Stor forskjell på Skeid og FFK idag.....
Eggen legger om etter hvilen med Bjørnar ned på høyrebekk,Røn med ansvaret i midten og Risholt på høyresiden.. La igjen om til 3 bak og welton inn for bjørnar...Tenkte da at nå lekker vi som en sil bak og rakk ikke å fullføre det før 2..0 satt i kassa..Resten av omgangen var tragisk.....Synd med en slik nedtur nå,men høsten blir ikke mindre spennende av det..:ffk:
Går det ann å si nå at welton er en kjempeflopp ?eller bør han få mer tid til å omstille seg...Så brasilianske sambadamer på Eroz igår og kan love dere at det varmet ekstremt mye mer enn det pinglete greiene welton presterer..desverre
Skal ikke refse eller prise noen spes.idag da det jevnt over var for slakt..Dog noen deilige Roger taklinger i grenselandet til karate.Takler dog rent i de aller fleste sit...
Kampens spiller; Bråten på Skeid..
---------------------------
"Sov godt Kongo.." "æhh hold kjeft"
1. hvorfor ikke kjøpe denne braaten??? han var helt sykt god, kunne passet utmerket inn sammen med risholt sentralt..
2. når risholt er den eneste som kjemper er det utrolig dumt og sette han ut på høyreving...
3. det hadde vært større sjanse for å hente igjen ledelsen hvis vi hadde fortsatt med 4 bak..
4. har forsvart vebjørn hagen tidligere, men nå orker jeg ikke mer.. den mannen må ut av laget, og vi trenger en ny venstreback like mye som vi trenger en ny spiss... så dere når han løp inn i en spiller på eget lag når skeid scora 3-0.... kjempetabbe av han igjen!
5. og si at welton er en flopp nå er å drite seg ut, vlad... han har hatt gode innhopp i de 3 siste kampene nå, og det går ikke an å si at han var dårlig i dag...?? han har f.eks. vært mye bedre enn LP i år, når han har fått sjansen... er jo mye bedre enn lars for tida... forventer å se han fra start mot raufoss!
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
---- FFK PATRIOT ---
--- Også i motgang ---
hvorfor skulle vi ikke kjøpe han?? er du klar over hvor stort talent dette er???
---- FFK PATRIOT ---
--- Også i motgang ---
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
FFK må konsentrere seg om å hente bosmanspillere som passer inn i laget og er villig til å spille for FFK. Vi kan ikke bare plukke det første og beste vi ser.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
dessuten var det vel et snev av ironi i det også, det jeg mener er at ffk må forsterke med spillere i den klassen som han er i!!!
Opprinnelig postet av ajg
er det ikke lov å si noen meninger her lenger nå eller costanza???
Fullt lovlig det... Derfor får Costanza lov til å ha sine meninger også :)
Ansvarlig redaktør
Ikke vet jeg om hva slags person du er, eller hvilket forhold du har til FFK, men et sted må du også trekke en grense og begynne å tenke realistisk, kanskje se litt lengre enn den frustrasjonen du føler der og da.
Nei, slapp av, kom med meningene dine, men du trenger ikke å dele alle dine følelser og til tider ugjennomtenke tanker med oss...
Ellers vil jeg bare si at joda Vebjørn var ikke spesielt god i dag, men det var INGEN av FFK-spillerne, men den jeg personlig synes var dårligst, det var Jørgen, han var grusomt dårlig til tider. :mad:
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
Siden Welton ikke kan lese norsk så drister jeg meg til å kalle ham en kjempeflopp, spesiellt dersom ryktene om hva han tjener er sanne. Vi er ferdig med mer enn en halv sesong, og han har fortsatt til gode å imponere, bortsett fra ved enkelte rykk og driblinger. Å mene at han har vært bedre enn LP synes jeg er veldig urettferdig ovenfor LP. Riktignok er ikke LP like dominerende fartsmessig lenger, men han kriger iallefall for laget, det kan ingen påstå at en, etter min mening, arrogant og uinteressert Welton er. Nei selg han unna dersom det finnes muligheter for det, og kjøp en lagspiller.
Fotball er business og FFK kan ikke leke butikk med uinteresserte arbeidstakere!
Macka fra start!
