NEI til Jesus på stadion!!
Foreslår en massiv protest mot denne misjoneringen gjennom e- post til Robert Nilsson; robert.nilsson@fredrikstadfk.no og håper Plankehaugen også tar tak i dette. Dette er alvorlig!!
Fikk plutselig lyst til å droppe sesongkort.
Det er snakk om barnepass ikke frelse og omskjæring.
Opprinnelig postet av orion
Det kan ikke være oppgående folk i FFK`s ledelse som kan gå med på dette!!! Eller er dette et nytt eksempel på manglende kompetanse fra ledelsen.
Nei nå må dere ta dere sammen !!!
Barna blir tatt godt vare på - og vær ikke redde det er ikke smittefarlig.
---------------------------
Røde og hvite kællær ut på banen tællær
Barn blir gjerne "tatt godt vare på" i kristne miljøer, det er det mange eksempler på, men det er ikke det vi diskuterer.
Vi trenger bare ikke religiøs indoktrinering på stadio`n også, et sted må det gå an å få være i fred!!
lurer forøvrig på hva du mener med "ett nytt eksempel på manglende kompetanse fra ledelsen". Hvilke andre saker referer du til?
på vinger over europa
Opprinnelig postet av hiawata
det er ingen tvang. du må ikke sette ungene dine der. for min del har jeg vært med på stadion siden jeg var en liten knabe og har ikke lidd noe overlast av den grunn.
lurer forøvrig på hva du mener med "ett nytt eksempel på manglende kompetanse fra ledelsen". Hvilke andre saker referer du til?
GODAGMANNØKSEKAFT?
Når jeg først leste ingressen så tenkte jeg at dette var sikkert en god idé, men når det etterhvert gikk fram at det var en menighet som skulle stå for greia så kommer ikke jeg til benytte meg av tilbudet ihvertfall.
Fritt fram for de som liker andakt i pausa, men jeg sier nei takk.
www.carlberner.no
Mulig jeg er en smule paranoid men jeg har problemer med slike "sekter".
Jeg ville aldri satt igjen ungen min i en lagerbygning laaaangt unna med ukjente sektmedlemmer ;)
Manglende kompetanse :
Hvor er det blitt av de store forstekningene til laget ?
Hav slagt skadeforebyggende tiltak er iverksatt på trening ? Halve laget har gått med skader og i følge Håkan er FFK det eneste laget i TL som ikke har fysioterapaut tilgjengelig på treningene, slik at skader kan tas med en gang og ikke få lov til å sette seg fast.
B
"Biffen" var vel ikke så dårlig at han kun var verdt to treningskamper, jeg menre at nivået på laget ble senket etter at han er "solgt", vi får håpe at han blir erstattet med en som hever nivået og ikke en ukjent som "skal være så god" og som ikke innfrir.
Over til Jesus på Stadion, hvis tilbudet skal under FFK`s paraply, så burde det heller vært fotballrelatert enn HerreJesus. Vi må jo prøve å bygge opp fotballinteressen i byen. Det er like dumt som at vi blir invitert til gudstjeneste hver søndag - og som et kjempetilbud kan ungene møte på stadioen til fotballtrening i regi av FFK, de voksne blir kjørt gratis i buss fra stadion og til kirke.
Opprinnelig postet av bjorn
Mulig jeg er en smule paranoid men jeg har problemer med slike "sekter".
Jeg ville aldri satt igjen ungen min i en lagerbygning laaaangt unna med ukjente sektmedlemmer ;)
Nei, grøss og gru....
Får bare håpe at ingen er uansvarlige nok til å sette igjen ungene sine hos en sekt.... Ta de med på kamp!!
ikke så veldig vanskelig å forstå.
dette er et tilbud til folk med unger. der er ingen tvang. du kan ta med ungene dine på stadion, eller plassere dem et annet sted. er enig i at en tett kobling mellom fotball(FFK) og ett eller annet kristent miljø er problematisk. men slik jeg ser det er det her snakk om et tilbud, som hverken binder klubben eller folk.
på vinger over europa
Klipper litt f-b.no : Vi har også planer om å opprette en egen fotballkafe i Pancoveien, slik at foreldrene kan samles sammen med barna etter kampslutt. Der vil det trolig også bli høydepunkter fra matchen på storskjerm og i tillegg håper vi å kunne få besøk av enten en spiller eller trener i etterkant av kampene, opplyser Nilsen.
Hvis ikke dette er knyttet til FFK, så har jeg problemer med å forstå dalig leder i FFK Sport ASA.
Må bare si to ting:
1. INGEN tvinger deg eller noen andre i å benytte deg av tilbudet (har selv ingen anelse om hvem som står bak dette), men alle mennesker og grupperinger som elsker FFK må da få lov til å lage fine opplegg rundt kampene. Selv om du ikke er kristen må vel andre folk for all del kunne benytte tilbudet!!! Blir for dumt dette vettø. Samme som om hvis jeg ikke liker MC-miljøer, så skulle jeg lage et helvetes leven for at det planlegges et MC/Fotball-treff ifm VIF kampen... Eller hvis jeg hadde vært avholdsmann, så måtte jeg få stoppet at folk feirer på Mets før og etter kamp.Du må ha et mer åpent sinn og ikke være så jævla Ludvig med lua i hånda; detta er fali det... Eller er det kanskje du som har fått i oppgave å regulere hvem og hvilke miljøer som skal arrangere happenings ifm FFK??? Da må du i så fall ha meg unskyldt
2. Dette blir mer personlig og her kan du forsåvidt være uenig. Men landet du bor i p.t. er faktisk bygd opp på kristne verdier og vi har en kristen historie. I motsetning til deg så er jeg sjeleglad at jeg har vokst opp i Norge med vår kultur og historie og ikke et annet ugga-bugga-land. Så hvis disse folka er ryddige (noe det virker som i avisa) finnes det faktisk langt verre ting å gjøre enn å sende dem til dem. Utrolig mange av oss har vært innom søndagskole en gang i barndommen uten å ta skade av det, heller tvert i mot.
