Noen tanker om laguttaket
Som de fleste har vært enige om burde Steinar stått i dag, rett og slett fordi han har vært god i hele år... likevel presterer eggen det utrolige å slippe til rino, som opptrer som en kråke uten vinger ute i feltet, og apropo kråker; nå har den gamle mossekeeperen kostet oss 4 poeng på de to siste kampene! få han ut!!!!
markus virker helt ute av form om dagen, kommer seg ikke til sjanser og svært lite stemmer; veldig synd for ffk da vi er veldig avhengige av han...
welton viser igjen at han er vaksinert mot å score, derfor; slutt å bruk han som spydspiss!!!
en rekke spillere, spesielt Søderstjerna "står og ser på" og jobber stort sett ikke i det hele tatt. det er helt håpløst at de ikke skjønner eller orker å gå inn i kroppen på motspillerne.. vi blir stående å se på.. eneste som jobber hardt nok er de to roger`ne....
ellers setter jeg som tidligere store spørsmålstegn ved eggens lagoppstilling i dag, mener han må ta på seg noe av skylda for poengtapet.. skulle likt å vite argumentet for at f.eks. rino sto i dag....
Positivt:
stian er på vei tilbake mot toppformen,holder mål også i 1.div.. få han framover på banen!!! gutten er det beste offensive våpenet vi har!!
bjørnars innhopp; utrolig bra!!! han snudde hele kampen for vår del med sine løp og innsats... burde startet kampen i steden for en blek Røn, men ga fryktelig svar på tiltale, tror han var heltent på å vise seg frem idag...
lars petter synes jeg også i dag gjør et positivt innhopp, og jeg mener han bør starte til onsdag mot LSKs trege stoppere, syns han er farlig.....
helland står igjen fram og er en av våre beste, viser en innstilling og innsats som alle sammen burde gjort; da hadde vi vunnet!!!!
i tillegg må jeg trekke fram vebjørn hagen, som igjen storspiller som stopper!!!
ellers får jørgen p og watson godkjent...
Når det gjelder taktikk så skjønner jeg ikke hvorfor vi svarteste granskauen skal mæle ballen opp hele tiden... ffk har jo begynt å spille drittfotball med lange baller ala drillo-stil! hva er dette for noe eggen??? vi må ha ballen langs bakken!!!!!!
---------------------------
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Vet ikke om Markus Ringberg er ute av form, men han skaper en del for andre. Videre er det ikke lett å være han, han er jo så å si alene som spiss, og møte mye hardere motstand i år.
Angående Welton Melo er jeg ikke helt enig. Han er best som spiss, og skaper mest av ham og LP, men ER UTROLIG LITE effektiv foran kassa.
Söderstjerna fortsatte der han slapp mot Hønefoss og spilte nok en svak kamp langt under pari.
Stian Johnsen er helt klart på vei tilbake, og personlig synes jeg han klarte seg MEGET bra som back i dag også. Tross alt, Lasse Olsen er god og rask, men det virket nesten som om Stian var raskere og det er veldig positivt! Lest et annet sted at man klagde på det defensive til Stian i dag, men der er jeg helt uenig. Han ryddet opp i stor stil i dag, og temte Lasse Olsen ganske greit.
Bjørnar Johannessen reddet dagen og bør starte neste kamp. Enkelt og greit.
Lars Petter Hansen gjorde et bedre innhopp i dag enn mange andre kamper, men han skal da i alle fal klarer å avslutte når han er alene med keeperen!! Er ikke bare Welton Melo som er uhyggelig lite effektiv foran kassa.
Synes også Roger Helland spilte en svak kamp midtbanen, men var vår beste der. Røn og Watson fungerte ikke, men det fungerte langt bedre med Watson og Bjørnar sentralt, enn med Helland. Helland er altfor tempsvak til å spille i denne posisjonen, og jeg tar tilbake at Helland er best i posisjonen til Risholt. Han var det kanskje en gang, men nå holder han mål i forsvaret. Men han kjemper godt, men i dag synes jeg han var langt under pari.
Vebjørn Hagen spilte kanskje sin beste kamp noensinne i FFKtrøya i dag. Han var god som stoppe og hadde flere gode fremspill som blant annet førte til flere sjanser. Noe trekk må han få for svak avklareringer.
Jørgen Pettersen viser nok en gang at han er en habil stopper. Han har ikke trent på ei uke, men kommer inn og gjør en god jobb.
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Jeg er uenig med mange. Midtstopperne spillte meget bra. Stian er ving og ikke noe annet, og han er en god ving.
Watson spillte etter min mening en meget bra kamp. Kjempepasning til Bjørnar.
Markus vinner ingenting på hodet lenger, men ingen , utenon Jørgen, klarer å slå en hard høy ball som det går an å nå på hodet.
Rino vet selv at han burde tat målet.
Og si at han har tapt 4 poeng for oss er tull. Rino er god, men pt. er Steinar bedre !
moxi-V
FFK - Hvite og røde. Nye Drillos- 2005 må bli bra !!
math
Midtbane: Hvorfor spiller Håkan venstre midtbane? For det 1. Han er høyrebeint og trekker mye inn i banen. For det 2.:
Når han gjør det etterlater han seg et tomrom langs flanken som motstanderen (særlig i går) brukte mye.
Jeg mener vi bør bruke Håkan sentralt.
Her er min drømme 4er:
Stian Risholdt Håkan Helland
Angrep: Markus virker ikke helt i slag. Men det må sies at han ikke fikk mye hjelp i går. Welton startet bra og tok fine initiativ. Synes han gjør det hakket bedre enn Lars Petter. Vi savner en klassespiss som kan hjelp Markus!! Har fortsatt trua på Melo, men han trenger mer støtte i form av pasninger langs bakken fra midtbane. Det spilles veldig mye langt, og jeg synes Markus vinner ganske få oppspill i lufta.
Stian Risholt Håkan Helland
ville aldri holdt mål. Vi TRENGER en som Risholt i midten og en spiller som Johannessen/Røn. Tro vi mangler for mye løpsstyrke og defensiv styrke ved å sette Stjerna her.
Skal Stian på venstre ving, så må Stjerna ut av laget (noe som er uaktuelt) eller over på høyre, og der virker det jo som om han ikke trives.
Ansvarlig redaktør
Opprinnelig postet av Holters
Skal Stian på venstre ving, så må Stjerna ut av laget (noe som er uaktuelt) eller over på høyre, og der virker det jo som om han ikke trives.
Hvorfor skal det være uaktuelt å sette ut Stjerna? Man bør da til enhver tid spille med de spillerne som er i form. Synes at Stjerna har vært en stor skuffelse i år, selv om han glimter til en gang i blant. Men selv om han skal være en av de bedre spillerne i stallen så bør ikke det automatisk gi han en plass på laget fra start.
Ansvarlig redaktør
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914