Husk meg
Brukernavn
Passord

«Folk er veldig opptatt av at vi må kjøpe et kjent navn. Det skremmer meg»

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 20 jan 04, 11:30
Enig med Harry der, skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal ha profilerte navn. Vi bygger ett lag som skal spille sammen, og vinne kamper!

Jeg vet at mange her er enige med meg, så dette er ikke ment for å provosere d. Jeg tør å vedde på at West, Hornseth og Brenne vil være navn som hele Norge kjenner like godt som Enerly og Gashi når sesongen er over....

Flere mindre profilerte gode talenter tas imot med takk!!!

---------------------------

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05

Jon

Juniorspiller

Ble medlem: 26 jun 03

Lagt til: 20 jan 04, 11:54
Hmm. Kanskje jeg skal melde meg til prøvespill og gjøre komet-karriere rett fra 7-er bedrift 5. divisjon. ;)

Helt enig med Harry og Frode jeg og.

j.

torhen

Knøttespiller
Ble medlem: 06 mai 03

Lagt til: 20 jan 04, 12:37
Hva som skremmer Harry Hansen eller ikke er vel ikke så viktig. Det som er viktig er å få spillere sm man vet er gode til FFK - og gode spillere har gjerne et kjent navn - de bør ikke være så veldig gode heller for den sakens skyld. Det ble utbasunert at det ville bli gjort innkjøp på øverste hylle i Skandinavia, men det har ennå ikke skjedd ennå.

TH

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 20 jan 04, 12:50
De har sjøl bygd opp forventninger om "større" spillerkjøp, så da bør de ikke være så ille lettskremte syns jeg...

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

hiawata

Juniorspiller

Ble medlem: 01 nov 03

Lagt til: 20 jan 04, 13:00
der er nå harry som har snakket om "storfisk", så i såfall er han selvskremt. :confused:

på vinger over europa

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 20 jan 04, 13:03
Det er vel ikke sikkert at norske profiler er så interessert i å spille for ffk heller.
Statistisk sett rykker jo ffk ned igjen til høsten. Er vel få "stjerner" som ønsker å ha det i cv-en sin...

Stadion på FMV!

Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 20 jan 04, 14:40
Opprinnelig postet av hiawata
der er nå harry som har snakket om "storfisk", så i såfall er han selvskremt. :confused:

Helt enig.
Når de går ut og sier de skal hente inn fra øverste hylle i Skandinavia og nå kommer med at de er skremt at folk vil ha "et navn" virker dette nesten litt latterlig.
Har de innsett at de store navnene ikke vil spille for ffk nå kanskje ? ;)

Frode

A-lagspiller

Lagt til: 20 jan 04, 14:40
Ok... Få en liste over stjerner som andre tippeligaklubber har kjøpt da ?

Bortsett fra Rosenborg og muligens Brann er det vel ingen tippeligaklubber som kjøper kjente gode spillere ? De er sånn passe og så blir de kjente på bakgrunn av at de spiller i tippeligaen.

Poenget mitt er at Tom Sanne som er Vikings toppscorer, ikke ville vært en storfisk hvis vi hadde kjøpt ham! Selv om han er toppscorer på ett lag som er etablert og større (fortsatt...men ikke lenge til) enn FFK...

Jeg tror Latyr vil kunne bli ett større navn enn Sanne til neste år....

Frode

Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 20 jan 04, 14:45
Jeg er ikke nødvendigvis for å hente inn stjerner jeg, men når de sier de skal det så må man jo forvente det ?

Er ikke godt å si hvordan det vil gå med de vi har henta inn til året, men går det bra er det jo greit, men hvis de ikke slår til da kommer vil til å slite enormt.

Det er alltid et usikkerhetsmoment med å hente spillere uansett, stjerner eller ikke.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 20 jan 04, 14:48
Endret: 20 jan 04, 14:49
Opprinnelig postet av Frode
Ok... Få en liste over stjerner som andre tippeligaklubber har kjøpt da ?

Brann har hentet Ragnvald Soma (en av de mest profilerte spillerne i Tippeligaen, erfaring fra Premier League med West Ham og landslagsaktuell)

Ham Kam har hentet Rune Buer Johansen (en av landets beste midtbanespillere. Kom vel på 6. plass på VG-børsen i fjor. Nylig tatt ut på landslaget. Har vært proffaktuell)

LSK har hentet Christoffer Andersson (svensk back/kantspiller med flere a-landskamper for Sverige!)

Molde har hentet Petter Rudi (Bred erfaring fra ulike land og klubber i Europa. Mange landskamper og vil kunne være dominerende i Tippeligaen)

Vålerenga har hentet Ardian Gashi (kjempetalent, har allerede spilt en del for Enga. Nylig tatt ut på landslaget og har trolig en fremtid der)

Dette er vel de lagene som kan sies å ha hentet en "stjernespiller" hver etter norsk målestokk. Kanskje kan FFK her vise til Brian West, men spillere fra et annet kontinent er uavhengige av sine meritter usikre kort i norsk fotball.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Frode

A-lagspiller

Lagt til: 20 jan 04, 14:56
FFK har hentet:
West - Flere A kamper for USA
Trondsen - Klassestopper
Brenne - Stort lovende talent
Rotevatn - I norsk målestokk meget god keeper....

