan være feilen.

FFK for alltid!

scheien

Landslagsspiller

Lagt til: 07 apr 08, 22:38

hehe. er ikke lett når jeg ikke skjønner noe av det du snakker om. bruker dataen til å titte litt på forumet å lese avisa.

den dukker opp på alle sider jeg er inne på. ikke hver gang jeg går inn på en ny side. men det dukker opp hvert 5 min.

har aldri hatt det før. men den kom etter at jeg skulle laste ned noe fra pirate bay.

RuneT

A-lagspiller

Lagt til: 07 apr 08, 23:11

hehe. er ikke lett når jeg ikke skjønner noe av det du snakker om. bruker dataen til å titte litt på forumet å lese avisa.

den dukker opp på alle sider jeg er inne på. ikke hver gang jeg går inn på en ny side. men det dukker opp hvert 5 min.

har aldri hatt det før. men den kom etter at jeg skulle laste ned noe fra pirate bay.

Nei, da er det nok ikke lett  hehe

Men hvis du har lastet ned et program (?) på piratebay kan det ligge noe reklame i det, for det virker som om det bare er popup og ikke noe virus eller liknende.

Vet du hva slags program du lastet ned da? Eller var det noe annet?

En annen ting du kan gjøre er å finne ut hva det står på popupen og søke etter det i www.google.no. Kanskje du finner en løsning der.

Lykke til!

FFK for alltid!

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 08 apr 08, 01:13
Endret: 08 apr 08, 01:14

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 08 apr 08, 11:54
Endret: 08 apr 08, 12:05

Du får se om du finner noe her http://www.filehippo.com/

Har du ikke popupfunksjon under Verktøy da ??

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06

Lagt til: 08 apr 08, 14:30
Brukte Internet Explorer før, da dukka popup opp stadig vekk.  Nå bruker jeg bare Mozilla firefox og har ikke noe problem med det.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 08 apr 08, 14:42
Endret: 08 apr 08, 14:48

Opprinnelig postet av eliot
Brukte Internet Explorer før, da dukka popup opp stadig vekk.  Nå bruker jeg bare Mozilla firefox og har ikke noe problem med det.

Jeg kjører begge 2, og har ikke nevneverdig problemer med noen av dem. Hvis det kommer en så er det jo bare å legge dem til uønska.

På Mozilla ligger jo det under Innstillinger på Verktøy, og deretter gå på Innhold. Kan jo legge dem til der. Explorer ligger den jo fremme med en gang under Verktøy. Sånn er det i hvertfall hos meg.

scheien

Landslagsspiller

Lagt til: 08 apr 08, 16:15
har fått ordnet det nå. fant en fil på dataen som faktisk heter browsing enhancer. så jeg sletta u torrent å browsing enhancer. da ordnet det seg. takk for alle svar. deilig at den er borte. begynte å bli dritt lei nå.

MadMax

A-lagspiller

Lagt til: 08 apr 08, 16:15

Jeg synes Adaware er crap, fordi hver gang jeg laster det ned så ender det bare med at det låser seg på PCn, og klikker gang på gang. Det er gratisversjonen jeg snakker om altså....

Jeg bruker Internet Explorer, men har også Norton installert på PC. Norton er veldig flink til å få ryddet unna virus og spyware, og det beste antivirus-programmet synes jeg. Aldri hatt problemer etter at jeg installerte det. Og da lønner det seg å kjøpe det i butikken, ikke laste ned.

RuneT

A-lagspiller

Lagt til: 08 apr 08, 16:21

har fått ordnet det nå. fant en fil på dataen som faktisk heter browsing enhancer. så jeg sletta u torrent å browsing enhancer. da ordnet det seg. takk for alle svar. deilig at den er borte. begynte å bli dritt lei nå.

Utorrent er ikke noe farlig i seg selv, men når man installerer mange programmer er det viktig å lese akkurat hva man sier ja til når man installerer.

Men flott at du fant ut av det! Grattis

Når det gjelder antivirus anbefaler jeg ved enhver anledning NOD32. Dette er det absolutt minst ressurskrevende og beste programmet man kan kjøpe for en billig penge.

Norton er nok bra på noen området, men det koster mye og er svært ressurskrevende.
Tror nok heller at Norton er problemet bak konflikten mellom Adaware og pcen, dersom pcen låser seg.

Har aldri opplevd problemer med Adaware eller popups eller virus av noe slag, og jeg har bare brukt den innebygd firewallen i XP/Vista, NOD32 og ALLTID ved enhver anledning ikke sagt ja til å installere noe annet enn det programmet jeg ønsker!

FFK for alltid!

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 09 apr 08, 12:55
Bruker Avast, synes det fungerer greit. Gratis, ævv!

-Elsker alle-

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914