Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvor lurt er det egentlig...?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 12 jan 04, 15:07
Endret: 12 jan 04, 15:10
...å skrive kritiske ting om enkeltspillere?

Noe av det viktigste en spiller på toppnivå trenger er god psyke, så hvorfor skulle vi som er tilhengjarar dypgående analysere hver enkelt spillers egenskaper?

Husk: Spillerne følger med på disse sidene..!

Ringberg uttalte at han var psykisk sliten på tampen av sesongen ifjor, og skåringene uteble. La oss bidra til at spillerne løftes opp, fremfor trykkes ned, og så får vi stole på Eggens dømmekraft av spillernes prestasjoner...

Kanskje en vanskelig balanse for ihuga patrioter?

---------------------------

Stadion på FMV!

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 12 jan 04, 15:18
Det er intet galt i å kritisere. Det er stor forskjell på kritkk og uthenging. Konstruktivkritikk har sjeldent skadet noen, og det er også noe spillere på dette planet bør tåle...

Dersom en spiller er innom disse sidene og registrerer at vedkommende er kritisert, ja så bør det kunne tåles...

Dessuten er dette et diskusjonsforum, og vi har vår rett til å skrive det vi mener...

Dessverre gikk vår gode mann Supporter et skritt for langt, og har til manges fortvilelse gitt seg selv en fryktelig streng straff, han er ikke blant oss mer... Men bortsett fra det, så synes jeg at folk skal få skrive det de vil...

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 12 jan 04, 15:56
Så lenge folk er saklige, så må det være rom for kritikk. Kan ikke bare være positivt hele veien. Da er det jo ikke noe behov for diskusjonsforum.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Svein

A-lagspiller

Lagt til: 13 jan 04, 07:39
Samtidig har jeg lest her inne uttalelser i gata til: "håper xxxxxx ikke får fornyet kontrakt, for han er elendig" osv.

Sånne uttalelser mener jeg er unødvendige. Da mener jeg moderatorene bør finne sin rolle, og lære av "Bagstevold-saken"!

Stadion på FMV!

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03

Lagt til: 13 jan 04, 08:53
Et diskusjonsforum bør ha litt takhøyde og man skal selvsagt begrunne meningene sine, såvel positive som negative. Og ha normal, anstendig folkeskikk og oppførsel. Da burde det gå bra

:ffk:

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 13 jan 04, 09:46
Endret: 13 jan 04, 09:46
Opprinnelig postet av Svein
Samtidig har jeg lest her inne uttalelser i gata til: "håper xxxxxx ikke får fornyet kontrakt, for han er elendig" osv.

Sånne uttalelser mener jeg er unødvendige. Da mener jeg moderatorene bør finne sin rolle, og lære av "Bagstevold-saken"!

Blir faktisk skremt over slike holdninger som du har her!!! Hva slags samfunn er det du ønsker deg æ?
Jeg skriver mer enn gjerne at jeg synes Vebjørn Hagen er elendig og håper og regner med at han ikke får fornyet kontrakt når den tid kommer....

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

KeJ

Landslagsspiller

Lagt til: 13 jan 04, 10:14
Endret: 13 jan 04, 10:16

Nå synes jeg du grenser mot en veldig snever holdning. Det er da en folkerett å uttale seg om hvorvidt man synes en spiller er god eller ikke... Det er da ikke noe galt i å uttale at f.eks Melo var en flopp? Sier man derimot at Melo var håpløs og jeg håper han aldri entrer ei gressmatte igjen og faller kald på bakken, så bør man begrunne det meget godt, for det er direkte ufint gjort og er rett og slett injurerende...

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 13 jan 04, 14:07
Enig, må være lov si det man mener, med visse grenser selvsagt.
De aller fleste vet hva som er ufint å skrive.
Hvis folk ikke tåler å lese kriktikk eller om spillerne ikke tåler å få kritikk får de finne på noe annet å gjøre da ? :rolleyes:

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til: 13 jan 04, 15:47
Endret: 13 jan 04, 15:50

Kjære Svein.

Hele "Bagstevold-saken" førte til at forholdet mellom administrasjonen og supporterne ble utvilsomt forbedret.
Dette var nødvendig og absolutt på sin plass.
Husk en gyllen regel; ... en klubb er til for sine supportere, ... ikke omvendt.

Når det gjelder din holdning til kritikk av spillere, så stiller jeg meg litt uforstående til dette. Men det er selvfølgelig lov å ha en annen filosofi...