Frode

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 20 jan 04, 15:01
Jeg er fullt klar over hva vi har hentet og er enige i betraktningene dine. Dvs. det er jo faktaopplysninger i grunn.

Er også enig med utsagnet til Harry Hansen, men det har jeg vel fått frem tidligere også. Derimot mener jeg mye må klaffe for at vi overlever i årets Tippeliga. Vi har et godt, og ikke minst spennende mannskap - men med noenlunde innsikt i hva som har skjedd og skjer i og rundt de øvrige lagene også, så blir dette beinhardt.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Frode

A-lagspiller

Lagt til: 20 jan 04, 15:08
Jeg føler meg helt sikker på at vi overlever i tippeligaen. Tror vi skal slite med å komme mye over midten, men med 1 eller 2 spillere av bevist klasse til så tror jeg det blir gøy på stadion. Jeg mener helt seriøst at vi har den beste treneren, noe som virkelig teller mye.

Tror vi skal slappe av og kose oss over at vi har fått forsterkninger og stole på Eggen. Han har aldri sviktet oss :-)

Frode

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til: 20 jan 04, 15:29
Endret: 20 jan 04, 15:31
En ting er klinkende klar...

Vi har nok det mest spennende, fargerike og talentfulle laget i årets Tippeliga.

Hvordan dette derimot vil slå ut rent resultatmessig kommende sesong, får heller gudene vite.

Vi får trøste oss med at vi under fjorårets sesong hadde både Gud, Jesus og hele Treenigheten med på laget.

Vi trenger dem nok fortsatt...

FFK and Wisla Krakow forever...

Frode

A-lagspiller

Lagt til: 20 jan 04, 15:33
Dyktighet er ofte kamuflert som flaks...
Over 1 sesong er flaksen utlignet.....

Men jeg hadde også den følelsen i fjor.. Siden jeg ikke tror på flaks så regner jeg med at det fortsetter i det sporet.

Frode

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til: 20 jan 04, 15:50
Endret: 20 jan 04, 16:00
Dyktighet er ofte kamuflert som flaks...
Over 1 sesong er flaksen utlignet.....

Enig Frode.

Spørsmålet blir bare om "utlignet flaks" gjennom neste sesong, vil være nok til en ev. fornyet kontrakt...
...muligens trenger vi litt mer enn bare "utlignet flaks".

Gleder meg fryktelig...

FFK and Wisla Krakow forever...

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 21 jan 04, 01:00
Lurer på hvordan slike spillerkjøp påvirker de andre i klubben. La oss si at FFK i et gitt situasjon kan få tak i kjent spiller. Denne spilleren er veldig kjent i Norge, og samtlige spillere på FFK vet hvem han er. Vil dette gi de andre spillerne større selvtillit enn hvis vi hadde fått tak i en like god spiller, men med et ukjent navn?

Tenker spillerne slik at, vi har jo Leo på laget, dette skal vi klare. Leo vet jo hva han gjør, han har vært med på dette før. Vil de tenke slikt hvis en ukjent spiller kom?

Vet ikke helt hvor jeg ville med innlegget, men tror det skal være et poeng inne i der.

Kan jo slenge med til slutt at et kjent navn som regel betyr at spilleren er god, har en del erfaring, osv. Han er anerkjent. En ukjent spiller kan sikkert være like god på ferdigheter, men han ville vel neppe ha vært ukjent hvis han hadde prestert jevnt og godt over flere år?

Uansett, et sted må jo en spiller slå skikkelig igjennom uansett, så hvorfor ikke i Fredrikstad. Kanskje noen av de spillerne vi har mindre tro på i dag, kan slå igjennom i år og bli kjent?

Langt og kronglete innlegg, men jeg er trøtt ;)

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 21 jan 04, 08:02
Jeg tror fortsatt at hvis FFK klarer denne sesongen kommer profilene og banker på døra. Nyopprykka klubber levnes lite håp.

Når jeg tenker tilbake på Schei-Linbæk affæren var det selvsagt at han havna i Viking. Men vi trodde det en stund...

Stadion på FMV!

Frode

A-lagspiller

Lagt til: 21 jan 04, 08:35
Enig i at det kan ha en effekt å hente spillere med navn. Men effekten innternt er nok kort hvis spilleren ikke er sulten og presterer både på trening og i kamp.

Derimot tror jeg effekten er større utad, da tenker jeg på media, publikum osv, hvis klubben signerer navn. Litt søkt sammenlign. men Real tjente penger på å kjøpe Beckham, selv om han ikke er verdens beste spiller...han har ett navn som er større enn seg selv ihvertfall.

Det jeg håper vi kan gjøre er å få frem spillere som RBK i sin tid klarte. Den gang Skammelsrud og Hoftun startet sin Rosenborg karriere var det ikke mange som visste hvem de var for å si det sånn...

