Sesongen 2025
Glimt kampen blir flyttet til 16 juli. Da må FFK på en måte ofre seg litt med 3 kamper på 7 dager for at glimt skal få det penere når de møter tottenham borte og hjemme. Beste for oss hadde vel vært å møte glimt søndag 4 mai.
En dag igjen til kamp og jeg merker jeg er mer spent på denne enn de tidligere kampene. Da hadde jeg ingen forventninger. Nå har det bygd seg opp og mot et antatt dårligere lag kan vi gå på en litt uventet smell.
Veldig usikker på hvilket nivå Sandefjord også har. 3-0 seier mot Molde er på papiret veldig bra... men er det Molde som er helt elendige eller undervurderer vi Sandefjord? 3-1 tap mot Kåffa er vel ikke fullt så bra igjen
---------------------------
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Sandefjord er jo et veldig ballbesittende fotballag, og mange vil sikkert tenke på dagens kamp som et oppgjør mellom to motpoler når det kommer til måte å spille fotball på. Jeg tror vi skal forvente en kamp der Sandefjord har ballen mye, men jeg håper og tror likevel at vi på hjemmebane skal våge å presse i store deler av kampen. Når Sandefjord får det offensive spillet sitt til å gli, så er de veldig gode. Men de er vel i utgangspunktet bedre fremover enn bakover i banen. Igjen tror jeg dødball er det våpenet vi kan straffe dem hardest med, men samtidig håper jeg at vi nå får se et FFK-lag som også evner å skape sjanser og mål i "åpent spill". Vi har vist veldig lite av det de første tre kampene.
Jeg har registrert at de som følger Sandefjord tett snakker om at de kanskje aldri har hatt bedre lag før enn i år. I fjor vil jeg si de fikk underbetalt ut fra prestasjonene, så det er et godt fotballag vi møter i dag som kan vinne mot alle i Eliteserien når de har dagen. Men det kan også vi.
Ellers blir det spennende å se Hagens disposisjoner nå som alle (minus Kvile) rapporteres å være klare.
Jeg antar at Rocco Shein fortstat skal matches forsiktig og ikke er aktuell fra start. Men hva med Sørløkk? Kan han være aktuell å starte fremfor Metcalfe (som har imponert meg hittil i år) i en hjemmekamp mot Sandefjord? Eller kan han true Holten på topp? Jeg tviler på det. Med Stian Stray Molde tilbake samt en formsterk og innkast-viktig Daniel Eid, blir visekaptein Simen Rafn et fast tredjevalg på back (og tredjekaptein Owusu vår faktiske kaptein fremover?).
Deilig førsteomgang i dag. Mye bra fra mange.Samarbeidet Holten - Øhlenschläger ser bra ut. De har ofte noen fine kombinasjoner på høyresiden. Ikke bare denne kampen men også tidligere.
Andreomgang derimot faller vi veldig etter at Holten går ut og Shein kommer inn. Shein og Sørløkk på topp var helt ubrukelige. Det var som å spille med en mann mindre. Der hadde jeg forventet veldig mye mer.
The colour of her eyes
Enig. Det var ikke heldige bytter. Det var litt skremmende å se hvor stor forskjell det var på 1. og 2. omgang. Jeg syns Eid var frisk i dag men Fall og Woledzi var litt under pari. Nå er det ikke hjemmekamp igjen før 16.mai. Øhlenschleger var helt sjef i dag. Der har vi funnet gull.
Synes ikke Fall var så ille, men Woledzi gjorde mye rart. Skjønner ikke helt at han fikk en syver på F-b børsen. Synes forsåvidt ikke Øhlenschläger fortjente en nier heller... De har lagt seg litt vel høyt synes jeg. Han var god da.
Og akkurat nå er vi alene på topp. Får nyte det mens vi kan
The colour of her eyes
Dunsby var god, og det fikk både Woledzi og Fall føle på, men synes begge klarte seg bra. I andre hjemmekamp på rad, mister vi offensivt moment når Skogvold går ut. Han evner å holde på ball, og er en trussel med farten sin.
Shein er midtbanespiller, og ikke spiss. Det så vi i går.
F-B børsen har vel null troverdighet?
Syns vi falt sammen på vel mange ting i 2. omgang. Det var ikke bare presspillet som var svakere, men også hva vi selv gjorde med ball (kælke den langt mot noen som ikke var der, eller spille oss fast med en spiss eller ving isolert mot to-tre SF-spillere.
Eller sagt på en annen måte, vi ga bort alt initiativ. Så holdt vi jo greit stand defensivt og slapp ikke til mange sjanser, men samtidig var det jo et par tilfeldigheter som gikk vår vei. Hadde linjedommer latt være å vinke offside på Sandefjords 3-2-scoring så hadde neppe VAR gjort den om - de hadde tydeligvis ikke gode nok bilder til å vurdere offside eller ikke og valgte da å la assistentdommerens avgjørelse stå, og det hadde de sikkert gjort også om den var motsatt.
Og Fall var heldig som slapp kort for stemplingen. Det var ikke mye kraft involvert og SF-spilleren overdrev nok, men hadde dommeren sett det hadde han minst fått gult. Straffe kunne det vel ikke blitt, siden ballen ikke var i spill?
Men første omgang var deilig. Ikke at vi rundspilte SF, men vi var best og vi tok vare på sjansene. Øhlen har blitt en schlæger allerede og dansk dynamit gjør det dejligt at være fra Fredrikstad for tiden.
Kåffa kommer nok uten Sverre Sandal 16. mai, fikk direkte rødt mot Sarp og det betyr vel vanligvis minst to kamper. Men før det skal vi besøke Haugesund. Ikke et lag med mye selvtillit. Null poeng og stusselige 1-9 i målforskjell på de første tre, her bør vi ha gode muligheter for å revansjere den labre bortekampen i fjor.
Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"
Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"
Åssen blir det nå til høsten ? Vil FFK forhåpentligvis konkurere på 4 arenaer ? Serien,europa,årets cup og cupen 2026 ? Det blir i såfall voldsomt mange kamper. Vi har absolutt ikke råd til skader på sentrale spillere,vi har vel en for tynn tropp og burde kanskje nedprioritere noe ?
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
17/01/2025 15:21 | 34df8bbb