Det hadde kansje vært lurt for 3:16 å si hvem de er. Da hadde det kanskje vært letter for folk å ta stilling til hva det dreier seg om.
Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad
nei dette synes jeg er latterlig av folk og reagere på.
1. det er helt frivillig.
2. hensikten med dette er å passe på barna og det er også et fotballrelatert tiltak.. blir jo storskjerm etter kampene og greier... det er en kristen organisasjon, men de kommer ikke til å ha noe "kristendom" når de er der..
3. hva tror du de kristne gjør med barna? tror du de skal drepe dem? hva skader om de synger noen sanger, hvis det er tilfelle??
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
hvorfor er du så redd for dette? virker som at du prøver og fortrenge det, og ikke vil ha noe med dette å gjøre fordi du er redd og usikker på dette området.. hva er det med dette som gjør at du tror barna blir skada?
synes forøvrig at denne tråden egentlig burde stenges for dette er vel religiøs hets?
Jeg har ikke noe i mot den ene eller den andre - jeg kjører MC selv. Det som er problemet er at noen "misjonær-engler" skal benytte FFK`s markedsverdi til å spre budskapet sitt. På den måten får de "godkjenning og annerkjennelse" fra FFK for sitt arbeid, for alle (håper jeg i alle fall) støtter jo FFK.
men som sagt så tror jeg ikke dette kommer til å ha noe kristent budskap i seg. dette gjør de av ren veldedighet. det blir akkurat som at de gjør klær til barn som fryser i andre land. de gjør det ikke for at de skal bli kristne, men for å hjelpe. jeg tror dette kommer til å handle mye mer om fotball enn om kristendom.
Desutten er jeg enig med BøgeJon. Samfunnet vårt har ikke tatt skade av kristne verdier og holdninger.
Personlig er jeg ikke kristen, men jeg har slett ikke noe i mot kristendommen.
Opprinnelig postet av trigz
Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.
Ja det er et men. Jeg vet det blir lokket med slike ting som foreldre helst ser at barna begrenser. Slikt som "gotterier", pizza, og tv-spill. Klart barna drar dit da. Og du som forelder er "teit" som sier nei...vanskelig
Det finnes ikke tvil om at det finnes en "taktikk" her. De er ute etter å frelse sjeler...
Ideen med barnepass er jo glimrende. Det passer bra for de syngende suporterene som har små barn. Eller hva med Gressviktribunen som ren barnetribune. Med begrenset barnepass av diverse klovner som engasjerer barna samtidig som at de kanskje får med seg noe fotball også..ja det var lurt!!
Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.
Jeg vil oppfordre FFK til å starte et tilbud til barna, eller kanskje et mini-plankehauen. Dette er finansiert gjennom "FFK`s sponsormidler", 3:16 hadde aldri så lett fått fullfinansiert et generellt tilbud for barn på søndager, hvis ikke de hadde knyttet tilbudet til FFK.
For som det står i f-b.no :
Det som er viktig å understreke er at vi ved hjelp av lokale sponsorer kan tilby denne barneparkeringen helt gratis. Bare det gjør nok sitt til at mange vil benytte seg av tilbudet, tror Nilsen.
Hadde dere syntes at det hadde vært like OK om organisasjonen hadde en muslimsk grunntanke ?
Ja!
Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.
Det med barnepass er vel en kjempe god idè og jeg kommer til å benytte meg av et iallefall, og andre velger å benytte seg av andre barnspassere.
Det er jo fint at FFK kan ha et slikt tilbud, og om andre livssynsorganisasjoner gjør det samme er det vel opp til foreldrene å velge hvor de sender sine barn.
Det er bare å hilse dette gode tilbudet velkommen.
Jeg synes det er bra at mine barn kan høre litt om Jesus når jeg er på kamp!
Lykke til!
Personalig mener jeg dette er et helt forkastelig opplegg, og håper ikke mange biter på.
Da må det være bedre å friste med bra med is, pølser og hornmusikk på stadion...;)
Hva med korps og speidern?
Der er det jo også voksne mennesker sammen med barna.
FFK
-fortsatt i tippeligaen!!
Opprinnelig postet av Røvern
Skulle tro at folk trudde at disse menneskene banket gudsbudskapet inn i skallene på ungene.......
Det var vel ikke akkurat inn i skallen vi tenkte på da.........Finnes nok av eksempler på at Guds forkynnere bruker helt andre kroppsdeler for å overbevise kvinner og barn om at Gud er god.
Til " En Annen Planke" og din uttalelse om at "Samfunnet vårt har ikke tatt skade av kristne verdier og holdninger" , hvilke verdier og holdninger sikter du til?
