Husk meg
Brukernavn
Passord

Valencia fra Brann til Start for ca 300 000

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 18 des 03, 17:49
Da var det klart. Alex Valencia forlater Brann og har skrevet under 3 årskontrakt med fremadstormende Start. Tror han kan blomstre under tillit av en god trener (Tom Nordlie). Det verste av alt; han kostet "bare" 300 000 kroner, ifølge Fædrelandsvennen. Dette er altså en spiller som fortsatt er ganske ung, har mange U21-landskamper og i tillegg debutert for a-landslaget.

Setter ting litt i perspektiv mtp Brenne?

Les saken

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 18 des 03, 19:03
Blir mer og mer sikker på at FFK bør gå ut med summen på Brenne, for dersom dette stemmer, ja da føler jeg det som om vi er blitt lurt... Det kan da umulig være SÅ stor forskjell på disse...

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 18 des 03, 20:10
Det må jo være en grunn til at ikke Valencia har vært mer ettertraktet enn tilfellet har vært. De fleste har vel sett hans potensial i enkeltkamper, allikevel er det vel stort sett ingen andre enn Start som har vist interesse for denne spilleren. At Eggen ikke er interessert er i dette tilfelle grunn god nok for meg iallefall.

Macka fra start!

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03

Lagt til: 18 des 03, 21:42
Nå ville vel prisen blitt noe høyere ved overgang til FFK, siden vi er divisjonskolleger med Brann, og dermed en konkurent. Se bare hvor "vanskelige" de har blitt i RBK, nå som vi ikke lenger er i 2. eller 1. divisjon. Valencia tilhører vel heller ikke det sjiktet Eggen nå har siktet seg inn på i Skandinavia. Stoler 100% på Eggen/Hansen, og regner med at de har kontroll på hvem som er ledige, slik at de har følere ute etter klassespillere. Det vi allikevel må huske på, er at Fredrikstad og FFK kanskje ikke er så attraktivt for alle toppspillerne. Vi kan være heldig å få tak i en eller to virkelig gode spillere, men vi må være forberedt på at en del faktisk også vil takke nei.

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03

Lagt til: 19 des 03, 02:42
Tror nok ikke ledelsen skyter langt over mål på prisen når de handler inn spillere, heller ikke når tilfellet er Brenne. Moss har nok både forlangt og fått en del, men husk at Høyli også betaler mye av kaka. (Og takk skal du ha for det). Og om jeg ikke har forstått helt feil, er han nok med og handler inn flere og.
Og det sier seg vel egentlig selv at man ikke gir bort en spiller av Trondsens kaliber til en klubb i samma divisjon... vil ikke kalle det å være vanskelige... eller?
Valencia derimot... tror jeg vi klarer oss pent uten.

- :ffk:

Olavesen

Landslagsspiller

Lagt til: 19 des 03, 02:44
Ehm, for å utdype "Valencia klarer vi oss pent uten":
Han er ikke en spiller blandt den beste 1/3 av skandinavia (var det ikke det vi skulle ha nå da?)
Det er mange som har ymtet frampå om at vi bør ha inn litt rutine i tillegg til alle unggutta... må si meg enig der...

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 19 des 03, 02:49
Ser gjerne at vi får inn Dagfinn Enerly på høyrekanten i steden ja. Er han frisk og i form, så er han definitivt blant de 1/3 beste spillerne i Skandinavia, og av landets aller beste i sin posisjon. På en annen side er vel han en spiller som er best i 4-3-3. Usikker på hvordan han vil passe i 4-4-2, men det går nok bra. Vi trenger hvertfall en god kantspiller som kan fôre Ringberg og evt. Dadason med gode baller i luftrommet. Av den grunn har jeg blant annet mast om Dagfinn Enerly, og dersom han er helt umulig; enten Valencia (nå for sent) eller Lasse Olsen. Kennedy Bakircioglu hadde selvsagt vært optimalt, men velger å se på det som urealistisk.

Olavesen

Landslagsspiller

Lagt til: 19 des 03, 02:54
Enig i at Enerly kunne vært brukbar på kanten der ja. Er han uten kontrakt til året? Overlever vi der oppe i TL kan vi kanskje få han da!? Han burde vel ha noen år igjen på TL-nivå eller?

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 19 des 03, 03:00
Kontrakten til Enerly går ut etter neste sesong, men har et håp om at partene kan møtes igjen å komme til enighet. Enerly blir ikke yngre med årene heller, og det er nå vi trenger ham. Han har jo også gitt uttrykk for at han vil tilbake til Østlandet pga familien. Tror nok FFK vil forhøre seg på nytt i januar/februar dersom man ikke har funnet noen andre.

Olavesen

Landslagsspiller

Lagt til: 19 des 03, 03:39
Mja... Mener nå kanskje at vi har pøst inn nok cash i Rbk nå... Bedre å kjøpe noen andre, vente til vi får Enerly gratis, og ha god bruk for ham i et par sesonger... kanskje...
Men på den annen side skal jeg absolutt ikke klage om Enerly har rød og hvit drakt til våren.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914