Husk meg
Brukernavn
Passord

Hva er en Klassespiller?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 02 apr 04, 18:00
Hva er en klassespiller?
Jeg bare spør, fordi så mange her etterlyser klassespillere i FFK.

---------------------------

FFK på toppen i 2005

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 02 apr 04, 18:28
En klassespiller er en god fotballspiller som spiller i FFK. Spiller han ikke i FFK er han ingen klassespiller!

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 02 apr 04, 18:30
Det mange, i alle fall her på forumet, mener er en klassespiller er vel en som har et forholdsvis kjent navn og som naturligvis er veldig god til å spille. Jeg er ikke helt enig i det...Koskela og West kan være like mye klassespillere selv om de ikke er kjent!

FFK-Supporter

Juniorspiller
Ble medlem: 07 apr 03

Lagt til: 02 apr 04, 18:54
En klassespiller er en spiller som jevnt og trutt presterer bra kamp etter kamp!:ffk:

FFK knuser ALL motstand!! :)

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 02 apr 04, 19:00
Opprinnelig postet av Pk
Det mange, i alle fall her på forumet, mener er en klassespiller er vel en som har et forholdsvis kjent navn og som naturligvis er veldig god til å spille. Jeg er ikke helt enig i det...Koskela og West kan være like mye klassespillere selv om de ikke er kjent!

Og det er en vesentlig forskjell på å være en klassespiller (har bevist over tid at man er det og derav fått et kjent navn) enn å være en potensiell klassespiller. FFK har flere av sistnevnte, men objektivt sett ingen av førstnevnte. Ikke på TL-nivå hvertfall. Klassespillere i TL er spillere som Magne Hoseth, Ørjan Berg, Runar Berg, Erik Nevland, Harald Brattbakk, Erik Hoftun, Seyi Olofinjana, Raymond Kvisvik, Mads Jørgensen, Rune Buer Johansen, Christer Basma, Espen Johnsen, Robert Koren, Christoffer Andersson, Jo Tessem, Øyvind Leonhardsen, Stig Johansen, Ole Martin Aarst, Morten Gamst Pedersen m.fl.

Nærmeste vi har er Tor Trondsen!

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 02 apr 04, 19:10
Det jeg ville frem til med mitt spørsmål var å påpeke at de fleste her på forumet bruker begrepet klassespiller bare det er et fotballnavn de kjenner fra før.

Mange av kritikerne mener alle de spillerne vi ikke fikk er klassespillere og dem vi fikk er middelmådigheter.

Da spør jeg: Hvorfor er Dagfinn Enerly en klassespiller og ikke Tero Koskela?
Hvorfor er Rune B. Johansen en klassespiller og ikke Brian West?

:D:D:D:ffk:

FFK på toppen i 2005

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 02 apr 04, 19:24
Dagfinn Enerly er en klassespiler på dette nivået fordi han gjennom tid har vist å holde et veldig høyt TL-nivå (når han er frisk) Det samme gjelder fosåvidt RBJ, selv om han ikke har vært like profilert og egentlig hadde en slags peak i fjor.

Koskela og West KAN bli klassepillere. Årsaken til at de ikke kan regnes for det her, er at de ennå ikke har fått vist seg fram på dette nivået over tid. Koskela var over snittet god i finske toppserien, men det er langt fra ensbetydende med at han blir en hit i TL. Nivåforskjellen er ganske vesentlig. West KAN altså også få betegnelsen klassespiller her snart, men norsk fotball er helt annerledes enn amerikansk (lagene spiller på en annen måte) og selv om han var fast for Columbus Crew (bunnlag) i MSL så er det ingen automatikk i at han blir en klassespiller her på berget.

PS! Jeg tror både Koskela og West vil gjøre det svært bra i TL! Jeg bare argumenterer for mitt syn av definisjon på bruken av `klassespiller` sett fra TL-synsvinkel ;)

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 02 apr 04, 19:25
Til Costanza!
Jeg mener du går i den samme fella som de fleste andre her på forumet gjør.
En spiller behøver da ikke å ha bevist over tid i norsk fotball for å være en klassespiller.
Hvor mange ukjente spillere tror du det finnes feks. i Tyskland, som er like gode som de fleste av den rekken av spillere som du mener er klasse spillere. Det er ihvertfall mange.:rolleyes:

FFK på toppen i 2005

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 02 apr 04, 19:28
Da har vi ulike definisjoner bare. Kan ikke si at den ene har feil og andre rett egentlig ettersom vi tilsynelatende bare leggre andre tind i begrepet.

Selvsagt er det `klassespiller` om en henter en spiller som har prestert bra i en liga som er bedre enn den norske, men jo lenge unna jo mer usikkerhet knyttes det til tilpasningsevne både på og utenfor banen. Welton Melo ville f.eks. vært en klassespiller for oss i fjor, men fikk dessverre sjeldent vist det i kamp.