Og til foreldre som har tenkt å plassere barna deres hos denne lukkede sekten, hvorfor kan ikke ungene bli med på kamp da? Dere overlater sikkert ungene deres til andre ellers i uka, så hvorfor ikke tilbringe litt tid sammen med de på noe så positivt som en fotballkamp?
Opprinnelig postet av Jello B
Det var vel ikke akkurat inn i skallen vi tenkte på da.........Finnes nok av eksempler på at Guds forkynnere bruker helt andre kroppsdeler for å overbevise kvinner og barn om at Gud er god.
Og til foreldre som har tenkt å plassere barna deres hos denne lukkede sekten, hvorfor kan ikke ungene bli med på kamp da? Dere overlater sikkert ungene deres til andre ellers i uka, så hvorfor ikke tilbringe litt tid sammen med de på noe så positivt som en fotballkamp?
Det finnes vel nok av eksempler på at andre folk enn kristne også har utsatt ungene for dette?
Synes det blir feil å dømme en gruppe på grunn av trosretning.
Når det gjelder å ta med ungene på kamp sier jeg bare AMEN:ffk: Ta dem med.
FFK
-fortsatt i tippeligaen!!
En Annen Planke
Ble medlem: 24 mar 03
Lagt til: 06 mar 04, 11:05
Endret: 07 mar 04, 13:02
Til " En Annen Planke" og din uttalelse om at "Samfunnet vårt har ikke tatt skade av kristne verdier og holdninger" , hvilke verdier og holdninger sikter du til?
Hele vårt samfunn er bygd opp på kristendommen. Enten du liker det eller ei.
Og ja, kall meg gjerne naiv. Men heller naiv enn paranoid, sier nå jeg...
Og jeg er kanskje paranoid, men jeg klarer ikke å se at kristendommen eller noen annen religion er noe annet enn et påskudd for å begå overgrep, styre andres tanker og generelt holde mennesker nede.
Men oppriktig talt så burde vel denne tråden fortsette på et annet fora enn her!?
For å komme litt tilbake til sakens kjerne, er spørsmålet :
Ønsker vi at det henger seg på forskjellige snyltere til FFK`s suksess? Denne gangen er det barnepass - eller en enkel måte å få barna til søndagsskole.
Neste gang er det vel en annen organisasjon som vil ha 10 minutter før kampstart til gudstjeneste, det er jo en skjelden anledning å få predike for en så stor forsamling.
Jeg mener det er viktig at forhold rundt FFK blir holdt innenfor klubben og "spinn-off" effektene i henhold til klubbens merkevareverdi ikke misbrukes av utenforstående, som bare skal male sin egen kake.
Nei, la de religiøse drive for seg selv og hvis det skal være barnepass under hjemmekampene - må dette gå i regi av FFK og være fotballrelatert. Dette hadde vært et godt tilbud.
Slik det er tenkt gjennomført i dag - er det kun et tilbud til de få, hvis ikke alle småbarnsforeldre som går på stadion er relgiøse. Jeg kjenner noen og de er ikke!
Sprøsmålet er om Fredrikstad Fotballklubb skal slippe til en organisasjon som vil gi unger et religiøst tilbud i tilknytning til sine arrangement.
Jeg synes også det er helt ok å ta en slik diskusjon her, den er relatert til atkiviteter i klubbens regi.
Jeg har ikke sett et enste godt argument for at FFK skal tilby kristen søndagsskole under kampene sine, bare en del innlegg som går på at det ikke er farlig eller skadelig, eller at det er uvesentlig hva slags organisasjoner som slipper til med barnetilbud under FFK`s kamper.
Altså ingen som forklarer HVORFOR det er ønskelig med en smal kristen sekt skal passe unger under kamper.
FFK har etter min menig kun en ting å gjøre med dette opplegget:
Dropp det!
Og som sagt mange ganger; dette er FRIVILLIG!!! hvorfor skal dere blande dere oppi det når det ikke gjelder dere?? - de som har lyst til å benytte seg av det gjør det, og de som ikke vil lar det være. Enkelt og greit!
Og med denne lille diskusjon så har kanskje flere gjort seg opp en mening om tiltaket. Fint å få belyst flere sider vettu. Mange som kanskje hadde benyttet tilbudet "blindt" fordi dette kunne se ut som et prosjekt i regi av FFK.
ajg, hvis ingen "blander seg bort i" eller bryr seg om noen ting, blir det ikke noe diskusjon på dette forum!
Ja, da kaller jeg deg naiv da, eller for ung til å se.
Og jeg er kanskje paranoid, men jeg klarer ikke å se at kristendommen eller noen annen religion er noe annet enn et påskudd for å begå overgrep, styre andres tanker og generelt holde mennesker nede.
Vet du hva, det der synes jeg er å gå alt for langt. Rart at ingen andre har reagert på det utsagnet der. Enig i at dette egentelig er en diskusjon som passer i andre fora, men må bare reagere på at du stigmatiserer kristne som tyranniserende, manipulerende barneovergripere.
Det synes jeg er forkastelig.
Opprinnelig postet av En Annen Planke
Vet du hva, det der synes jeg er å gå alt for langt. Rart at ingen andre har reagert på det utsagnet der.Ja, jeg har reagert på de diverse utsagnene til ovenfornevnte person.
