Husk meg
Brukernavn
Passord

NEI til Jesus på stadion!!

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03

Lagt til: 07 mar 04, 18:17
Hva er så den elementære kunnskap og sannhet da Radoslaw? Holdninger og oppfatninger du lærte på skolen eller arvet av foreldrene dine?
Hjernevasksen du fikk i ditt trossamfunn?
Det er på tide å tenke selv og ta et oppgjør med den destruktive og selvmotsigende religionen.
Er dog enig i at diskusjonen har sporet av, ville bare stille noen kritiske spørsmål ved denne uheldige kombinasjonen :FFK/religiøs sekt.

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03

Lagt til: 07 mar 04, 19:40
Endret: 07 mar 04, 19:41
Må si meg enig med Annen Planke og Radoslaw.

Vet ikke hva organisasjonen 3:16 står for. Navnet henspeiler sannsynligvis til det populære bibelverset i Johannes Evangelium kapittel 3, vers 16: "For så høyt har Gud elsket verden osv..." Det var dagens Bibelleksjon for alle dere FFK-fans der ute...:)

Verden er ikke svart/hvit. Med de påstander som Orion og spesielt Jello B kommer med skjærer de alle over én kam. Det blir like dumt som å si at alle innvandrere er trygdemisbrukere, eller at alle muslimer er terrorister. Her vises det holdninger som er like undertrykkende og intollerante, som det dere beskylder de kristne for.

Har ingen anelse om hvordan opplegget vil være på denne barnepassen, og tar ikke stilling til om det er et godt tilbud eller ei. Er selv ikke avhengig av barnepass for å gå på Stadion. Det er holdningene og påstandene jeg reagerer på. Det stilles spørsmål om det er riktig at en kristen organisasjon skal få profilere seg og dra nytte av FFK`s navn. Er det mer riktig at en eller annen MC-klubb skal kunne gjøre det samme?

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til: 07 mar 04, 19:48
Endret: 07 mar 04, 19:48
Hvordan du enn vrir og vrenger på det, kjære Jello B, så er vi alle et resultat av vår kulturarv,
...dette gjelder også deg.

Hvis du har problemer med å forholde deg til dette og ev. andre eksistensielle spørsmål,
...så er nok ikke dette den helt rette plassen for den personlige identitetsfornektelsen, du her gir utrykk for.

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...

orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04

Lagt til: 07 mar 04, 21:42
Oppfordring til "En Annen Planke" og "Radoslaw".

Må dere dra diskusjonen over til for /imot kristendom igjen. Kan dere ikke heller finne noen argumenter som kan begrunne hvorfor FFK skal støtte en smalsporet religiøs gruppe, slik at de kan drive "søndagsskole" under "velsignelse" av klubben.

Så skal vi se hvem som mangler elementære kunnskaper.

Venter i spenning.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 07 mar 04, 21:49
Hva er problemet med at folk kan levere barna sine i en barnepark for å gå på kamp?? Finnes mange trangsynte her ser jeg....

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!

orion

Juniorspiller

Lagt til: 07 mar 04, 22:12
Til fredrikstadpatriot

Og argumentet for at dette skal støttes av FFK er .......

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 07 mar 04, 22:48
Endret: 07 mar 04, 22:50
Tror jeg skal starte barnepass for små, homofile FFK`ere!
:ffk:
Husk det er de trangsynte som sliter med problemene her... Vi andre har i hvertfall noen færre problemer å bry oss med. Det er i hvertfall positivt å kunne konstantere det etter denne debatten.

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

orion

Juniorspiller

Lagt til: 07 mar 04, 22:52
Ja, hvorfor ikke, Nilsen finner sikkert noen sponsorpenger til deg også. Det var et bra tilbud og det vil sikkert bli kopiert av andre Tippeliga-lag det også - på lik linje med tilbudet fra 3:16.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 07 mar 04, 23:32
Opprinnelig postet av Møklegård
Ja, det er jeg helt enig i. Stoor takk!
Og med denne lille diskusjon så har kanskje flere gjort seg opp en mening om tiltaket. Fint å få belyst flere sider vettu. Mange som kanskje hadde benyttet tilbudet "blindt" fordi dette kunne se ut som et prosjekt i regi av FFK.
ajg, hvis ingen "blander seg bort i" eller bryr seg om noen ting, blir det ikke noe diskusjon på dette forum!

det er greit nok, men poenget er at man skal ikke blande seg bort i kristendommen og ta opp det på et forum som omhandler Fredrikstad FOTBALLklubb!

