FFK, FB og Demokraten
Jeg ser jo at FFK har offisielle linker kun til Fredriksstad Blad. Burde ikke en fotballklubb av FFKs størrelse være medieavhengig?
Eller bør de konsentrere seg om å linke til den avisen som faktisk oppdaterer nettsidene mer enn en gang i uken? Demokraten kommer jo ikke en gang i nærheten av Fredrikstad Blad når det gjelder FFK.
Begge avisene oppdaterer jo til hver utgivelse, hvis du har sjekket det.
Det handler jo om et prinsipp her som medieuavhengig bedrift, ikke sant?
Det handler jo om et prinsipp her som medieuavhengig bedrift, ikke sant?
Joda...for all del! Men FB kommer ut litt oftere da, og oppdaterer kontinuerlig på nett også utenom hver utgivelse. Dessuten benytter jo både FFK og FB samme nettløsning, Publicus, så det er sikkert mye enklere å linke mellom disse to sidene. Enig i argumentet med medieuavhengighet, men tror nok FB både er først og best på FFK stoff og at det er derfor situasjonen er som den er. Kan ikke se at dette er noe annet en et problem av prinsipiell art...
Vi har jo nok av eksempler der bedrifter og medier kommer i konflikter fordi de har et nært forhold. Som for eksempel styremedlemmer og FB i dag.
Jeg sier ikke at det ER et problem. Bare at det KAN være det.
Så vidt jeg vet har ingen andre tippeligaklubber det samme.
For øvrig er jeg ikke helt enig i at FB alltid er best, men at begge avisene utfyller hverandre. Det er det ikke alle medier som gjør
Jeg sier ikke at det ER et problem. Bare at det KAN være det.
Så vidt jeg vet har ingen andre tippeligaklubber det samme.
For øvrig er jeg ikke helt enig i at FB alltid er best, men at begge avisene utfyller hverandre. Det er det ikke alle medier som gjør
Det handler nok om sponsor avtale ..
---------------------------
1 plass. 2005
Sett i forhold til antall utgivelser, så har ikke Demokraten så mye mindre stoff om FFK enn f-b, men f-b er faktisk nesten litt vel ekstreme i perioder. Fint for oss som følger klubben, men søren så lei jeg hadde blitt av å ha Vidar Henriksen & Co. på tråden 10 ganger om dagen, og 7 ganger om kvelden, og trolig 3 om natten også. Stakkars Harry...
Men, Demokraten dekker dog mer av det som skjer rundt klubben, for eksempel supportere, og ikke bare om Roger Risholt hadde hull i den venstre sokken, som forøvrig så litt utvasket ut, da han satt med bena på bordet og så på fotball i Aristokraten den og den dagen, klokken da og da. Og Plankehjørnet til Jon S. veier opp for ti dobbeltsides artikler i f-b hver uke, he, he.
Men, Demokraten dekker dog mer av det som skjer rundt klubben, for eksempel supportere, og ikke bare om Roger Risholt hadde hull i den venstre sokken, som forøvrig så litt utvasket ut, da han satt med bena på bordet og så på fotball i Aristokraten den og den dagen, klokken da og da. Og Plankehjørnet til Jon S. veier opp for ti dobbeltsides artikler i f-b hver uke, he, he.
---------------------------
Lars Thoresen, stolt aristokrat
Godt poeng Lars...Plankehjørnet til Jon kan ingen overgå ;)
At fredrikstadfk.no har linker til f-b.no er kun ment som en service til medlemmene.
Internettmediet er lagt opp til utstrakt linkvirksomhet mellom ulike sider, og vi synes det er naturlig å ha denne tjenesten.
Når det faller seg naturlig linker vi også opp til artikler fra Demokraten, og vi kunne gjerne tenkt oss den samme automatiske tjenesten fra Demokraten, uten at vi har vært i kontakt med noen derfra om det.
I den grad det er viktig å være uavhengig er det nok heller Fredriksstad Blad, i egenskap av en lokalavis som må ha dette i tankene, og ikke noe FFK i samme grad må tenke på. Det er jo vanskelig for FFK, eller hvilken som helst annen bedrift å sette dagsorden for hva avisene skal dekke. Selvfølgelig er det i FFKs interesse å få mest mulig positiv dekning i avisene, men det er nok redaktørene i de respektive medier som bestemmer hva som skal på trykk, og ikke ledelsen i FFK.
FFK ønsker å ha et godt forhold til alle medier, og hvis du går inn til pekeroversikten til fredrikstadfk.no vil du se link også til Demokraten.
Hvis noen har flere spørsmål til hvorfor fredrikstadfk.no har denne tjenesten, oppfordrer jeg dere til å kontakte meg direkte. Kontaktskjema finner dere på fredrikstadfk.no
Kan også legge til at vi i løpet av kort tid vil få en tilsvarende tjeneste levert av Observer Norge, hvor fokus vil være på siste nyheter fra Tippeligaen.
mvh
Pål Johansen
Webansvarlig FFK
Internettmediet er lagt opp til utstrakt linkvirksomhet mellom ulike sider, og vi synes det er naturlig å ha denne tjenesten.
Når det faller seg naturlig linker vi også opp til artikler fra Demokraten, og vi kunne gjerne tenkt oss den samme automatiske tjenesten fra Demokraten, uten at vi har vært i kontakt med noen derfra om det.
I den grad det er viktig å være uavhengig er det nok heller Fredriksstad Blad, i egenskap av en lokalavis som må ha dette i tankene, og ikke noe FFK i samme grad må tenke på. Det er jo vanskelig for FFK, eller hvilken som helst annen bedrift å sette dagsorden for hva avisene skal dekke. Selvfølgelig er det i FFKs interesse å få mest mulig positiv dekning i avisene, men det er nok redaktørene i de respektive medier som bestemmer hva som skal på trykk, og ikke ledelsen i FFK.
FFK ønsker å ha et godt forhold til alle medier, og hvis du går inn til pekeroversikten til fredrikstadfk.no vil du se link også til Demokraten.
Hvis noen har flere spørsmål til hvorfor fredrikstadfk.no har denne tjenesten, oppfordrer jeg dere til å kontakte meg direkte. Kontaktskjema finner dere på fredrikstadfk.no
Kan også legge til at vi i løpet av kort tid vil få en tilsvarende tjeneste levert av Observer Norge, hvor fokus vil være på siste nyheter fra Tippeligaen.
mvh
Pål Johansen
Webansvarlig FFK
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914