Men en diskusjon om grunnleggende, samfunnsmessige prinsipper er dog svært vanskelig, når motpartens mangel på elementær kunnskap, til de grader, blir synliggjort.
Det er greit å ha et humanetisk syn på livet, men med en slik negativ og tidvis, infantil holdning,
...forbeholder jeg meg retten til å tie. ;)
FFK and Wisla Krakow forever...
Hjernevasksen du fikk i ditt trossamfunn?
Det er på tide å tenke selv og ta et oppgjør med den destruktive og selvmotsigende religionen.
Er dog enig i at diskusjonen har sporet av, ville bare stille noen kritiske spørsmål ved denne uheldige kombinasjonen :FFK/religiøs sekt.
Vet ikke hva organisasjonen 3:16 står for. Navnet henspeiler sannsynligvis til det populære bibelverset i Johannes Evangelium kapittel 3, vers 16: "For så høyt har Gud elsket verden osv..." Det var dagens Bibelleksjon for alle dere FFK-fans der ute...:)
Verden er ikke svart/hvit. Med de påstander som Orion og spesielt Jello B kommer med skjærer de alle over én kam. Det blir like dumt som å si at alle innvandrere er trygdemisbrukere, eller at alle muslimer er terrorister. Her vises det holdninger som er like undertrykkende og intollerante, som det dere beskylder de kristne for.
Har ingen anelse om hvordan opplegget vil være på denne barnepassen, og tar ikke stilling til om det er et godt tilbud eller ei. Er selv ikke avhengig av barnepass for å gå på Stadion. Det er holdningene og påstandene jeg reagerer på. Det stilles spørsmål om det er riktig at en kristen organisasjon skal få profilere seg og dra nytte av FFK`s navn. Er det mer riktig at en eller annen MC-klubb skal kunne gjøre det samme?
...dette gjelder også deg.
Hvis du har problemer med å forholde deg til dette og ev. andre eksistensielle spørsmål,
...så er nok ikke dette den helt rette plassen for den personlige identitetsfornektelsen, du her gir utrykk for.
Må dere dra diskusjonen over til for /imot kristendom igjen. Kan dere ikke heller finne noen argumenter som kan begrunne hvorfor FFK skal støtte en smalsporet religiøs gruppe, slik at de kan drive "søndagsskole" under "velsignelse" av klubben.
Så skal vi se hvem som mangler elementære kunnskaper.
Venter i spenning.
Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!
Og argumentet for at dette skal støttes av FFK er .......
:ffk:
Husk det er de trangsynte som sliter med problemene her... Vi andre har i hvertfall noen færre problemer å bry oss med. Det er i hvertfall positivt å kunne konstantere det etter denne debatten.
Opprinnelig postet av Møklegård
Ja, det er jeg helt enig i. Stoor takk!
Og med denne lille diskusjon så har kanskje flere gjort seg opp en mening om tiltaket. Fint å få belyst flere sider vettu. Mange som kanskje hadde benyttet tilbudet "blindt" fordi dette kunne se ut som et prosjekt i regi av FFK.
ajg, hvis ingen "blander seg bort i" eller bryr seg om noen ting, blir det ikke noe diskusjon på dette forum!
det er greit nok, men poenget er at man skal ikke blande seg bort i kristendommen og ta opp det på et forum som omhandler Fredrikstad FOTBALLklubb!
har barnepass........(eller dere får der velge som andre)
Og meld dere ut av "statskirken",o.s.v.
om dere er så redd for påvirkning.
Det er mange religioner i Norge nå.
Nilsen "Nattevakta" ....Fotball fenger...,
Venter i spenning.
Da får du i så fall vente lenge og vel,
...for den diskusjonen akter jeg aldeles ikke å begi meg ut på.
[/quote]
det er greit nok, men poenget er at man skal ikke blande seg bort i kristendommen og ta opp det på et forum som omhandler Fredrikstad FOTBALLklubb![/quote]
Dette forum er for å diskutere FFK og ikke religiøse meninger. Grunn for at denne tråen ble opprettet var at NIlsen/FFK gikk ut å gav full støtte til denne religiøse ideen, og det skulle ikke koste noe for det skulle sponses via klubbens gode navn og rykte.
Denne tråden har to fløyer i svar på spørsmålet " NEI til Jesus på stadion"
Det er de som er tilhenger av religion og bruker masse energi på å fortelle hvor bra det er at barna får en religiøs ballast i livet. Samtidig forfekter de et syn, hvor de påstår at vi andre sammenligner religiøse forsamlinger med en ens masse hvor barn blir "spist, lemlestet og misbruk". Det viser hvorfor vi setter spørsmalstegn med ideen.
Vi andre har et STORT spørsmål angående hvorfor FFK, akivt skal gå inn å støtte, en smalsporet reigiøs bevegelse som ønsker å drive søndagsskole i FFK`s navn.
Vi ønsker ingen kobling i mellom menighetsarbeidet disse driver og fotballklubben FFK. Det er å betrakte som et rent snylteprosjekt. De får greie seg selv og ikke prøve å fremheve seg selv i FFK`s suksess.
FFK får drive fotball og 3:16 får drive menighetsarbeid, hver på sin kant.
Jeg har spurt før og gjentar mitt spørsmål.
