Diesel = Biodiesel?
Hei alle.
I en tid hvor bensin og diesel prisene stiger til uante høyder og regjeringen fortsetter å sette opp avgiftene begynner en jo å lure på hvordan dette skal ende.
Jeg er klar over klima forandringene og at det må gjøres noe, men å "straffe" den vanlige forbruker virker som nok ett eksempel på feilslått politikk. Men nok om det...
Mitt spørsmål er, på en ny diesel bil (2008 mod), er det mulig å kjøre på biodiesel? Grunnen til at jeg lurer er prisforskjellen på rundt 2.30kr (i følge VG nett) Er ihvertfall fristende å kjøre på biodiesel om det er mulig.
---------------------------
Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
*14.05.08 - Bethina* :)
EDIT : Hadde neppe tatt deg mange sekundene å Google dette, men ettersom jeg er i godt kveldshumør så står det en del i denne artikkelen : www.zero.no/transport/bio/bruk
Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !
Takk!! Da skal jeg ikke gjøre det! hehe...
Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
*14.05.08 - Bethina* :)
Hvem F er Rami?
Opprinnelig postet av Erikk
VI bruker kornet til diesel og lar folk i den tredje verden sulte. Hipp hurra for sosialistregjerningen
Vi gjør at det blir mindre forurensning i verden, det er ille trist. Hipp Hurra for Erikk
Opprinnelig postet av becks723
VI bruker kornet til diesel og lar folk i den tredje verden sulte. Hipp hurra for sosialistregjerningenVi gjør at det blir mindre forurensning i verden, det er ille trist. Hipp Hurra for Erikk
Skal faktisk være enig med Erikk her. Pga dette miljøhysteriet og det latterlige kravet etter biodiesel har gjort at fattige mennesker i den tredje verden sliter med å skaffe mat på bordet.
Men det er vel helt greit for deg, becks723, folk kan gjerne sulte litt så vi får spart miljøet litt?
100 fra Red Beavers synger høyere enn hele Plankehaugen! :)
Og, forresten...Særp er et forbanna høl!
VI bruker kornet til diesel og lar folk i den tredje verden sulte. Hipp hurra for sosialistregjerningen
Mens FrP som mener den rette veien å gå er å fjerne omtrent all bistand og u-hjelp Norge bidrar med, er jo så utrooolig mye bedre... Det som brukes i bio-diesel hadde jo aldri i verden blitt brukt som mat til mennesker uansett, det hadde enten blitt kastet eller blitt brukt som dyrefor.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914