Husk meg
Brukernavn
Passord

NEI til Jesus på stadion!!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 05 mar 04, 16:08
ok, da skjønner jeg poenget ditt litt bedre.. det jeg har skrevet over passer nok bedre til Jello B..

men som sagt så tror jeg ikke dette kommer til å ha noe kristent budskap i seg. dette gjør de av ren veldedighet. det blir akkurat som at de gjør klær til barn som fryser i andre land. de gjør det ikke for at de skal bli kristne, men for å hjelpe. jeg tror dette kommer til å handle mye mer om fotball enn om kristendom.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

En Annen Planke

Juniorspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 05 mar 04, 16:23
Det er jo ikke umulig at denne menigheten gjør dette for å skape blest rundt seg selv. Men det synes jeg er helt ok. Det er jo helt frivillig om man vil sende ungene sine dit, som så mange har sagt før i denne tråden.
Desutten er jeg enig med BøgeJon. Samfunnet vårt har ikke tatt skade av kristne verdier og holdninger.
Personlig er jeg ikke kristen, men jeg har slett ikke noe i mot kristendommen.

Opprinnelig postet av trigz

Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03

Lagt til: 05 mar 04, 16:34
Jeg tror 3.16 er den samme gjengen som driver en kristen ungdomsklub på Slevik barneskole. Den er meget populær blant de unge. Lederene er voksne og greie folk. Men:
Ja det er et men. Jeg vet det blir lokket med slike ting som foreldre helst ser at barna begrenser. Slikt som "gotterier", pizza, og tv-spill. Klart barna drar dit da. Og du som forelder er "teit" som sier nei...vanskelig
Det finnes ikke tvil om at det finnes en "taktikk" her. De er ute etter å frelse sjeler...

Ideen med barnepass er jo glimrende. Det passer bra for de syngende suporterene som har små barn. Eller hva med Gressviktribunen som ren barnetribune. Med begrenset barnepass av diverse klovner som engasjerer barna samtidig som at de kanskje får med seg noe fotball også..ja det var lurt!!

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.

orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04

Lagt til: 05 mar 04, 17:56
Jeg tror vi alle er enig om at barnepass-ideen er god, men hvorfor kan ikke dette organiseres gjennom FFK, i stedet for en budskaps-organisasjon. Hadde dere syntes at det hadde vært like OK om organisasjonen hadde en muslimsk grunntanke ?
Jeg vil oppfordre FFK til å starte et tilbud til barna, eller kanskje et mini-plankehauen. Dette er finansiert gjennom "FFK`s sponsormidler", 3:16 hadde aldri så lett fått fullfinansiert et generellt tilbud for barn på søndager, hvis ikke de hadde knyttet tilbudet til FFK.
For som det står i f-b.no :
Det som er viktig å understreke er at vi ved hjelp av lokale sponsorer kan tilby denne barneparkeringen helt gratis. Bare det gjør nok sitt til at mange vil benytte seg av tilbudet, tror Nilsen.

En Annen Planke

Juniorspiller

Lagt til: 05 mar 04, 18:46
Opprinnelig postet av orion
Hadde dere syntes at det hadde vært like OK om organisasjonen hadde en muslimsk grunntanke ?

Ja!

Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03

Lagt til: 05 mar 04, 21:21
Her er det vel noen som lager storm i et vannglass, og det er jo en av forlystelsene her på slike debattsider. Det synes i allefall jeg, noen ganger da....

Det med barnepass er vel en kjempe god idè og jeg kommer til å benytte meg av et iallefall, og andre velger å benytte seg av andre barnspassere.
Det er jo fint at FFK kan ha et slikt tilbud, og om andre livssynsorganisasjoner gjør det samme er det vel opp til foreldrene å velge hvor de sender sine barn.
Det er bare å hilse dette gode tilbudet velkommen.

Jeg synes det er bra at mine barn kan høre litt om Jesus når jeg er på kamp!