Er det noen som kan gi noen begrunnete argumenter for hvorfor FFK skal engasjere seg i en religiøs søndagsskole i stedet for å skape et fotballrelatert tilbud til barna under hjemmekampene, hvis behovet for å sette barna vekk i stedet for å ta de med på kampen.
Det jeg kjenner til er at 3:16 står for teksten i Bibelens Johannes 3:16, hvor det står noe om at man skal forkynne Guds ord til hele verden.
Forøvrig tror jeg ikke dette er noen sekt, men at medlemmene kommer fra flere forskjellige kirkesamfunn.
Har også hørt at Øivind Dahl er en av dem som har med dette og gjøre og da blir ikke jeg så veldig skremt.
Jeg tror ikke de to timene som barneparkeringen varer, blir lagt opp som noen søndagsskole men et sted hvor barna lærer å leke og være snille mot hverandre og det er jo bare positivt.
Men uansett, dette er frivillig. de som er litt skeptiske kan jo bare la kona eller et annet familiemedlem være der et par ganger sammen med barna, for å se hva dette er.
De som er mere skeptiske kan jo bare la være å benytte seg av dette tilbudet.
Personlig vil jeg ikke ha noen betenkligheter med å la barna mine være plassert et sted som dette.:ffk:
FFK på toppen i 2005
Kanskje det at 3:16 var tatt i fra Bibelen og henviste til skriftstedet med samme referanse - tror du vi er helt lamme i bakhode ?
Det eneste du setter fingeren på, var :
Hvem står bak ?
Det burde være en selvfølgelighet at FFK v/Nilsen opplyste dette, siden de gir sin støtte til prosjektet - og ikke bare gir sin støtte, men applauderer det !
Du, som så mange andre hevder stadig at dette er frivillig -
Hvilket tilbud er det da FFK gir ?
Kun for den del av publikum som har små barn og er "kirkegjengere" ?
De gangene jeg har vært på stadion, vil jeg ikke si at jeg har sittet omkranset av denne kategori mennesker. Hvis ikke det er normalt å banne i kirkene nå for tiden.
Du snakker om svada. I ditt innlegg var det mye svada.
Vi lever i et kristent land og i alle offentlige barnehager blir barna mer eller mindre påvirket av nettopp det.
Man behøver ikke være "kirkegjengere" for å ønske at barna skal få en kristen oppdragelse.
For hva er det? Jo, stort sett at barna lærer seg å være snille og ordentlige.
Du vil vel ikke påstå at alle som går på stadion banner og ikke er "kirkegjengere"
Nei alvorlig talt, ikke vær så trangsynt, Orion.:ffk:
FFK på toppen i 2005
Det aner meg at det er Zoe på Selbak.Er det noen som vet?
Gøran Karlsen
Nei, jeg mener ikke at alle på stadion banner, jeg gjør det i alle fall ikke.
Stadion skal være et samlingspunkt for alle typer mennesker som ønsker å støtte FFK, bortelaget eller bare liker fotball.
Dette utgangspunktet MÅ også være retningsgivende for andre tilbud i klubbregi. Slik at det favner de aller fleste. Er det riktig at dette skal drives av Zoe - begynner tilbudet å bli rimelig smalsporet.
Til opplysning kan jeg opplyse at offentlige barnehager ikke har lov til å ha kristelig formålsparagraf, fordi de skal være et bredt tilbud, i motsetning til barnepass i FFK.
Jeg venter stadig på gode argumenter og i henhold til Radoslaw må jeg vente lenge på de. Det har slått med at det kanskje ikke er noen seriøse argumenter på hvorfor dette religiøse tilbudet er forenelig med FFK - så kanskje vi er inne på noe allikevel ?
math
Opprinnelig postet av ajg
et argument for at ffk skal støtte det er at det fører til at flere får mulighet til å gå på kamp, mao mer penger i kassa for ffk!
"Dette forum er for å diskutere FFK og ikke religiøse meninger. Grunn for at denne tråen ble opprettet var at NIlsen/FFK gikk ut å gav full støtte til denne religiøse ideen, og det skulle ikke koste noe for det skulle sponses via klubbens gode navn og rykte.
Denne tråden har to fløyer i svar på spørsmålet " NEI til Jesus på stadion"
Det er de som er tilhenger av religion og bruker masse energi på å fortelle hvor bra det er at barna får en religiøs ballast i livet. Samtidig forfekter de et syn, hvor de påstår at vi andre sammenligner religiøse forsamlinger med en ens masse hvor barn blir "spist, lemlestet og misbruk". Det viser hvorfor vi setter spørsmalstegn med ideen.
Vi andre har et STORT spørsmål angående hvorfor FFK, akivt skal gå inn å støtte, en smalsporet reigiøs bevegelse som ønsker å drive søndagsskole i FFK`s navn."
det er du og spesielt Jello B som blander kortene her... Jello B beskylder kristendommen for å være jernevaskere og overgripere... hva det har med ffk å gjøre vet neimen ikke jeg...
Skal vi sette en strek og forsøke på nytt !
Saken dreier seg om FFK og i hvilken grad klubben skal tillate at andre aktører, i dette tilfelle en religiøs organisasjon, skal få drive sin virksomhet under påskudd av støtte til FFK og for midler drevet inn på grunn av FFK`s markedsverdi.
