Soma
Overgangen for Soma til Brann kan ryke og her må FFK på banen. Denne spilleren er supergod og de med penger i klubben må se sin besøkelsestid her. Får vi tak i Soma ville det vært årets nest beste hendelse.
---------------------------
TH
Soma er altfor dyr. Det er helt tullete å bruke flere mill på den spiller´n. Så god er han IKKE.
Bryne tror at han skal redde de ut av den økonomiske krisa. Det er å tro på julenissen. Det er vel bare Brann som er i stand til å bite på det agnet.
Bryne tror at han skal redde de ut av den økonomiske krisa. Det er å tro på julenissen. Det er vel bare Brann som er i stand til å bite på det agnet.
9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!
Blir nok for dyr ja, men det er absolutt en spiller vi hadde hatt nytte av.
Den lagdelen han spiller i er jo nedprioritert mtp henting av nye spillere, noe som bekymrer meg.
Den lagdelen han spiller i er jo nedprioritert mtp henting av nye spillere, noe som bekymrer meg.
Vil påstå at Soma er verdt 3 millioner, men at for en klubb som FFK er bedre å hente 2-3 spillere for en slik sum.
Soma er en anvendig spiller som kan både spille venstreback og på midtbanen.
Dessuten har han laget noen flotte mål. En spiller som ville hevet FFK betraktelig, men som blir for dyr, for klubben, ikke prisen på spilleren...
Dessuten har han laget noen flotte mål. En spiller som ville hevet FFK betraktelig, men som blir for dyr, for klubben, ikke prisen på spilleren...
Sesongen 2005 tar vi storeslem!
Opprinnelig postet av FFK1903
Vil påstå at Soma er verdt 3 millioner, men at for en klubb som FFK er bedre å hente 2-3 spillere for en slik sum.
OK. Dette er et regnestykke.
Dersom FFK har et venstreback problem og en høyre flanke problem - kan dette medføre følgende:
- En svak ventreside, hvor motstanderen slipper lett til, og målene kommer kjapt.
- En svak høyre flanke,som ikke skaper målsjanser og innlegg for spisser til å score mål.
Dette fører igjen til at FFK taper kamper, og kanskje rykker ned.
Dette fører igjen til at FFK får mindre publikumoppsluttning, og følgelig mindre penger i kassa.
Skal ikke våge meg på noe regnestykke, men grovt skissert.
- Får FFK Soma for 3-mill og Kennedy for 1-mill i sign on fee = 4mill.
-For de 1 mill hver i lønn = 2 mill
Totalt = 6 Mill
Med et slikt lag kan FFK da satse på å kjempe på den øvre halvdelen i Tippeligaen, noe som vil medføre tilskueresnitt på 7-8000 i steden for 3-4000 i bunnen.
Dette gir en forskjell på 5-7 mill. kroner i publikumsintekter.
I tillegg kan laget gjøre det så bra at man kjemper om en plass i UEFA-cupen, som vil gi mer inntekter.
Nei dette er et regnestykke - som jeg håper FFK klarer å regne ut!!!
Er forsåvidt ikke så veldig dumt overslag dette, selvom det er veldig forenklet. Jeg skjønner poenget ditt med at man kan dekke utgiftene på de nye spillerne gjennom økte inntekter pga. av bra sportslig prestasjoner. Men slike beregninger fins det utrolig mange eksempler på at har slått fatalt feil ut for mange klubber!!
Vi må ikke gå i den fella der. Er viktig at vi nå sørger for at det økonomisk er på plass på forhånd, og ikke gambler på at det skal komme etter hvert!
Vi må ikke gå i den fella der. Er viktig at vi nå sørger for at det økonomisk er på plass på forhånd, og ikke gambler på at det skal komme etter hvert!
Lenge leve "hjørnet"!
Joda Ole Berg, det høres jo veldig lovende ut, men vil det klaffe? Er ikke så sikker på at Soma og Bakircioglu vil være forskjellen mellom topp og bunn i TL. Og vi har vel ikke akkurat 6 mill akkurat nå? Vil vi sette oss i gjeld for å skaffe oss to spillere som ikke garanterer suksess?
Jeg liker tanken din, men frykter at det kan gå den gale veien. Men Bakir ville definitivt gjort at flere ville ha dratt på stadion.
Hmmm... Hva om jeg snakker med kompisen min på Jæren som kjenner Soma? Kan jo få han til å legge inn et godt ord for FFK? :rolleyes:
Jeg liker tanken din, men frykter at det kan gå den gale veien. Men Bakir ville definitivt gjort at flere ville ha dratt på stadion.
Hmmm... Hva om jeg snakker med kompisen min på Jæren som kjenner Soma? Kan jo få han til å legge inn et godt ord for FFK? :rolleyes:
Sesongen 2005 tar vi storeslem!
Sett i gang og prek med ham kameraten din du FFK1903, de sa på TV2 sporten nå at Brann ikke hadde bydd mer enn 1,1 millioner for Soma. Hvis jeg ikke hørte helt galt da. Det er jo bare vekslepenger egentlig, vi tar en Enga og setter i gang kronerulling !!
Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !
Som det har vært nevnt før... Kronerulling gjør seg best når klubben er i krise...
Investorer og rike onkler er velvillige i medgang vøtte...
1,1 mill er kanskje ikke i overkant for en så god spiller, MEN denne Soma snakker jo alltid bare om å bytte klubb og å komme seg til utlandet. Har ikke alltid slått meg som en lojal fyr som vil gå i krigen for laget sitt!?
- :ffk:
Investorer og rike onkler er velvillige i medgang vøtte...
1,1 mill er kanskje ikke i overkant for en så god spiller, MEN denne Soma snakker jo alltid bare om å bytte klubb og å komme seg til utlandet. Har ikke alltid slått meg som en lojal fyr som vil gå i krigen for laget sitt!?
- :ffk:
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914