Husk meg
Brukernavn
Passord

Bjørn

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Bjørn Bagstevold

Bedriftsspiller
Ble medlem: 02 des 03

Lagt til: 02 des 03, 22:09
Endret: 02 des 03, 22:29
Hei alle sammen :-)

Til å begynne med vil jeg bare si at jeg tåler denne kritikken, men samtidig gjør det meg ikke noe glad å få en slik karakteristikk.

”Supporter” kommer med en påstand i headingen på innlegget sitt ”Bjørn Bagstevold er ikke kvalifisert for jobben sin”. Hvem er nå egentlig denne Bjørn Bagstevold og på hvilket grunnlag kommer ”Supporter” med en slik påstand?

Jeg er 32 år, født og oppvokst i Fredrikstad. Siviløkonom med spesialisering innen organisasjonspsykologi, startet på Befalskolen i Forsvaret etter siv.øk utdanningen for å avtjene verneplikten, men måtte slutte da de meninge valgte meg som deres hovedtillitsvalgt. Det har ifølge Forsvaret ikke skjedd før eller siden at de menige har valgt en Befalskoleelev til å representere dem. Etter verneplikten jobbet jeg 5 år som skipsmegler i Norge og Russland, for deretter å jobbe 3 år som aksjemegler, før jeg begynte å jobbe i Fredrikstad Fotballklubb i år. I tillegg til yrkeserfaringen min har jeg hele tiden hatt ulike styreverv. Dette er kort fortalt hvem jeg er.

”Supporter” dømmer meg og kommer med denne påstanden utfra ulike hendelser i løpet av sesongen 2003. Jeg vil gi noen kommentarer til ”merittene” mine.

Handikapptribunen
Vi ønsket å behandle de handikappede på en ordentlig måte, nettopp for å ta dem med i prosessen og for å unngå negative oppslag i media. Vi tok derfor kontakt med Norges Handikappforbund og de sendte sine representanter til Fredrikstad Stadion. Vi hadde en befaring og ble enig om en løsning som Norges Handikappforbunds representanter aksepterte. I etterkant var det enkeltpersoner som var uenig i den løsningen vi og Norges Handikappforbund ble enige om. Dette førte til negativ støy i media. Vi klarer ikke forholde oss til enkeltpersoner, da det er like mange meninger som personer, derfor hadde vi en dialog med forbundet deres. Vi prøvde å gjøre det riktig, så kan andre bedømme vår fremgangsmåte i denne saken.

Carlsberg, FCK og alkoholreklamen.
Ja, dette er ene og alene min feil. Jeg vet at alkoholreklame er forbudt i Norge ved norsk lov, men det var ikke i tankene mine at våre gjester ble rammet av dette lovverket. En feilvurdering, ja. Jeg måtte forklare meg til NFF og departementet. Etter en stund fikk vi svar fra departementet at saken var henlagt og fra NFF fikk vi nærmest en beklagelse om at de ikke hadde informert ”breddeidretten” godt nok de siste årene. Carlsberg var veldig fornøyd med alle den ekstra mediaoppmerksomheten de fikk og vi fikk profilert byen vår. Personlig tror jeg ikke dette har skadet oss så mye.

Sesongkort salg 2004
Ja, jeg legger meg flat for kritikken mot meg vedrørende sesongkortsalget og atferden min når jeg har blitt oppfattet som arrogant. Vi gjorde en del vurderinger og valg underveis i prosessen og forsøkte å være så fleksible og smidige som mulig. Det slo dessverre helt feil ut og jeg beklager det. Erfaringen viser at vi skulle gjort dette på en helt annen måte. Jeg håper at supporterne våre kan leve med resultatet av sesongkortsalget, selv om veien fram til resultatet var både humpete og tøff. Dere, supporterne, er de viktigste partnerne våre sammen med næringslivet i byen vår.

På lørdag i klubbhuset ”brant” det under beina mine og jeg følte virkelig presset. Det var aldri meningen å avfeie kritiske spørsmål vedrørende måten jeg/vi hadde håndtert sesongkortsalget på. Jeg beklager på det sterkest at atferden min ble oppfattet eller var slik, og håper at alle supporterne våre fant en plass på stadion de kan kose seg med kommende sesong.

Vi har hatt en enorm sportsligutvikling de to siste årene. Parallelt jobber vi kontinuerlig med å utvikle og proffesjonalisere administrasjonen og organisasjonen vår. Vi står foran store endringer administrativt nå som vi møter utfordringene i Tippeligaen. Endringer er noe nytt og annerledes, endringer er farlig det? Nei, endringer er utfordrende og gøy, det skal gjøre oss bedre og mer proffesjonelle i det vi driver med, men veien til målet kan være tøff mange ganger og vi vil gjøre feil underveis. Jeg har feilet før og jeg vil feile igjen, fordi jeg er ikke feilfri. Skal vi klare å utvikle Fredrikstad Fotballklubb og nå målsettingene våre må vi tørre å ta beslutninger og vi må tørre å ta feil. Samtidig må vi tåle kritikken når vi tar feil og prøve å rydde opp i uenigheten eller konflikten, legge den bak oss og gå videre.

