Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK-Kvik Halden, lørdag 19. oktober 13:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 17 okt 19, 08:52

Siste hjemmekamp. Kun syltynn teori holder liv i opprykksdrømmen, det er meldt møkkavær hele helgen, her blir det fest.

Om vi vinner med fire mål og Blink taper sin kamp, så går vi inn i siste runde med en ørliten sjanse for direkte opprykk. Blink spiller borte mot Egersund, så det er jo ikke helt umulig at de taper. Men ... håper vi egentlig det?

Om Blink ikke tar poeng mot Egersund så er det ganske stor sjanse for at Kvik rykker direkte opp selv med tap mot oss. Vil vi det? Sånn rent bortsett fra at det svir om et annet Østfold-lag skulle være dem som snyter oss for opprykk så vet jeg jammen ikke. Spørsmålet er vel mer hvem som blir en seriøs konkurrent neste år. 

Får vi et tidlig mål så håper jeg vi gir absolutt maks og prøver å banke inn flere. Om ikke annet så for å avslutte hjemmesesongen med stil. Vi må i hvert fall ikke la Kvik få anledning til å feire noe som helst på vår hjemmebane. Det ville rett og slett være for galt.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 18 okt 19, 02:23

Opprinnelig postet av Tøfflus

Vi må i hvert fall ikke la Kvik få anledning til å feire noe som helst på vår hjemmebane. Det ville rett og slett være for galt.

Kunne ikke vært mer enig. Det skal helst være FFK som feirer ting på Fredrikstad Stadion. 

Det sagt, vil jeg rent personlig foretrekke å se Kvik Halden rykke opp, og Stjørdals-Blink rote seg bort på slutten. Dels fordi jeg synes det er en god ting med flere Østfoldlag høyt opp i norsk fotball, dels fordi jeg synes det er litt usportslig at et lag på tredje nivå kan låne spillere fra eliterserien til å spille seg oppover i systemet. Det vil være gøy å se Blink feile på målstreken etter å ha ledet tabellen nærmest hele sesongen. 

Det gir et visst håp at Blink rotet bort tabelledelsen sist etter å ha ledet kampen to null. Det vitner om at de begynte å ta ting på forskudd, og hvis de ikke er kjappe til å lære av det, så kan de komme til å miste opprykket nå. Egersund er gode på hjemmebane, og FFK har ikke gitt opp ennå. To hjemmeseire i toppoppgjørene nå til helgen, så går det mot avgjørelse i aller siste runde, hvor Blink plutselig har et stort press på seg, og alt er åpent. Det er ikke fordi det er sannsynlig, men det kan godt bli sånn. FFK kan slå Kvik, og Egersund kan slå Blink. Så blir det spenning til siste slutt, om ikke annet. Blink vinner sannsynligvis hjemme mot Sola i siste kamp uansett, men de klarte tross alt bare uavgjort mot dem tidligere i sesongen. Alle kamper skal spilles før poengene deles ut. 

Hvis FFK gjør sitt, må i alle fall de gjøre seg fortjent til det som skal slå dem. 

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 18 okt 19, 09:22

Så sant. Vi kan ikke leve med at noen spaserer seg til opprykk på vår bekostning.

Når det gjelder lånegjengen til Blink  må jeg jo innrømme at jeg vil føle en viss skadefryd dersom Blink og Ranheim begge spiller i OBOS neste år og Ranheim henter tilbake alle lånespillerne - og Blink dermed dundrer rett ned igjen.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 18 okt 19, 16:01

Jeg for min del vil absolutt ikke ha Kvik opp. Er sikkert bra for Østfoldfotballen, men det bryr meg midt bak. Jeg er interessert i Fredrikstadfotballen og ser ikke hvilken fordel vi har av at Kvik rykker opp. Sarp vil nok kanskje ha fordel av det, men hvordan vi får en fordel kan jeg ikke se. Den gangen FFK kommer tilbake på øverste nivå så stiller ting seg anderledes.

Det strider også mot all fornuft, men jeg sitter fortsatt med et deilig håp om at dette faktisk skal gå. Ikke noe fornuftig i det hele tatt, men det driter jeg i. Halmstråer er til for å gripes. Og for å sitere Terry Pratchett: “Scientists have calculated that the chances of something so patently absurd actually existing are millions to one. But magicians have calculated that million-to-one chances crop up nine times out of ten.”

Så forventer jeg full innsats fra de 11 som starter i morgen.

