LAGET!!!!!
Laget
Keeper: Rino Hansen
Forsvar: Pål Andre Czwartek, Jørgen Pettersen, Vebjørn Hagen, Stian Johnsen
Midtbane: Olof Watson, Roger Helland, Michael Røn, Håkan Söderstjerna
Spisser: Markus Ringberg, Welton Melo
Stiller meg SVÆRT KRITISK til denne start 11`eren;
1. Rino Hansen i mål. steinar har vært bedre i år, rino gjorde tabbe mot hønefoss, steinar mye flinkere til å dirigere nå som tor er ute...
2. vebjørn som stopper! var riktignok god der mot hønefoss, men det var jammen helland også! veldig usikkert!
3. stian som venstreback.... nei, nei, og atter nei!!! han er INGEN back, han har offensive egenskaper, ikke defensive.. hvorfor ødelegge en vingspiller på denne måten???
4. røn spilte ræva mot hønefoss, hvorfor får han fornyet tillitt nå da???
5. helland burde som sagt spilt stopper
6. stjerna burde spilt i midten, passer ikke som ving, holder ikke bredden, det gjør derimot stian johnsen..
7. watson burde spilt sentralt, er bedre der
8. welton er bedre på høyreving
9. lars petter bør få mer tillitt som spiss, syns han gjorde et positivt innhopp mot hønefoss...
Dette ble mye på en gang for min del, ble nervøs alt nå jeg!!! får håpe på det beste i morra!!!!!! :ffk:
---------------------------
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Når det er sagt, så er det lov å ha meninger og være uenige med sjefen. Det ER også jeg nå:
Som deg er jeg uenig og stiller meg uforstående til keepervalget. Sørlie har stort sett virket sikker, og hvorfor vrakes han nå? Greit at Rino Hansen ikke er noen dårlig keeper, men ting henger ikke helt på greip. Foran Ørn-kampen sa Eggen at Sørlie stod i mål fordi Trondsen ikke kunne spille, og vi da manglet en kommunikator defensivt. Hva har skjedd med det argumentet nå?
Vebjørn Hagen har kanskje spilt 45 gode minutter som stopper, men etter hva jeg har forstått har han spilt venstreback/ving i mange år? Hvorfor i all verden bruker Eggen han på denne plassen når vi har utmerkede Helland frisk?
Og hvorfor i all verden spiller Stian Johnsen venstreback og ikke venstre midtbane? Jeg mener bestemt at Eggen er i ferd med å ødelegge Stian som spiller med dette, og jeg blir heller ikke overrasket over at Stian Johnsen - som har 1 års kontrakt - ikke er spesielt begeistret og kan søke seg bort fra klubben pga dette. Han er jo offensiv av legning, og hans evner bør komme til uttrykk foran motstanderens mål, ikke foran egen kasse. Jeg forstår det rett og slett ikke. Greit at vi har et lite problem på venstreback, men hvorfor ikke bruke spillere i de posisjoner de er best når vi har mulighet til? Dette minner meg om Semb som gjerne setter inn tre spisser på midtbanen osv.
Spissparet er jeg for øvrig enig i...
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Opprinnelig postet av ajg
1. Rino Hansen i mål. steinar har vært bedre i år, rino gjorde tabbe mot hønefoss, steinar mye flinkere til å dirigere nå som tor er ute...
Her er jeg enig med deg, men Rino spilte en god kamp mot Hønefoss SELV OM han ikke reddet skuddet. Han reddet bl.a. en 100%-sjanse i 1. omg og gjorde kloke avgjørelser i feltet. Men fortsatt føler jeg at Sørlie er det riktige valget.
2. vebjørn som stopper! var riktignok god der mot hønefoss, men det var jammen helland også! veldig usikkert!
Helland blir brukt i midten pga. det er der han er best. Han er best i posisjonen til Risholt, men den får han ikke røre når Risholt er på banen. Hagen spilte bedre som stopper enn han har gjort som venstreback hele sesongen. Med Pettersen på plass tror jeg dette ordner seg.
3. stian som venstreback.... nei, nei, og atter nei!!! han er INGEN back, han har offensive egenskaper, ikke defensive.. hvorfor ødelegge en vingspiller på denne måten???
Kanskje har Stjerna en litt sterk plass på venstrevingen. Hvem vet, men Stian gjør det godt som venstreback også, men jeg føler at han ville tilført en ny dimensjon i angrepet.
Og har du/dere helt glemt at Hagen ville møtt LYNRASKE Lasse Olsen? Johnsen derimot har hurtighet som kan matche ham.
4. røn spilte ræva mot hønefoss, hvorfor får han fornyet tillitt nå da???
