Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem rykker ned!!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04

Lagt til: 14 mar 04, 15:26
Skal vi moro oss med dette???:rolleyes:
Pesonlig tror og håper jeg, HamKam & Sogndal med Tromsø på kvalikk.
Er jo optimist tross alt. Men jeg blir nok ikke så overraske om FFK blander seg inn i denne striden, og ender blant de tre.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 14 mar 04, 15:37
Ut i fra spillermateriell er det vanskelig å se noen komme bak FFK og Ham Kam. Lag som Lyn og Vålerenga, som var involvert i bunnstriden i fjor, vil nesten garantert ikke være det i år. Tromsø underpresterte også kraftig i fjor i forhold til den stallen de disponerer. I tillegg har de fått inn Høgmo som er en god trener.

Ønsker ikke å bli oppfattet som pessimistisk på FFKs vegne, men skal jeg tippe med HJERNEN så tror jeg det er store muligheter for at de to nyopprykkede rykker ned igjen.

På en annen side så tror jeg det er mest vanlig, statistisk sett, at kun ett av de to nyopprykkede lagene rykker ned igjen første året...

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 14 mar 04, 18:00
Håper for FFK sin del at Ham-Kam rykker ned...men akkurat som Costanza sliter jeg fryktelig med å finne ut hvem andre som skal rykke ned istedet for FFK! På papiret ser det ut som om Ham-Kam og FFK rykker ned, men heldigvis er det forskjell på teori og praksis...

kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03

Lagt til: 14 mar 04, 18:26
Tromsø da? Ikke hentet noe nytt fra i fjor. Da klarte dem seg med et nødskrik. Med Gamst Og Årst ute med skader kan dem slite stort.

Ære være plankebyen!

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mar 04, 18:30
Tromsø har faktisk en meget god stall, men en del av spillerne er kanskje litt på hell. De var hvertfall langt bedre på papiret i fjor enn hva tabellsituasjonen tilsa. Og nå har de også fått inn Høgmo som trener. En skadefri Årst er også kandidat til å bli toppscorer i Tippeligaen.

Men TIL har ikke like god dekning på alle plassene, dessuten har de slitt noe, og sliter fremdeles, noe økonomisk - det kan skape uro og spille inn.

Det blir en uforutsigbar sesong.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03

Lagt til: 14 mar 04, 18:51
Personlig så har jeg ikke sansen for Høgmo, men han er vel sikkert dyktig han. Er enig at Tromsø ikke har god dekning. Dem har ikke muligheten til å kjøpe spillere i sommerferien hvis det ser svart ut. Noe vi har

Ære være plankebyen!

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 14 mar 04, 19:09
Jeg tror at Ham-Kam kommer til å ta jumboplassen. Så tror jeg Bodø-Glimt vil få en dårlig sesong, men trolig ikke noe dårligere enn kvalikk. Tror enten Sogndal eller Tromsø rykker ned, sammen med Ham-kam. Tror ikke FFK kommer til å slite helt i bånn av tabellen.

Lenge leve "hjørnet"!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 14 mar 04, 19:41
Endret: 14 mar 04, 19:44
Ha-Kam er et naturlig valg når det gjelder nedrykk, men jeg tror kanskje de kan klare kvalikk eller også bedre pga. at Ståle S. er en god trener. Tromsø og Sogndal vil være to av de tre i bunn. Kan ikke se hvorfor Tromsø skal bli bedre i år enn i fjor. Høgmo er ingen forsterkning som trener. Bodø-Glimt kan komme til å havne på kvalikkplass dersom Ham-Kam gjør alle spådommer til skamme.
FFK vil være med å kjempe om en 4. plass. Hvorfor? Jo, Fordi FFK er mye bedre enn treningsresultatene indikerer og fordi Terje Høili vil gå inn å forsterke laget kanskje allerede før 1. april, men høyst sannsynlig til sommeren.
Dessuten blir både Garro og Mc Donald klare til etter sommerferien. Sistnevndte vil helt klart være med å kjempe om en spissplass.:ffk:

FFK på toppen i 2005

super

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jan 04

Lagt til: 14 mar 04, 21:50
og hvor mange ikke EØS spillere kan ffk bruke?

LaJo

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04

Lagt til: 14 mar 04, 23:13
Det er max 2 EØS spillere som kan brukes i kamp.

Hattrick.org- Ett vanvittig artig fotballmanager spill!!