Skal Fredrikstad Fotballklubb klare å utvikle seg må vi ha gjøre det sammen med samarbeidspartnerne våre, og supporterne våre er en av de viktigste partnerne vi har. Jeg utfordrer dere til å komme med innspill på ting dere ønsker vi skal gjøres annerledes, ting dere mener vi gjøre feil eller ting vi ikke gjør i det hele tatt. Send meg en mail [mail=Bjorn.bagstevold@fredrikstadfk.no]Bjorn.bagstevold@fredrikstadfk.no[/mail]. Den eneste måten vi kan utvikle oss er gjennom å få feedback på hva vi gjør feil eller hvordan vi kan gjøre ting på en annen måte.

Avslutningsvis velger jeg å tro at kritikken og frustrasjonene mot meg trolig bunner i et stort engasjement og at vi har en felles følelse: Vi er stolte av byen vår Fredrikstad og laget vårt Fredrikstad Fotballklubb. Jeg velger med andre ord ikke å tro at det har vært noen personhets mot meg. Men neste gang ”Supporter”, ”Marle”, Andrew J. Boyle i Demokraten eller andre skal takle spilleren i stedet for ballen, setter jeg stor pris på om dere vil ringe meg direkte og skjelle meg ut, i stedet for å gi det spalteplass i mediene. La oss diskutere så flisene fyker og la det være takhøyde så vi kan utvikle oss sammen, men la oss samtidig prøve å holde oss til saken og ikke ta personen.

Ha en fin kveld alle sammen og sov godt :-)

Bjørn Bagstevold alias ”Smiley”

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 02 des 03, 22:25
Veldig bra! Ydmykt, saklig, konstruktivt og forhåpentlig er det mulig å lære noe av dette for alle.
Muligens har du blitt oppfattet som arrogant av noen i bilettsaken, men hele innlegget ditt legger den debatten død, det er stor forskjell på å bli oppfattet som arrogant og å være arrogant.
Åpenheten i forhold til å motta innspill på hva som kan gjøres annerledes viser vel også klubben frem på en ganske så annen måte enn det mange har hatt oppfatning av.
Salutt for innlegget!! Avslutningen av innlegget var muligens ikke smart, det er vel en viss sjanse for at mange heretter vil tilkalle deg ved navnet "smiley"

:ffk::ffk::ffk:

---------------------------

Macka fra start!

Bjørn Bagstevold

Bedriftsspiller
Ble medlem: 02 des 03

Lagt til: 02 des 03, 22:28
Jeg tåler vel den også :-) Må jo ha såpass selvironi.

Ha en fin natt alle sammen

Nå går jeg hjem fra kontoret

Bjørn B

Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 02 des 03, 22:47
Bra Bjørn!

Føler at vi kommer godt ut av dette hele gjengen. Fint å se dere er åpne for innspill i hvordan vi føler ting bør gjøres!

Jeg tror dere setter pris på supporterne, det er som du sier, en stor del det dere lever av. Lov å gjør feil ja.

Jeg er i allefall ikke sen om å tilgi, når det gjelder ffk.
Håper vi får et bra samarbeid melom supportere og dere framover

Fint at du tar deg tid til å oppklare dette smiley!
;)

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til: 02 des 03, 22:59
Endret: 02 des 03, 23:12
Hyggelig med en konstruktiv, velformulert og ikke minst "politisk korrekt" tilbakemelding fra B.B.

Kanskje kan denne saken bidra til en større gjensidig respekt blant de respektive partene i fremtiden.

I så fall har denne debatten ikke vært helt bortkastet allikevel...

FFK and Wisla Krakow forever...

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 02 des 03, 23:50
Meget bra gjordt Bagstevold. Når alt kommer til alt, har nok hele FFK systemet lært mye av siste dagers turbulens. Du fortjener å sove godt nå....

Hjælmen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 03 des 03, 01:13
Endret: 03 des 03, 01:27
Spill for galleriet trur nå jeg!!

Hva skal`n si, hva skal`n tru.

Elendigheta må snart snu!

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 03 des 03, 08:03
Opprinnelig postet av Hjælmen
Spill for galleriet trur nå jeg!!

Så er nå du mossing også da, og der er det jo ikke noe annet enn luft og spill for galleriet...

Tror du er en smule parnoid

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 03 des 03, 11:22
Et godt og voksent svar tycker jag

"Sov godt Kongo.." "æhh hold kjeft"

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914