Utlendinger...
Har ikke FFK nå skaffa seg et lite problem?? Etter det jeg har forstått så er det kun lov til å ha 2 personer utenfor EU med på laget til en norsk kamp. FFK har vel nå 4 stk som er fra land utenfor EU.
-Mommo - Senegal (litt usikker på om han har norsk pass)
-Jose Garro og Ghelad McDonald - Costa Rica
-Brian West - USA
Det er jo bare West som er tiltenkt en plass på A-laget, men denne grensen på to spillere hindrer vel da Eggen i å kunne sette inn på mer enn en av de tre resterende spillerne. Er klar over at de to fra Costa Rica først og fremst skal spille på juniorlaget, men dette gjør jo at det blir vanskeligere å få plass på benken til A-laget.
Eller er det bare jeg som har misforstått alt sammen???
-Mommo - Senegal (litt usikker på om han har norsk pass)
-Jose Garro og Ghelad McDonald - Costa Rica
-Brian West - USA
Det er jo bare West som er tiltenkt en plass på A-laget, men denne grensen på to spillere hindrer vel da Eggen i å kunne sette inn på mer enn en av de tre resterende spillerne. Er klar over at de to fra Costa Rica først og fremst skal spille på juniorlaget, men dette gjør jo at det blir vanskeligere å få plass på benken til A-laget.
Eller er det bare jeg som har misforstått alt sammen???
Jeg og har lurt på det samme, men jeg trodde kanskje regelen var blitt forandret eller noe sånt siden FFK pøser på med utlendinger i stallen. Folk som har spillt CM har sikkert slitt med det problemet i Norske fotballklubber. :ffk:
---------------------------
FFK knuser ALL motstand!! :)
Regelen er slik som saken påpeker. Max 2 utlendinger (dvs. om man ikke har norsk statsborgerskap eller tilknyttet EØS) kan spille samtidig.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Så regelen gjelder bare spillere som er på banen?? Eller gjelder regelen for de som sitter på benken også, slik at det kan kun være to utlendinger i hele troppen?
etter det jeg kunne skjønne i fb idag er de to fra costa rica ikke aktuelle grunnet andre regler i forhold til alderen sin også..Er ikke MOMO tiltenkt a-laget.?
"Sov godt Kongo.." "æhh hold kjeft"
Opprinnelig postet av saken
Så regelen gjelder bare spillere som er på banen?? Eller gjelder regelen for de som sitter på benken også, slik at det kan kun være to utlendinger i hele troppen?
Jeg tolker det dithen at det gjelder hele troppen til hver kamp, altså også de som sitter på benken. Du kan lese regelverket her
Angående de fra Costa Rica er det sånn at de uansett ikke kan spille for a-laget før de er fylt 18. Noe de gjør på forholdsvis tidlig sommer og tidlig høst.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Mener jeg har hørt noe om en regelendring på dette omr. Men det er kanskje de engelske reglene...?
Tror nok ikke det blir noe problem i år... Momo eller West kan ha formsvikt eller skader og da åpner det seg plass for gutta fra Costa Rica....håper vi får se dem på stadion :-)
Tror nok ikke det blir noe problem i år... Momo eller West kan ha formsvikt eller skader og da åpner det seg plass for gutta fra Costa Rica....håper vi får se dem på stadion :-)
Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914