Det hadde vært noen helt annet hvis denne organisasjonen hadde tilbudt sine medlemmer et barnepass-opplegg, slik at medlemmene eller sympatiserne kunne gå på kamp.
Her fremstilles dette som et tilbud til alle, men i en smalsporet ramme.
Debatten kan ikke være latterlig så lenge den engasjere mer enn hvordan laget skal se ut ved serieåpning og andre fotballrelaterte ting.
Det er som er latterlig, er manglende argumentasjon fra tilhengerne til "Ja til Jesus på stadion"
Jeg kjøper gjerne kebab av en muslim eller sende barna på søndagsskole,
men skal han selge FFK-kebab skal han som alle andre betale for å bruke FFK`s navn. Dette kalle sponsorer og er livsgrunnlaget for klubben.
Det andre kalles snyltere, de som skal gjøre egen suksess (fremheve seg selv/eller egen virksomhet) i FFK`s navn.
Det gjelder seg religiøse grupperinger, som i dette tilfelle, eller kunstnere som f.eks maler en strek igjennom byen eller skal prøve å finne ut hvor Per Egil`s stjerneskudd hadde gått i verdensrommet, hvis det ikke hadde gått i mål. Dette er ikke for å bygge opp om klubben - kun seg selv.
Har fått følgende svar på e-mail fra Robert Nilsson i FFK på hvordan FFKs rolle er oppe i det hele:
Hei,
Ja det stemmer at vi har gitt vår anerkjennelse av prosjektet, som flere andre har gjort, bl.a. Svein Gundersen, Marianne Antonsen og Dag Solheim.
Vår anerkjennelse av prosjektet er under forutsetning av at barneparkeringen er for ALLE og at det ikke er forkynnelse på programmet. Et program som er blitt oversendt oss og som inneholder besøk av klubbmaskot, film , konkuransjer kor og kamptrening og geografiundervisning.
Håper at dette er svar på ditt spørsmål
Mvh
Robert Nilsson
Så da er det vel bare å rulle inn din enorme frykt for både FFKs rolle, "sekten" 3:16 og at noen skal snylte på vår kjære klubb!!!
Det er slike innlegg som passer på dette debattforum. Men det skal ikke sopes (den var vel bra !) under en stol at dette har engasjert noe utroligt.
Denne tråden ble startet av følgende uttalser i Fredrikstad Blad :
Det er det kristne fellesskapet «3:16» som nå har inngått et samarbeid med FFK.
De vil i forkant og under og etter rødbuksens kamper tilby en 1000 kvadratmeter stor tumleplass for barn i alderen fire til 10 år.
– Opplegget er utrolig spennende, så dette kun vi helt enkelt ikke si nei til, sier Robert Nilsson, daglig leder i FFK Sport ASA.
Og videre i samme artikkel :
– Det som er viktig å understreke er at vi ved hjelp av lokale sponsorer kan tilby denne barneparkeringen helt gratis. Bare det gjør nok sitt til at mange vil benytte seg av tilbudet, tror Nilsen.
Dette kan ikke tolkes på en annen måte enn at FFK støtter og hjelper, ved hjelp av sponsormidler, en religiøs barnepark. At Nilsen har moderert seg i mail`en til deg viser bare at han tar hint i fra omgivelsene (han leser vel på forum han også)
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Til Orion!!
Du snakker om svada. I ditt innlegg var det mye svada.
Vi lever i et kristent land og i alle offentlige barnehager blir barna mer eller mindre påvirket av nettopp det.
Man behøver ikke være "kirkegjengere" for å ønske at barna skal få en kristen oppdragelse.
For hva er det? Jo, stort sett at barna lærer seg å være snille og ordentlige.
Du vil vel ikke påstå at alle som går på stadion banner og ikke er "kirkegjengere"
Nei alvorlig talt, ikke vær så trangsynt, Orion.:ffk:
Svada? Jommen sa jeg smør.
Makan til svada eller i bestefall naivitet skal du lete lenge etter. "Kristen oppdragelse" = "lære å være snille og ordentlige". Våkn opp!!!
Det at det etter sigende er Øyvind Dahl og/eller Zoe som står bak gir jo enda større grunn til bekymring for dette prosjektet. Jeg vil IKKE at mitt elskede lag FFK skal forbindes med denslags lurendreiere og mørkemenn.
Hva blir neste Ivar Christianslund, Ludvig Nessa, Knutbysekten eller Jehovas Vitne, GUD forby.
Jeg krever at klubben jeg har fulgt i tykt og tynt kutter dette samarbeidet snarest.
Og til dere som ikke forstår hva denne prinsippsaken handler om, la vær å komme med kommentarer farget av hjernevasken dere fikk under skolegang etc. Trangsynthet er jo nettopp hva dere sliter med.
Ellers får dere tro på hva dere vil, jeg tror på at FFK klarer å holde seg i eliteserien. God sesong på fotballbanen!!
At Nilsen har moderert seg i mail`en til deg viser bare at han tar hint i fra omgivelsene (han leser vel på forum han også)
Dette viser jo at du har basert hele korstoget ditt (hvis jeg kan si det) på faktafeil helt fra begynnelsen!! Du blander jo Bjørn Nilsen, som er en av initiativtagerne fra 3:16. med Robert Nilsson i FFKs administrasjon. Foreslår at du leser den opprinnelige artikkelen i f-b en gang til, så skjønner du kanskje at det ikke er FFK og Robert Nilsson som "står bak".:mad:
Vil gjerne nok en gang dra en parallell til MC-treff/FFK arrangementet som er planlagt ifm en kamp denne våren. Hva synes du hvis FFK gir sin annerkjennelse til det prosjektet? Er det galt også?
