bare 4,5 mill på drakten er vel litt lite?
Jeg leste at FFK drakten var verd ca 4,5 mill. og det høres mye ut, men sammenligner vi oss med Viking blir det nesten som gratis reklame å regne. Vikingdrakten er verd ca 10 mill.
Kanskje FFK drakten bør opp på den nette sum av 8 mill ?
Hva mener dere?
Er det reel kamp om hovedsponsoren til FFK?
Får Terje Høili den for 4,5 mill pga at han kjøper spillere til klubben?
Kanskje FFK drakten bør opp på den nette sum av 8 mill ?
Hva mener dere?
Er det reel kamp om hovedsponsoren til FFK?
Får Terje Høili den for 4,5 mill pga at han kjøper spillere til klubben?
Blir vi nr. 5 eller bedre i tippeligaen og får oss en ny flott stadion, snakker vi kanskje 8 mill....
---------------------------
Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05
1. Viking er blant de beste lagene i tippeligaen.
2. De har en helt ny stadion som gjorde at prisen på drakta gikk opp.
3. FFK er en nyopprykket lag og kommer helt sikkert ikke til å kjempe i toppen til året.
4. I både første og andredivisjon skilte vi oss ut med at vi var veldig mye i media i forhold til andre klubber. Slik blir det ikke til året. Da er det mange andre klubber som får mer pressedekning enn FFK, selv om vi i starten kanskje får en del oppmerksomhet.
5. Litt det samme som punkt 1 og 3, vi har ikke bevisst noe som helst i TL ennå. Neste år derimot kan vi stige til 6 millioner eller noe hvis vi har funnet plassen verdig i Tippeligaen...
2. De har en helt ny stadion som gjorde at prisen på drakta gikk opp.
3. FFK er en nyopprykket lag og kommer helt sikkert ikke til å kjempe i toppen til året.
4. I både første og andredivisjon skilte vi oss ut med at vi var veldig mye i media i forhold til andre klubber. Slik blir det ikke til året. Da er det mange andre klubber som får mer pressedekning enn FFK, selv om vi i starten kanskje får en del oppmerksomhet.
5. Litt det samme som punkt 1 og 3, vi har ikke bevisst noe som helst i TL ennå. Neste år derimot kan vi stige til 6 millioner eller noe hvis vi har funnet plassen verdig i Tippeligaen...
Sesongen 2005 tar vi storeslem!
Håper ikke Vi skal ha Borg bryggerier som reklame på drakta. Det er det to gode grunner til:
:D1. Bryggeri og alkohol er vel ikke noe vi bør reklamere med så lenge barn kommer til å gå med draktene.
2. Borg er et sarpefirma og derfor burde det vært et totalforbud mot å ha denne logoen på drakta.
Jeg regner med at de flere er enig med meg i punkt 1 enn punkt 2.
:D1. Bryggeri og alkohol er vel ikke noe vi bør reklamere med så lenge barn kommer til å gå med draktene.
2. Borg er et sarpefirma og derfor burde det vært et totalforbud mot å ha denne logoen på drakta.
Jeg regner med at de flere er enig med meg i punkt 1 enn punkt 2.
Jeg syns begge argumentene er helt på trynet ;)
Er selvfølgelig helt uenig med deg i punkt 1.
Jeg ser for meg følgende scenario:
Vi har mistet vårt kjære bryggeri:mad: .
Og snart legger kanskje Borg ned sin produksjon,og Hansa tar over.Hansa blir solgt til Tuborg,som igjen blir kjøpt opp av kapitalistiske amerikanere.og legger alle lokale og nasjonale bryggerier ned.All øl som drikkes i verden blir nå produsert i et kjempe bryggeri i Akron,Ohio, og heter Budweizer. De konservative pinsemenighetene og trossamfunnene i midtvesten slår seg sammen,og på grunn av deres sterke økonomiske posisjon(les: kollekt) legger de ned bryggeriet. Dette på grunn av at øl er ondt,og er et satans produkt. Ingen i hele verden for noen gang drikke øl,det medfører dødsstraff.