Ræva og ræva fru. Blom. Hele LAGET var dårlige i 1. omgang, og Røn var vel en av få som faktisk gjorde noe fremover på banen. Stjerna derimot var så dårlig den første halvtimen og gav bort ballen i så livsfarlige situasjoner at jeg omtrent ville tatt ham av banen. Hvorfor klager du ikke på ham?
5. helland burde som sagt spilt stopper
Som sagt tidligere. Helland er visstnok best i posisjonen til Risholt.
6. stjerna burde spilt i midten, passer ikke som ving, holder ikke bredden, det gjør derimot stian johnsen..
Å så at han IKKE passer som ving er helt på jordet. Det er der han alltid har spilt, og der han har herjet i Landskrona, så tror ikke vi skal irettelegge ham for mye. Riktignok føler også jeg at han kunne gjort en like god jobb som indreløper.
På høyrekanten derimot tror jeg ikke han hadde klart å utrette noe. Han har pasningsegenskapene, men skuddbeinet ville han ikke fått brukt for, men det får han på venstrevingen.
7. watson burde spilt sentralt, er bedre der
Den beste kampen av Watson i år, ja, da spilte han høyreving og det var mot Start.
8. welton er bedre på høyreving
9. lars petter bør få mer tillitt som spiss, syns han gjorde et positivt innhopp mot hønefoss...
Her var jeg i alle fall totalt uenig med deg. Welton Melo er helt klart mye bedre som spiss enn høyreving. Hvordan hadde angrepet vårt sett ut mot Sandefjord uten Melo? Han utrettet alt alene, mens Ringberg og Hansen ikke klarte noe som helst.
Synes heller ikke Hansen overbeviste mot Hønefoss. Han er altfor enkel i spillestilen/forutsigbar og møte MYE raskere og bedre stoppere i 1. divisjon.
Tror også Eggen prøver å skape litt tyngde på midtbanen ved å sette Helland sentralt. Et hvert lag trenger også en løpsmaskin som Røn/Johannessen som går på løp og jobber mye.
Tror faktisk ikke dette var så dumt alikevel.
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Et par ting som Holters skrev og jeg vil kommentere:
Opprinnelig postet av holters
Helland blir brukt i midten pga. det er der han er best. Han er best i posisjonen til Risholt, men den får han ikke røre når Risholt er på banen. Hagen spilte bedre som stopper enn han har gjort som venstreback hele sesongen. Med Pettersen på plass tror jeg dette ordner seg.
Fint du er optimistisk, men jeg tillater meg selv å være litt mer skeptisk. Som sagt, greit at Hagen klarte seg bra i 45 (?) min i en kamp. Jeg synes likevel det er merkelig å bruke han i en ukjent posisjon fra start, når vi har alternativer som er bedre, og som har stor erfaring fra den posisjonen. At Helland er så mye bedre sentralt på midten kontra stopperplass er jeg heller ikke videre med på. De jeg har diskutert med som har fulgt Brann og LSK, sier alle at han er best i midtforsvar - det har han jo også selv antydet ovenfor den lokale pressen. Når det er sagt; han er også god på sentral midtbane, og kanskje er det nødvendig å bruke han der nå ettersom midtbanen forøvrig virker veldig offensivt ladet. Uansett, det er lov å stille spørsmåltegn her. Og det gjør jeg. Jeg ser selvsagt ikke bortifra at Eggen gjør en genistrek...
Kanskje har Stjerna en litt sterk plass på venstrevingen. Hvem vet, men Stian gjør det godt som venstreback også, men jeg føler at han ville tilført en ny dimensjon i angrepet.
Og har du/dere helt glemt at Hagen ville møtt LYNRASKE Lasse Olsen? Johnsen derimot har hurtighet som kan matche ham.
Vel.. Stian Johnsen er vant med å tenke offensivt, han ER kantspiller og har i flere år dyrket og utviklet seg offensivt. Hvorfor han plutselig skal begynne å tenke så mye defensivt, og dermed vesentlig mindre offensivt, det er for meg en gåte. Misbruk, mener jeg, og dette sender også feil signal til en så lovende ving som Stian Johnsen. Vi vet jo han bare har 1 årskontrakt, og dersom han faktisk ikke liker å spille venstreback så tviler jeg faktisk på at han vil bli værende sånn situasjonen er nå. Da begår FFK og Eggen i såfall en kjempetabbe, på linje med da Hjalmar Johansen ble vraket...
