NEI til Jesus på stadion!!
Opprinnelig postet av ajg
et argument for at ffk skal støtte det er at det fører til at flere får mulighet til å gå på kamp, mao mer penger i kassa for ffk!
---------------------------
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
"Dette forum er for å diskutere FFK og ikke religiøse meninger. Grunn for at denne tråen ble opprettet var at NIlsen/FFK gikk ut å gav full støtte til denne religiøse ideen, og det skulle ikke koste noe for det skulle sponses via klubbens gode navn og rykte.
Denne tråden har to fløyer i svar på spørsmålet " NEI til Jesus på stadion"
Det er de som er tilhenger av religion og bruker masse energi på å fortelle hvor bra det er at barna får en religiøs ballast i livet. Samtidig forfekter de et syn, hvor de påstår at vi andre sammenligner religiøse forsamlinger med en ens masse hvor barn blir "spist, lemlestet og misbruk". Det viser hvorfor vi setter spørsmalstegn med ideen.
Vi andre har et STORT spørsmål angående hvorfor FFK, akivt skal gå inn å støtte, en smalsporet reigiøs bevegelse som ønsker å drive søndagsskole i FFK`s navn."
det er du og spesielt Jello B som blander kortene her... Jello B beskylder kristendommen for å være jernevaskere og overgripere... hva det har med ffk å gjøre vet neimen ikke jeg...
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Skal vi sette en strek og forsøke på nytt !
Saken dreier seg om FFK og i hvilken grad klubben skal tillate at andre aktører, i dette tilfelle en religiøs organisasjon, skal få drive sin virksomhet under påskudd av støtte til FFK og for midler drevet inn på grunn av FFK`s markedsverdi.
Det hadde vært noen helt annet hvis denne organisasjonen hadde tilbudt sine medlemmer et barnepass-opplegg, slik at medlemmene eller sympatiserne kunne gå på kamp.
Her fremstilles dette som et tilbud til alle, men i en smalsporet ramme.
Debatten kan ikke være latterlig så lenge den engasjere mer enn hvordan laget skal se ut ved serieåpning og andre fotballrelaterte ting.
Det er som er latterlig, er manglende argumentasjon fra tilhengerne til "Ja til Jesus på stadion"
Jeg kjøper gjerne kebab av en muslim eller sende barna på søndagsskole,
men skal han selge FFK-kebab skal han som alle andre betale for å bruke FFK`s navn. Dette kalle sponsorer og er livsgrunnlaget for klubben.
Det andre kalles snyltere, de som skal gjøre egen suksess (fremheve seg selv/eller egen virksomhet) i FFK`s navn.
Det gjelder seg religiøse grupperinger, som i dette tilfelle, eller kunstnere som f.eks maler en strek igjennom byen eller skal prøve å finne ut hvor Per Egil`s stjerneskudd hadde gått i verdensrommet, hvis det ikke hadde gått i mål. Dette er ikke for å bygge opp om klubben - kun seg selv.
Har fått følgende svar på e-mail fra Robert Nilsson i FFK på hvordan FFKs rolle er oppe i det hele:
Hei,
Ja det stemmer at vi har gitt vår anerkjennelse av prosjektet, som flere andre har gjort, bl.a. Svein Gundersen, Marianne Antonsen og Dag Solheim.
Vår anerkjennelse av prosjektet er under forutsetning av at barneparkeringen er for ALLE og at det ikke er forkynnelse på programmet. Et program som er blitt oversendt oss og som inneholder besøk av klubbmaskot, film , konkuransjer kor og kamptrening og geografiundervisning.
Håper at dette er svar på ditt spørsmål
Mvh
Robert Nilsson
Så da er det vel bare å rulle inn din enorme frykt for både FFKs rolle, "sekten" 3:16 og at noen skal snylte på vår kjære klubb!!!
Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad
Det er slike innlegg som passer på dette debattforum. Men det skal ikke sopes (den var vel bra !) under en stol at dette har engasjert noe utroligt.
Denne tråden ble startet av følgende uttalser i Fredrikstad Blad :
Det er det kristne fellesskapet «3:16» som nå har inngått et samarbeid med FFK.
