Husk meg
Brukernavn
Passord

31 busser fulle til LSK-kampen

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 31 mar 04, 23:46
30 plankehaugen-busser og 1 fra red beavers.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

poppey

Juniorspiller

Ble medlem: 10 jan 04

Lagt til: 01 apr 04, 01:24
gleder meg til en festlig busstur både til og fra:ffk:
har til og med bett meg fri på tirsdag så det blir full fest:D
første borte og full pott (håper og trur jeg da):D

PISSBOY #1

Bajs är kul :)

epostadresse er jon.kilen@tiscali.no

ajg

Landslagsspiller

Lagt til: 01 apr 04, 20:53
2 busser har faktisk red beavers fylt opp!

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03

Lagt til: 01 apr 04, 21:32
Har Red Beavers tillgang på den nye CD`n. Håper de blir med å synger de nye sangene!

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.

Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03

Lagt til: 01 apr 04, 21:37
Endret: 01 apr 04, 21:41
Ja særlig ..... De kommer vel med 7 i promille og står og synger Red Beavers, Red Beavers, Red Beavers Fredrikstad ......

Veldig generaliserende den der, men dog.

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !

ajg

Landslagsspiller

Lagt til: 01 apr 04, 23:42
Jeg synes det er veldig positivt at Red Beavers er med jeg! greit, de har flere tullete episoder bak seg, men det er faktisk bedre med 100 syngende "gærningær" fra red beavers enn 100 "vanlige" folk som sitter og holder kjeft i 90 minutter

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 01 apr 04, 23:51
Opprinnelig postet av ajg
Jeg synes det er veldig positivt at Red Beavers er med jeg! greit, de har flere tullete episoder bak seg, men det er faktisk bedre med 100 syngende "gærningær" fra red beavers enn 100 "vanlige" folk som sitter og holder kjeft i 90 minutter

Det er bedre med 100 fulle medgangssupportere fra Beavers i Stjernen-drakt enn f.eks. 100 trofaste FFK-tilhengere som velger å dra på Åråsen uten å synge med på alle sangene, men "bare" velger å klappe med?

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

ajg

Landslagsspiller

Lagt til: 02 apr 04, 00:10
det er selvsagt to sider av denne saken også, som det er med alle andre saker.. poenget mitt er at jo flere som synger på fotballkamp, jo bedre blir det.. da driter jeg i om de står i stjernen eller ffk-drakt. en del av red beavers er faktisk veldig interesserte i FFK også.

når det gjelder å være fulle, så er vel det ofte noe som henger sammen med det å være supporter.. ikke kom å si at det bare er red beavers folk som kommer til å være fulle på lsk-kampen..
(vi så jo på 16.mai kampen i fjor hvor bra effekt det blir med fulle supportere! da var det stemning da!!)

Jon

Juniorspiller

Ble medlem: 26 jun 03

Lagt til: 02 apr 04, 08:05
Ang. Beavers er det flott at de stiller mannsterke. Bare en ting: Ikke la Beavers få kontroll over megafonen - husk Mosse-kampen. ;)

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 02 apr 04, 09:02
ajg: Fint at du holder oss oppdatert med antall busser osv. Synes det er ille morro med alle disse bussane jeg se...

Costanza: Det er bedre med enn drita bever i lomma enn ti på taket...

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 02 apr 04, 11:36
Costanza: Beavers er mer medgangssupportere enn det vanlige ffk-publikummet vel?!?!

Bra du har peiling på alt du da!

Glimrende at beavers stiller opp!!

Pættærnæ døm hang og slang!!

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03

Lagt til: 02 apr 04, 11:52
Endret: 02 apr 04, 11:54
Angaende dette pratet om Red Beavers sa begynner det a bli litt kjedelig tema.

Det er mange som er med i Red Beavers og som har gatt pa stadion i flere ar enn de som ytrer seg her inne pa dette forumet.

Det er jo folk fra Plankehaugen som gar ar etter ar i Stjernehallen og det er ingen fra Red Beavers som klager pa det.

Jeg synes at det er veldig hovmodig holdning som noen her inne kommer med, dere er ikke mere FFK supportere enn dem om dere tror det.

