Kamptråd: FFK - Nybergsund. Søn 12. Sept 15:30
Opprinnelig postet av Ymer
Opprinnelig postet av ffkmufc
Nordlie fikk fart på oss i fjor høst, og hadde bra poengsnitt.
Han hadde fått gutta til å ikke undervurdere svakere motstand, han hadde fått fram ett mønster offensivt.
Javel? Og vi spiller i Adeccoligaen for at?
Det Nordlie først og fremst fikk fart på i FFK var vel bråket?
Har fått beskjed om å la dette ligge, så skal gjøre det. Men regner med at du har kontroll på poengsnittet til FFK før og under Nordlie i fjor..
Bråk var det jo ikke i FFK før Nordlie kom
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Klipp og lim. Dem fleste poengene her er vel forhåndsbestemt, så slipper du å skrive dem på nytt fremover..Min spillerbørs:
Staw 4
Gamboa 5
Martinsen 6
Piroija 2
Thomassen 4
Valencia 2
Ramberg 5
Risholt 2
Rafn 5
Gunnar 6
Tegstrøm 3
Opprinnelig postet av ffkmufc
Har fått beskjed om å la dette ligge, så skal gjøre det. Men regner med at du har kontroll på poengsnittet til FFK før og under Nordlie i fjor..
Bråk var det jo ikke i FFK før Nordlie kom
Spør igjen jeg: Og vi spiller i Adecco-ligaen for at? Vi tok så mye poeng? Ikke undervurderte lag nr.5 i fjorårets Adecco-liga?
De poengene vi tok under Nordlie kostet flere hundre tusen kr. per stykk og var ikke verdt ett øre. Vi betaler fortsatt for de poenga og rykket ned...
Skal la det ligge nå, siden Nordlie er (mørk)historie...
Når det gjelder i fjor, var vel det å sammenligne med å legge inn bakken på Titanic etter at bandet sluttet å spille. Samma det, historien kan man ikke endre, man må konsentrere seg om fremtiden. Og den fremtiden ser jeg ikke Aune som en del av - begrunnelsen skrev jeg i mitt forrige innlegg.
---------------------------
-Elsker alle-
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Og den fremtiden ser jeg ikke Aune som en del av - begrunnelsen skrev jeg i mitt forrige innlegg.
Forsvarer ikke TFA, men irriterer meg på at noen fortsatt drar fram Nordlie når det butter imot for laget. Nordlie var en sportslig og økonomisk fiasko for klubben uansett hvordan man ser det.
Om TFA skal skiftes ut så hadde det vært kjekt om noen kom med noe mer realistisk enn å dra gamle råtne lik opp av hatten.
Oooops, ble visst ett innlegg til. Sorry
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Martinsen og Rafn av FFks beste, og Risholt 2???? Da var jeg på en helt annen kamp.Min spillerbørs:
Staw 4
Gamboa 5
Martinsen 6
Piroija 2
Thomassen 4
Valencia 2
Ramberg 5
Risholt 2
Rafn 5
Gunnar 6
Tegstrøm 3
Selvfølgelig blir ikke Nordlie trener i FFK igjen. Helt sikkert ingen andre som går under kategorien krevende ala Rekdal heller. Men fotballfaglig og hvis vi kun tar det fotballfaglige så rekker ikke Aune Nordlie til leggen. Og ja, jeg vet at det å være trener er mer sammensatt enn kun faglig sterk...Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Og den fremtiden ser jeg ikke Aune som en del av - begrunnelsen skrev jeg i mitt forrige innlegg.
Forsvarer ikke TFA, men irriterer meg på at noen fortsatt drar fram Nordlie når det butter imot for laget. Nordlie var en sportslig og økonomisk fiasko for klubben uansett hvordan man ser det.
Om TFA skal skiftes ut så hadde det vært kjekt om noen kom med noe mer realistisk enn å dra gamle råtne lik opp av hatten.
Oooops, ble visst ett innlegg til. Sorry
Opprinnelig postet av Bedreviteren
< Og ja, jeg vet at det å være trener er mer sammensatt enn kun faglig sterk...Det har FFK og mange andre klubber fått erfare, så da er vi stort sett enige...
En ting har kanogvetalt rett i,raio har skyld i begge måla igår,og mange poengtap i år,Vidar er selvsagt en mye bedre stopper, det sa bryan king for et par år siden når media kom med de vanlige ryktene om PL spill for raio,"han har ikke forusetninger for det,vidar martinsen tror jeg derimot kunne splt på et godt PL lag,han har grunnforutsetningene inne,det står på hvor mye han kan løfte seg med gode medspillere rundt seg"
Å nevne Martinsen og Premier League i samme setning blir bare vås.
Ingen i FFK er i nærheten av PL-nivå. Selv ikke Borges.
Poenga til spellræne fra kanogvetalt er det mest tafatte jeg har sett. Du må spøke !!! Hvis ikke så vil jeg sammenligne deg med gode gamle Øyvind Johnsen i NRK. Satt sammen på fly for mange år siden og han lurte stadig på hvilken by vi så ut på "styrbord" side. Det var selvfølgelig vingelysa som forfulgte oss fra Fornebu . ellers så ønsker vi vel alle at vi får 3 poeng i Bodø. Skal se kampen og gleder meg til din " børs ".
2010 er året vårt!
Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!
Godt sagt. For å si det slik - folk tror visst at Nordlie sluttet fordi "spillerne ikke orket å trene" eller noe slikt. Saken er enkelt og greit at Nordlie ikke er rett mann når klubben allerede er en trykkoker. Han er rett mann dersom det kun er det sportslige som er på hæla - at spillerne trenger et spark bak, rett og slett. Man er noget naiv om man fortsatt mener det var alt som var galt i fjor.
Jeg har også sett Jonevret nevnt. Joda, han er en dyktig mann - men dyktige menn koster penger, mer penger enn FFK har. Greit, man kan si at vi taper mye på å ikke rykke opp, men i likhet med mange andre norske klubber har vi måttet innse at vi først må skaffe penga og så bruke dem. Ikke bruke penger med høy risiko fordi man kan tjene mer neste sesong.
Hva skjer om vi degraderer Aune og ansetter en ny mann nå - for så å ikke rykke opp? Da tror jeg verken skifteretten eller mannen med ljåen er langt borte.
Samme hvor misfornøyde folk er med Aunes taktiske disposisjoner: Innse at penga ikke fins, og at ut året må vi innfinne oss med at Aune er lagets trener. Jeg velger også å tro at han, i tospann med Trond Amundsen, sitter med mer fotballkunnskap enn mange av forståsegpåerne her. Derfor vil jeg ikke kaste meg på hylekoret hva gjelder taktiske disposisjoner. Det virker dog som laget er uten glød, det kritiserer jeg gjerne Aune for, men det er et gedigent sjansespill å hente inn en ny mann.
Det kan føre til mer motiverte spillere. Men det kan også føre til det komplette kaos - som i fjor. Jeg vil ikke ha mer kaos. Jeg vil ha kjedelig, traust fokus på neste kamp.
"I'll decide when you retire ... "
- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914