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til: 14 mar 04, 23:19
Endret: 14 mar 04, 23:23
Opprinnelig postet av LaJo
Det er max 2 EØS spillere som kan brukes i kamp.

Faen !,
...da må jo vi skifte ut hele stallen. :D

FFK and Wisla Krakow forever...

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mar 04, 23:50
Så vidt jeg kan regne meg til, så har FFK 4 spillere fra ikke EØS land, nemlig Brian West, Mommo, Garro og Mc Donald. De to sistnevndte kan jo ikke spille før de har fyllt 18 år, den ene i juli og den andre i august.
FFK kan ha alle 4 i troppen til en kamp, men kan kun ha to av dem på banen samtidig. Derfor må de bytte med hverandre dersom KTE velger å bytte inn 3. eller 4. mann. Det er klart at dette ikke er optimalt, derfor kan jeg ikke se for meg at vi trenger noen flere fra Costa Rica eller andre steder forløpig. :ffk:

FFK på toppen i 2005

antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04

Lagt til: 15 mar 04, 08:33
Hei "Snæbussaristokrat"!
Fordi om du er "Aristokrat" er det ikke nødvendig å ha nesa helt inn i skyene!!!
4 plass til FFK:eek::eek:
Tror nok på heller bør konsentrere den om 4pl. fra bånn sjøl om :ffk: får forsterkninger !
" Den som venter på noe godt, venter ofte forgjeves":)

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"

orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04

Lagt til: 15 mar 04, 09:19
Vi har vel alle et håp om at FFK gjør spådommene til gale og at FFK redder sin plass i TL.

Noen har skylapper og ser FFK etablerer seg høyt på tabellen, laget er stort sett det samme som i fjor, bortsett i fra noen smågutter fra Costa Rica og litt annet. Vi har ennå ikke sett om dette "litt annet" er noen styrke av laget.

Tipset mitt går på at FFK greier seg med et nødskrik og dermed får anledning til å etablere seg bedre i 2005.

Nedrykkskandidater er selvsagt Ham-Kam, Tromsø. I tillegg håper jeg på at Sogndal rykker rett ned, da jeg ikke tåler Jan Halvor Halvorsen lenger. Han ødela et nyopprykket START-lag. Kvittet seg med bl.a Roger Risholt og Totto Dahlum (selv om han er godt voksen, var han klar for en ny sesong) - for å fylle på med allverdens utlendinger, som skulle være gode - men som ikke passet spillestilen og slett ikke var så gode som antatt.

Det er noe av de tendensene jeg har sett i FFK i år, med en rekke dårlige prøvespillere. Spillere, som skal vise seg på prøve,skal være av en slik kvalitet at det styrke, hvis de får kontrakt. Prøvespill er ikke for å teste igjennom at som er ledig på markedet.

FFK i Tippeligaen også i 2005, selv om året sesong blir et slit og mange skuffelser.

Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03

Lagt til: 15 mar 04, 10:01
Hmm

Jeg vet faan ikke hva jeg skal svare på dette spørsmålet? Den som tipper FFK på 4. plass er uansett idiot, med mindre tipset var ment som en spøk?

Slik situasjonen er nå ser det faretruende ut. Nedrykks-kandidatene fra i fjor har alle styrket stallen. Både Lyn og Enga kommer nok til å bli bedre enn de var. LSK kommer antakelig til å bli sterke. Tromsø har også ett godt lag. Slik jeg ser det vil til og med et lag som Odd kunne haven i bunnstriden i år, og de er på papiret bedre enn FFK.

Nei..Det kan se ut som om Tippeligaen vil bli tøffere enn på lenge. Sikker plass krever minst 30 poeng! Og det er ikke lite. Ålesund rykket jo ned i fjor med (var det 27 poeng?).

Dessuten er Kamma et lag som spiller gjerrig fotball. Det kan godt hende HamKam kan sikre seg noen poeng i de kampene FFK taper stort (Pga overmodig spillsetil).

Jeg er nøktern optimist, og håper på kvalikk-plass...Vet ikke helt hvilke lag jeg skal tippe bak oss, men har faktisk liten tro på Molde i år.

pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04

Lagt til: 15 mar 04, 10:05
jeg tipper tromsø og ham-kam rykker rett ned, mens stabæk havner på kvallik...:ffk:

We play with 2 stoppers and 3 spisses...

