Husk meg
Brukernavn
Passord

Spillertropp 2025

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 11 des 24, 20:51

Sesongen er akkurat ferdig men forberedelsene til neste sesong er nok godt i gang

Hva er det folket mener vi trenger? Hvem tror man er på vei ut? 

Per nå har vi 21 spillere på kontrakt neste år. I tillegg er det to spillere som har kontrakt som går ut denne sesongen hvor ting ikke er avklart enda.

Av de som har kontrakt, er det åtte stk som går som utlendinger. I tillegg har vi Patrick Metcalfe som fortsatt er aktuell og Jeppe Kjær som også muligens er aktuell. Det er med andre ord trangt om plassen blant utlendingene ettersom vi kun kan ha ni stk registrert

Av de utlendingene som har kontrakt, er nok Lucas Lima helt uaktuell for videre spill i klubben. Det samme er nok dessverre også Mads Nielsen selv om jeg skulle ønske aldri så mye at han ble værende her. 

Kontraktsituasjonen akkurat nå (med forbehold om at jeg har bommet på noen av de)

2028

• Jonathan Fischer
  • Torjus Engebakken
  • Henrik Skogvold (Kun fram til sommeren)

2026

2025

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 12 des 24, 20:39

Jeg er egentlig mest spent på hvem som kommer til å bli solgt for gode penger, når laget har prestert over forventning så vil jo fort spillere som har utmerket seg være fristende for større klubber også.

Vil ikke bli sjokkert om det kommer bud på både Fischer, Maxwell og Bjørlo og da er jo spørsmålet hvor mye penger som skal på bordet før vi ikke lenger kan si nei takk. 

Ludde og Nielsen har hatt en god høst på utlån og det lukter vel at Start og AaFK ønsker å signere dem hvis FFK sier ja.

Spillere inn, ja - kan vi treffe med noe på spissplass? Er vi i det hele tatt ute etter en typisk målsnik, en som har som sin fremste oppgave å jakte målsjanser? Eller er det nettopp press-spillere vi vil ha, slik Sørløkk og Skogvold (og Kjær når han har kommet inn) har fungert som? 

Jeg tipper Hagen ønsker seg å beholde de fleste, store utskiftninger etter en god sesong er jo gambling. Men det kan bli at det tvinger seg fram uansett.

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"

Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09

Lagt til: 22 des 24, 14:42

Opprinnelig postet av Tøfflus

Vil ikke bli sjokkert om det kommer bud på både Fischer, Maxwell og Bjørlo og da er jo spørsmålet hvor mye penger som skal på bordet før vi ikke lenger kan si nei takk. 

Spillere inn, ja - kan vi treffe med noe på spissplass? Er vi i det hele tatt ute etter en typisk målsnik, en som har som sin fremste oppgave å jakte målsjanser? Eller er det nettopp press-spillere vi vil ha, slik Sørløkk og Skogvold (og Kjær når han har kommet inn) har fungert som? 

Nå ble vi cupmestere på en måte som trolig er unik i fotballhistorien: i kvart-, semi- og finale, alle med ekstraomganger, 6 timer med fotball pluss masse tillegg, scoret vi nøyaktig ett mål, og det var en halvveis keepertabbe. (Ja, jeg vet at vi skulle hatt et til mot Kåffa.) Det er vel rimelig å trekke to konklusjoner på bakgrunn av dette:

1) Det er forsvarsspillerne våre som er ettertraktet og kan bli solgt. I tillegg til dem som Tøfflus nevner, tror jeg Kvile er høyst aktuell. Så får vi bare håpe at Júlíus har gått under radaren hos de fleste. Det kan bli store utskiftinger, vi skal ha mye penger i så fall, men det er ikke lett å treffe tilsvarende godt på nyanskaffelser. (Bjørlo er et særtilfelle. Han må nesten få gå hvis han ønsker, det er jo de neste par åra han muligens kan gjøre litt penger på fotballen.)

2) Vi styrkes offensivt. Vi kan ikke bruke 6 timer pr mål. Nå tror jeg jo at Skogvold blir både god og målfarlig, men uansett.