De vil i forkant og under og etter rødbuksens kamper tilby en 1000 kvadratmeter stor tumleplass for barn i alderen fire til 10 år.
– Opplegget er utrolig spennende, så dette kun vi helt enkelt ikke si nei til, sier Robert Nilsson, daglig leder i FFK Sport ASA.
Og videre i samme artikkel :
– Det som er viktig å understreke er at vi ved hjelp av lokale sponsorer kan tilby denne barneparkeringen helt gratis. Bare det gjør nok sitt til at mange vil benytte seg av tilbudet, tror Nilsen.
Dette kan ikke tolkes på en annen måte enn at FFK støtter og hjelper, ved hjelp av sponsormidler, en religiøs barnepark. At Nilsen har moderert seg i mail`en til deg viser bare at han tar hint i fra omgivelsene (han leser vel på forum han også)
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Til Orion!!
Du snakker om svada. I ditt innlegg var det mye svada.
Vi lever i et kristent land og i alle offentlige barnehager blir barna mer eller mindre påvirket av nettopp det.
Man behøver ikke være "kirkegjengere" for å ønske at barna skal få en kristen oppdragelse.
For hva er det? Jo, stort sett at barna lærer seg å være snille og ordentlige.
Du vil vel ikke påstå at alle som går på stadion banner og ikke er "kirkegjengere"
Nei alvorlig talt, ikke vær så trangsynt, Orion.:ffk:
Svada? Jommen sa jeg smør.
Makan til svada eller i bestefall naivitet skal du lete lenge etter. "Kristen oppdragelse" = "lære å være snille og ordentlige". Våkn opp!!!
Det at det etter sigende er Øyvind Dahl og/eller Zoe som står bak gir jo enda større grunn til bekymring for dette prosjektet. Jeg vil IKKE at mitt elskede lag FFK skal forbindes med denslags lurendreiere og mørkemenn.
Hva blir neste Ivar Christianslund, Ludvig Nessa, Knutbysekten eller Jehovas Vitne, GUD forby.
Jeg krever at klubben jeg har fulgt i tykt og tynt kutter dette samarbeidet snarest.
Og til dere som ikke forstår hva denne prinsippsaken handler om, la vær å komme med kommentarer farget av hjernevasken dere fikk under skolegang etc. Trangsynthet er jo nettopp hva dere sliter med.
Ellers får dere tro på hva dere vil, jeg tror på at FFK klarer å holde seg i eliteserien. God sesong på fotballbanen!!
Opprinnelig postet av orion
At Nilsen har moderert seg i mail`en til deg viser bare at han tar hint i fra omgivelsene (han leser vel på forum han også)
Dette viser jo at du har basert hele korstoget ditt (hvis jeg kan si det) på faktafeil helt fra begynnelsen!! Du blander jo Bjørn Nilsen, som er en av initiativtagerne fra 3:16. med Robert Nilsson i FFKs administrasjon. Foreslår at du leser den opprinnelige artikkelen i f-b en gang til, så skjønner du kanskje at det ikke er FFK og Robert Nilsson som "står bak".:mad:
Vil gjerne nok en gang dra en parallell til MC-treff/FFK arrangementet som er planlagt ifm en kamp denne våren. Hva synes du hvis FFK gir sin annerkjennelse til det prosjektet? Er det galt også?
Jeg har ikke gjort meg opp noen mening om hvorvidt FFK bør samarbeide med dette MC-treffet da jeg ikke kjenner innholdet i det prosjektet. Men en ting må være klinkende klart; det er STOR forskjell på å samarbeide med en hobby/interesseorg. kontra en religiøs organisasjon, håper å slippe å forklare hvorfor.
Dessutten er det ikke denne saken som har engasjert i seg selv, snarere enkelte personers uhyggelige fordommer.
Opprinnelig postet av trigz
Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.
Opprinnelig postet av En Annen Planke
Dessutten er det ikke denne saken som har engasjert i seg selv, snarere enkelte personers uhyggelige fordommer.