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 02 apr 04, 19:45
klasse (av lat. classis), gruppe av individer el. ting som har visse egenskaper el. trekk felles og derved skiller seg ut fra andre grupper; innen sosiologi befolkningsgruppe med samme økon. og kulturelle levekår, f.eks. overklasse, middelklasse;

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04

Lagt til: 03 apr 04, 13:30
En klassespiller er etter min mening en som yter sitt maksimale for laget uansett. Tar ansvar for seg selv og medspillerne.
Han skal kunne lese spillet, være der ballen kommer og gi pasninger hvor det er eller kommer en spiller.

I tillegg må en klassespiller ha et lag rundt seg som også kan fotball, ikke noen som bare kan løpe fort eller noen som bare kan skyte hardt.

En klassespiller kan aldri komme til sin rett alene.

Ut fra disse raske betraktninger kan en trekke en konklusjon at det er ikke navnet som teller, men innsatsen og erfaring som har størst betydning.

Hvis et lag har en slik spiller på hvert nivå (forsvar, midt og spiss) vil disse trekke sine medspillere med seg og laget vil yte og prestere.

Et eksempel til slutt : Tore P har rutine og skaper trygghet rundt spillet sitt. Selv om han er "eldre", trenger han ikke løpe mye da han "vet" hvor ballen kommer.

kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03

Lagt til: 03 apr 04, 20:23
Du sier altså at Zlatan er langt fra en klassespiller. huffamei!

Ære være plankebyen!

orion

Juniorspiller

Lagt til: 04 apr 04, 13:19
Jeg tar ikke poenget i din kommentar, kjell.

Det er ikke tvil om at dette er en klassespiller, men mitt poeng er at han kan ikke være god alene (alle mot en !). Nå er vel ikke han klar for FFK heller ????

Jeg antok at dette dreide seg om klassespillere i forhold til FFK.

Jeg vil trekke frem en klassespiller som spiller på FFK. Roger R er det, når han gidder. Han har desverre litt problemer med motivasjonen til tider, men når han er i slaget gir han alt og mere til. Kan sammenliknes med en pit-bull og det er slike spillere vi vil ha, derfor kan det være at FFK har skaffet seg noen klassespillere med ukjent navn, vi får se hvordan de presterer.

Plasseringene i TL falller på prestasjon fra det totale laget og er åpen (bortsett i fra seier til RBK), da de resterende lagene har variabel innsats og vilje.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 05 apr 04, 00:28
Endret: 05 apr 04, 00:29
du kan ikke si at det kun er innsats og vilje som avgjør en kamp?! ferdigheter spiller selvsagt også en stor rolle..

og det er mange spillere som er klassespillere selv om de ikke viser så stor innsats.

mange klassespillere har dessuten så gode ferdigheter at de kan gjøre ting alene, uten at laget nødvendigvis hjelper så mye til...

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 05 apr 04, 01:01
Når jeg la ut dette nye emne, "Hva er en klassespiller?", så hadde jeg regnet med å få noen forskjellige meninger om hva en klassespiller er, men ikke så mange forskjellige svar, som det har kommet her.

Jeg har ikke blitt noe klokere, og det viser vel helt tydelig at en bedømmelse av hva som er en klassespiller eller ikke blir veldig subjektivt.;):p:D:ffk:

FFK på toppen i 2005

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til: 05 apr 04, 01:11
Endret: 05 apr 04, 01:20
Opprinnelig postet av Fjedjik
En klassespiller er en god fotballspiller som spiller i FFK. Spiller han ikke i FFK er han ingen klassespiller!

Denne definisjonen er nok den mest korrekte...:D

FFK and Wisla Krakow forever...

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 05 apr 04, 01:29
Helt enig Radoslaw.
Det er også det nærmeste jeg kommer!
Ihvertfall er det slik alle positive gode FFK supportere skal tenke!:D:D

FFK på toppen i 2005

kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03

Lagt til: 05 apr 04, 02:24
Poenget mitt var bare at det ikke er noe fasitsvar på hva en klassespiller er. Så samma hvor mye vi diskuterer her så blir vi aldri enige. Men det er kanskje halve moroa her på forumet? :P

Ære være plankebyen!

orion

Juniorspiller

Lagt til: 05 apr 04, 09:34
Opprinnelig postet av kjell
Men det er kanskje halve moroa her på forumet? :P

Helt enig,kjell

Husk at det er ingen som er så gode som de som ser på kampen. De hadde puttet inn alle målgivende sjanser, for ikke å snakke om han tullebukken som løper rundt i sort og blåser i fløyta. Er det noen som ikke har peiling på fotball så er det vel han, i alle fall når han blåser mot vårt lag.

Til ajg !
Det er klar at spilleren også må ha ferdigheter ellers hører han ikke hjemme på et lag i TL, men jeg holder på innsatsnivået fortsatt.
Hvorfor opplever vi at 3-4 div`s lag slår TL-lag ut i cupen ?
Fordi de går på banen for å vinne !

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 05 apr 04, 16:36
En klassespiller er en spiller som har prestert godt på et høyt nivå over tid, og dermed opparbeidet seg et kjent navn.

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914