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 08 mar 04, 00:03
et argument for at ffk skal støtte det er at det fører til at flere får mulighet til å gå på kamp, mao mer penger i kassa for ffk!

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

ingergml

A-lagspiller
Ble medlem: 26 mar 03

Lagt til: 08 mar 04, 01:44
Endret: 08 mar 04, 01:54
Ta barna med i vogn om dere ikke har
har barnepass........(eller dere får der velge som andre)

Og meld dere ut av "statskirken",o.s.v.
om dere er så redd for påvirkning.
Det er mange religioner i Norge nå.

Nilsen "Nattevakta" ....Fotball fenger...,

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til: 08 mar 04, 02:05
Endret: 08 mar 04, 02:06
Opprinnelig postet av orion
Venter i spenning.

Da får du i så fall vente lenge og vel,
...for den diskusjonen akter jeg aldeles ikke å begi meg ut på.

FFK and Wisla Krakow forever...

Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03

Lagt til: 08 mar 04, 10:55
Det er mange her som kaller Orion og meg selv for trangsynte og at vi tenker i svart/hvitt, men det mener jeg at vi ikke er. Opplever meg selv som både fordomsfri og en som aksepterer andres meninger og syn på "verden". Synes jo det er nettopp kristendommen og religion generelt som står for ekskludering og trangsynhet. Trangsynte opplever jeg også de som godtar alt de får servert, enten det er på skolen eller i samfunnet ellers, uten å gjøre seg opp egne meninger. Det å henvise til vage utsagn som "kristne verdier" og "barnetro" overbeviser ikke meg. Og at kristne organisasjoner/personer alltid har en "ærlig" og "velmenende" tanke bak det de gjør er feil. Nok om det, mener det er fullstendig berettiget å stille kritiske spørsmål når vår kjære fotballklubb begynner å "lefle" med religiøse sekter ala "3:16".

orion

Juniorspiller

Lagt til: 08 mar 04, 11:39
Endret: 08 mar 04, 11:42
Postet av ajg
[/quote]
det er greit nok, men poenget er at man skal ikke blande seg bort i kristendommen og ta opp det på et forum som omhandler Fredrikstad FOTBALLklubb![/quote]

Dette forum er for å diskutere FFK og ikke religiøse meninger. Grunn for at denne tråen ble opprettet var at NIlsen/FFK gikk ut å gav full støtte til denne religiøse ideen, og det skulle ikke koste noe for det skulle sponses via klubbens gode navn og rykte.

Denne tråden har to fløyer i svar på spørsmålet " NEI til Jesus på stadion"

Det er de som er tilhenger av religion og bruker masse energi på å fortelle hvor bra det er at barna får en religiøs ballast i livet. Samtidig forfekter de et syn, hvor de påstår at vi andre sammenligner religiøse forsamlinger med en ens masse hvor barn blir "spist, lemlestet og misbruk". Det viser hvorfor vi setter spørsmalstegn med ideen.

Vi andre har et STORT spørsmål angående hvorfor FFK, akivt skal gå inn å støtte, en smalsporet reigiøs bevegelse som ønsker å drive søndagsskole i FFK`s navn.

Vi ønsker ingen kobling i mellom menighetsarbeidet disse driver og fotballklubben FFK. Det er å betrakte som et rent snylteprosjekt. De får greie seg selv og ikke prøve å fremheve seg selv i FFK`s suksess.

FFK får drive fotball og 3:16 får drive menighetsarbeid, hver på sin kant.