Skal vi ikke ha noen som har vart med i Gressvik MC pa bortekampene? Det var jo de som lagde mest kvalme da Stjernen virkelig hadde supportere som pobler (hooligans) pa sine kamper.

Na ma dere som skriver her og er negative samme om det er den ene eller den andre skjerpe seg.
Det er vel ikke sa bra at sentrale folk innen plankehaugen m.m har med seg 5 liters vin kartong pa kamper og er fulle som svin.

Her ma alle jobbe i samme retning og ikke komme med slike ovenfra og ned holdninger, men heller vare konstruktive til et godt supportermiljo.

HOLYGANS - synger best uten alkohol!!!!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 02 apr 04, 14:36
Opprinnelig postet av Kristian B
Costanza: Beavers er mer medgangssupportere enn det vanlige ffk-publikummet vel?!?!

Bra du har peiling på alt du da!

Glimrende at beavers stiller opp!!

Det var med vilje en generalisering, fordi jeg mente ajg uttrykte seg på en tåpelig og nedlatende måte ovenfor de som ikke er med og synger på kampene, men likevel har møtt trofast opp på alle FFK-kampene i regn og vind gjennom hele 2. divisjon. Selvsagt vet jeg at det er mye bra folk blant beverne og at de kan være med på å lage bra liv på tribunen. Likte bare ikke den holdningen ajg kom med, og spissformulerte meg med vilje i mitt svar til ham.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Jonek

Landslagsspiller

Lagt til: 02 apr 04, 15:45
Endret: 02 apr 04, 15:46
Det er greit Constanza, men det er ogsa viktig at vi som gidder a debattere her inne ogsa prover a bygge relasjoner, og pa den maten skape et storre supportermiljo en det det er na. Da ma de som onsker noe mer enn at noen planker star samlet pa langsiden gjore sitt til for at supportetmiljoet utvikler seg til a bli bade stort og godt.

Vi kan ikke eksludere folk over en lav sko.

Jeg tro at Red Beavers vil vise seg fram pa en positiv mate slik som forhapentligvis andre grupper vil gjore.

HOLYGANS- vil gjore Arasen rodere!!!

Gleder meg til a komme hjem fra Kathmandu i Nepal for a se FFK pa Arasen.

ajg

Landslagsspiller

Lagt til: 02 apr 04, 16:19
Opprinnelig postet av Costanza
Det var med vilje en generalisering, fordi jeg mente ajg uttrykte seg på en tåpelig og nedlatende måte ovenfor de som ikke er med og synger på kampene, men likevel har møtt trofast opp på alle FFK-kampene i regn og vind gjennom hele 2. divisjon. Selvsagt vet jeg at det er mye bra folk blant beverne og at de kan være med på å lage bra liv på tribunen. Likte bare ikke den holdningen ajg kom med, og spissformulerte meg med vilje i mitt svar til ham.

Kan vel si at jeg også spissformulerte meg litt fordi jeg likte dårlig den holdningen Anduril kom med..

MotorWerk

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 02 apr 04, 16:48
Synge uten alkohol...?

-exit body, exit mind-

Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03

Lagt til: 02 apr 04, 18:06
Endret: 02 apr 04, 18:11
Alle FFK-supportere har noe å gjøre på en tribune så lenge man ikke driter ut klubben. Og det er svært få FFK-supportere, både bevere og andre, som kan slå seg på brystkassa og si at ikke de er medgangssupportere. Stadion var ikke akkurat stappfull i 2. divisjon, men det er vel heller ingen som ønsker at medgangssupporterne holder seg hjemme. Hadde vært kjedelig om bare de 1000 som var oftest på Stadion i 2. divisjonstiden fikk se kampene til FFK. Det hadde dog løst problemet med ny stadion på en effektiv måte...

