status etter neste sesong
Ble medlem: 25 mar 03
Lagt til: 08 jan 04, 13:37
Sitter på jobben og prøver å komme på gode argumenter for at vi holder oss i tippen neste år. Kommer ikke på så mange. KTE er vel egentlig den eneste grunnen (han får jo 2 divisjonsspillere til yte som gode 1 divisjonsspillere)! Men hvordan blir det i år? Er det noen som har gode argumenter for at vi klarer det?
---------------------------
Stadion på FMV!
Ble medlem: 26 mar 03
Lagt til: 08 jan 04, 14:28
Endret: 08 jan 04, 14:29
Trur Tromsø og Molde sprekker. Ellers blir det knall tøft. Trur også Kamma vil slite mer enn oss.
Ble medlem: 06 mai 03
Lagt til: 08 jan 04, 14:33
Innkjøpene så langt gjør at jeg ikke er altfor optimistisk, men det er tre måneder igjen til seriestart. et lag som Odd har jo lagd gull av gråstein...
TH
Ble medlem: 28 mar 03
Lagt til: 08 jan 04, 14:53
Enig, vi må få tak i noen gode spillere snart.
Når de går ut i pressen og sier de skal minst ha 2-3 spillere i ypperste klasse så må man forvente at de gjør det også.
Men jeg frykter at dette er bare prat.
Vi trenger noen spillere som hever laget betraktelig for at dette skal gå bra.
Tror FFK kommer til å slite i bunnen til året, men overlever.
Fint med et slikt utgangspunkt, har alltid det, da blir alt en stor bonus :)
Ble medlem: 21 apr 03
Lagt til: 08 jan 04, 15:27
Nå må dere slappe av litt da gutter... Det er lenge igjen til seriestart, greit nok at vi trenger spillere så tidlig som mulig, men alikevel...
Jeg tror det kommer en eller to spillere til som besitter de kvalitetene KTE mener FFK trenger for å gjøre en god figur i TL
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
Ble medlem: 30 mar 03
Lagt til: 08 jan 04, 16:14
Det tror jeg også KEJ..:D
"Sov godt Kongo.." "æhh hold kjeft"
Ble medlem: 28 mar 03
Lagt til: 08 jan 04, 16:27
Spørsmålet er om det er bra nok, kan ikke noe for det mens syns stallen ser jævlig tynn ut.
Skal prøve å ikke vær for negativ igjen nå, men det bør skje noe snart, det gror ikke akkurat kvalitetspillere på trær som vil spille for FFK med en middels lønn! ;)
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 08 jan 04, 16:29
Pr. i dag har vi nok den desidert svakeste stallen og laget av Tippeliga-lagene. Det betyr ikke automatisk at vi rykker ned, men både spillermateriell sammen med statistikk peker i retning nedrykk.
På en annen side er det deilig å gå løs på en sesong hvor forventningene ikke er all verden.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Ble medlem: 27 mar 03
Lagt til: 08 jan 04, 17:59
Jeg synes vi bør vente til en del av treningskampene er unnagjort. Etter kamper mot RBK og Vålerenga så ser vi raskt hvor vi står hen. Blir vi rund spilt så i slike treningskamper ser ikke jeg bort i fra at ledelsen i FFK skjønner hintet å kjøper nye spillere. Spiller vi derimot gjevnt med disse lagene, så viser jo det at det ikke er så mye mer som skal til.
Det blir vel viktig å få signet en ny venstre back, samt en virkelig breddeholder på høyre siden, og en keeper til, men kommer den tidligere Stabekk keeperen, så er det jo greit. En superspiss hadde ikke vært til å gråte over det heller. Men jeg har faktisk troen på at Brenne kommer til å skåre en del mål for oss til året.
Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"
Lagt til: 08 jan 04, 18:38
Jeg er i motsetning til deg, pss, av den oppfatning at resultater og spill i treningskamper før seriestart er nærmest av null betydning i forhold til å bedømme et lags kvaliteter, og si noe om lagets styrkeforhold i forhold til seriespill.
Ble medlem: 15 jun 03
Lagt til: 08 jan 04, 20:34
Vi har ikke mistet noen spillere som bidro nevneverdig i 1 divisjon hvis vi ser bort i fra en skadet Tore P og Rino som spilte noen kamper. De andre som har sluttet i FFK hevet ikke laget (Watson hadde noen gode innhopp.)
