Cuptråd 2018
La oss håpe denne tråden blir lengre enn fjorårets tråd. En kamp og ferdig med cupen. Var jo greit å konsentrere seg om serien ;-)
Første runde er satt opp og vi skal møte laget som har slått oss ut de to siste gangene vi har spilt mot dem. Laget som har sørget for at to trenere har takket for seg. Kvik-Halden... i Halden. I tillegg til å slå ut oss har de også slått ut Tippeligalaget Særp 08, så det er absolutt et lag vi ikke skal ta lett på. Stiller vi med et redusert lag her, så ryker vi fort ut igjen.
Kampen spilles onsdag 18. april
Av andre lokale lag så skal Kråkerøy møte Moss på Melløs (litt rart at det var Moss som fikk hjemmekamp) og Øssia skal møte Særpingæne.
---------------------------
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Jeg fikk negative tanker når jeg så dette oppsettet. Det siste vi trenger nå er en cupbombe (hvis det ordet kan brukes om et 3. div lag som slår ut et 2. div lag på sin egen hjemmebane)
Rey
Ble medlem: 22 okt 04
Lagt til: 18 apr 18, 17:21
Endret: 18 apr 18, 17:36
Endret av: Rey
Rimelig toppet lag i dag i første runde mot Kvik. Samme lag som i serieåpninga med unntak av Nilsen som erstatter Rino og Åsheim inn for Filip
The colour of her eyes
Bra med 2-0, men jeg synes ikke vi spiller bra. Vinner for lite andreballer og for upresist pasningsspill
The colour of her eyes
Jeg synes vi hadde kontroll og vant fortjent 4-0. Vi viste effektivitet, vi holdt målet rent og kampen om plassene på laget blir ikke mindre. Chaib var veldig god i 2. omgang og man skal ikke utelukke at han starter mot Moss.
En helt grei kamp spillemessig, FFK er bedre enn Kvik uten å gå i kjelleren. Effektiviteten er bra og et par av målene er riktig fine. Dagens høydepunkt: Farahs raid i kontringen som ga 2-0. Veldig bra!
Tar gjerne en hjemmekamp mot et bra lag i 2. runde. Vinne cupen gjør vi uansett ikke, men la oss i det minste slippe å ryke ut i en kjip, grå og trist bortekamp på Nordvestlandet eller noe sånt.
Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"
Gordon Strachan: "Velocity"
Trekkes 2 runde? Eller blir den satt opp?
Hvis det er trekning håper jeg på revansj mot Florø.
Det er fortsatt oppsett... Ser for meg at Moss får besøk av Særp og vi får besøk av et eller annet hovedstadsområdelag. Hvis vi går videre kommer Særp i tredje runde
Kampen i dag er grei nok den, men jeg hadde håpet vi hadde væt mer på. Truffet bedre på passningene og i duellspillet. Jeg synes Kvik fikk styre for mye.
The colour of her eyes
Ja ser nå at det trekkes fra 4runde. Håper vi slipper å bli ydmyket av særp allerede i neste runde.
Vi vinner en bortekamp. Slipper ikke inn mål. Nå må bare snart Sellin åpne målkontoen.
Da var oppsettet klart og vi får Odd hjemme. Fint at vi dermed får en "hederlig" exit ut av cupen denne gang, og en hjemmekamp mot et lag fra Tippeligaen. Imildertid hadde jeg håpet på Vålerenga siden de ville dratt masse tilskuere og jeg har forståelsen av at vi ikke fikk S(ÆSJ)p fordi det er for kort tid siden vi hadde de sist.
Tøfflus
Ble medlem: 06 jun 07
Lagt til: 20 apr 18, 16:24
Endret: 20 apr 18, 16:27
Endret av: Tøfflus
Odd ja, var vel noe sånt jeg forventet egentlig. Tenkte at vi ville få et eliteserielag fra Østlandet, men ikke S08. Som du sier ville nok VIF trukket mer folk, men om kampen blir 1. mai så blir det vel bra med folk uansett, vil jeg tro.
Edit: FB skriver at den blir 2. mai, jeg skrev basert på VG-artikkelen som sa at kamper kan spilles 1. mai dersom klubbene er enige om det. Vet ikke om FB sitter på noen opplysning om at det allerede er tatt stilling til.
Kjipt lag å møte. Vi ryker mest sannsynlig ut mot dem og det er et såpass grått lag at det nok er begrenset med folk som kommer. Tviler på at de kommer med så mange tilskuere selv også.
The colour of her eyes
Det hadde faktisk vært ganske morsomt å være på den riktige siden av en cupsensasjon for en gangs skyld. Men sjansene er vel ikke så store - 10%?
Uansett - FFKs gamlissupportere, avdeling Ski, tar nå turen.
- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.
Har ikke troa nei, men hadde vært ille morro med en cupbombe.
Viitikko er ute og erstattes av Leko. Rekdal spiller landskamp og Farah er fortsatt ute med skade. Håper Chaib fra start.
The colour of her eyes
Råtten markering på begge baklengsmålene. Ellers er vi helt på høyde spillemessig, uten at vi kommer til de helt store sjansene (bortsett fra den ene hvor Westgaard kom til skudd). Har på følelsen at Odd er komfortable i forsvar og vi har ikke inne et høyt nok pasningstempo til å få dem skikkelig ut av balanse.
Hadde nok vært bedre å møte dem tidligere, før seieren over Molde.
Det gikk som man regnet med dette her, men spillemessig var det ikke så ille. Vi blir i hvert fall ikke utspilt, men usikkert hvor mye Odd tok ut når de fikk det tidlige målet.
Men igjen skaper vi litt for lite og det bekymrer meg mer og mer. Kanskje ikke etter denne kampen, men jeg syns jeg ser en trend her.
Målet til Chaib er en perle. Fint å se at noen tørr skyte.
The colour of her eyes
Synes ikke dette var noe å være flau over, selv om Odd hadde god kontroll. Vi blir for lette innenfor begge 16 meterne, men det er vel det som er noe av forskjellen på eliteserie og nivå 3. En annen forskjell er at Odd, mer enn noen annen klubb, står for kontinuitet, mens vi representerer det stikk motsatte..
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914