Lykke til!

kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03

Lagt til: 05 mar 04, 21:46
Skal en slik sekt få ta seg av unger ifbm kamper på stadion må i det i alle fall komme klart fram at dette først og fremst er et tilbud om kristenbasert søndagsskole, og ikke et hvilket som heslt tilbud til barnepass. Det å tro at en slik sekt iverksetter et slikt tiltak for å gi fotballgale foreldre barnefri under kampene er så naivt at det er til å le seg i hjel av. Formålet for disse er selvfølgelig det samme for alle andre religiøse organisasoner: Å arbeide for å spre sitt budskap om sin tro og lære, om det foregår i aldri så uskyldige og ufarlige former.
Personalig mener jeg dette er et helt forkastelig opplegg, og håper ikke mange biter på.
Da må det være bedre å friste med bra med is, pølser og hornmusikk på stadion...;)

Røvern

A-lagspiller

Lagt til: 05 mar 04, 22:12
Skulle tro at folk trudde at disse menneskene banket gudsbudskapet inn i skallene på ungene......

Hva med korps og speidern?
Der er det jo også voksne mennesker sammen med barna.

FFK

-fortsatt i tippeligaen!!

Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03

Lagt til: 06 mar 04, 09:27
Opprinnelig postet av Røvern
Skulle tro at folk trudde at disse menneskene banket gudsbudskapet inn i skallene på ungene.......

Det var vel ikke akkurat inn i skallen vi tenkte på da.........Finnes nok av eksempler på at Guds forkynnere bruker helt andre kroppsdeler for å overbevise kvinner og barn om at Gud er god.
Til " En Annen Planke" og din uttalelse om at "Samfunnet vårt har ikke tatt skade av kristne verdier og holdninger" , hvilke verdier og holdninger sikter du til?

Og til foreldre som har tenkt å plassere barna deres hos denne lukkede sekten, hvorfor kan ikke ungene bli med på kamp da? Dere overlater sikkert ungene deres til andre ellers i uka, så hvorfor ikke tilbringe litt tid sammen med de på noe så positivt som en fotballkamp?

Røvern

A-lagspiller

Lagt til: 06 mar 04, 10:33
Opprinnelig postet av Jello B
Det var vel ikke akkurat inn i skallen vi tenkte på da.........Finnes nok av eksempler på at Guds forkynnere bruker helt andre kroppsdeler for å overbevise kvinner og barn om at Gud er god.

Og til foreldre som har tenkt å plassere barna deres hos denne lukkede sekten, hvorfor kan ikke ungene bli med på kamp da? Dere overlater sikkert ungene deres til andre ellers i uka, så hvorfor ikke tilbringe litt tid sammen med de på noe så positivt som en fotballkamp?

Det finnes vel nok av eksempler på at andre folk enn kristne også har utsatt ungene for dette?
Synes det blir feil å dømme en gruppe på grunn av trosretning.

Når det gjelder å ta med ungene på kamp sier jeg bare AMEN:ffk: Ta dem med.

FFK

-fortsatt i tippeligaen!!

En Annen Planke

Juniorspiller

Lagt til: 06 mar 04, 11:05
Endret: 07 mar 04, 13:02
Til " En Annen Planke" og din uttalelse om at "Samfunnet vårt har ikke tatt skade av kristne verdier og holdninger" , hvilke verdier og holdninger sikter du til?

Hele vårt samfunn er bygd opp på kristendommen. Enten du liker det eller ei.

Og ja, kall meg gjerne naiv. Men heller naiv enn paranoid, sier nå jeg...

Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03

Lagt til: 06 mar 04, 12:04
Ja, da kaller jeg deg naiv da, eller for ung til å se.
Og jeg er kanskje paranoid, men jeg klarer ikke å se at kristendommen eller noen annen religion er noe annet enn et påskudd for å begå overgrep, styre andres tanker og generelt holde mennesker nede.

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 06 mar 04, 12:21
Jello B: Hvis ikke jeg tar feil så står vel ikke-religiøse mennesker for det aller meste av kriminalitet her i landet, så da må jo "ikke-religion" være en farlig greie... Kanskje vi heller burde passe oss for å sende barna til disse menneskene;)

Men oppriktig talt så burde vel denne tråden fortsette på et annet fora enn her!?

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04

Lagt til: 06 mar 04, 14:37
Denne debatten sporer fullstendig av i forhold til hva det dreie seg om. Jeg jkan være enig med BøgeJon at en slik diskusjon bør fortsette i et annet fora.

For å komme litt tilbake til sakens kjerne, er spørsmålet :
Ønsker vi at det henger seg på forskjellige snyltere til FFK`s suksess? Denne gangen er det barnepass - eller en enkel måte å få barna til søndagsskole.
Neste gang er det vel en annen organisasjon som vil ha 10 minutter før kampstart til gudstjeneste, det er jo en skjelden anledning å få predike for en så stor forsamling.