I inneværende sesong spilte vi jevnt med tippeligalag i treningskamper og cup. Det gjorde vi egentlig året før også. Nå er jeg klar over at det er et kjempeløft fra 1 div til tippeliga, men er det grunn til å svartmale dette her æ? De spillerne vi har vil også utvikle seg - ta feks Jørgen. Vi har fått forsterkninger i Hornseth, Brenne og Rotevatn. I tillegg så kommer det sikkert en spiller eller to til. Svakheten pr idag må vel være forsvaret og spesielt venstre back. Vi vinner nok ikke tippeligaen, men hvorfor skal vi rykke ned igjen? Vær litt optimister æ!!
Og ikke glem at vi har KTE. Han holdt et dårlig mosselag i tippeligaen i 5 år. FFK har større forutsetninger enn Moss for å spille i tippeligaen!
FFK er i tippeliagen også i 2005!
Lagt til: 08 jan 04, 21:13
Endret: 08 jan 04, 21:19
Ps: Kværneng har sagt at vi nå skal ha 3 spillere som kan gå rett inn og heve laget. Dette sa han etter at både Brenne og Hornseth hadde signert. Synes det virker fornuftig at klubben er tålmodig, men skulla gjerne sett at det var flere spillere med meritter som West, på prøvespill.
Regner med, og håper på at det jobbes meget godt i kulissene.
Nye spillere kommer, men det er som Harry sa, vi kan godt la klubber betale lønna til spillere vi er interessert i frem til ut på nyåret. "Well said Harry"!
Macka fra start!
Lagt til: 09 jan 04, 02:15
På en annen side er det lett å være litt uenig i Harrys argument her også. Det handler jo tross alt også om å få arbeidet inn en spillergruppe - både sosialt og taktisk - en stund før seriestart. Å hente inn to-tre nye spillere som skal gå rett inn på laget ca én måned før seriestart, eller enda kortere tid, kan være uheldig. I såtilfelle kan det trolig likevel være lønnsomt å betale ut en ekstra månedslønn slik at spillerne blir kjent med systemet før alvoret sparkes i gang.
Ser at Harry snakker om 2-3 spillere i dagens FB. Jeg mener vi hvertfall trenger tre klare forsterkninger dersom vi skal bite fra oss ordentlig i Tippeligaen. Jeg er også litt skeptiske mtp stopperplass som nærmes ignoreres som "problemstilling" fra klubbens hold. Trondsen og Helland er hver for seg meget gode, men i likhet med Ringberg/Dadason på motsatt banehalvdel, så blir også Trondsen/Helland for like. Dermed tar nok Jørgen Pettersen plassen til Helland. Likevel føler jeg vi mangler en hurtig, erfaren midtstopper som kunne utfylt disse tre.
Er Fallay fortsatt skadet? Hva feiler ham? Synd at han har vært så mye plaget som han har vært. Virket meget lovende i pre-season i fjor, og dersom han hadde holdt seg skadefri så hadde han trolig fått verdifull 1. divisjonserfaring i år. Nå er han fremdeles et spørsmålstegn.
Ble medlem: 12 apr 03
Lagt til: 09 jan 04, 13:17
Tror nok ganske sikkert vi trenger minst ett par spillere til av solid klasse. Enig med de fleste at en god venstre back står øverst på innkjøpslisten. Men hvilken plass FFK havner på i år er lett? å tippe. 9-10 plass. Se hva KTE gjorde med Moss 5 år på rad. Hans første år i FFK rykka Moss ned med nesten det samme laget. Dette går sæ te!
En ærlig FFK supporter!
Lagt til: 09 jan 04, 20:18
Eggen vet hva som må til, og han tar heller hatten og går enn å starte sesongen med en stall han ikke er sikker på at vil kunne hevde seg i ligaen. Full tillit til Eggen, men at stallen pr idag ikke inneholder nok klassespillere kan jeg godt være enig i. Det positive er at vi har mange unge spillere med gode fremtidsutsikter, men de trenger dyktige rollemodeller, det skorter det litt på pr idag etter min mening!
Macka fra start!
06/10/2024 22:02 | 2001f914