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 18 okt 19, 18:41

Opprinnelig postet av Rey

Er sikkert bra for Østfoldfotballen, men det bryr meg midt bak. 

Ditto. Noen vil kanskje synes at Særp, Kvik og Moss i øverste divisjon er tipp topp, men så lenge FFK ikke er der så er det for meg et mareritt.

FFK må tenke på seg selv og bygge en struktur som klarer å utnytte både sponsor-potensiale og publikumspotensiale (les: generell interesse i byen) slik at vi kan komme oss opp dit vi ønsker å være. AT det skulle være noe bra ved at de som får det til befinner seg to, tre, fire mil unna i stedet for førti, det skjønner jeg ikke.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 18 okt 19, 18:42

Opprinnelig postet av Rey

Halmstråer er til for å gripes. 

Nettopp. Det er stort sett det eneste de kan brukes til. 

Ser heller ikke noen kortsiktig fordel for FFK i om Kvik rykker opp i år, tenker mer langsiktig. Tre Østfoldlag i eliteserien vil gjøre godt for den lokale talentutviklingen. Dessuten er det lite som slår sjarmen med lokaloppgjør på høyt nivå. 

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 19 okt 19, 15:11
Endret: 19 okt 19, 15:14
Endret av: FlightOfTheRat

Tross alt godt med seier i dag. Da ser det ut til at Blink klarer dette, og Kvik må gjennom kvalik. 

Halmstrået er der fortsatt, Kvik kan saktens rote det til mot Nardo, og FFK vinne 5-0 over Vidar. Det siste skulle i alle fall være fullt mulig. Kvik tapte også 0-2 mot Nardo sist de møttes. Nå har de hjemmekamp, men også et annet press på seg. 

(og jeg er også likeglad med hvor mange Østfoldlag det er i i eliteserien hvis FFK ikke blant dem, bare så det er klart)

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 19 okt 19, 15:32

Var ikke dette Kvik laget overraskende svakt?

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!

tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03

Lagt til: 19 okt 19, 15:49

Digg med seier såklart. Er jo faktisk en liten mulighet å klare kvallik enda,så det blir spennende neste søndag også. Noen som så hva som hendte med Kjell på slutten der ? Han var jo helt i ørska, må ha fått en skikkelig trøkk.

Rey

Moderator

Lagt til: 19 okt 19, 15:52

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Var ikke dette Kvik laget overraskende svakt?

Det er vel det flere "eksperter" har sagt... at Kvik ikke har spilt veldig godt, men hatt veldig flyt.

The colour of her eyes

Rey

Moderator

Lagt til: 19 okt 19, 15:57

Fornøyd med seier i dag og vi burde vel hatt et par mål til også. Både Kjell og Solberg har to sjanser det bør scores på. Hadde håpet på litt mer fandenivoldskap i angrep i dag, men 2-0 er jo tross alt ikke så galt isolert sett. Bare ikke nok

Hva som skjedde med Kjell er vanskelig å se ut i fra bildene annet enn at han fikk seg en skikkelig smell i hodet. Kunne jo knapt gå. For meg så det ut som det var skuldra til Kvikspilleren som traff hodet til Kjell... Men ikke god nok kvalitet på bildet til å si hva som skjedde. Kvik sin keeper burde vel også hatt rødt i stedet for gult?

Uansett, vi vinner med fem mål over Vidar og Kvik taper med to mot Nardo... Brått så er det kvalik ;-)

The colour of her eyes

tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03

Lagt til: 19 okt 19, 20:02

Det ligger en filmsnutt på fredrikstad blad angående hendelsen med Kjell og det ser ikke pent ut. Ser ut som at han blir skallet ned. Forbundet får vurdere det og eventuellt dele ut noe straff.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Lagt til: 20 okt 19, 04:16

Opprinnelig postet av tynter

Det ligger en filmsnutt på fredrikstad blad angående hendelsen med Kjell og det ser ikke pent ut. Ser ut som at han blir skallet ned. Forbundet får vurdere det og eventuellt dele ut noe straff.

Selv om jeg definitivt misliker å se sånt på en fotballbane (håper bildene er klare nok til at det kan idømmes en hard straff) så er den form for frustrasjon nettopp hva jeg håper at kan felle Kvik på oppløpet, hvis FFK finner flyten mot Vidar mens Kvik omsider begynner å skyte stang ut på eget gress mot Nardo. Muligheten for det gjør at dette lever fortsatt. Kvik har tross alt spilt uten press på seg hele sesongen. I dag følte de på presset for første gang i år, og taklet det dårlig. 

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914