Jeg har ikke gjort meg opp noen mening om hvorvidt FFK bør samarbeide med dette MC-treffet da jeg ikke kjenner innholdet i det prosjektet. Men en ting må være klinkende klart; det er STOR forskjell på å samarbeide med en hobby/interesseorg. kontra en religiøs organisasjon, håper å slippe å forklare hvorfor.
Dessutten er det ikke denne saken som har engasjert i seg selv, snarere enkelte personers uhyggelige fordommer.
Dessutten er det ikke denne saken som har engasjert i seg selv, snarere enkelte personers uhyggelige fordommer.
Og hvilke uhyggelige fordommer skulle så det være?
Nå har du rota deg bort i din egne råttne argumentasjon. Jeg gjengir fritt et innlegge du selv har hatt tidligere i denn tråden:
"Og jeg er kanskje paranoid, men jeg klarer ikke å se at kristendommen eller noen annen religion er noe annet enn et påskudd for å begå overgrep, styre andres tanker og generelt holde mennesker nede"
DU ER JO RETT OG SLETT ALLE FORDOMMERS FAR!!!
Det uhyggelige er at vi ikke kan se den naturlige sammenheng mellom FFK og den fantastiske arbeidinnsatsen 3:16 har tilbudt klubben av "ren vedledighet" , de skal etter sigende jobbe for den samme saken.
Ha en ellers hyggelig kveld og hei på FFK så lenge du har anledning - det neste er vel nytt navn på klubben
FKFK - Fredrikstad Kristelige Fotballklubb
"Tar de barna - tar de alt !"
(jeg beklager BøgeJon at jeg var litt rask i klipp og lim, fikk med litt formye)
Opprinnelig postet av BøgeJon
Nå har du rota deg bort i din egne råttne argumentasjon. Jeg gjengir fritt et innlegge du selv har hatt tidligere i denn tråden:
"Og jeg er kanskje paranoid, men jeg klarer ikke å se at kristendommen eller noen annen religion er noe annet enn et påskudd for å begå overgrep, styre andres tanker og generelt holde mennesker nede"
DU ER JO RETT OG SLETT ALLE FORDOMMERS FAR!!!
Bøgejon:
Gå hjem og les litt historiebøker om korstog, hekseprosesser og misjonering i den 3. verden og du vil kanskje forstå.
Begynner å lure på om denne Jello B er en parodi, eller en seriøs debattant.
Til Snæbbussaristokrat (og gjerne Radoslaw.)...Jeg venter stadig på gode argumenter og i henhold til Radoslaw må jeg vente lenge på de. Det har slått med at det kanskje ikke er noen seriøse argumenter på hvorfor dette religiøse tilbudet er forenelig med FFK - så kanskje vi er inne på noe allikevel ?
Godt prøvd, orion. ;)
...Og til dere som ikke forstår hva denne prinsippsaken handler om, la vær å komme med kommentarer farget av hjernevasken dere fikk under skolegang etc. Trangsynthet er jo nettopp hva dere sliter med.
En særdeles interessant, veloverveid og diplomatisk uttalelse.
Saklighetsnivået du representerer, Jello B,
...er rett og slett bedrøvelig !
Haha, bøgejon, nå er det bare å gi opp.
Begynner å lure på om denne Jello B er en parodi, eller en seriøs debattant.
Åjoda jeg mener det jeg skriver jeg..,
men jeg er enig med deg, det er bare å gi opp. Kan ikke diskutere videre med folk som ikke tør å rokke ved vår kulturs livsløgn.
Forza FFK!!!
Goran Karlsen
Lagt til: 09 mar 04, 11:08
Endret: 09 mar 04, 11:31
Hvis ikke kan deres nydelige småtroll bli de nye barnemisjonærene.
Husk at Zoe har meget sterke bånd med Livets Ord i Uppsala og Levende Ord i Bergen.Det er også meget dyktige folk i organisasjonsapparatene som VET hva dem driver med.
De tar inn kollekt med trådløse kredittkort terminaler,say no more.
Uansett,dette er helt frivillig,men man bør være obs.
På stadion er dog alle velkommen. Bøger,religiøse,drankere,gulinger og så videre. Det er jo litt av det som gjør fotball så bra,det forener.
Gøran Karlsen
Dette er noe de relgiøse må ta internt i sitt eget samfunn og ikke ``påtvinge`` oss som ikke vil ha noe med de å gjøre..
Det er ikke Zoè som skal ha denne barnepass ordningen.
Det er jo sant at Zoè har sterke bånd til Livets Ord i Uppsala, og det synes jeg er kjempebra og bare et stort pluss.
Det er jo bra at det finnes dyktige folk på Zoè og utviklingen går jo sin gang med tråløse kredittkort osv.
Kanskje det hadde vært noe ved inngangen på stadion også. Hva med å betale inngangsbiletten på mobiltelefon.
Vi må jo være med i utviklingen.
