Info om den nye tribunen?
Totalt 3 sider |
1 |
2 |
3 |
Alle |
Ble medlem: 14 apr 03
Lagt til: 03 feb 04, 09:06
Er det noen som sitter på noe info om den nye tribunen? Har jo hørt at det skal være et stort ståfelt midt på, men hvordan vil det bli for de som sitter ute på flankene? Dere kan jo forestille dere reaksjonene hvis 300 mennesker hadde reist seg opp midt på hovedtribunen... Hvordan er dette tenkt løst for ikke å skygge for de andre?
Er salget av sesongkort til den nye tribunen begynt? Vurderer nemlig å emigrere over dit :)
---------------------------
Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad
Ble medlem: 28 mar 03
Lagt til: 03 feb 04, 10:35
Det som var planen ettersom jeg har forstått er å felle feltet der folk skal stå litt ned så hodene kommer sånn delvis på lik høyde med de som sitter.
Vet ikke helt hvordan de skal få til det men, regner de etter snitthøyde ? :rolleyes:
Billettene er ikke i salg ennå..
Ble medlem: 27 mar 03
Lagt til: 03 feb 04, 11:45
Endret: 03 feb 04, 11:45
Hva gjør vi med lange Jon da?:ffk:
Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"
Lagt til: 03 feb 04, 11:57
Opprinnelig postet av pss
Hva gjør vi med lange Jon da?:ffk:
Får vel lage en ekstra dyp nedfelling akkurat der han skal stå da...:D
Ble medlem: 24 mar 03
Lagt til: 03 feb 04, 12:08
Dette vil nok uansett neppe være noen god løsning. De som skal stå på dette feltet vil ikke kunne se noe som helst hver gang de som sitter på sidene reiser seg opp. Og det er noe som skjer ganske ofte. (Gjorde ihvertfall det på hovedtribunen i fjor) Slik jeg forsto det så var det mer aktuelt å beholde langestå foran den nye sittetribunen. Altså et langt ståfelt, noe lignende det de har på Brann stadion. Da blir det vel til at de flytter lange stå noen meter fram slik at de skal få plass til sittetribunen bak. (Mener å ha lest noe om dette)
Men det er også stor sannsynlighet for at jeg er feilinformert/husker feil.
Ble medlem: 26 mar 03
Lagt til: 03 feb 04, 12:40
Skulle ikke medlemmer av Plankehaugen få tilbud om sessongkort til sin egen stå-tribune? Det er nå i hvert fall normalt i andre tippeliga klubber at supporter-klubben får billige sesongkort.
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 03 feb 04, 13:03
Plankehaugen er lovet sitt eget felt, og enkeltbillettene skal jo ligge på prisnivået til barne/pensjonist, dvs. ca 80 kroner. Tror også det er snakk om mulighet for sesongkort her. Tipper all informasjon blir bra annonsert når alt er klart.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Ble medlem: 03 jun 03
Lagt til: 03 feb 04, 14:08
sitat fra plankehaugen.no:
Medlemmer av Plankehaugen kommer inn på Plankehaugens felt for 80 kroner. Det vil også bli mulig å kjøpe sesongkort.
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Lagt til: 03 feb 04, 15:03
Den beskjeden har stått der svært lenge. Dette er avklart i alle andre klubber i eliten for lenge siden. Hva er det FFK somler med da??
Et sesongkort er jo ganske mye kulere enn å sloss i en time for å komme seg inn på hver hjemme kamp. Håper noen i Plankehaugen kan gi svar om hva som skjer.
Lagt til: 03 feb 04, 15:27
Helt enig i at det burde vært klart nå, de må vel vite hva planen er når de har startet å sette opp tribunen!?!?
Ble medlem: 25 mar 03
Lagt til: 03 feb 04, 22:07
Siste info jeg har hørt er at det blir et eget felt for Plankehaugen helt på kanten av stå, mot klubbhuset. Ved siden av dette feltet kommer de reserverte sitteplassene (150stk) for folk som vil sitte, men liker liv på kampene!
Macka fra start!
Lagt til: 03 feb 04, 23:13
nei, vær så snill!! da vil jo all lyden forsvinne igjen da, slik som når vi sto på gressviktribuna i fjor...