Jeg mener det er viktig at forhold rundt FFK blir holdt innenfor klubben og "spinn-off" effektene i henhold til klubbens merkevareverdi ikke misbrukes av utenforstående, som bare skal male sin egen kake.

Nei, la de religiøse drive for seg selv og hvis det skal være barnepass under hjemmekampene - må dette gå i regi av FFK og være fotballrelatert. Dette hadde vært et godt tilbud.
Slik det er tenkt gjennomført i dag - er det kun et tilbud til de få, hvis ikke alle småbarnsforeldre som går på stadion er relgiøse. Jeg kjenner noen og de er ikke!

kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03

Lagt til: 06 mar 04, 19:15
Ja, debatten har sporet av. Den dreier seg ikke om for eller mot kristendom, kristne mennesker eller kristne verdier.
Sprøsmålet er om Fredrikstad Fotballklubb skal slippe til en organisasjon som vil gi unger et religiøst tilbud i tilknytning til sine arrangement.
Jeg synes også det er helt ok å ta en slik diskusjon her, den er relatert til atkiviteter i klubbens regi.
Jeg har ikke sett et enste godt argument for at FFK skal tilby kristen søndagsskole under kampene sine, bare en del innlegg som går på at det ikke er farlig eller skadelig, eller at det er uvesentlig hva slags organisasjoner som slipper til med barnetilbud under FFK`s kamper.
Altså ingen som forklarer HVORFOR det er ønskelig med en smal kristen sekt skal passe unger under kamper.
FFK har etter min menig kun en ting å gjøre med dette opplegget:
Dropp det!

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 07 mar 04, 03:17
Grunnen til det er at barneforeldre skal kunne gå på kamp i fred og ro, og for eksempel stå i plankehaugen og synge... er ikke så lett å ha med seg småbarn da... dette er ren veldedighet fra 3:16`s side, og vi burde motta dette med stor takk!

Og som sagt mange ganger; dette er FRIVILLIG!!! hvorfor skal dere blande dere oppi det når det ikke gjelder dere?? - de som har lyst til å benytte seg av det gjør det, og de som ikke vil lar det være. Enkelt og greit!

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03

Lagt til: 07 mar 04, 11:42
Endret: 07 mar 04, 11:42
Ja, det er jeg helt enig i. Stoor takk!
Og med denne lille diskusjon så har kanskje flere gjort seg opp en mening om tiltaket. Fint å få belyst flere sider vettu. Mange som kanskje hadde benyttet tilbudet "blindt" fordi dette kunne se ut som et prosjekt i regi av FFK.
ajg, hvis ingen "blander seg bort i" eller bryr seg om noen ting, blir det ikke noe diskusjon på dette forum!

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.

En Annen Planke

Juniorspiller

Lagt til: 07 mar 04, 16:10
Ja, da kaller jeg deg naiv da, eller for ung til å se.
Og jeg er kanskje paranoid, men jeg klarer ikke å se at kristendommen eller noen annen religion er noe annet enn et påskudd for å begå overgrep, styre andres tanker og generelt holde mennesker nede.

Vet du hva, det der synes jeg er å gå alt for langt. Rart at ingen andre har reagert på det utsagnet der. Enig i at dette egentelig er en diskusjon som passer i andre fora, men må bare reagere på at du stigmatiserer kristne som tyranniserende, manipulerende barneovergripere.

Det synes jeg er forkastelig.

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til: 07 mar 04, 16:56
Endret: 07 mar 04, 18:39
Opprinnelig postet av En Annen Planke
Vet du hva, det der synes jeg er å gå alt for langt. Rart at ingen andre har reagert på det utsagnet der.
Ja, jeg har reagert på de diverse utsagnene til ovenfornevnte person.

Men en diskusjon om grunnleggende, samfunnsmessige prinsipper er dog svært vanskelig, når motpartens mangel på elementær kunnskap, til de grader, blir synliggjort.

Det er greit å ha et humanetisk syn på livet, men med en slik negativ og tidvis, infantil holdning,
...forbeholder jeg meg retten til å tie. ;)

FFK and Wisla Krakow forever...

En Annen Planke

Juniorspiller

Lagt til: 07 mar 04, 17:39
:D

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914