Kritikk er viktig for den personlige utvikling. Klarer man å hanskes med kritikken, blir man stående sterkere tilbake. Kritikk er motiverende for enhver fotballspiller med respekt for sin profesjon. Kritikk skal brukes til konstruktiv selvutvikling,
...hverken mer eller mindre.

De fotballspillere som har valgt dette til sitt levebrød må før eller siden gjennom denne prosessen.

Klarer de ikke å takle dette, ja da har de heller ingen fotballmessig fremtid på høyt nivå.

...og definitivt ikke i klubber som står mitt hjerte nærmest.

FFK and Wisla Krakow forever...

Radoslaw

Landslagsspiller

Lagt til: 13 jan 04, 16:21
Endret: 13 jan 04, 17:30
Dessuten vil jeg bemerke en viktig ting til, Svein.

Vi snakker om seniorspillere på øverste nivå som har dette som sin profesjon,
... ikke aldersbestemte grupper som knøtter, lilleputter etc.

Det er en viss forskjell på disse to gruppene hva angår forventning til prestasjon og ikke minst hvilke sportslige og pedagogisk anvendte metoder som bør være gjeldende,
...deriblant bruk av kritikk.

Du klarte å provosere meg. Gratulerer.

KeJ

Landslagsspiller

Lagt til: 13 jan 04, 16:36
Opprinnelig postet av Radoslaw

Du klarte å provosere meg. Gratulerer.

Hehe, kan ikke annet enn å humre...

men fra spøk til alvor, bruk redigerknappen når du skriver rett etter hverandre

Radoslaw

Landslagsspiller

Lagt til: 13 jan 04, 17:03
Endret: 13 jan 04, 17:06
Kjære KeJ.

Ble litt provosert og måtte midlertidig ut for å ta en kreftpinne.
Glemte derfor å redigere...

Synes forøvrig jeg ikke gjør annet enn stadig å redigere...

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03

Lagt til: 13 jan 04, 17:40
Men hva om det bevislig er sånn; at en toppskårer får måltørke, og laget røkkær ned bare for at en gjeng med synsere ikke kan modere seg noe...
Det er små marginer,- iallefall får en som skal "putte". Finne formen, betyr egentlig å finne selvtillit!!!

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 13 jan 04, 17:50
hvis ikke spillerne tåler å bli kritisert konstruktivt på et supporter-debattforum, har de ingenting i ffk og gjøre...

hvis de ikke takler kritikk, får de heller la være å lese på disse sidene da vettu..

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03

Lagt til: 13 jan 04, 19:34
Kanskje han er inne på noe ? Thoullier skryter jo vilt og hemningsløst av Looserpoolspillerne samme hvor mye de taper...... Nei, litt kritikk får de tåle dersom det er berettiget.

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !

Svein

A-lagspiller

Lagt til: 13 jan 04, 19:36
Endret: 13 jan 04, 19:38
møklegård grep poenget mitt. Hva hvis våre holdninger påvirker spillerne? Tør dere si meningene deres rett opp i trynet på spillerne hvis dere treffer de på gata? Først autografen, så konstruktiv kritikk? hahaha!

Stadion på FMV!

Knutsen

A-lagspiller

Lagt til: 13 jan 04, 19:47
poenget er feil, skal vi hele tiden sitte og vurdere hva vi eventuelt ville sagt hvis vi møtte spillerne face to face ?
Det brukerne sier her er hva de mener.
Har du problemer med å forstå det?
Hvis vi alltid skal ha det i bakhodet blir hele diskusjonen teit.

Tåler du ikke at ffksupportere ytrer hva de mener bør du finne på noe annet...

Svein

A-lagspiller

Lagt til: 13 jan 04, 20:13
Så du er likgyldig til om spillerne bli påvirket av kritikken?

Stadion på FMV!

Knutsen

A-lagspiller

Lagt til: 13 jan 04, 20:30
Ja, ærlig talt, hvis spillere ikke tåler å få kritikk er det verdt 0

Radoslaw

Landslagsspiller

Lagt til: 13 jan 04, 21:01
Endret: 13 jan 04, 21:23
møklegård grep poenget mitt. Hva hvis våre holdninger påvirker spillerne?

Selvfølgelig skal kritikk påvirke de det gjelder og forhåpentligvis virke motiverende,
...motiverende til økt prestasjon og yteevne.

Det er voksne og profesjonelle spillere vi her snakker om,
... ikke en gjeng juniorer med ev. overutviklede mindreverdighetskomplekser som har behov for stabilitet og ro rundt seg for å klare å prestere.

Vi må prøve å ha et noenlunde riktig fokus på det vi diskuterer. Husk at vi nå er i Tippeligaen,
... ikke Norway Cup.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914