Og hvilke uhyggelige fordommer skulle så det være?
Opprinnelig postet av Jello B
Nå har du rota deg bort i din egne råttne argumentasjon. Jeg gjengir fritt et innlegge du selv har hatt tidligere i denn tråden:
"Og jeg er kanskje paranoid, men jeg klarer ikke å se at kristendommen eller noen annen religion er noe annet enn et påskudd for å begå overgrep, styre andres tanker og generelt holde mennesker nede"
DU ER JO RETT OG SLETT ALLE FORDOMMERS FAR!!!
Det uhyggelige er at vi ikke kan se den naturlige sammenheng mellom FFK og den fantastiske arbeidinnsatsen 3:16 har tilbudt klubben av "ren vedledighet" , de skal etter sigende jobbe for den samme saken.
Ha en ellers hyggelig kveld og hei på FFK så lenge du har anledning - det neste er vel nytt navn på klubben
FKFK - Fredrikstad Kristelige Fotballklubb
"Tar de barna - tar de alt !"
(jeg beklager BøgeJon at jeg var litt rask i klipp og lim, fikk med litt formye)
Opprinnelig postet av BøgeJon
Nå har du rota deg bort i din egne råttne argumentasjon. Jeg gjengir fritt et innlegge du selv har hatt tidligere i denn tråden:
"Og jeg er kanskje paranoid, men jeg klarer ikke å se at kristendommen eller noen annen religion er noe annet enn et påskudd for å begå overgrep, styre andres tanker og generelt holde mennesker nede"
DU ER JO RETT OG SLETT ALLE FORDOMMERS FAR!!!
Bøgejon:
Gå hjem og les litt historiebøker om korstog, hekseprosesser og misjonering i den 3. verden og du vil kanskje forstå.
Begynner å lure på om denne Jello B er en parodi, eller en seriøs debattant.
Opprinnelig postet av trigz
Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.
Opprinnelig postet av orion
Til Snæbbussaristokrat (og gjerne Radoslaw.)...Jeg venter stadig på gode argumenter og i henhold til Radoslaw må jeg vente lenge på de. Det har slått med at det kanskje ikke er noen seriøse argumenter på hvorfor dette religiøse tilbudet er forenelig med FFK - så kanskje vi er inne på noe allikevel ?
Godt prøvd, orion. ;)
FFK and Wisla Krakow forever...
...Og til dere som ikke forstår hva denne prinsippsaken handler om, la vær å komme med kommentarer farget av hjernevasken dere fikk under skolegang etc. Trangsynthet er jo nettopp hva dere sliter med.
En særdeles interessant, veloverveid og diplomatisk uttalelse.
Saklighetsnivået du representerer, Jello B,
...er rett og slett bedrøvelig !
FFK and Wisla Krakow forever...
Opprinnelig postet av En Annen Planke
Haha, bøgejon, nå er det bare å gi opp.
Begynner å lure på om denne Jello B er en parodi, eller en seriøs debattant.
Åjoda jeg mener det jeg skriver jeg..,
men jeg er enig med deg, det er bare å gi opp. Kan ikke diskutere videre med folk som ikke tør å rokke ved vår kulturs livsløgn.
Forza FFK!!!
Goran Karlsen
Ble medlem: 24 mar 03
Lagt til: 09 mar 04, 11:08
Endret: 09 mar 04, 11:31
Hvis ikke kan deres nydelige småtroll bli de nye barnemisjonærene.
Husk at Zoe har meget sterke bånd med Livets Ord i Uppsala og Levende Ord i Bergen.Det er også meget dyktige folk i organisasjonsapparatene som VET hva dem driver med.
De tar inn kollekt med trådløse kredittkort terminaler,say no more.
Uansett,dette er helt frivillig,men man bør være obs.
På stadion er dog alle velkommen. Bøger,religiøse,drankere,gulinger og så videre. Det er jo litt av det som gjør fotball så bra,det forener.
Gøran Karlsen
Dette er noe de relgiøse må ta internt i sitt eget samfunn og ikke ``påtvinge`` oss som ikke vil ha noe med de å gjøre..
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914