Og det du skriver om Lasse Olsen; han har vært begredelig i hele år, faktisk Godsets dårligste spiller på banen, blir det sagt. Hadde vel heller ingen god sesong i fjor, og er nok kun fryktet pga navnet sitt. En kantspiller vi mye heller bør se opp for er Paal Chr. Alsaker på motsatt kant. Cwartek må spille på absolutt topp for å temme han.
elton Melo er helt klart mye bedre som spiss enn høyreving. Hvordan hadde angrepet vårt sett ut mot Sandefjord uten Melo? Han utrettet alt alene, mens Ringberg og Hansen ikke klarte noe som helst.
Synes heller ikke Hansen overbeviste mot Hønefoss. Han er altfor enkel i spillestilen/forutsigbar og møte MYE raskere og bedre stoppere i 1. divisjon.
Her er jeg helt enig!
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
forsvar: når jeg sier urutinerte forsvar må jeg få påpeke at ingen bortsett fra pål har spilt lenge på plassene sine. skal jørgen være sjefen med sin unge alder og et og et halvt år som midtstopper?
midtbanen: ikke helt bak mål, men jeg mener olof er en grei nok ertstatter for risholt til at vi kunne hatt helland i forsvar. ellers synes jeg det er verdt et forsøk å prøve stjerna på høyre og stian på venstre.
spissene: 100% enig. welton er spiss, og en bedre spiss enn lp for øyeblikket.
hvor sikkert er dette laget egentlig? annonserte ikke fredrikstadfk.no at stian skulle starte forrige kamp også?
med ffk til champions league!
Dette er bevis på at vi har en bred og allsidig stall.
Rino spillte bra.
Eggen har nok klødd seg i hodet om midtbanen. Ballvinner, tyngde, anker. Helland eller Bjørnar. Bjørnar er ikke noe anker, Watson er ikke noe anker, Røn er ikke noe anker, altså MÅ Helland spille påmidten. Da blir problemet, hvem skal være midtstopper. Tore og Tor er ute. Jørgen er selvskreen. Det må bli Hagen. Har vi mange venstre backer. Nei. Derfor Stian. Haner fornøyd med å starte i en 11 er på toppen av første div !!
Stjerna burde spilt sentral. wWelton spilte brapå venstre i et innhopp. Cup mot Borg ?
Lars Petter er GOD nok for første .
Samspillet med Stian/Markus slik det var i fjor kan komme når som helst.
Tar vi 3 poeng i dag med 3 sentrale spillere ute er det bare sterkt !!!!
Det var også innmari sterkt med 1 poeng mot Hønefoss borte med 4. og 5 valget som midtstopper.
En annen ting jeg lærte under Danmarkskampen. Det er like viktig det laget som kommer på i 2. omgang.!!
2.omgang
Rino
Pål,Jørgen,Helland,Hagen
Bjørnar,Risholt Stjerna,Stian
Lars Petter, Markus.
Regner med at Risholt er på benken. Han pleier å vokse etter å ha bli satt ut.
Og vips vinner vi 3-1 med 2 av Lars P.
moxi-V
FFK - Hvite og røde. Nye Drillos- 2005 må bli bra !!
MOSS SKAL NED I ANDRE !!!
moxi-V
FFK - Hvite og røde. Nye Drillos- 2005 må bli bra !!
Opprinnelig postet av moxi
Det er mulig Eggen har tenkt seg Stian som en offensiv back som kan overlappe Stjerna mer enn han har gjordt før. !! Da får vi mange bra innlegg, både fra Stianpå venstre og Watson på høyre. I dag scorer vi med hue !!
MOSS SKAL NED I ANDRE !!!
Jeg er enig at Stian på back er en sjansespill, men jeg synes vi skal prøve å se det postive også. Stjerna har ikke blitt overlappa på venstrekanten en eneste gang av Hagen i serien til nå. Med drivet og farta til Stian kan vi få mange raid fra back og få et nytt angrepsvåpen med fart og gode innlegg. Stian scorer på en kontring idag, samt at han har innlegg til pannebrasken til Marcus! Sikker seier!
Nå som mange er ute med skade synes jeg også det kan være muligheter for gode innhopp av flere spillere som ikke så ofte får prøvd seg. La Miran Mahmutcehadjic for eksempel få prøve seg en omgang. Kanskje han kan skape litt liv og røre ??
Nei, det er jammen nok sjansespill som det er, om vi ikke skal begynne å sette innpå juniorer også.. men leder vi med 3-4 mål kan vi selvfølgelig gjøre det!!! Har sovet på laget til Eggen nå, og jeg er fortsatt kritisk, men ser også en del positive elementer, blant annet at helland er den perfekte erstatter som anker på midten, og at Stian kan skape en ny dimensjon på venstrekanten med sine overlapp....
Men uansett er dette et sjansespill fra Eggen, og dersom dette går dårlig må han vente seg reaksjoner!!!!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914