Uansett, nå som vi er i ferd med å få bedre organisering på forsangerfronten så krever det disiplin for at vi skal klare å bli hørt både på Åråsen, Ullevål, Lerkendal, Brann Stadion m. fl. bortearenaer, men også på hjemmebane. Da trenger vi alle som har lyst til å synge, men ikke folk som er så drita eller av andre grunner ikke klarer å følge forsangerne, de kan like gjerne holde kjeft. Dette gjelder uavhengig av om folk er med i Red Beavers, Plankehaugen eller kjører eget opplegg. Det var nok av kameratgjenger som plutselig fikk syngepromille på bortebane ifjor, som ødela mange gode muligheter for å være 500 samstemt syngende i stedet for 500 som synger tre-fire forskjellige sanger samtidig, som i Horten 16. mai. Det blir flaut å ha ett av de største bortefølgene i Tippeligaen hvis vi ikke klarer å få samkjørt de 300-1000 syngende vi har et potensiale for å få med. Det er også en måte å drite ut klubben på, hvertfall litt, og en ypperlig måte å drite ut alle Fredrikstadsupportere på.

En annen måte å drite ut klubben på, er ellers å gjøre de mer klassiske tingene som slåssing, bråking med vakter, flaskekasting, overdrevne obskøniteter fra tribunen med mer. Man kan risikere å støte på rimelig strenge vakter i Tippeligaen, og man har muligheten til å nekte overstadig berusede personer adgang til kamper. Det blir kroppsvisitering og gjennomsyn av vesker, bager etc.. Dette opplevde vi noe av i 1. divisjon, men dette kommer til å bli mer gjennomført i Tippeligaen. Kan jo bare nevne Hønefoss som et skrekkens eksempel på manglende sikkerhet. Plankehaugen har tett kontakt med både FFKs sikkerhetstjeneste og politiet om sikkerheten rundt kampene. Vi må nok også vurdere sterkt å ha egne vakter. Hvis noen føler seg kallet til å hjelpe til med det, er det bare å ta kontakt: post@plankehaugen.no er mailadressen.

Folk som bryter Plankehaugens oppførselsregler kan rett og slett bli kastet ut av Plankehaugen. Alle som gjør noe kødd på FFKs kamper, på Plankehaugens felt, Hovedtribunen, Klokkesvingen eller noen av de andre tribunene, kan bli nektet adgang til FFKs hjemmekamper på permanent basis.

Heldigvis har folk i Plankehaugen klart å oppføre seg veldig bra. Vi fikk skryt av FFK for oppførselen i fjor. Alle FFK-supportere fikk faktisk skryt av FFK for fjorårets oppførsel. Med unntak av episoden på Lange Stå i siste kamp selvfølgelig... Slike episoder vil ikke bli tolerert.

Det var ille mange ord for å forklare at alle er velkomne til å stå sammen med Plankehaugen på kamper, så sant visse enkle regler overholdes, noen av mer veiledende art, andre av mer absolutt art. Ellers var en del bevere medlemmer i Plankehaugen i fjor, og flere har meldt seg inn i vinter, så det skulle være gode muligheter for å få samlet alle syngende FFK-supportere på samme sted også på hjemmebane. Og oppførselsreglene er like for alle medlemmer. Tror vi skal klare å markere oss positivt på tribunen i år, og oppstår det problemer, så skal vi løse dem også.

Klarer vi å fylle Plankehaugenfeltet?!

Og for å komme tilbake til trådens tema, som har forsvunnet både i mitt innlegg og i de fleste andres: Det var rundt 27-28 fulle busser i ettermiddag. Derfor trenger vi fortsatt noen flere til å være med på turen til Lillestrøm for å slå bussrekorden.

Lars Thoresen, stolt aristokrat

ajg

Landslagsspiller

Lagt til: 03 apr 04, 00:56
Aristokraten sa at 30 busser var fulle.

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 03 apr 04, 01:04
Endret: 03 apr 04, 01:05
Costanza: var ikke meningen å komme med en spydig kommentar til det du skrev, kan nemlig se sånn ut når jeg leser det nå.
Men det som begynner å erge meg litt, og som forøvrig har erga meg en god stund, er den kvalme holdningen mange synes å ha til beavers!!

Har sagt det før og sier det igjen at beavers er på en del områder veldig dyktige på lage liv og røre rundt kamper.
Så får vi bare kaste ut dem som ikke klarer å oppføre seg! Verre er det egentlig ikke!