Nils Arne Eggen

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 15 mar 04, 10:06
Tipper en av disse tre rykker direkte ned: Fredrikstad, Sogndal eller HamKam. Tromsø er også en en kandidat her.

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 15 mar 04, 11:42
Endret: 15 mar 04, 11:44
Til Funk 1
De som tippet på at FFK skulle rykke rett opp fra 1. div. sist år, ble også betraktet som idioter. Førøvrig er det ikke pent å kalle andre for idioter, ihvertfall ikke så lenge man ikke har fasitsvaret.
Grunnen til at jeg tror FFK kan ende så høyt oppe på tabellen er at jeg tror alle kommer til slå alle i år, bortsett fra Rosenborg. Det vil si at serien kan bli rekord jevn. FFK har i motsetning til de fleste andre lagene muligheten til å justere/forsterke stallen underveis pga. sunn økonomi. Vent å se, men bevares jeg er også fornøyd med en 10. plass.:ffk:

FFK på toppen i 2005

Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03

Lagt til: 15 mar 04, 12:07
Endret: 15 mar 04, 12:13
snabbussaristorkrat1:

Jeg er klar over det sterke fokuset på saklighet her på forumet, og jeg beklager hvis min sterke karakteristikk av snabbussaristorkrat1 gikk litt over streken, men når noen foreslår at FFK havner på 4.plass, og kvalifiserer seg direkte til Roayl League i sin første tippeliga sesong, så blir det bare for dumt.

Sammenlikningen med situasjonen i 2003 sesongen blir feil. De fleste var nøkterne på vegne av FFK ved opprykk til 1. Divisjon. Her på forumet ble det vel tippet at FFK kunne havne på alt mellom 3. Og 6. Plass (noen var også enda mer pessimistiske), men det var likevel ikke tale om nedrykk til 2. divisjon som noe alternativ.

Årsaken er at det er relativt stor forskjell på lagene i 1. div. Alta, Ørn og Bærum var klare dumpekandidater før sesongen i det hele tatt hadde startet. Vi har ikke den samme situasjonen i tippeligaen, der lagene har større ressurser både sportslig og økonomisk. FFK hadde eksempelvis et forholdsvis stort budsjett i fjor, sammenliknet med konkurrentene i 1. I år kommer vi til å konkurrerer mot lag som har betydelig mer midler, og lengre tradisjoner/erfaring fra toppfotballen. Hvor lenge har egentlig LSK vært i eliten nå? De rykker jo aldri ned!? De har rutine, og styrke til å holde seg der, til og med i dårlige sesonger.

Det samme gjelder et lag som ODD. Som nå har klart å stabilisere sag. Samtidig viser resultatene til nettopp ODD hvor vanskelig det er å virkelig hevde seg, og spille jevnt godt i tippeligaen. De har fremdeles til gode å ta medalje etter opprykket (for fem år siden?). Nå har bookmakerne allerede begynt å tippe FFK som nedrykkskandidat. Det var ikke tilfelle da vi rykket opp i 1. Det sier litt om forskjellen på situasjonen i fjor og i år.

Jeg er nøktern optimist. FFK kan slå til, og sanke en del poeng, men det krever konsentrasjon, pågangsmot og ikke minst litt flaks (Vi har eksempelvis ikke råd til å få skade på kaptein Trondsen).

Når det gjelder FFK sine muligheter til å styrke stallen underveis så avhenger jo det ikke bare av sunn økonomi (og giverglede fra Terje). Det avhenger jo også av at laget presterer i vårsesongen. Ligger FFK nederst på tabellen ved inngangen til sommeren (noe jeg for så vidt verken tror eller håper) vil det ikke være spesielt attraktivt å spille for klubben.

Vi får håpe det beste. Med Eggen ved roret har vi uansett en god sjanse til å klare oss, og med litt flaks og dyktighet til og med spille bra fotball mot de beste lagene. :ffk:

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 15 mar 04, 12:21
Heldigvis kan man ikke regne seg frem til tabellsituasjonen matematisk, Funk1

Når man sier at det ene laget er bedre enn det andre "på papiret" så er det veldig subjektivt.
Lag som har ligget i Tippeligaen i noen år og hvor spillerne har fått full media dekning i motsettning til spillere fra lag i 1. divisjon, så har man lett for å mene at de er bedre "på papiret":confused::ffk:

FFK på toppen i 2005

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914