Hansen har fått nok sjanser, men viser tydelige tegn på at han ikke hevder seg på dette nivået. Han har en noe "enkel" spillestil som fungerer optimalt i 2. div hvor han kan bruke musklene kombinert med fart, løpe fra stoppere og score mål. I 1. div er derimot stopperne mye bedre både taktisk og fysisk, og da kommer Hansen til kort. Han er rett og slett ikke smart nok som fotballspiller (taktisk) og har også får dårlige førstetouch.
Så har vi Welton Melo. Han kan vel ikke noe for at forventningene var skrudd uforsvarlig høyt opp av media og folk i byen i forkant. Han kommer fra Brasil med en fotballfortid der og i USA - og som han selv har uttrykt er måten man spiller fotball på her og der totalt annerledes, det er også klimaet. Han kom til kalde Fr.stad i januar og fikk trolig sjokk av kulda og det hele, nå har det gått omtrent et halvt år - men det er åpenbart for lenge for utålmodige FFK-Supportere. Skremmende var det at allerede etter 1-2 kamper slo man fast at dette var en flopp. Husker med gru jeg hørte Hødd-FFK på radioen og Svein Bergstrøm bestemte seg på forhånd at Melo spilte elendig og ville ha ham av banen etter 5 min. Slikt blir folk påvirket av.
Men har Melo vært så dårlig som alle skal ha det til? Jeg mener nei. Han har også fått langt færre sjanser enn Hansen, hvilket jeg stiller meg undrende til. Jeg har ikke noe i mot Hansen - han har vært en favoritt i mange år - men etter å ha spilt fotball og sett 4-5 kamper i uka hele livet så ser jeg også at det bor MYE mer fotball i Melo enn Hansen. Potensialet er tilstede, men har han i det hele tatt fått lov å spille 90 min? Det blir jo litt stressene for ham å enten bli byttet ut eller få 20 min som innbytter en sjelden gang.
Ta f.eks. Sandefjord-kampen. Det var vel første og foreløpig siste gang Melo spilte fra start på Stadion. Selvfølgelig ble han tatt av banen. Jeg ristet på hodet ettersom jeg mente han kanskje var vår beste spiller den kampen. Folk rundt meg, sannsynligvis forutinntatte om at han er en flopp, applauderte og slang dritt om han konstant. Da jeg kom hjem og så videoen fra kampen fikk jeg dog inntrykket mitt bekreftet. Melo VAR en av våre beste; gode mottak og velvillige løp og pasninger som faktisk nådde fram til adressen. Akkurat det var han omtrent alene om i den kampen. Han skapte også flere nesten-sjanser og sjanser, men manglet dessverre scoringen. Så kom Hansen inn og man så tydelig at det var klasseforskjell hva angår teknikk (Jeg lo godt for meg selv da Melo-fiendtlige FB selvsagt ga ham 2 på børsen) Melo har evnen til å holde på ballen og drible av spillere fremme på banen, mens Hansen ofte mister den takket være dårlig førstetouch. Dessuten pådrar han seg for mange unødvendige frispark.
Nei, gi Melo litt tid og tillit. Vi så tydelige spor av kvalitet i treningskampen mot Moss før seriestart, 16. mai-kampen i Horten, hjemmekampen mot Bærum, bortekampen mot Oslo Øst og jammen klarte han nesten å utrette like mye på 20 min mot Skeid som Ringberg eller Hansen gjorde på 90 min...
Håper å se Melo fra start mot Raufoss.
Kampen i går kan vi glemme nå, selv om jeg er enig i at noen av rokkeringene virker en smule merklige.
Når det gjelder Welton Melo så er jeg enig i at han etter halvspilt sesong kan kalles en flopp.Så langt ihvertfall.
Han skal jo være en av de best betalte spillerne i FFK og da MÅ vi ha lov til å kreve mer av han!
For meg virker det som om mannen rett og slett er lat! Synes han mangler innstilling og vilje.
Men det er mulig han trenger mer tid, synes ihvertfall at hvis det ikke blir forbedringer utover høstsesongen, er det over og ut for hans vedkommende.
Såpass brutal skal det være hvis vi har ambisjoner om å rykke opp.
Når det gjelder Vebjørn Hagen så holder desverre ikke mål!! Han må skiftes ut!!
Men dette er det EGGEN som bestemmer, jeg lufter bare mine meninger!
Hiv og Hoi!!:cool:!