Menigheter som er pro amerikanske og pro jødiske i Norge,sørger for at loven opprettholdes. Disse menighetene er også ultra kommersielle og sørger for relamestunts både her og der. Til slutt ender det med at FFKs drakter er reklamert med menigheten Levende Ord fra Bergen.Og jeg som hater bergensere mer enn sarpinger.....
Nei,takke meg til en ølreklame fra Borg i steden,Jon.;)
Jeg ser for meg følgende scenario:
Vi har mistet vårt kjære bryggeri:mad: .
Og snart legger kanskje Borg ned sin produksjon,og Hansa tar over.Hansa blir solgt til Tuborg,som igjen blir kjøpt opp av kapitalistiske amerikanere.og legger alle lokale og nasjonale bryggerier ned.All øl som drikkes i verden blir nå produsert i et kjempe bryggeri i Akron,Ohio, og heter Budweizer. De konservative pinsemenighetene og trossamfunnene i midtvesten slår seg sammen,og på grunn av deres sterke økonomiske posisjon(les: kollekt) legger de ned bryggeriet. Dette på grunn av at øl er ondt,og er et satans produkt. Ingen i hele verden for noen gang drikke øl,det medfører dødsstraff.
Menigheter som er pro amerikanske og pro jødiske i Norge,sørger for at loven opprettholdes. Disse menighetene er også ultra kommersielle og sørger for relamestunts både her og der. Til slutt ender det med at FFKs drakter er reklamert med menigheten Levende Ord fra Bergen.Og jeg som hater bergensere mer enn sarpinger.....
Nei,takke meg til en ølreklame fra Borg i steden,Jon.;)
Gøran Karlsen
Opprinnelig postet av Jonek
Bryggeri og alkohol er vel ikke noe vi bør reklamere med så lenge barn kommer til å gå med draktene.
2. Borg er et sarpefirma og derfor burde det vært et totalforbud mot å ha denne logoen på drakta
Ad. 1, Ser forsåvidt ingen stor forskjell på produktreklame for alkohol og f.eks. produktreklame for bil.
Man må uansett være 18 år for å lovlig kunne nyte begge...
Det er heldigvis bare spørsmål om tid før vi i Norge omsider kan dra nytte av de store reklameinntektene som alkoholreklame gir. Man skal ha et sunt og nøktern forhold til alkohol,...ikke patologisk.
Ad. 2, Hvis et "sarpefirma" ønsker å være hovedsponsor for FFK så skal man ta det som et kompliment og heller takke og bukke...
Vi må huske at penger ikke vokser på trær. Det å kunne velge og vrake blant sponsorer er en luksus som veldig få klubber kan ta del av.
FFK and Wisla Krakow forever...
Litt av problemet her nede i Plankebyen er vel at det ikke er så mange store lokale bedrifter igjen her. De største bedriftene er blitt kjøpt opp av større konsern og er ikke så veldig ivrige med sponsorkronene. Tror nok det hadde vært enklere å få ut gryn av f.eks Stabburet dersom Stabbur-Nilsen hadde vært eier enn Orkla-konsernet ......
Og vi er ikke så store og etablerte i TL enda at vi trekker til oss store nasjonale sponsorer enda heller. Så da skal vi være veldig glade for at vi har lokale bedrifter som Høili som har hjertet i klubben og som stiller opp. Greier vi å holde oss oppe i TL med rimelig grad av suksess så kan det nok med tiden komme større selskaper som kan ta over.
Takk Terje Høili !!
Og vi er ikke så store og etablerte i TL enda at vi trekker til oss store nasjonale sponsorer enda heller. Så da skal vi være veldig glade for at vi har lokale bedrifter som Høili som har hjertet i klubben og som stiller opp. Greier vi å holde oss oppe i TL med rimelig grad av suksess så kan det nok med tiden komme større selskaper som kan ta over.
Takk Terje Høili !!
Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !
Svar til Gøran:
Det er noen kraftige eskatologiske linjer du trekker. Men for å komme tilbake til vår samtid vil jeg holde fast på det at en reklame fra et "sarpefirma" er helt og holdent uakseptabelt. Det må finne en annen løsning. feks: Mercedes Benz, Statoil, Rolex o.l.
