stadionutredning
holder en knapp på fmv, men synes uansett at det viktigste er at de slenger på noen tusen i tilsk.kapasitet.:ffk:
---------------------------
på vinger over europa
Dog så syns jeg at 11-13 000 sitteplasser holder. Bedre å ha fullt nesten hver kamp, enn å ha noen kamper det er fullt på.
Sesongen 2005 tar vi storeslem!
For det første vil man ha mulighet til å bygge stadion gradvis, noe som kan lette de økonomiske byrdene ved et nytt anlegg. Ved å satse på eksisterende plassering slipper man også å "kaste bort" penger på å ruste opp en stadion som siden blir revet eller solgt.
Man slipper i tillegg dobbelt-kostnadene i den to-tre års perioden man må vedlikeholde eksisterende stadio, samtidig som man bygger en helt ny ett annet sted.
Eksisterende plassering er dessuten med på å strekke Fredrikstad sentrum vestover mot Trosvik. Det er betydelig byutviklingsmuligheter i dette området, noe beboerne rundt Trosvik Torv også burde sette pris på. Verdien på deres eiendommer kommer til å skyte rett i været.
Eksisterende stadion tar uforholdsmessig stor plass i forhold til kapasiteten. Med dette mener jeg det er betydelig plass å hente på eksisterende tomt ved å fjerne løpebanen, og bygge brattere tribuner. Det er også plass til å utvide en femti meter mot Kirkegården.
Dagens stadion-område er lett tilgjengelig. Ny stadion på FMV avhenger til en viss grad av at det bygges en ny Kråkerøy bru, og en slik bru er foreløpig i det blå, med mindre kommunen finansierer den.
FMV vil ha stort potensiale som vekstområde i Fredrikstad, men personlig ønsker jeg meg høyskolen i Østfold til denne tomta, sammen med en større boligmasse, kontorlokaler og næringsbygg.
I tillegg skal det sies at jeg har litt sans for tradisjoner...
--> Vil man få brukt for det som blir gjort med stadion nå når man skal bygge nytt etterpå?
Er det ikke også slik at FFK må spille noen av kampene et annet sted enn stadion i deler av byggeperioden?
"Man slipper i tillegg dobbelt-kostnadene i den to-tre års perioden man må vedlikeholde eksisterende stadio, samtidig som man bygger en helt ny ett annet sted."
--> Hva hvis man ikke kan bruke stadion samtidig som det bygges en ny på samme sted? Da vil man som jeg skrev over spille et annet sted, hvor man vil tape en del på mangelende publikum.
"Eksisterende plassering er dessuten med på å strekke Fredrikstad sentrum vestover mot Trosvik. Det er betydelig byutviklingsmuligheter i dette området, noe beboerne rundt Trosvik Torv også burde sette pris på. Verdien på deres eiendommer kommer til å skyte rett i været."
--> Er dette virkelig et punkt for å ha stadion på samme sted? Hvorfor skal man flytte sentrum nærmere trosvik, når det er FMV som det blir satset på av alle andre? Det er har den nye bydelen vil komme uansett, det er dette som blir en del av sentrum...
"Eksisterende stadion tar uforholdsmessig stor plass i forhold til kapasiteten. Med dette mener jeg det er betydelig plass å hente på eksisterende tomt ved å fjerne løpebanen, og bygge brattere tribuner. Det er også plass til å utvide en femti meter mot Kirkegården.
"
--> Løpebane? Hvilken løpebane? Det er vel knapt noen få meter fra tribunen til gresset... En ny stadion vil jo bety at en del hus vil bli ofret. Og skal man utvide stadion med 50 meter som du sier mot kirkegården må vi jo stå på gravstøttene for å komme inn... Det er rett og slett trangt nok som det er der allerede.
"Dagens stadion-område er lett tilgjengelig. Ny stadion på FMV avhenger til en viss grad av at det bygges en ny Kråkerøy bru, og en slik bru er foreløpig i det blå, med mindre kommunen finansierer den."
--> Egentlig ikke. Dagens stadion ligger lett tilgjengelig for bortesupporterne. FMV vil ligge midt i sentrum, samtidig som det ikke gjør det på en måte. Flere vil ha kortere tur til stadion, og det er større parkeringsmuligheter på FMV enn nåværende tomt. Det er jo fullstendig kaos hver gang det er hjemmekamp... Får man stadion på FMV vil mange kunne parkere foran stadion, men mange vil også parkere på andre siden av elven, slik at ikke all trafikken går igjennom kråkerøybrua...
"FMV vil ha stort potensiale som vekstområde i Fredrikstad, men personlig ønsker jeg meg høyskolen i Østfold til denne tomta, sammen med en større boligmasse, kontorlokaler og næringsbygg."
--> Alt dette er det plass til på FMV. Vet ikke om du har vært der, men tomta er gedigen. Det er flere ganger større en IT-Fornebu som ble "lansert" for en del år siden. Tenk å få samlet alt dette på et og samme sted. Det ville gitt byen et stort løft. I steden for å gjemme bort en helt ny og flott stadion mellom små bolighus og en kirkegård...
En ny stadion vil bli et landemerke om det blir lagt til FMV. Rundt stadion vil det bli attraktive tomter rundt stadion og det vil igjen gi vekst til byen...
Sesongen 2005 tar vi storeslem!
Dog så syns jeg at 11-13 000 sitteplasser holder.
synes det er stor forskjell på 9-10000 og 13000. Mener på ingen måte at vi skal ha en kapasitet på høyde med lerkendal eller ullevaal, men vi må bygge for noen år frem i tid. Og da holder det ikke med 9000 - 10000 plasser. 14 - 15000 er et mer passsende tall.
på vinger over europa
Opprinnelig postet av FFK1903
Dog så syns jeg at 11-13 000 sitteplasser holder. Bedre å ha fullt nesten hver kamp, enn å ha noen kamper det er fullt på.
Det er nok mer enn nok også. Det skal ikke mer enn enn et par dårlige kamper, før en del blir hjemme. Man må bygge for hverdagskamper + litt, i stedenfor festkamper. Bedre med full stadion ofte, enn full bare unntaksvis.
F.eks molde stadion. Gud så trist det ser ut med et steinkast mellom hver tilskuer.....
FFK
-fortsatt i tippeligaen!!
12 000 synes jeg høres veldig bra ut.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!
Vi er Den Nye Røde Vinen
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914