Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK er for svake - tror jeg!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03

Lagt til: 09 jan 04, 14:23

Jeg vet ikke hvilket nivå våre målmenn ligger på i forhold til de andre klubbene.
Er spent på hva Rotvatn kan finne på. Bare han ikke finner på noe rot!!!!

Vi trenger en høyre og en venstre back.
swartexen holder ikke godt nok nivå: Han må øve på innlegg fra siden om han skal bli god nok. Han har ikke en god innleggsfot. Han bruker for lang tid for å finne løsninger.
Han var bedre i fjor enn året før, men holder ikke TL nivå.
Venstreback- prekert behov.....

Midtstoppere.
Jørgen er en man som kan overraske positivt, men det spørs om han kan bli en klippe bak der sammen med Trondsen. Trondsen er for sein - det er også Helland, men de alle har stor styrke i luften. Bra!

Håper ikke Risholt blir plassert bak, han er rask men kan være farlig i begge straffefelt:-)

Midtbanen er Risholt og Söderstjerna de sterkeste. Söder...... er den beste og vil nok heve seg enda et nivå i TL. Vi bli en stor hit i årets TL. Garantert.

Framme:
Brenne, Ringberg er de to som jeg har sett og det er vel greit der framme. Jeg tror Ringberg lager 11 - 12 mål i TL til året og det skal vi være fornøyd med.
Brenne vil nok blomstre hos oss - han visnet jo i lukteby.

Lars- Petter Hansen, Hansen bør vurderes på nytt. Går han ned i vekt ca 5 kg mindre enn han veide i 2. div, vil han bli en bulldoser der framme som lager store problemer for motstanderen.

Jeg vil gjerne rope "Lars - Petter Hansen, Hansen"!!!!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 09 jan 04, 14:36
Enig i mye av det du skriver. Men tror aldri i verden Ringberg scorer 11-12 mål i TL. Det er jo omtrent hva toppscoreren i TL ender opp med.

FFK har en spennende stall, men dersom man har relativt god kjennskap til norsk fotball og de andre TL-klubbenes spillermateriale, så er det ikke til å stikke under en stol at vi har den svakeste spillerstallen pr. dags dato. Heldigvis har vi en dyktig trener, og forhåpentligvis får vi styrket laget, men dette blir tøft. Tøffere enn mange tror.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 09 jan 04, 14:53
Endret: 09 jan 04, 18:21
Opprinnelig postet av Costanza

FFK har en spennende stall, men dersom man har relativt god kjennskap til norsk fotball og de andre TL-klubbenes spillermateriale, så er det ikke til å stikke under en stol at vi har den svakeste spillerstallen pr. dags dato.

Hvorfor mener du at FFK skulle ha en dårligere stall en f.eks. HamKam, Costanza?

Bjørn Jervell Hansen

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 09 jan 04, 15:36
Det var et spørsmål som krever et omfattende svar, noe jeg neppe har mulighet til å besvare til fulle akkurat nå. Men ja, jeg mener Ham Kam har en bedre spillerstall enn FFK. Svært forenklet kan det begrunnes slik:

Ham Kam hadde en bedre stall enn oss i 2003. Flere spillere som har spilt på høyt nivå og god bredde. Dessuten havnet de over oss på tabellen i fjor.

De har til nå forsterket laget med Jarl André Storbæk, Kenneth Dokken og Rune Buer Johansen. Spesielt sistnevnte er meget god, og han alene er nok en bedre forsterkning enn alle våre forsterkninger til nå er tilsammen. Storbæk og ikke minst Dokken er også gode spillere som vil heve laget. Og i hvertfall spillerstallen.

Ok. Kan fort ta plass for plass også.

Keeperplass er nok Sørlie/Rotevatn jevngodt med Haagenrud/Røvde.

På venstreback tror jeg hverken vi eller Kamma er spesielt gode. Vi har Vebjørn og Stian som eneste reelle alternativer. Kamma har vel Garshol i første rekke. Er nok en generell trend at det er vrient å finne habile venstrebacker på høyt nivå.

