Husk meg
Brukernavn
Passord

I disse håndballdager...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 04 des 03, 14:45
Endret: 04 des 03, 14:47
Ja, for TV2 har faktisk klart å få meg oppmerksom på at det foregår VM i damehåndball i disse dager. I Italia visstnok, selv om italienere flest ikke vet om denne store begivenheten...

Men i anledning dette VM`et ble jeg tipset om en artikkel i Dagbladets "Magasinet" hvor de har et portrett av landslagets trener, Marit Breivik, hvorpå hun blant annet besvarer et spørsmål om hva hun synes er kjedelig innen sport:

- ER DET NOEN idrett du synes er skikkelig kjedelig?

Marit Breivik blir stille.

- Hm. Jeg følger jo ikke med på all sport ... men det er ikke noe som slår meg umiddelbart.

Landslagstreneren flakker med blikket, sier ingenting. Tenker hun på golf? Cricket, kanskje?

- Jeg synes ... Breivik trekker på det. Så kommer det.

- Jeg synes fotball kan bli kjedelig. Det er jo en idrett hvor det kanskje blir mål. Fotball får uforholdsmessig mye plass i norske medier. Hvor mange i Norge er interessert i Ham-Kam og Fredrikstad, liksom? De som bor der, selvfølgelig, men alle andre? Sammendrag på TV kan være morsomt. Når scoringene kommer på rekke og rad.

- Når fotball likner på håndball?
- Ja. Det hadde jeg ikke tenkt på før.

..........

Jepp. Har også fått inntrykk av at ingen andre bryr seg om FFK enn vi som bor i byen. Godt eksempel, Marit! Og for noen herlige argumenter mot fotball, skulle tro dama har amerikanske gener! :)

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 04 des 03, 14:58
Det jo fotball som er den sporten som interesserer flest her i landet, og de som er interesert følger jo med på andre lag også, nei dette var dumt :rolleyes:
Vil heller snu på det, hvor i alle dager skal media skrive så mye om håndball, det er jo ingen i forhold som følger med på det ;)

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til: 04 des 03, 15:31
Endret: 04 des 03, 15:41
Opprinnelig postet av Costanza
Ja, for TV2 har faktisk klart å få meg oppmerksom på at det foregår VM i damehåndball i disse dager. I Italia visstnok, selv om italienere flest ikke vet om denne store begivenheten...

For det første så foregår håndball-VM i Kroatia.

For det andre så handler fotball om testosteron og ære.
Ergo har kvinner ingen forutsetning for å forstå dette.

FFK and Wisla Krakow forever...

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 04 des 03, 15:36
Ikke det at jeg følger voldsomt med, men VM går i Kroatia ;)

Men hvis folk utenfor Fredrikstad ikke er interessert i FFK, må hele staben til både TV2 og NRK være fra Fredrikstad, jeg tror ingen klubb i førstedivisjon, eller andredivisjon når de var der, har fått så mye oppmerksomhet i media.

I fjor så var det jo titt og ofte at FFK var nevnt i sporten i begge kanalene. I år har det også vært mye om FFK. Det sier jo litt når FFK får to hele sider i både VG og Dagbladet dagen etter at vi sikret opprykk. HamKam som vant førstedivisjon fikk en femtedel av oppmerksomheten...

Syns det forresten er bra at media følger med FFK. Lokker jo til seg både folk og sponsorer det vil jeg tro.

Nei Marit, du har nok aldri vært på Fredrikstad Stadion når det har vært kamp, da hadde du aldri sagt dette :ffk:

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914