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 03 feb 04, 23:17
Det er nok den enkleste løsningen rent praktisk.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Lagt til: 04 feb 04, 09:21
Hvis det ender med at Plankehaugen blir henvist helt i enden av den nye tribunen, nær Gressvik, synes jeg det hadde vært mye bedre om de hadde valgt klokkesvingen hvor bortesupporterne stod i fjor. Der blir det en lun atmosfære med skikkelig gjenklang for sangen! Understreker at jeg mener dette kun hvis alternativet er Gressvik-enden på den nye...
Ble medlem: 17 des 03
Lagt til: 04 feb 04, 16:43
The "clock".
Her er det plass til 3000 syngende supporters! Blir vel ikke så mange i førsten. Men muligheten er der.
Tenkt senario:
Syngende Fredrikstadfans nesten usynlige og iallefall ikke hørbare, borthjemt i Gressvikhjørnet.(Aldri mer enn 300,og ikke fler enn 30% som synger).
I klokkesvingen står 2000 kanari...
3000 klan...
500 Odrær...
osv....med kjempeakkustikk.
Dette er et skrekksenario som må tas seriøst!!!
Gressviktribunen for tilreisende !
Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.
Ble medlem: 25 mar 03
Lagt til: 05 feb 04, 00:25
Ps. ting har forandret seg en del ganger allerede rundt dette. Bli ikke forundret om det skjer igjen!
Macka fra start!
Ble medlem: 01 sep 03
Lagt til: 06 feb 04, 12:35
Er det sant at vi blir henvist ned i hjørnet, djpete ?? Hvis det er tilfelle så blir det siste året i Plankehaugen, i mitt tilfelle.
Lagt til: 06 feb 04, 12:46
Mitt også, jeg gidder virkelig ikke å stå borti hjørnet å rope til ingen nytte, da er det bedre å få med en kameratgjeng til klokkesvingen så høres vi 10 ganger bedre.
Trodde virkelig ikke de gikk i samme fella igjen, se hvordan det gikk sist gang :rolleyes:
Ble medlem: 07 des 03
Lagt til: 06 feb 04, 12:56
Jeg venter på sesongkort plankehaugen. Har tross alt stått der og sunget i flere år, men først i år meldt meg inn i haugen. MEN hvis det blir Gressvik tribune, så blir det nok sittekort på meg også ja.! Stemmer da mye hellerpå klokkesving, slik at bortesupportere kan få den elendige Gressviktribunen, Akkustikken i klokkesvingen er jo bare helt rå, hvis vi blir mange som synger.:ffk:
Drillo elsker Fredrikstad hurra....hurra !!!!!!
Lagt til: 06 feb 04, 13:04
jeg kommer heller ikke til å fortsette i plankehaugen hvis vi blir plassert i enden av tribunen.. blir som å stå på gressviktribunen.. klubben graver sin egen grav hvis dette blir tilfelle, for det er mange som ikke gidder og stå der.. Klokkesvingen eller midt på lange stå!
går det ikke an å få sendt en klagemail eller noe da? men til hvem?
Lagt til: 06 feb 04, 13:08
les om plasseringen
her
Det er vist avklart allerede....
Lagt til: 06 feb 04, 13:15
Endret: 06 feb 04, 13:16
sitat fra plankehaugen.no:
"Vi har fått et felt med cirka 350 plasser i enden av den nye tribunen ned mot Gressviktribunen. Forholdene tror vi kommer til å bli meget bra selvom vi ikke lenger kommer til å stå midt på langsiden. Det som er veldig positivt med den nye tribunen er at den blir trukket så langt inn mot banen som mulig, det vil si fire meter fra sidelinjen. Gressviktribunen prøvde vi oss på ifjor, uten suksess. Den nye tribunen kommer til å begynne på fem-meteren og gå ned langs langsiden. Vi får de første 15 meterene. Tribunen får forøvrig tolv trinn. Forholdene blir derfor mye bedre enn de vi hadde på Gressviktribunen. Uten at vi har fått prøvd den nye tribunen, tror jeg kanskje vi nå kan få de beste forholdene vi noen gang har hatt på Stadion."
jaja, høres jo ikke så ille ut da.. får vel bare gjøre det beste ut av det, men er redd dette fører til at mange velger sitteplass i steden...