3:16 er en menighet som har sine røtter i både Normisjonen (tidligere Indremisjonene - Statskirken) og Filadelfia Fredrikstad som er en pinsemenighet.
Forøvrig meget kjekke folk!
Jeg synes navnet på tråden er feil. Nei til Jesus på stadion er navnet, men jeg får inntrykk av at det er på Ørebekk hvor Jesus skal få påvirke barne. Det er ikke slik at Jesus skal påvirke barna på Stadion, men på barnapass-ordningen.
Trådens navn skulle hvert "Nei til påvirking av barna på Ørebekk, mens foreldrene er på stadion".
Jeg synes det er en sak for foreldrene til barna om de vil benytte seg av et slikt tilbud eller ikke.
En opplysning til Jello B! JESUS ER ALLEREDE PÅ STADION!!!!!!
HOLYGANS RULES THE TERRASSES!!!!!
Filadelfia er omtrent det samme som Zoe,så alle bør være varsomme,spør dere meg.
På stadion er nok Jesus,Muhammed, Buddha,Shiva og Satan for dem som tror det. Som sagt,det er det som gjør fotballen så sjarmerende.
Fotball er vår felles religion.
Gøran Karlsen
Opprinnelig postet av Jonek
En opplysning til Jello B! JESUS ER ALLEREDE PÅ STADION!!!!!!
HOLYGANS RULES THE TERRASSES!!!!!
Hælla Jon, det visste jo ikke jeg, hvor pleier`n å sitte? Må vel være pensjonisttribunen kanskje, gammal kæll blitt.
Enig med deg at folk får gjøre som dem vil, men er ikke helt enig i at folk kan gjøre som de vil med barna sine. Lær ungene til å tenke selv!! Det må du vel som lærer være enig i ?
Men om Jesus, Satan og den gjengen pleier å være på stadion så bør jo det utnyttes kommersielt, og vi kan jo bygge stadion som rommer 100000, minst, kommer til å være smekkfullt selv på treningskamper.
Reidar Lund is king!
Hvis dette blir et bredt tilbud "for alle", må indremisjon- og filadelfiatilhengers arbeid ha forandret seg radikalt de siste årene.
Det forklarer en del av innleggene på denne tråden, da det er umulig å diskutere med religiøse fanatikere, så sant du ikke er enig da.
Slagord : " Jeg hjelper deg, hvis det gagner meg og min menighet"
Se, nå begynner det tyte frem litt hvilke menigheter som har så genuin oppofrende interesse for FFK, at de frivillig tar på seg å passe barna uten å drive forkynnelse.
Hvis dette blir et bredt tilbud "for alle", må indremisjon- og filadelfiatilhengers arbeid ha forandret seg radikalt de siste årene.
Det forklarer en del av innleggene på denne tråden, da det er umulig å diskutere med religiøse fanatikere, så sant du ikke er enig da.
Slagord : " Jeg hjelper deg, hvis det gagner meg og min menighet"
Hallelulja og AMEN!!
Når det er sagt, jeg synes ikke no om denne ordningen
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
Og til de som måtte tro det: Nei, jeg er ikke kristen fanatiker. Jeg er faktisk ikke kristen i det hele tatt.
Tror du Jesus er en pingle som sitter på kamp, Han står på Lange stå under bokstaven "F" på H. Forsberg Eiendom A/S og drar igang klækken av og til!!!!
Har du ikke fått med deg det?
Jeg er ikke helt sikker på hvor han velger å stå til året, men at han kommer til å være sentral på terrassene er det vel ingen tvil om....legg merke til uttrykket "ingen tvil" :-)
HOLYGANS - du ser det ikke før du tror det!!!!!
:)
Opprinnelig postet av Jonek
-du ser det ikke før du tror det!!!!!
Det sier dem på post 9 på Veum også.
:-)
Goran Karlsen
Lagt til: 09 mar 04, 15:35
Endret: 09 mar 04, 19:15
"Enig med deg at folk får gjøre som dem vil, men er ikke helt enig i at folk kan gjøre som de vil med barna sine. Lær ungene til å tenke selv!! Det må du vel som lærer være enig i ?"
Man må som lærer vise anonymitet for religionsfaget, men her på debatt forumet kan for eksempel Jonek og jeg få mene hva vi vil.
Jonek kan også lære sine unger hva han vil,så sant det ikke strider mot lov og orden.
Hvem som har rett er det ingen som vet,for alle har sine egne tanker og sin egen tro.
Men den diskusjonen kan vi ta et annet sted.
Jeg mener dog at FFKs tilknytning til Filadelfia er lite heldig,og mistenker at denne 3:16 menigheten kan drive med suspekt buisness.
Gøran Karlsen
Stoler derimot på at FFKs administrasjon har full kontroll over dette prosjektet, noe Robert Nilsson tydelig gav uttrykk for i sitt svar til meg tidligere i denne tråden.
Sommern er herlig.. f.eks. Sesongen nærmer seg folkens. Og det er i alle fall "hellig"...
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Min intensjon var å få en diskusjon rundt nevnte sammenkobling. Noen tolker det derimot dithen at noe av det som er nevnt fra min side er personangrep, og det har ikke vært meningen. Kjenner f.eks jonek og han er en knakanes grei gutt. (Det må være lov å trå til litt i diskusjoner, og samtidig ha et glimt i øyet)
Takk for oppmerksomheten.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914