Ærlig talt!
For meg (og andre) virker det helt opplagt at enkelte av de ivrigste brukerne, som f.eks. holters og supporter bommer totalt når det kommer til seriøsiteten oppe i det hele. At all kritikk skal være "berettiget, saklig og begrunnet" faller jo på sin egen urimelighet i et supporterforum.... Slike rammebetingelser hører ikke hjem her. Vi er "fotball-idioter". Vi skal ha lov til å lufte meninger som ikke alltid er berettiget, saklig og begrunnet.
Mitt råd er at dere bør ta ferie fra hele greia. Virker som om ting har kommet ut av perspektiv her og gått til `hue` på enkelte.
PS! "Ta i mot kritikk med åpent sinn" blir det påkrevd i en artikkel på forsiden. Min kritikk av dette nettstedet ble i går møtt med `lukket sinn`, og innlegget ble fjernet.... Var det noen som nevnte å kaste stein i glasshus?
Hilsen Bøgen, som savner takhøyden som finnes på de fleste andre supporterforum i Norge.
---------------------------
Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad
Er ikke enig med at det er greit å komme med personhets osv. Selv om dette er ett forum bør man ikke senke seg ned på steinalder nivå når det gjelder kommunikasjon.
Kritikk er greit, meninger og frustrasjon er greit, men det må ikke være av den simple sorten.
OG...Det er faktisk Holters m.f. som "eier" denne siten, så de har rett til å bestemme spillereglene. Følg dem, eller finn deg ett annet sted!
Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05
Opprinnelig postet av Frode
Følg dem, eller finn deg ett annet sted!
Det blir så dumt å si noe sånn... Når jeg/man kommer med kritikk, så er det jo i håp om at ting kan endres! Hvis du f.eks. kritiserer dårlig service ifm en bilreparasjon, så er det jo fordi du ønsker at noe skulle vært gjort annerledes! Er du feig, sier du ikke i fra, og verkstedet gjentar kanskje den samme dårlige servicen.
For såvidt er vi jo ganske enige når du hevder at "...kritikk er greit, meninger og frustrjasjoner er greit..." På denne siten er de nevnte tingene ingen selvfølge...
Hvis jeg hadde kalt deg for en "jypling, umoden dust med idiotiske meninger"...burde jeg skjerpe meg... Så enkelt er det egentlig.
Frode
Klager du på servicen på et bilverksted så tar du vel det direkte med verkstedet ? Da har du i alle fall mulighet for å få rettet på jobben eller få prisavslag. Da tar du opp en konkret sak med den det gjelder, det er noe helt annet enn å skrive et anonymt innlegg på sistesiden i Fredikstad Blad : Jævla udugelige bilverkstedet xxxxx gjør en møkkajobb, alt var bare dritt !!
Synes denne siden her ligger på et helt greit nivå. Reglene her er satt, så da er det bare til å følge dem.
Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !
Hvis man skal være 100% saklig hele tiden blir det ganske kjedelig ?
Jeg sier i allefall det jeg mener så får de som er sjefene slette det hvis det blir for mye for dem.
F.eks når jeg kritiserer at det ikke er tatt kontakt med buer johansen, er det saklig og begrunnet nok for dere ?
;)
Jeg synes en grei regel er at man kan skrive det man ville ha sagt til vedkommende face to face. Hvis du ordlegger deg sterkere fordi du er anonym mener jeg det blir litt feil :-)
Frode
Opprinnelig postet av Anduril
Da tar du opp en konkret sak med den det gjelder, det er noe helt annet enn å skrive et anonymt innlegg på sistesiden i Fredikstad Blad : Jævla udugelige bilverkstedet xxxxx gjør en møkkajobb, alt var bare dritt !!
Synes ikke det opprinnelige innlegget mitt var av den sorten men...
Vel jeg vet ikke jeg Anduril. Jeg fikk to meget saklige innlegge sletttet etter 10 sekunder i går kveld. Begge var til støtte for BøgeJons rop om mer glimt i øyet og humor. Men jeg ble vel kanskje sensurert på generelt grunnlag, all den tid jeg er ei mossekråke...
Greit å gi til kjenne sin mening om denne Bagstevold også,men ønsker man skikkelige svar bør vel klagen rettes mot adm.i klubben.Vi må ikke bli for politisk korrekte og snille,for det er kjedelig..JanRafn..du er i hvertfall en jævel på synkronsvømmin:Dg
"Sov godt Kongo.." "æhh hold kjeft"
Folk må få mene hva de vil, de kan nærsagt kalle hverandre hva de vil, men det er ikke poenget her...
Dersom noen ønsker å "ta" Bjørn B, så må de gjerne gjøre det, men da bør de ha baller nok til å gjøre "face to face"... Ønsker de derimot å diskutere, irritere seg over eller rett og slett forbanne måten en sak blir løst på, ja da har man også full rett til det, uten at man trenger å ta det med vedkommende... Men det fordrer selvsagt at man holder seg til sak og ikke person... Man uttaler seg dermed på generelt grunnlag, og det er ikke galt...