Ble medlem: 01 nov 03
Lagt til: 06 feb 04, 13:17
mye syting her.
tror klubben er klar over problemene og prøver å få til en best mulig løsning.
tull å true med å ikke bli med plankehaugen.
på vinger over europa
Lagt til: 06 feb 04, 13:23
klubben har nok valgt det som er mest praktisk. hadde vært veldig vanskelig å få til et ståfelt midt på sittetribunen.. da er det mange som ikke hadde sett uansett om man hadde senket de ned eller hva...
Lagt til: 06 feb 04, 14:20
Har forresten sett den "nye" hovedtribunen. Ser jo faktisk ganske bra ut nå som hele tribunen er dekket med røde seter + at noen hvite seter former skriften F F K med store bokstaver. Tøft!!
Lagt til: 06 feb 04, 16:19
er alle setene ferdig montert på hovedtribunen nå?
Lagt til: 06 feb 04, 18:32
Opprinnelig postet av ajg
er alle setene ferdig montert på hovedtribunen nå?
Jepp..
Lagt til: 06 feb 04, 18:38
Det ser bra ut!
Samme farger på nye tribunen tro?
Blir det skrevet "aristokraten" i setene?
Lagt til: 06 feb 04, 19:50
Endret: 06 feb 04, 20:05
nei, "skål" .
har de kommet noe vei egentlig, får ta en tur ned å titte litt imorra tenker jeg.
Edit: en kompis har maila med Bjørn Bagstevold, plankehaugen blir plassert på høyde med 5 meteren og 15 meter innover mot midten.
Syntes det høres ganske greit ut jeg, så blir det jo en haug ihuga supportere på setene ved siden av det...
Jaja, dette blir bra!! ;)
Lagt til: 07 feb 04, 17:52
Rune, Ajg og alle andre grinerær:
Et par spørsmål til dere: Har dere i det hele tatt skjønt at dette blir IKKE gressviktribunen, men en helt annen tribune med helt annet gjenklang!!
Dummaste jeg ser når folk truer med å melde seg ut fordi de ikke får vilja si!
Hvis plassene blir ræva så får vi ta det problëmet når det kommer og ikke drive å syte over den nye tribunen som INGEN i hele verden har sett enda!!!
men for guds skyld, gjør som dere vil!! Vet at du aldri melder deg ut allikavæl rune så slutt opp med deg!!
Pættærnæ døm hang og slang!!
Lagt til: 07 feb 04, 22:08
jeg kommer til å fortsette og stå i plankehaugen.. har nettopp meldt meg inn nå, og skal kjøpe sesongkort på plankehaugen-feltet når de kommer...
etter å ha tenkt meg om og lest om plasseringa på plankehaugen.no, så har jeg blitt noe mer positiv.. har skjønt at det blir noe helt annet en gressviktribuna!
Ble medlem: 01 sep 03
Lagt til: 08 feb 04, 12:35
Hei Kristian , jeg kommer til å la dette være et prøveår. Plasseringa regner jeg
med er rett til venstre ved inngangen.
Og det er dårlig spør du meg.
Lagt til: 08 feb 04, 15:42
Endret: 08 feb 04, 15:43
Opprinnelig postet av ajg
.. har nettopp meldt meg inn nå, og skal kjøpe sesongkort på plankehaugen-feltet når de kommer...
Jeg er faktisk i tvil om det blir noen sesongkort på Plankehaugen. Det virker ikke som om FFK har tenkt å få ut fingeren, og uten sesongkort til plankene vil det bli færre planker på kamp. Syns FFK må skjerpe seg her, og snart komme med et tilbud.
Greit med rabaterte billetter, men plankene må også få egen sesongkort!
Ble medlem: 31 okt 03
Lagt til: 09 feb 04, 01:15
Endret: 09 feb 04, 01:40
Har fundert på en vesentlig ting.
Hva vil skje om medlemstallet øker betraktelig grunnet det betydelige prisavslaget...