Pættærnæ døm hang og slang!!
jeg mener han blir bedre og bedre for hver kamp.. nå har han også begynt å jobbe, begynte jo til og med med sklitaklinger mot skeid... bør få langt flere sjanser!!
veldig synd med LP, men han holder rett og slett ikke mål i år..
men det jeg lurer på er hvorfor han rundspilte både rosenborg og hønefoss i fjor hvis han ikke holder et så høyt nivå???????
Det er bra og synes vi skal godta at noen syne4s det ene og noen det andre uten å mene at folk driter seg ut eller ikke tenker..Blir litt vel fjortis med slike påstander noen ganger.
Bedre å være enig om å være uenig en å skjelle ut hinannen..
Personlig synes jeg det er uviktig hvilket land eller sted kommer fra..Et halvt år med avklimatisering holder ikke
og jeg har ønsket like mye som neste mann at melo skal lykkes og er eni9g at LP sliter på dette nivået..Synes dog at LP er en bedre mann for FFK..Melo har gode sider,men er for forsiktig og synes han sinker fremdriften og er vel ikke imponert av teknikken heller.
Slik er det bare..Daniel Bråten går nok til en stor klubb..En kar som kunne spilt like godt spiss som stopper hadde vo selvfølgelig trengt,men må nok i likhet med mange tenke BOSMAN
"Sov godt Kongo.." "æhh hold kjeft"
Opprinnelig postet av Costanza
Vi må vel erkjenne at brasilianske fotballspillere gjerne har en annen mentalitet i forhold til fotball. Et mer avslappet forhold til det hele - det betyr ikke nødvendigvis at man er late og dårlig innstilt? Husk at det er en stor kulturforskjell mellom Norge og Brasil. Det viktigste bør være at Melo har åpenbare kvaliteter - kvaliteter som kan gjøre han til en hit i 1. divisjon dersom han får tillit og blir brukt riktig. Potensialet er hvertfall mye større enn hos Hansen. Irriterrer meg at folk maser om at han er en "flopp" - virker som de fleste folka har bestemt seg for at han er det uten å ha tenkt selv. Hva han tjener interesserer meg ikke, og jeg regner med at dere andre her heller ikke vet det, så unødvendig å sette ut rykter om det.
Har aldri vært uenig i at Melo åpenbart har tekniske kvaliteter. Allerede i de første treningskampene så man jo ting som kunne tyde på at spilleren hadde mye i seg. Eggen har da også selv uttalt at Melo har en teknikk som overgår langt de fleste spillerne i tippeligaen. Så la det være sagt med en gang, det er nok ikke pga sin uovertrufne teknikk at Melo gang på gang blir plassert på benken fra start, og at klubben åpenbart mener at dette er den mest prekære plassen å finne en forsterkning til.
Jeg har også sett Sandefjord kampen flere ganger, og deler allikevel ikke din vurdering av han som en av våre beste. Uansett; frem til han står frem som et soleklart førstevalg som makker til, eller alene på topp så må man kunne forlange at alle står frem som lagspillere. Melo faller etter mitt syn ikke inn under kategorien lagspiller, og dermed, også på bakgrunn av kostnaden han er for klubben (ingen Brasse kommer for å spille fotball i norsk 1. div uten å få godt betalt) betegner jeg han som en flopp.
Synes også det virker som om hans sett å tenke, og spille fotball på ikke stemmer overens med de andre spillernes, og at dette er noe av grunnen til at han ikke fungerer optimalt. Jeg tror ikke det er gjort i en håndvending å forandre han for å innlemme han i spillestilen, og kostnadene på en slik tidskrevende prosess av et sjansespillet får stå for andre klubbers regning etter min mening.
Ingenting ville allikevel glede meg mer, enn om jeg var flau over dette innlegget om 1 år, og Melo fremstod som en underholdningsartist, tilrettelegger, eller avslutter av rang.
Macka fra start!
hvorfor rundspilte Lars petter rbk og hønefoss i fjor hvis han ikke er god nok for det nivået??
Husk at man tydelig så at det var et eneste lag ute på banen som ville spille fotball, og det var FFK. RBK var over hodet ikke like "gira" foran denne kampen. De hadde heller ikke all verdens problemer med å ta igjen en 4-1 ledelse når de først ville.
I år har LP bevist at han ikke er god nok for dette nivået, og da er han i alle fall ikke god nok for det nivået som RBK befinner seg på.
Skulle ikke være spesielt vanskelig å innse det?
Ansvarlig redaktør
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914