Det kan bli vanskelig å få til dette hvis tre-fire av bærebjelkene blir solgt. Samtidig må vi ha en bred tropp, dels på grunn av Europa, dels vårprogrammet (som i og for seg også skyldes Europa) - se på den maimåneden, med cupkamper i tillegg!

En liten ettertanke: Det har vært mye støy rundt Kjell og den manglende kontraktfornyelsen. Men jeg lurer litt på om det ikke hadde vært lurt å fornye med Brandur. Han har spilt seg opp nærmest fra kamp til kamp i høst, han har en ro som ingen andre i laget (for mye ro av og til) og han har vel like mye (eller mer) internasjonal erfaring som resten av stallen til sammen. Vel, det toget har naturligvis tøffet ut fra stasjonen.

Det er altfor mange ukjente faktorer her til å løse noen ligning nå. Men mitt tips er at 2025 kan bli et nokså krevende år, selv om noen av oss ennå svever i euforien fra cupfinalen.

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 22 des 24, 16:05

Jeg tror situasjonen med Brandur hadde vært litt anderledes hvis han ikke hadde gått på utenlandskvoten. Vi har ikke mulighet til å fylle den kvoten med spillere som er nesten gode nok. Når kontrakten da går ut er det helt riktig å la han gå. Det samme kan kanskje også sies om Metcalfe.

Er redd det blir mye omveltninger, men håper at Julius blir. Får satse på at han har lyst til å slå seg til ro nå som han er blitt far. En tøff sesong blir det uansett

Ellers har klubben offentliggjort at Langbråten blir med enda en sesong. Fint å ha med en fra keeperteamet videre i hvert fall, selv om jeg ikke aner hvilket nivå han egentlig har. Blir han å regne som andrekeeper eller tredjekeeper? Er han god nok til innhopp i Eliteserien hvis en eventuell førstekeeper blir skadet? Keeperplassen er en liten nøtt egentlig

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 22 des 24, 19:03

Vi må ha tre keepere i stallen, og vurderer det som utenkelig at Langbråten blir noe annet enn 3. keeper.

Ellers mener jeg både for klubb og spiller sin del at Jonathan Fischer bør fullføre én sesong til i FFK. Jeg mener det skal et helt ekstremt høyt bud til for at FFK skal slippe han nå mht. kontraktslengde, penger investert i spilleren og viktighet for laget. Fischer er også så ung (særlig som keeper) at han overhodet ikke bør ha det travelt med å komme seg videre. Kan fortsatt utvikle seg fint minst ett år til i FFK. Men selvsagt styrer markedskreftene, og kommer det et hinsides bud (40 mill +) så blir det jo fort et salg. 

Det jeg tenker er viktig er at FFK ikke selger mer enn maksimalt to sentrale spillere før 2025-sesongen. I øyeblikket virker det kanskje mest sannsynlig at Bjørlo går. De andre mest attraktive er jo Fischer, Kvile, Maxwell og Magnusson. Jeg ser det som veldig uheldig om vi selger mer enn maks én av disse.

Ellers håper jeg det snart kommer nyhet om at Fall har skrevet under permanent kontrakt. Er redd han har tiltrukket seg mer oppmerksomhet fra større klubber i høst, og at han kan fristes til å skrive under for større klubb med virkning fra sommeren om det rette tilbudet kommer opp. Merk at Fallou Fall ikke er bundet av opsjonsavtalen mellom klubbene. Derfor viktig å sikre seg  ham så snart som mulig for å være sikret en sannsynlig god økonomisk gevinst ved salg.

Det som bekymrer meg litt er det økonomiske handlingsrommet ettersom mye midler vil bindes opp til å kjøpe fri spillere som vi allerede har (Fallou Fall og eventuelt Jeppe Kjær). Om det er snakk om ca. 5 mill for Fall og noen millioner for Kjær, så antar jeg det er et betydelig innhugg i overgangsbudsjettet, og da har vi ikke engang brukt én kroner på å handle faktisk nye spillere. Med andre ord, det er nok fullstendig avgjørende å få til 1-2 virkelig gode salg.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

02/12/2024 15:21 | 60f95d23