Når det gjelder alkohol reklame på draktene står jeg på det jeg mente om at det ikke bør gjøres.
Jeg tror også at stemningen på tribunen blir bedre med klink edrue folk.
Det er noen kraftige eskatologiske linjer du trekker. Men for å komme tilbake til vår samtid vil jeg holde fast på det at en reklame fra et "sarpefirma" er helt og holdent uakseptabelt. Det må finne en annen løsning. feks: Mercedes Benz, Statoil, Rolex o.l.
Når det gjelder alkohol reklame på draktene står jeg på det jeg mente om at det ikke bør gjøres.
Jeg tror også at stemningen på tribunen blir bedre med klink edrue folk.
er det en gjeng med moralister som hlder hoff her? Bryggerireklame er kjærkomne inntekter for noen av verdens beste lag, og sammenhengen mellom tribunefyll og draktreklame tror jeg selv de som framsetter ikke ser. Ellers må FFK være svært fornøyd med 4,5 mill i sposoninntekter på drakta. som det blir påpekt er laget nyopprykka og har en del å bevise, Husk at sponsing av fotballag gjennomgående er goodwill fra de som sponser og at fint lite kommer tilbake til disse i form av inntekter. Du som foreslår Rolex har vel ikke helt forstått tegninga?
TH
torhen skriver at sponsing av fotball klubber er gjennomgående bare goodwill.
Sponsing er ikke bare goowill for store firmaer, men en nødvendighet for å få solgt sine produkter.
Jeg tror at firmaer som Vodafone ser muligheten for å få solgt flere produkter når de har reklame på
M¤%&&%/ U#¤%#%&¤ sine drakter. De betaler mye for den rettigheten og er ikke sett på som goodwill.
Derfor bør vi ikke sette prisen ned på FFK drakta. Det er stor markedsverdi i FFK logoen, og det skal koste å kunne sette sitt firmanavn ved siden av det.
Det er vel ikke saklig å skrive at jeg ikke forstår tegninga, som om det kun er èn tegning som skal følges. Vær litt openminded og se på flere muligheter.
Klart det er kjekt å skrive at jeg er en moralist, men har det noe med saken å gjøre? En moralist er i mine øyne ikke negativt, men poitivt. Fra nå av bør vi holde oss til å skrive om FFK og ikke meg.
Sponsing er ikke bare goowill for store firmaer, men en nødvendighet for å få solgt sine produkter.
Jeg tror at firmaer som Vodafone ser muligheten for å få solgt flere produkter når de har reklame på
M¤%&&%/ U#¤%#%&¤ sine drakter. De betaler mye for den rettigheten og er ikke sett på som goodwill.
Derfor bør vi ikke sette prisen ned på FFK drakta. Det er stor markedsverdi i FFK logoen, og det skal koste å kunne sette sitt firmanavn ved siden av det.
Det er vel ikke saklig å skrive at jeg ikke forstår tegninga, som om det kun er èn tegning som skal følges. Vær litt openminded og se på flere muligheter.
Klart det er kjekt å skrive at jeg er en moralist, men har det noe med saken å gjøre? En moralist er i mine øyne ikke negativt, men poitivt. Fra nå av bør vi holde oss til å skrive om FFK og ikke meg.
Vodafone er Man U og vel et stykke unna FFK-nivå. om du klarer å spa opp noen som har tjent penger på fotball i Norge-bortsett fra spillerne og agenter, blir jeg imponert.
Påstander som blir lagt fram må regnes med å bli konfrontert. Bryggerireklame koblet med tribunefyll hører under kategorien moralisme og usakligheten står undertegnede ikke for.
Påstander som blir lagt fram må regnes med å bli konfrontert. Bryggerireklame koblet med tribunefyll hører under kategorien moralisme og usakligheten står undertegnede ikke for.
TH
Du kom bort i noen sarte punkter,Jon. Øl er nemlig hellig for meg,så det måtte komenteres.