Siden dette er et "uoffisielt" forum, så trenger ikke rettighetsinnehaverne å stå til ansvar overfor klubben...Tenker da på evt usaklige innlegg...
Når det gjelder takhøyde på forumet, ja så bør den absolutt finnes, men dersom det syndes gjentatte ganger av enkelte personer, i forhold til "sverting, mobbing, trakasering etc, ja da bør det få en konsekvens... Blir som i samfunnet ellers detta...
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
Milde himmel ... og der forsvant alle illusjoner om JanRafn som fotballsupporter !!
Jeg var ikke på nett i går kveld, så den tråden til BøgeJon aner jeg ingenting om egentlig. Har vel egentlig ikke vært så mange tilløp til styggdom her inne, ikke som jeg har sett i alle fall.
Hender at man må blåse ut litt med ujevne mellomrom, sånn som å si Søren Klype ( med stor S må vite ! ), og det må tolereres. Det er ikke noe poeng å være snilleste gutt i klassen heller, det blir som flere sier her kjedelig. Det er opp til mod`ene våre å sette grenser, og de tåler vel omtrent som folk flest antar jeg.
Vi har også opplevd en del direkte skittkasting på kråkeboka. Jeg synes ikke noe om det, om ikke personer i styre og stell har gjort noen kraftige blundereog fortjener litt pepper. Da må det være lov å blåse ut, og hvis jeg har forstått det riktig ang denne Bagstevold, så er/var vel en del supportere rimelig fedup. Utblåsningen førte jo bare positivt med seg, Bagstevold svarte for seg, og det meste ble vel oppklart?
Hets av familie, rase el. lignende synes jeg bør stoppes uansett. Det er sånt no man har mod til!
Opprinnelig postet av KeJ
Siden dette er et "uoffisielt" forum, så trenger ikke rettighetsinnehaverne å stå til ansvar overfor klubben...Tenker da på evt usaklige innlegg...
Dette er helt riktig, vi står ikke til ansvar for noe av det som skrives i forumet, det er deres meninger og de får dere stå for selv, men allikevel har vi en rett til å fjerne/sensurere de innleggene som vi mener går for langt… Som Anduril sa; vi tåler omtrent like mye som alle andre ;)
Opprinnelig postet av JanRafn
Jeg fikk to meget saklige innlegge slettet etter 10 sekunder i går kveld. Begge var til støtte for BøgeJons rop om mer glimt i øyet og humor. Men jeg ble vel kanskje sensurert på generelt grunnlag, all den tid jeg er ei mossekråke...
Neida, du ble ikke sensurert bare fordi du er fra Moss (selv om noen mener det er god nok grunn). Dine innlegg ble slettet fordi innlegget til BøgeJon ble slettet, vi trengte ikke svar på en tråd som ikke eksisterte lenger.
Vi har retningslinjer som moderatorene ble enig om da vi startet siden, og mer eller mindre har vi prøvd å følge disse, ettersom forumet vokser kommer det flere og flere inn som egentlig ikke har noe vettukt å si, og vi må kanskje statuere eksempler på enkelte ting. Vi har ikke tenkt til å la forumet seile sin egen sjø, vi har sett hvordan det ender opp før, og anarki er ikke løsningen her. La oss heller kalle det et løssluppent diktatur ;)
Utvikler og Medeier.
Opprinnelig postet av morten
...vi tåler omtrent like mye som alle andre ;)
Den får stå for din egen regning!
Har overhode ingen forståelse for at innlegget
mitt ble slettet. Men det kom vel av kommentaren
om at `en viss person` ikke er Truls Dæhlie og at
betydningen av siten har gått til `hue` på
`visse personer`....
Slikt bør dere som driver siten tåle mener jeg.
1) Det er ALLTID noen som skal klage og syte. BøgeJon var sikkert en av de som storkoste seg under det gamle forumet på fredrikstadfk.no, hvor han kunne opptre under 50 nick og bare slenge dritt. Det ville vi aldri ha noe av. Vi skulle ha et seriøst forum med registrering, og slik skal det forbli.
Dette er ikke et forum for drittslenging, usakligheter osv. Jeg tror de aller fleste setter pris på forumet i nåværende form, men det finnes alltid noen som aldri blir fornøyde. Ser man på Kråkeboka, så er det hele en meget intern og merkelig verden. Dette ønsker ikke vi.
Vi ønsker at dette forumet skal være åpent for alle. Det skal holde en viss standard. Som flere har sagt før meg: Liker du ikke standarden i dette forumet, så må du fint se å finne deg et annet sted å være. Jeg har følelsen av av flertallet liker forumet slik det er, og da blir det værende slik.