Pættærnæ døm hang og slang!!

ajg

Landslagsspiller

Lagt til: 03 apr 04, 01:30
Endret: 03 apr 04, 01:32
Opprinnelig postet av Lars Thoresen

Det var nok av kameratgjenger som plutselig fikk syngepromille på bortebane ifjor, som ødela mange gode muligheter...

Er vel bedre det enn at mange færre synger? bedre med 500 fulle supportere enn 100 edrue!

Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03

Lagt til: 03 apr 04, 12:29
Endret: 03 apr 04, 12:30
Men det som begynner å erge meg litt, og som forøvrig har erga meg en god stund, er den kvalme holdningen mange synes å ha til beavers!!

Knallbra første del av den setningen der :D

Ettersom det var jeg som startet denne her så kommer herved en liten oppklaring : Har alldeles ikke noe i mot Red Beavers sånn til vanlig, eller som gruppe. Når jeg svarte på et innlegg her, så skrev jeg som jeg gjorde fordi det første som slo meg var den forfyllede tåkedotten som gjentatte ganger var nære ved å velte meg og en del andre på siste kamp i fjor.
Med ville rabiate speilblanke øyne vagla en feit 130 kilos slagbamse frem og tilbake med fråden rennende fra et svært høl i tryne som gaula ut " Red Beavers, Red Beavers, Red Beavers Fredrikstad ".

Derfor mitt krasse svar. At vakter og onkel politi i tillegg ikke tok noen med seg var jo utrolig.

Ellers har jeg ikke noe mot dem.

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !

ølbuss

Juniorspiller
Ble medlem: 28 jan 04

Lagt til: 03 apr 04, 16:03
Alle kan heie på FFK om de vil.
Har de derimot lyst til å identifisere seg med supportergruppen og være med disse,må de automatisk innrette seg etter gjeldendes kjøreregler.
Det som er viktig her er at alle må da sammles rundt den samme ting.
Det finnes ikke rom for å synge stjernen,sparta eller man u sanger når vi er på FFK kamp og skal støtte laget.
Det er mange forskjellige som holder med FFK,både folk fra byen,sarpsborg og andre steder i norge som jeg vet vil komme på kampene.
Så når vi er på Fredrikstad kamp,skal vi synger sanger som handler om klubben vår.
Jo flere jo bedre,men da for samme sak.
Ingen kan nekte noen å gå i FFK drakt,stjernen drakt eller lusekofte på kampene,men alle som vil synge skal derimot synge om Fredrikstad.
Vi skal nå opp på et nytt nivå,og et ledd i dette er at det er blitt spillt inn ny supporter cd.Disse sangene må følges så langt det er mulig,og om vi ikke gjør det vil vi risikere og drite oss ut for hele fotball norge!!
Så tilslutt vil jeg si dette til dere alle,planker, bevere osv..vi skal stå"en for alle og alle for en!

Gla`buss gutter våre veier...

Jonek

Landslagsspiller

Lagt til: 06 apr 04, 15:23
Endret: 06 apr 04, 15:24

SITAT FRA anduril:

Opprinnelig postet av Anduril

Knallbra første del av den setningen der :D

Ettersom det var jeg som startet denne her så kommer herved en liten oppklaring : Har alldeles ikke noe i mot Red Beavers sånn til vanlig, eller som gruppe. Når jeg svarte på et innlegg her, så skrev jeg som jeg gjorde fordi det første som slo meg var den forfyllede tåkedotten som gjentatte ganger var nære ved å velte meg og en del andre på siste kamp i fjor.
Med ville rabiate speilblanke øyne vagla en feit 130 kilos slagbamse frem og tilbake med fråden rennende fra et svært høl i tryne som gaula ut " Red Beavers, Red Beavers, Red Beavers Fredrikstad ".

Derfor mitt krasse svar. At vakter og onkel politi i tillegg ikke tok noen med seg var jo utrolig.

Ellers har jeg ikke noe mot dem.

SITAT SLUTT:

Mitt gode tips til deg anduril er det at du ikke bruker ordet Red Beavers når du tenker på den personen som kanskje er en sentral person i beverene.
Ikke generaliser men vær nyansert. Husk på at det er vel ikke sikkert at vi blir glade for å bli satt i samme bås som deg, anduril!

HOLYGANS - synger fremdeles best uten alkohol!

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914