Kamptråd: FFK-Ull/Kisa, tirsdag 3. oktober 19:00
Tøfflus
Ble medlem: 06 jun 07
Lagt til: 04 okt 17, 19:42
Endret: 04 okt 17, 19:46
Endret av: Tøfflus
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Har et spørsmål. Hvilken regel tilsier at Flo skulle ha gult kort, og at scoringen skulle annuleres? Tenker på situasjonen rett før full tid.
Slik jeg så situasjonen: Keeper tar ballen i fast grep etter et innlegg. Holder den en stund. Slipper ballen for å sparke ut, men Flo snapper denne og "scorer". Det var ikke blåst. Når keeper har ballen, så har han den, men når han slipper den?
Jeg reagerte veldig på at han fikk kort. Det heter seg jo i reglene at spillere ikke har lov å hindre keeper i å frigjøre ballen for spill, men her virket det mer som keeper oppsøkte våre spillere, Flo gjorde ikke noe aktivt for å hindre keeper.
Imidlertid har jeg sett det bli blåst frispark i tilsvarende situasjoner før, så det virker absurd nok som det forventes av angrepsspillere at de skal flytte seg for keeper. Men jeg husker ikke i farten om det har blitt gitt kort i de tilsvarende situasjonene jeg har sett, det synes jeg uansett er urimelig med mindre det er åpenbar sabotasje. Men her er fra Forbundets utdyping av reglene:
En målvakt anses å ha kontroll på ballen når
- den holdes mellom hendene eller med hånden eller en del armen holdes mot en overflate (eks: bakke, kropp, målstolpe, osv.), ballen er ikke under kontroll når den ved uhell spretter fra målvakten eller når målvakten gjør en redning.
- holder ballen i hånden og strekker ut armen
- spretter den på bakken eller kaster den opp i luften
---------------------------
Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"
Gordon Strachan: "Velocity"
Noen som har sett den situasjonen i reprise? Jeg trodde Flo snappet den i det keeper kaster den for å ta utsparket, men det er mulig jeg så den feil. I det tilfellet er det jo soleklart frispark
---------------------------
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914