Nå hadde det smakt med en Bokk.:cool:
Nå hadde det smakt med en Bokk.:cool:
Gøran Karlsen
Egentlig et ekkelt tema dette her.
Har man i utgangspunktet så vidt forskjellige syn på alkohol, ja da vil man heller ikke komme til noen enighet angående alkoholreklame i idrett.
I utgangspunktet har ikke bryggerireklame i idrett og tribunefyll noe som helst med hverandre å gjøre.
Man skal generelt ha et sunt og naturlig forhold til alkohol, ikke patologisk.
På en annen side er den fullstendig feilslåtte alkoholpolitikken som styresmaktene har ført med på å utvikle og forankre et patologisk syn på alkohol blant mange sjeler i dette land.
Se nedover på kontinentet. Der nyter mange tilskuere, om ikke flesteparten alkohol før og under kamper og andre idrettsarangementer. Dette gir virkelig god stemning, tro meg.
Men som sagt er dette et ekkelt tema som mange før oss i utallige årtier har diskutert uten å komme noen vei. Ikke tror jeg vi klarer det heller...
Selv om jeg i høyeste grad er uenig med "Jonek" og hans syn på alkoholreklame i idrett, så respekterer jeg holdningene hans likefullt ut.
Har man i utgangspunktet så vidt forskjellige syn på alkohol, ja da vil man heller ikke komme til noen enighet angående alkoholreklame i idrett.
I utgangspunktet har ikke bryggerireklame i idrett og tribunefyll noe som helst med hverandre å gjøre.
Man skal generelt ha et sunt og naturlig forhold til alkohol, ikke patologisk.
På en annen side er den fullstendig feilslåtte alkoholpolitikken som styresmaktene har ført med på å utvikle og forankre et patologisk syn på alkohol blant mange sjeler i dette land.
Se nedover på kontinentet. Der nyter mange tilskuere, om ikke flesteparten alkohol før og under kamper og andre idrettsarangementer. Dette gir virkelig god stemning, tro meg.
Men som sagt er dette et ekkelt tema som mange før oss i utallige årtier har diskutert uten å komme noen vei. Ikke tror jeg vi klarer det heller...
Selv om jeg i høyeste grad er uenig med "Jonek" og hans syn på alkoholreklame i idrett, så respekterer jeg holdningene hans likefullt ut.
FFK and Wisla Krakow forever...
Opprinnelig postet av torhen
Noen svar til tomhen:
Du skriver:
om du klarer å spa opp noen som har tjent penger på fotball i Norge-bortsett fra spillerne og agenter, blir jeg imponert.
Svar:
De fleste drakt sponsorer i Norge på Tippeliga nivå tjener penger på sponsingen. Hvis ikke hadde de ikke brukt penger på markedsføring gjennom draktreklame. Hvor mange forbinner Songndal med Syltetøyprodusenten Lerum. De fleste tenker jeg. Et godt eksempel synes jeg. Rema 1000 tjener godt på reklame på RBK. Ingen tvil.
tomhen:
Påstander som blir lagt fram må regnes med å bli konfrontert.
svar:
Selvfølgelig, det er derfor jeg skriver her.
tomhen:
Bryggerireklame koblet med tribunefyll hører under kategorien moralisme og usakligheten står undertegnede ikke for.
svar:
Jeg synes fremdeles ikke moralisme nødvendigvis er feil. Det finnes moral i alle samfunn, til og med på ståtribuner!!!
Jeg koblet ikke alkoholreklame direkte opp mot tribunefyll, men det at barn skal gå og reklamere for en rusdrikk, og det er noe helt annet.
Jeg skrev også, men ikke som en konklusjon på at draktreklame fører til tribunefyll, men jeg la til at folk som er klink edrue synger mye bedre enn folk som er fulle.
Kanskje vi kan stå ved siden av hverandre og prøve i en kamp?
svar til Gøran:
Gøran har som han skrev et hellig forhold til alkohol, og det er det lov til å ha.
Det legger jeg meg ikke bort i, men jeg håper ikke at du fyller deg med Borg-øl?
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914