Jeg har spurt før og gjentar mitt spørsmål.
Er det noen som kan gi noen begrunnete argumenter for hvorfor FFK skal engasjere seg i en religiøs søndagsskole i stedet for å skape et fotballrelatert tilbud til barna under hjemmekampene, hvis behovet for å sette barna vekk i stedet for å ta de med på kampen.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 08 mar 04, 12:39
Først så bør alle som er kritisk til dette undersøke hva 3:16 står for, hvilke mennesker som står bak og hvilket kirkesamfunn/sekt disse er knyttet til.
Det jeg kjenner til er at 3:16 står for teksten i Bibelens Johannes 3:16, hvor det står noe om at man skal forkynne Guds ord til hele verden.
Forøvrig tror jeg ikke dette er noen sekt, men at medlemmene kommer fra flere forskjellige kirkesamfunn.
Har også hørt at Øivind Dahl er en av dem som har med dette og gjøre og da blir ikke jeg så veldig skremt.
Jeg tror ikke de to timene som barneparkeringen varer, blir lagt opp som noen søndagsskole men et sted hvor barna lærer å leke og være snille mot hverandre og det er jo bare positivt.
Men uansett, dette er frivillig. de som er litt skeptiske kan jo bare la kona eller et annet familiemedlem være der et par ganger sammen med barna, for å se hva dette er.
De som er mere skeptiske kan jo bare la være å benytte seg av dette tilbudet.
Personlig vil jeg ikke ha noen betenkligheter med å la barna mine være plassert et sted som dette.:ffk:

FFK på toppen i 2005

orion

Juniorspiller

Lagt til: 08 mar 04, 12:58
Endret: 08 mar 04, 12:59
Det var mange gode grunner for hvorfor dette er en FFK oppgave. Fullstendig svada, etter min mening.

Kanskje det at 3:16 var tatt i fra Bibelen og henviste til skriftstedet med samme referanse - tror du vi er helt lamme i bakhode ?

Det eneste du setter fingeren på, var :
Hvem står bak ?

Det burde være en selvfølgelighet at FFK v/Nilsen opplyste dette, siden de gir sin støtte til prosjektet - og ikke bare gir sin støtte, men applauderer det !

Du, som så mange andre hevder stadig at dette er frivillig -
Hvilket tilbud er det da FFK gir ?
Kun for den del av publikum som har små barn og er "kirkegjengere" ?
De gangene jeg har vært på stadion, vil jeg ikke si at jeg har sittet omkranset av denne kategori mennesker. Hvis ikke det er normalt å banne i kirkene nå for tiden.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 08 mar 04, 13:17
Til Orion!!
Du snakker om svada. I ditt innlegg var det mye svada.

Vi lever i et kristent land og i alle offentlige barnehager blir barna mer eller mindre påvirket av nettopp det.
Man behøver ikke være "kirkegjengere" for å ønske at barna skal få en kristen oppdragelse.
For hva er det? Jo, stort sett at barna lærer seg å være snille og ordentlige.

Du vil vel ikke påstå at alle som går på stadion banner og ikke er "kirkegjengere"
Nei alvorlig talt, ikke vær så trangsynt, Orion.:ffk:

FFK på toppen i 2005

Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 08 mar 04, 13:36
Hvem er det som står bak denne 3:16 grupperingen?
Det aner meg at det er Zoe på Selbak.Er det noen som vet?

Gøran Karlsen

orion

Juniorspiller

Lagt til: 08 mar 04, 13:53
Til Snæbbussaristokrat (og gjerne Radoslaw.)

Nei, jeg mener ikke at alle på stadion banner, jeg gjør det i alle fall ikke.

Stadion skal være et samlingspunkt for alle typer mennesker som ønsker å støtte FFK, bortelaget eller bare liker fotball.

Dette utgangspunktet MÅ også være retningsgivende for andre tilbud i klubbregi. Slik at det favner de aller fleste. Er det riktig at dette skal drives av Zoe - begynner tilbudet å bli rimelig smalsporet.

Til opplysning kan jeg opplyse at offentlige barnehager ikke har lov til å ha kristelig formålsparagraf, fordi de skal være et bredt tilbud, i motsetning til barnepass i FFK.

Jeg venter stadig på gode argumenter og i henhold til Radoslaw må jeg vente lenge på de. Det har slått med at det kanskje ikke er noen seriøse argumenter på hvorfor dette religiøse tilbudet er forenelig med FFK - så kanskje vi er inne på noe allikevel ?

math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03

Lagt til: 08 mar 04, 13:58
...og ikke kjøp kebab for det kan hende at muslimen bak disken prøver å omvende deg. For en latterlig debatt!

math

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914