Tror talente i FFK vil blomstre under Eggens vinger :-)

Frode

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 22 jan 04, 19:16
Når FFK går ut å sier at de skal skaffe en "storfisk" så synes jeg at litt mer insatts er å forvente, ok at f.eks Brenne er ett navn vi kjenner til men jeg kaller ikke han en storfisk alikevel.

Når det er sagt "hentet" jo FFK Tor Trondsen da, kanskje det var det de mente når de sa storfisk???

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 22 jan 04, 22:19
ffk sa at de skulle hente 2-3 spillere som tilhører den beste tredjedelen i skandinavia lenge etter at tor trondsen var klar!!!!! skal jeg være ærlig vil jeg ikke betrakte verken hornseth, brenne, rotevatn eller west for dette... Mao ffk har brutt et løfte.. man burde aldri i verden gått ut og sagt slike ting hvis man ikke er helt sikker på å få slike spillere.. når man opptrer somgjerrigknarker og ikke er interessert i å betale noe for noen, da blir det sånn som det har blitt... blir tøft til året..

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Frode

A-lagspiller

Lagt til: 23 jan 04, 08:45
Det er vel litt tidlig å si om han har kjøpt fra den øverste tredjedelen eller ikke. Vi får se på spillerbørsen ved sesongslutt. Vil ikke overraske meg i det hele tatt om løftet ikke blir brutt.....

Klart det blir tøfft...men jeg føler vi er i god rute...

Frode

BøgeJon

A-lagspiller

Lagt til: 23 jan 04, 09:46
Kan jo ikke vente til etter sesongslutt for å finne ut av om evt. nye spillere hører til den "øverste tredjedelen" eller ikke!! Hvis de sier at de skal hente en slik spiller må man jo se på de som allerede ER å regne i det sjiktet og ikke de som KAN komme på det nivået. Nei, når man utbasunerer slikt gir man jo forhåpninger om at det skal komme en spiller som allerede er ETABLERT på høyt skandinavisk nivå. Skjer ikke dette vil folk bli skuffa. Har dermed ikke sagt at jeg ikke har trua på laget i år, men det er noe med de uttallelsene til media som jeg ikke liker.... Jeg venter og håper, for snart må det vel være slutt på å hente inn lag-fyll (neste i rekka er jo denne Tran)

Frode

A-lagspiller

Lagt til: 23 jan 04, 11:13
Hvordan vet du at ikke Trondsen, Brenne, West og Rotevatn ikke er blandt den tredjedelen ??

Hvor er de på den listen, hvis du har full oversikt ?

Jeg personlig synes det er utmerket at vi ikke kjøper inn store navn. Da slipper vi å høre at vi kjøper oss til suksess...for suksessen kommer :-)

Frode

super

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jan 04

Lagt til: 23 jan 04, 11:38
skjønner ikke at dere egentlig ser på trondsen som en forsterkning/ny spiller.
blir man så mye bedre fra "leie til eie"?

BøgeJon

A-lagspiller

Lagt til: 23 jan 04, 11:59
Hvordan vet du at ikke Trondsen, Brenne, West og Rotevatn ikke er blandt den tredjedelen ??

Ingen av disse var i toppsjiktet i Skandinavia i fjor. Det vet jeg! Believe it or not. Bare spør mora mi. Seriøst, skjerp deg!

Dessuten var Trondsen med i fjor, og jeg ser i hvert fall ikke på han som en nyervervelse....

Frode

A-lagspiller

Lagt til: 23 jan 04, 12:45
Nei for du har helt sikkert mer peiling enn Eggen når det kommer til vurdering av spillere....

Jeg gir opp, kan ikke argumentere mot slike overmennesker :-)

Frode

BøgeJon

A-lagspiller

Lagt til: 23 jan 04, 13:13
Nei for du har helt sikkert mer peiling enn Eggen når det kommer til vurdering av spillere....

Det har jeg da aldri påstått heller!!Trodde vi diskuterte om de nevnte spillerne tilhørte toppsjiktet i skandinavia eller ei....

JA

Juniorspiller
Ble medlem: 29 mar 03

Lagt til: 23 jan 04, 14:16
Lenge til seriestart ennå da. Det er nok slikt markedet fungerer, at det av og til kan lønne seg å ha litt is i magan og vente litt. Dette går bra!

Høsten -74: Kai Roger Olsen sikret opprykk med bananskudd fra venstre ving med over 11.000 på stadion!

super

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jan 04

Lagt til: 23 jan 04, 14:29
må vel si meg enig med bøgejon. det er ingen ting som skulle tilsi at de som nå er hentet inn, per dags dato er blant skandinavias 1/3 beste. selvfølgelig kan de bli det, men poenget var vel at eggen har uttalt at alle ffk skulle hente var blant de 1/3 beste i skandinavia.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 23 jan 04, 17:20
Endret: 23 jan 04, 17:21
Men hva om etter det Eggen og co vet så er disse spillerne gode nok til å kalles blant de 1/3 beste i scandinavia, la nå eggen bestemme hva som er best for laget, han er for dyktig til å la være å stole på!!

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914