På høyreback har vi Cwartek som har liten erfaring fra øverste nivå. Har riktignok spilt noen kamper der for Moss, men det er lenge siden. Etter en god 2002-sesong, viste han igjen tegn til ustabilitet i 2003. Men presterer han jevnt på sitt beste, så er han fortsatt en god spiller. Her har Ham Kam hentet inn Raufoss solide Jarl A. Storbæk som hett alternativ. Joachim Sørum og kanskje Vegar Bjerke kan også brukes her. Større konkurranse enn i FFK?

På midtstopperplass har vi Helland og Trondsen som begge er rutinerte - men dessverre, for like. Er også lenge siden Helland har spilt fast på TL-nivå. Derfor blir det nok Jørgen som tar plassen ved siden av Trondsen. Lovende, men Jørgen er fortsatt uferdig og vil feile en del (det skal han få lov til!). Her har Kamma bunnsolide Peter Sørensen med erfaring fra svensk toppseiere og mange U21-landskamper for Sverige. En sterk og robust spiller det er vanskelig å møte. Med seg får han U21-landslagsstopperen Are Tronseth som er hentet fra RBK.

Sentralt på midten har vi Risholt, Söderstjerna, Riis, Johannessen, Røn, Brenne og Petersen. Kun Söderstjerna og Brenne har vist at de holder brukbart nivå på øverste nivå. Ham Kam har Rune Buer Johansen - av de aller beste midtbanespillerne i TL i fjor, og i tillegg Kenneth Dokken med supert potensiale, samt solide Vegar Bjerke og Espen Haug. Sistnevnt har også god TL-erfaring.

På venstre kant har vi pr. i dag Håkan og Stian. Kamma har et av landets største talenter i Petter Vaagan Moen som fort kan slå gjennom i TL til året. Dessuten har de Felix Ademola som kan spille her. Har vært landslagsaktuell for Nigeria (!) og god erfaring fra høyeste nivå. På sitt beste en spiller med internasjonalt snitt. Fikk dog årets sesong mer eller mindre spolert av skade i pre-season og tidlig på året.

På høyresiden har vi foreløpig ingen reelle alternativer. Helland passer ikke inn der, Peters har ikke overbevist osv. West kan komme til, men det er usikkert. Her kan Kamma bruke Dokken, men kanskje aller helst Marius Gullerud - som også er blitt beskrevet som av landets store talenter tidligere. Har nå blitt "voksen" - ikke blitt den store stjernen, men fortsatt en enormt god tekniker som også har godt skuddbein.

På topp har vi Ringberg, Momo, Hansen, Dadason (?), Solvang, Hornseth og evt. Brennes om på midtb. OK bredde, men kun Dadason av disse har bevist noe på høyt nivå. Og han forsvinner trolig. Ringberg har dog forutsetningene. Brenne er nok best på midten. Kamma har her god bredde, men mangler kanskje en ener. Sveinung Fjeldstad har spilt i TL, men aldri slått igjennom. Blir nok benken. Frode Birkeland kan nok score noen mål om han først får flyten. Gjort det tidligere for Lyn. Felix Ademola kan også spille her, men også avhengig av "flyt". Espen Olsen er også spennende, og kanskje er det på topp at Dokken er best... Vil nok uansett bli hentet en forsterkning her. Solbakken har trolig bra kontaktnettverk i spesielt Danmark.

I sum vil jeg vel påstå at lagene kanskje er jevngode på papiret. Det som kanskje taler til Kammas fordel er at klubben har nær erfaring fra dette nivået. De vet hva som skal til. I Fr.stad er det LENGE siden vi har vært med på dette. Faktisk aldri, dersom man starter tidsregningen etter pengenes inntog i fotballen og da Tippeligaen startet.

Kamma har også en "fordel" i at de har en mer defenesiv grunnfilosofi som de kan tjene på i TL. FFK er mer offensive, og sårbare defensivt. Det gikk bra i 1. div, men kan bli verre i TL.

Nå har jeg ikke tid til mer. Ble en del likevel gitt...