2) Når det gjelder artikkelen jeg skrev, så ville jeg over hodet ikke skrive noen artikkel om dette. Etter et døgn med mas fra andre satte jeg meg ned og skrev den artikkelen, og om du ikke likte den, kaller meg Truls Dæhli, eller hva det måtte være, så får det stå for din regning. Det kommer alltid til å bli skrevet mye på disse sidene, og nå er det faktisk sånn at ikke alle kan sette pris på alt her i verden.
3) Holters; tror virkelig dette har gått til hode på deg. Du er ikke Truls Dæhli, og innlegg på et supporter forum (som dette) bør ikke være underlagt rammer som et leserinnlegg eller en kronikk i en avis.
...
Her inne er vi er tross alt fotball- supportere og ikke skolerte debattanter og journalister.
...
Jeg er ikke noe mer skolert journalist eller debattant enn noen av de andre her inne, men det er alltid jeg som får høre det når noen trår over streken. Dette forumet har faktisk fått en viss status her i Fredrikstad, og det er jeg som må stå til rette for i medier og blant FFK.
Når noen blir irettesatt og kan miste jobben sin, pga et innlegg her, så er det kanskje ikke så lite seriøst lenger?
Det går an å bruke sunn fornuft. Man kommer ingen sted her i verden med å skrike "Du er dum" til en person. Skal man komme med kritikk, så bør den alltid være saklig, berettighet og begrunnet. Som nevnt tidligere: Vi skal ikke ha usakligheter eller drittslenging på dette forumet. Det er en ferdigdiskutert sak.
Verken jeg eller noen andre har påstått at man skal være journalister for å skrive her. Hvor tar du dette fra? Dette er noe rent vås oppkokt fra din side. Jeg har ikke en eneste time med utdanning som journalist, så da måtte jeg ha eksludert meg selv fra forumet. Det er ingen som blir slettet eller kastet ut av denne siden, pga de skriver dårlig norsk.
4) Hvordan i alle dager kan du si at vi ikke har høy takhøyde på dette forumet? Så å si ALT blir sluppet igjennom, så hva du klager over skjønner jeg ikke. Du kan umulig å vært mye inne på dette forumet. Det er rom for humor og glimt i øyet her. Les for eksempel tråden om Gollum.
5) Man kan faktisk være anonym på dette forumet, men fullt navn skal oppgis. Dette har ikke du gjort, så send oss gjerne en mail. At du er like Bøg som Jon er rimelig uvesentlig i denne sammenhengen, men sikkert flott for deg. ;) Jeg foreslår at du lar deg rive med i debattene, og føler litt hvor nivået ligger i dette forumet. Det er milevis fra så strengt som du skal ha det til.
6) Nå har du bare bestemt deg for å kverulere og være vanskelig, så denne diskusjonen kan egentlig bare legges død. Har du noe mer du vil uttale om min person kan du ta det på email: oystein.holt@ffksupporter.net.
7) Jo, og janrafn (holdt på å glemme deg). Du ble sensurert av den grunnen som morten nevner, ikke fordi du er mossekråke. Du har aldri fått et innlegg slettet tidligere?
Brått så ble det lenger enn jeg hadde tid til.
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Nei dette var kort om jeg så får si...
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
Opprinnelig postet av KeJ
Holters: Har ikke tid til å svare langt? :confused:
Nei dette var kort om jeg så får si...
Hva skrev jeg helt til slutt? Uansett, nå må jeg stikke.
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
For det andre gjentar jeg det med å kaste stein i glasshus. Du maner Bagstevold til å smile og ta kritikk, men så fort det kommer noe din vei må du lire av deg en hel avhandling for liksom å vise at du er konge... og den andre feil.
Har selv fått slettet innlegg, og takk for det. I kampens hete kan så mangt skje.
Nå gleder jeg meg til andre debatter.
Med vennlig hilsen "NATTEVAKTA";)
Opprinnelig postet av ingergml
Her er snart "kokepunktet" nådd.
Har selv fått slettet innlegg, og takk for det. I kampens hete kan så mangt skje.
Man bør kunne stå for det man sier, være seg det er i kampens hete eller i rolige omgivelser...
Så sletting av innlegg burde være unødvendig...
Det viktigste er at man ikke går ut og beklager i etterkant, er bedre å forklare hvorfor man sa det man gjorde...MAn burde holde seg for god til å komme med uttalelser man ikke kan stå for...
:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)
Man bør kunne stå for det være seg det er i kampens hete eller i rolige omgivelser...
Så sletting av innlegg burde være unødvendig...,skriver KeJ.
HELT ENIG!!
Debatter sklir ut, og da kommer ofte ting som ikke er på sin plass, det kan være her og i andre sammenhenger.
Om ingen kjenner seg igjen, så Hurra for dem.
Kanskje enkelte "klarer" å lese litt mellom linjene også.
Tro meg, jeg står for mine synspunkter,
men kan også ta kritikk. Om den sårer med en gang så kanskje den er rett.(ETTER EN TID I TENKEBOKSEN)
Hilsen fra "NATTEVAKTA"
:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914