Feltet forbeholdt Plankehaugens medlemer er jo som kjent tildels begrenset...
Svaret på dette blir nok dessverre at deler av Gressvik-tribunen tas i bruk,
...og vi er dermed like langt.
Eller...?
FFK and Wisla Krakow forever...
Lagt til: 09 feb 04, 19:40
Dumt spørsmål kommer:Finns det en mulighet for å flytte gressviktribunen, slik at den står i vinkel helt intil det nye plankehaugenfeltet?(mye bra kraner o.l) Hadde blitt et h*********** koselig hjørne. Så kan vi tette trinnene og kanskje lage til en anretning som øker akustikken. (Jeg blir gjerne med på den dugnaden)..ja..-tror det blir bra!
Ble medlem: 31 okt 03
Lagt til: 09 feb 04, 21:30
Enig med deg Møklegård.
Hvis signalene er riktige angående plassering av Plankehaugen, er det
absolutt nødvendig med en sammenhengende konstruksjon mellom Gressvik-tribunen og det nye feltet til Plankehaugen.
Alt annet blir for dumt...
FFK and Wisla Krakow forever...
Ble medlem: 30 jun 03
Lagt til: 09 feb 04, 22:11
syns plassen plankehaugen har fått nå er bedre en den vi hadde før.
lange stå hadde bare 8 rader, nå får vi en tribune som har 12 rader.
som lars thoresen sier i "anmeldelsen" av den nye tribunen, vi får ikke så mye strekk i troppene lenger.
hadde vært drit bra viss gressvik tribunen hadde vært i helt sidena oss, det hadde vært helt konge å få med seg de såkalte sittegærningene og deler av gressvik tribunen med på å synge.
ps: jeg stiller mer en gjerne opp på en slik dugnad også møklegård.
i hundre mot toppen
Lagt til: 09 feb 04, 22:31
Endret: 09 feb 04, 22:38
Bra, da tar vi tak ..og løfter.
Nei,-men seriøst tror jeg vi kan få noen fiffige løsninger på " det glade hjørnet"!
Var tilhenger av "the clock", Men nå aner jeg noe stort på det glade hjørnet.
Lagt til: 09 feb 04, 22:36
er det noen som har noen som har noen bilder eller tegninger av den nye tribunen?
hakke peiling på åsen den ser ut (eller skal se ut)
i hundre mot toppen
Ble medlem: 12 jun 03
Lagt til: 10 feb 04, 00:06
Endret: 10 feb 04, 00:07
Det finnes vel planer om en
ny tribune foran klubbhuset, men det er ikke aktuelt å bygge den før neste sesong, eventuelt. Da blir vel Gresvik-tribunen borte, så den dugnaden blir kanskje ikke nødvendig....? :)
Lagt til: 10 feb 04, 10:05
det høres bra ut, men skulle gjerne hatt den ekstra tribunen opp i år isteden.
men uansett så syns jeg vi skal være gla for den plassen vi har fått,
det er nok den beste plassen plankehaugen kunne fått.
i hundre mot toppen
Ble medlem: 19 aug 03
Lagt til: 10 feb 04, 12:09
Tenk om vi kunne ha fått på litt tak over i tillegg ... Det hadde gjort underverker med akustikken. Det blir nok bra når vi først får se tribunen slik den blir. Så nå er det bare å vente på at det selges sesongkort på tribunen vår.
Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !
Lagt til: 12 feb 04, 10:49
Var nede å kikka på stadion nå, hovedtribunen er med ellr mindre ferdig når det gjelder seter i allefall, men de har ikke begynte på langsiden ennå.
Trodde de sa det skulle begynne for en god stund siden jeg ? Mulig jeg misforstod, uansett går det nok ganske kjapt når de setter igang!
Lagt til: 12 feb 04, 11:59
Den nye tribunen er faktisk ikke godkjent av Kommunen enda. FFK har søkt om endringer (flomlys og ny tribune), men det blir ikke behandlet før etter 16.februar. Byggestart blir det derfor ikke på en stund enda...
Se artikkel
her ---------------------------
Totalt 3 sider |
1 |
2 |
3 |
Alle |