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03

Lagt til: 09 jan 04, 16:14
Sikkert mye riktige vurderinger her Costanza.- Men vi skal også huske på at fotball er et lagspill. Og lagspillere har vi. Som har øket sin selvtillit etter å ha vært med på opprykk. Spillerene hever seg garantert til et høyere nivå. Mye blir annerledes: Seriøsiteten rundt laget. Oppkjøringen mot sesongstart.
Vi har også en meget god trener, som etterhvert kjenner sine spillere, og kan tilpasse spillestil og taktikk deretter.
Selvfølgelig trenger vi som alle sier en utpreget høyrekant, men her er nok av gode lagspillere til at vi går en fantastisk sesong i møte!

-En god prestasjon, er å vinne med et dårlig lag.

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.

FFK-Supporter

Juniorspiller
Ble medlem: 07 apr 03

Lagt til: 09 jan 04, 18:27
Greit at vi har en dritbra trener , men man må jo huske at det er spillerne som skal gjøre mesteparten av jobben. Alikevel tror jeg Eggen vet hva han driver med og stoler helt og fullt på at han vet oppskriften på hvordan ett lag med en "dårlig" spillerstall skal overleve i tippeligaen , man husker jo hvordan han år etter år reddet Moss fra nedrykk..

FFK knuser ALL motstand!! :)

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 09 jan 04, 19:17
Guttær!!!! Det er JANUAR!! Forsterkningene kommer før eller siden... er ikke om og gjøre å ha best stall nesten 4 måneder før sesongstart vel!!:o

Pættærnæ døm hang og slang!!

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 09 jan 04, 19:49
Vi diskuterer spillerstallene ut i fra DAGENS situasjon. Selvsagt er alle klar over at spillere kan hentes inn frem til 31. mars. Det gjelder alle klubber, men vi er ikke spåmenn, derfor er det vel helt greit å sette lagene opp mot hverandre slik de er i dag også!

Jonek

Landslagsspiller

Lagt til: 10 jan 04, 09:56
Endret: 10 jan 04, 09:58
Jeg synes at dette er en god debatt om stallen per dags dato, saklig og god.

Alle vet at forsterkninger "kan" komme, men det gjelder for alle våre konkurenter også. LSK fikk spyttet inn 15 mill. i kassa av en gründer som har spilt der tidligere. Det er tre ganger det vi har fått av vår onkel. Ikke missforstå meg, jeg er selvfølgelig takknemmelig for de fem mill, men vil bare sette det i perspektiv til andre klubber.

Vi har i utgangspunktet den dårligste stallen, og da kreves det mest av oss i den prosessen der vi skal forbedre oss.
Vi trenger et større løft enn feks. LSK.

Selvom vi ikke i år får den beste stallen kan vi hevde oss allikevel- tror jeg.
Vi har en av norges tre beste trenere, et stort potensiale og spillere som kan heve seg om de trener mer enn de andre.

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 10 jan 04, 11:11
Enig i mye av det som har blitt sagt her. Per dags dato tror jeg vi er et bunnlag i TL. Men vi har midler til å hente forsterkninger og det SKAL skje. West vil forhåpentligvis være en meget god forsterkning. Tror man holder et bra internasjonalt nivå hvis man vurderes på det amerikanske landslaget. Blir spennende å se han i aksjon. Ellers har jeg stooor tro på at vi får hentet de spillertypene vi trenger. Internasjonalt er markedet enormt for ledige spillere!

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 10 jan 04, 13:12
Bare en liten digresjon karer; det har tidligere hent at de lagene med en av de sterkeste stallene har kommet langt ned på lista...

Det viktigste er ikke hvem som står oppført på dommerkortet, men hvordan de utfører arbeidsoppgavene sine i løpet av de 2 * 45 min kampene pågår...

Ellers, joda LSK fikk spytta inn 15 mill, men tenk på hva vår mann med pengesekken har lagt ned de siste årene? Er ikke småtteri det heller...

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

Jonek

Landslagsspiller

Lagt til: 10 jan 04, 22:17
Det er vel ingen som har sagt at det er småpenger som FFK har fått, men sett i sammenheng er det ikke av en slik art at man kan kjøpe seg til topp med dette beløpet.

Jeg tror at onkel Terje og Henning vil kunne overraske flere ganger denne våren. Jula varer helt til påske.....

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03

Lagt til: 10 jan 04, 22:46
Har forstått det sånn at Terje har kjøpt sponsorplass for 5 mill.
Terje er garantert med videre....kjenner jeg han rett.

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914