Er det virkelig nødvendig med 4`er backrekke?
Når vi ser på kampene som har vært spilt hittil (jeg har bare vært på hjemmekampene), så har jo de fleste av målsjansene imot kommet på grunn av dårlig press i midtbaneleddet eller feil i midtbaneleddet. Når vi i tillegg sliter med gjennvinninger mot etablert forsvar så kan jeg ikke la være å tenke at FFK skulle ha trent på en 3-5-2 som alternativ formasjon, med Melo som offensiv midtbane/hengende spiss eller Stian som "venstre" spiss.
Da blir ønskeoppstilling:
Forsvar:
Czwartek ToreP Trondsen
Midtbane:
Helland Risholt
Bjørnar Söder
Melo
Angrep:
LarsP Ringberg
Eller:
Forsvar:
Czwartek ToreP Trondsen
Midtbane:
Helland Risholt
Bjørnar Söder Stian
Angrep:
LarsP Ringberg
Da blir ønskeoppstilling:
Forsvar:
Czwartek ToreP Trondsen
Midtbane:
Helland Risholt
Bjørnar Söder
Melo
Angrep:
LarsP Ringberg
Eller:
Forsvar:
Czwartek ToreP Trondsen
Midtbane:
Helland Risholt
Bjørnar Söder Stian
Angrep:
LarsP Ringberg
---------------------------
Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!
FFK spiller jo ofte i 3-5-2 når de ligger under eller det er uavgjort..men jeg tror ikke det er lurt å spille med det konstant...4-4-2 formasjonen fungerer bra...selv om det er litt problemer med vingene
FFK--> I hundre mot toppen!
sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...
HATER Mokkelbost!!!
Savner helt klart den bredden vi fikk til i spillet ved å komme rundt på kantene, noe vi så ofte i fjor. Laget har mistet en dimensjon i spillet etter at Stian har gått ut. Nå bruker vi kantspillere som trives best sentralt og deretter også trekker inn mot midten.
Tror ikke 3-5-2 som utgangsposisjon er veien å gå; det føles litt for naivt defensivt. Det er ytterst få lag som mestrer en slik formasjon i toppfotballen. Lite tyder på at FFK vil kunne opptre solid med en slik formasjon. 4-4-2 er nok veien å gå, og jeg tror mannskapet Eggen disponerer er godt nok - det som er litt av "problemet" nå er at flere spillere virker å være et stykke unna toppformen, og når innsatsen heller ikke er på topp da resulterer det gjerne i middels til svake prestasjoner. Men sesongen er fortsatt bare såvidt kommet igang, og synes vi skal gi både spillere og formasjon litt mer tid før drastiske og krampeaktige grep tas...
Tror ikke 3-5-2 som utgangsposisjon er veien å gå; det føles litt for naivt defensivt. Det er ytterst få lag som mestrer en slik formasjon i toppfotballen. Lite tyder på at FFK vil kunne opptre solid med en slik formasjon. 4-4-2 er nok veien å gå, og jeg tror mannskapet Eggen disponerer er godt nok - det som er litt av "problemet" nå er at flere spillere virker å være et stykke unna toppformen, og når innsatsen heller ikke er på topp da resulterer det gjerne i middels til svake prestasjoner. Men sesongen er fortsatt bare såvidt kommet igang, og synes vi skal gi både spillere og formasjon litt mer tid før drastiske og krampeaktige grep tas...
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Stian er et stort savn, det er det ingen tvil om... Når han kommer tilbake får vi endelig brukt kantene skikkelig igjen :D
---- FFK PATRIOT ---
--- Også i motgang ---
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914