Husk meg
Brukernavn
Passord

- Har ikke ubegrensede midler

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rødhvit

Juniorspiller
Ble medlem: 27 jan 04

Lagt til: 09 feb 04, 12:53
Eggen uttaler at FFK selvsagt ikke har ubegrensede midler når det gjelder kjøp av nye spillere.

Da spør jeg meg:

Kanskje dette har en sammenheng med at man bruker over 1 mill (!!!!!!!!!) på Simen Brenne?!?!?!

Hvis ikke jeg tar helt feil så kjøpte Sogndal fri Kim Rune Hellesund for ca 500.000 kroner. Og jeg våger påstanden om at Hellesund hadde vært en mye større forsterkning enn det Brenne er. Hellesund lå lenge som toppscorer i Tippeligaen forrige sesong (Og det i Bryne!!!).

Tviler også på at andre lag har betalt så mye mer enn 1 million for spillere som Ystaas, Soma og Daniel Fredheim Holm.

Det er synd å si det, men jeg begynner å miste ørlite tillit til FFK-styret etter lovnader om gull og grønne skoger på spillermarkedet. Det er ennå lenge til seriestart, men det må snart begynne å skje noe. Jeg venter fortsatt på forsterkningen som er blant de 1/3 beste i Skandinavia.

PS: Skal ikke uttale meg om Brian West, i og med at jeg aldri har sett han i aksjon.

---------------------------

FFK i tyyyyyyykkkkkt og tyyyyyyyynnnnnt

thomas

Juniorspiller
Ble medlem: 01 des 03

Lagt til: 09 feb 04, 13:25
En av grunnene til at sesongkortene skulle koste så mye var at vi skulle få kvalitets spillere, stemmer ikke det?

Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 09 feb 04, 13:27
Endret: 09 feb 04, 13:28
Prisen på sesongkortene var vel begrunnet i de store oppgraderingene som var nødvendige for å få stadion godkjent som tippeligaarena. Penger til stadion og spillerkjøp er så vidt meg bekjent adskilt, og det ene skal visstnok ikke gå på bekostning av det andre. Når det er sagt er det flere som venter på disse berømte forsterkningen som skal være blant de 1/3 beste i Skandinavia...de bør komme snart hvis man skal få spilt sammen laget. Begynner å bli utålmodig og bekymret...

Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03

Lagt til: 09 feb 04, 13:44
Endret: 09 feb 04, 13:48
Opprinnelig postet av Rødhvit
Tviler også på at andre lag har betalt så mye mer enn 1 million for spillere som Ystaas, Soma og Daniel Fredheim Holm.

1) Soma kostet Brann 2,3 millione. I tillegg får Soma en grunnlønn på 50.000 kroner i måneden (I tillegg til bonuser og «sign-on-fee» kan årslønnen bli om lag 1 million kroner) (KIlde BT)

2) Daniel Fredheim Holm kostet Vålerenga 1,5 millioner, og har signert 4-års avtale med Vålerenga. Spørs om FFK har budsjett til å tilby 4 års avtaler til spillere av dette kaliberet. Holm har til gode å prestere i tippeligaen. Det har ikke Brenne.

3) Sogndal og Brann ble enige om en overgangssum på rundt en million kroner for Ystaas. Dermed var Ystaas vel så dyr som Brenne. Med den budsjett-styringen Sportsklubben Brann er kjent for er det dessuten grunn til å tro at Ystaas har fått en svært lukerativ lønnsavtale, noe FFK har vett til å være forsiktig med.

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til: 09 feb 04, 14:54
....men dette burde vel Eggen ha vist om når han lanserte spillere som; Pereira, Kvisvik, Gashi, Buer-Johansen, Furuseth-Olsen, Kennedy Bakerliough, Leo osv som mulige kandidater.

Dette viser vel hvor naive man kan være... eller trodde man at spillerne kom krypende for å spille for FFK, bare fordi man har over 5000 tilskuere i snitt på hjemmekampene.

Nei, jeg sier som Morpheus i The Matrix;
"Welcome To The Real World"

thomas

Juniorspiller
Ble medlem: 01 des 03

Lagt til: 09 feb 04, 16:41
Har ikke noe sareptas krukke å ta av i frohold til penger til spillerkjøp siterer Dagsavisen KTE
Les her

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914